{"id":2641,"date":"2009-12-23T00:00:00","date_gmt":"2009-12-22T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2009\/12\/23\/evertekelo-2009\/"},"modified":"2017-08-01T23:48:13","modified_gmt":"2017-08-01T21:48:13","slug":"evertekelo-2009","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2009\/12\/23\/evertekelo-2009\/","title":{"rendered":"\u00c9v\u00e9rt\u00e9kel\u00f5 2009"},"content":{"rendered":"

\n B\u00e1r a sport t\u00f6rt\u00e9net\u00e9vel nem vagyok teljesen tiszt\u00e1ban m\u00e9gis azt hiszem, hogy a magyar r\u00e1di\u00f3-t\u00e1vir\u00e1ny\u00edt\u00e1s\u00fa modellvitorl\u00e1ssport az egyik legakt\u00edvabb, ha nem a legakt\u00edvabb \u00e9v\u00e9t z\u00e1rta id\u00e9n.\n<\/p>\n

\n Ha visszan\u00e9zek 2005-ig, akkor mindenk\u00e9ppen ezt l\u00e1tom, de szerintem ez j\u00f3val r\u00e9gebbre tekintve is igaz. Az \u00e9v sz\u00e1momra el\u00e9g zaklatott volt \u00e9s viszonylag keveset tudtam ebb\u00f5l \u00e9lvezni, ut\u00f3lag visszan\u00e9zve pedig val\u00f3ban ez van. De l\u00e1ssuk mindezt sz\u00e1mokban.<\/p>\n

Id\u00e9n indult a
\n
\n Micro Magic
\n <\/strong>
\n oszt\u00e1ly, melynek 12 versenye volt. Ebb\u00f5l kett\u00f5ben siker\u00fclt\u00a0 a 70 cm vagy ann\u00e1l r\u00f6videbb modellhaj\u00f3kat is bevonni. Az MM j\u00f3l indult, mert az els\u00f5 \u00e9v ranglist\u00e1j\u00e1n 39 versenyz\u00f5\u00a0 vett r\u00e9szt. T\u00f6bb mint \u00f6tven haj\u00f3 ker\u00fclt \u00e9rt\u00e9kes\u00edt\u00e9sre \u00e9s a Portug\u00e1li\u00e1ban, Faroban rendezett Eur\u00f3pa bajnoks\u00e1gon elnyert\u00fck a 2010 \u00e9vi EB rendez\u00e9s jog\u00e1t. A versenyen Beliczay P\u00e9ter 16. m\u00edg Szathm\u00e1ri Mikl\u00f3s a 41. helyen v\u00e9gzett. Okt\u00f3ber 26-\u00e1n megalakult az MMMSZ vagyis a Magyar Micro Magic Sz\u00f6vets\u00e9g, melyet a nemzetk\u00f6zi sz\u00f6vets\u00e9g is elismert, mint magyar tagszervezetet.<\/p>\n

Nem is olyan rossz ez egy els\u00f5 \u00e9ves oszt\u00e1lyt\u00f3l…<\/p>\n

A hagyom\u00e1nyos NAVIGA oszt\u00e1lyokban nem ilyen r\u00f3zs\u00e1s a helyzet. B\u00e1r id\u00e9n rendezt\u00fcnk 17 \u00e9v ut\u00e1n egy Vil\u00e1gbajnoks\u00e1got az, az \u00e9n v\u00e9lem\u00e9nyem szerint nem volt t\u00fal sikeres. Eredm\u00e9nyess\u00e9g szempontj\u00e1b\u00f3l egyed\u00fcl Ifj. Cs\u00f3ka L\u00e1szl\u00f3 k\u00e9t oszt\u00e1lyban is el\u00e9rt junior bronz\u00e9rme eml\u00edt\u00e9sre m\u00e9lt\u00f3. Persze a verseny helysz\u00edne sok olyan extra k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyt tartogatott, aminek a megismer\u00e9s\u00e9vel a magyar versenyz\u00f5k nem sok id\u00f5t t\u00f6lt\u00f6ttek, \u00edgy nem kell csod\u00e1lkozni.<\/p>\n

