{"id":26523,"date":"2019-06-13T11:20:59","date_gmt":"2019-06-13T09:20:59","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/?p=26523"},"modified":"2019-06-13T12:06:18","modified_gmt":"2019-06-13T10:06:18","slug":"a-punkosdi-regatta-kapcsan","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2019\/06\/13\/a-punkosdi-regatta-kapcsan\/","title":{"rendered":"A P\u00fcnk\u00f6sdi Regatta kapcs\u00e1n"},"content":{"rendered":"

Nem szeretn\u00e9k a P\u00fcnk\u00f6sdi Regatta t\u00f6rt\u00e9n\u00e9seire sok sz\u00f3t vesztegetni. Aki ott volt, l\u00e1tta, \u00e9rezte, tudja. Aki nem, annak meg annyit tudok mondani, hogy rendben volt. Ahogy egy P\u00fcnk\u00f6sdi Regatta szokott. De n\u00e9h\u00e1ny k\u00e9rd\u00e9s felmer\u00fclt bennem \u00e9s a j\u00f6v\u0151k\u00e9pet szeretn\u00e9m egy kicsit boncolgatni. Bevallom, nem tudok megold\u00e1sokat, de feldobom a probl\u00e9m\u00e1kat, h\u00e1tha n\u00e1lam okosabbak el\u0151 tudnak \u00e1llni a megfelel\u0151 megold\u00e1ssal, ha tudnak r\u00f3luk.<\/p>\n

 <\/p>\n

A P\u00fcnk\u00f6sdi Regatta l\u00e9tsz\u00e1m\u00e1t tekintve a m\u00e1sodik legnagyobb t\u00faraverseny a Balatonon \u00e9s a legnagyobb, aminek nem egy \u00e9s ugyanaz az indul\u00f3 \u00e9s \u00e9rkez\u0151 kik\u00f6t\u0151je.<\/p>\n

 <\/p>\n

Ebb\u0151l k\u00f6vetkezik az els\u0151 baj, mert nincs olyan kik\u00f6t\u0151 a Balatonon, ami ez\u00e9rt az egy verseny\u00e9rt felfejleszten\u00e9 az infrastrukt\u00far\u00e1j\u00e1t, nem hogy 200 f\u00f6l\u00f6tti, de m\u00e9g 100 plussz kik\u00f6t\u0151helyig sem. Ez korl\u00e1tozza a verseny n\u00f6veked\u00e9s\u00e9nek lehet\u0151s\u00e9geit – s\u0151t, tal\u00e1n ellene is hat. T\u00e9ny, hogy amikor a Lib\u00e1sba 30 szabad helyre be\u00e9rkezik k\u00f6zel 200 haj\u00f3, az okoz n\u00e9mi z\u0171rzavart. B\u00e9k\u00e9s id\u0151ben nem jelent ez a r\u00e9sze nagyon nagy probl\u00e9m\u00e1t, de ha beleszaladunk egy bitang nagy viharba, akkor a kik\u00f6t\u00e9s is necces \u00e9s az ott tart\u00f3zkod\u00e1s is macer\u00e1s. \u00c9s akkor nem besz\u00e9lt\u00fcnk m\u00e9g a kik\u00f6t\u0151i infrastrukt\u00far\u00e1r\u00f3l: Wc-r\u0151l, f\u00fcrd\u00e9si lehet\u0151s\u00e9gekr\u0151l. Id\u