A nemzetk\u00f6zi szerepl\u00e9sek sem sok mindent csillogtatnak meg. Ifj. Cs\u00f3ka L\u00e1szl\u00f3 4. \u00e9s Forrai Csaba 8. helyez\u00e9se az F5-M oszt\u00e1ly Eur\u00f3pa Kupa sorozat\u00e1n b\u00edztat\u00f3, b\u00e1r a val\u00f3s er\u00f5viszonyokat ink\u00e1bb a Vil\u00e1gbajnoks\u00e1g mutatta.<\/p>\n

V\u00e9lem\u00e9nyem szerint a\u00a0 NAVIGA a v\u00e9g\u00e9t j\u00e1rja. Nincs b\u00edr\u00e1skod\u00e1s \u00e9s a jelenlegi vezet\u00f5k a vitorl\u00e1s szekci\u00f3ban fel\u00e1llni k\u00e9sz\u00fclnek. Ez egyr\u00e9szt j\u00f3 dolog, mert szerintem egy kiv\u00e9tellel alkalmatlanok a feladatra, de a m\u00e1sik oldal az, hogy nincs, aki csin\u00e1lja. Persze mint mondtam, az\u00e9rt lenne, csak a VB nevez\u00e9si d\u00edjakat oszt\u00e1lyonk\u00e9nt 15 Euroval meg k\u00e9ne emelni ahhoz, hogy egyp\u00e1r j\u00f3l k\u00e9pzett sz\u00e1mon k\u00e9rhet\u00f5 szakember vezessen le egy ilyen versenyt. Nem hiszem, hogy ez olyan nagy m\u00e1gia lenne. R\u00e1ad\u00e1sul a k\u00e9t \u00e9vente megrendezett esem\u00e9ny, a Vil\u00e1gbajnoks\u00e1g meg\u00e9rdemelne annyit, hogy ne mutyiz\u00e1sb\u00f3l kelljen \u00f6ssze\u00e1ll\u00edtani azt.<\/p>\n

Sajnos itthon az
\n
\n F5-10
\n <\/strong>
\n oszt\u00e1ly kora lassan le\u00e1ldoz\u00f3ban van. Ennek egyik oka, hogy kev\u00e9s a verseny \u00e9s \u00edgy nem \u00e9rdemes fentartani egy ilyen dr\u00e1g\u00e1nak nevezhet\u00f5 haj\u00f3t. V\u00e9lem\u00e9nyem szerint a t\u00f6bb verseny, egy kicsit t\u00f6bb aktivit\u00e1st vonna maga ut\u00e1n, b\u00e1r \u00edgy is csak ideig, \u00f3r\u00e1ig lehet visszatartani a dolgot. A j\u00f3val egyszer\u00fcbb haj\u00f3oszt\u00e1lyok elsz\u00edvj\u00e1k a versenyz\u00f5ket.<\/p>\n

Az
\n
\n F5-M
\n <\/strong>
\n oszt\u00e1ly a NAVIGA berkein bel\u00fcl tal\u00e1n a legn\u00e9pszer\u00fcbb. Ennek ellen\u00e9re az el\u00f5z\u00f5 \u00e9vhez viszonyitva ez az oszt\u00e1ly vesztette a legt\u00f6bb indul\u00f3t. Hogy ennek mi az oka, azt csak sejtem. Azt hiszem a\u00a0 h\u00e1zi \u00e9s az \u00fagynevezett gy\u00e1ri haj\u00f3k k\u00f6z\u00f6tt olyan nagyra n\u00f6tt a k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g \u00e9s a gy\u00e1ri haj\u00f3 olyan dr\u00e1ga lett, hogy sokan elvesztett\u00e9k a kedv\u00fcket. Tal\u00e1n \u00e9rdemes lenne egy olyan rendszr kialak\u00edt\u00e1sa, ahol a r\u00e9gebbi, m\u00e1r nem t\u00fal versenyk\u00e9pes haj\u00f3kat is lehessen \u00e9rt\u00e9kelni. Persze j\u00f3t tenne az oszt\u00e1lynak, ha valaki egy kicsit er\u00f5sebben sz\u00edv\u00e9n viseli a sors\u00e1t.<\/p>\n

Az mindenk\u00e9ppen j\u00f3t tesz, hogy Sopronba ker\u00fclt az Eur\u00f3pa Kupa \u00e9s a M\u00f3v\u00e1r Kup\u00e1ra az Orsz\u00e1gos Bajnoks\u00e1g. Rem\u00e9lem akad az oszt\u00e1lynak egy olyan haj\u00f3ereje, amivel fejl\u00f5dni tud.<\/p>\n

Az
\n
\n F5-E
\n <\/strong>
\n oszt\u00e1ly volt a Micro Magic megjelen\u00e9s\u00e9ig a legn\u00e9pszer\u00fcbb oszt\u00e1ly.\u00a0 Mintha az MM hat\u00e1sa meg sem l\u00e1tszana rajta, de ugyan annyi h\u00edvet nyert, mint amit vesz\u00edtett. \u00dagy l\u00e1tom, hogy hossz\u00fa t\u00e1von ez a legink\u00e1bb \u00e9letk\u00e9pes oszt\u00e1ly a NAVIGA oszt\u00e1lyokon bel\u00fcl. Hozz\u00e1teszem, hogy ez az oszt\u00e1ly az \u00e1tvezet\u00f5 \u00fat a legkem\u00e9nyebb modellvitorl\u00e1s oszt\u00e1ly az IOM fel\u00e9.\n<\/p>\n

\n A ranglist\u00e1n r\u00e9sztvev\u00f5k sz\u00e1ma oszt\u00e1lyonk\u00e9nt:\n<\/p>\n

\n
\n
\n 2007\u00a0\u00a0\u00a0 2008\u00a0\u00a0\u00a0 2009
\n
\n F5-10
\n <\/strong>
\n 14\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 14\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 12
\n
\n
\n F5-M
\n <\/strong>
\n 15\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 18\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 13
\n
\n
\n F5-E
\n <\/strong>
\n 18\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 27\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 26
\n
\n
\n MM
\n <\/strong>
\n 0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0\u00a0 39
\n <\/span><\/p>\n

Sajnos az
\n
\n IOM
\n <\/strong>
\n flotta megalak\u00edt\u00e1s\u00e1r\u00f3l letettem, mert jelenleg kev\u00e9s a hazai lend\u00fclet ebben az ir\u00e1nyban. Van \u00f6sszesen 8 felm\u00e9rt \u00e9s regisztr\u00e1lt haj\u00f3nk, de az akar\u00e1st ez nem seg\u00edti \u00e9s \u00fagy t\u00fbnik jelenleg nincs is ez ir\u00e1nyba motiv\u00e1ci\u00f3. Neh\u00e9z \u00fcgy, de aki itt vil\u00e1gszinten eredm\u00e9nyes tud lenni, az eredm\u00e9nyes lesz b\u00e1rhol a vil\u00e1gon. A vil\u00e1gversenyeken mindazon\u00e1ltal tudunk magunknak minden alkalommal k\u00e9t helyet szerezni, ez\u00e9rt sz\u00fcks\u00e9ges egyfajta v\u00e1logat\u00f3 ki\u00edr\u00e1sa, h\u00e1tha t\u00f6bben akarunk elmenni egy-egy vil\u00e1gversenyre. A felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9st seg\u00edti szerencs\u00e9re, hogy\u00a0 legk\u00f6zelebb a 2009. \u00e9v legjobb IOM nemzete a horv\u00e1t van, igy viszonylag nem kell sokat utazni.<\/p>\n

Az mindenk\u00e9ppen b\u00edztat\u00f3nak l\u00e1tszik, hogy a vodicei versenyen m\u00e1r siker\u00fclt futamokat is nyerni \u00fagy, hogy ott volt az utols\u00f3 VB 1. 5. 8. \u00e9s 12. helyezettje is. B\u00edztat\u00f3, hogy technikailag \u00e9s taktikailag siker\u00fclt el\u00e9rni a vil\u00e1g \u00e9lvonal\u00e1t. M\u00e1r csak egyetlen ponton kell er\u00f5s\u00edten\u00fcnk, b\u00e1r azt gondolom, hogy ez fog a legnehezebben menni. Ment\u00e1lisan is kell\u00f5 \u00e1ll\u00f3k\u00e9pess\u00e9get kell \u00f6sszegy\u00fcjteni.<\/p>\n

Az \u00e9v v\u00e9g\u00e9n h\u00e1rman \u2013Forrai Csaba, Szathm\u00e1ri Mikl\u00f3s \u00e9s \u00e9n – megalak\u00edtottuk a SAILING.HU Team-et, mely azt kiv\u00e1nja szolg\u00e1lni, hogy profi marketingel t\u00e1mogassuk a felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9s\u00fcnket \u00e9s a lehet\u00f5 legr\u00f6videbb id\u00f5 alatt eljussunk a modellvitorl\u00e1s vil\u00e1g \u00e9lvonal\u00e1ba. Hamarosan b\u00f5vebb inform\u00e1ci\u00f3kkal is szolg\u00e1lunk ennek jelleg\u00e9r\u00f5l.<\/p>\n

\u00d6sszes\u00e9g\u00e9ben a 2009-es \u00e9v nem siker\u00fclt rosszul \u00e9s hossz\u00fa t\u00e1von a szokatlanul sok verseny el\u00f5ny\u00e9re fog v\u00e1lni a magyar mez\u00f5nynek, a k\u00f6vetkez\u00f5 Naviga VB-n. M\u00e1r ha val\u00f3ban igaz, hogy a lengyelek megrendezik azt 2011-ben.<\/p>\n

A 2010-es \u00e9v els\u00f5sorban a Micro Magic EB-r\u00f5l fog sokak sz\u00e1m\u00e1ra sz\u00f3lni, ahol jelenleg 6 hely\u00fcnk van, amelynek kiv\u00e1logat\u00e1s\u00e1nak pontos felt\u00e9telei 2010. febru\u00e1r 6-ig\u00a0 hivatalosan is ki\u00edrja az MMMSZ.<\/p>\n

Nem szeretn\u00e9k telhetetlennek l\u00e1tszani, de az idein\u00e9l is akt\u00edvabb szezonban \u00e9s sz\u00e9lben gazdag versenyekben rem\u00e9nykedem 2010-ben.<\/p>\n

B\u00e9k\u00e9s Kar\u00e1csonyt \u00e9s Boldog \u00daj \u00c9vet K\u00edv\u00e1nok minden modellvitorl\u00e1z\u00f3nak !\n<\/p>\n

\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

B\u00e1r a sport t\u00f6rt\u00e9net\u00e9vel nem vagyok teljesen tiszt\u00e1ban m\u00e9gis azt hiszem, hogy a magyar r\u00e1di\u00f3-t\u00e1vir\u00e1ny\u00edt\u00e1s\u00fa modellvitorl\u00e1ssport az egyik legakt\u00edvabb, ha nem a legakt\u00edvabb \u00e9v\u00e9t z\u00e1rta id\u00e9n. Ha visszan\u00e9zek 2005-ig, akkor mindenk\u00e9ppen ezt l\u00e1tom, de szerintem ez j\u00f3val r\u00e9gebbre tekintve is igaz. Az \u00e9v sz\u00e1momra el\u00e9g zaklatott volt \u00e9s viszonylag keveset tudtam ebb\u00f5l \u00e9lvezni, ut\u00f3lag visszan\u00e9zve […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2641"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2641"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2641\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2641"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2641"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2641"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}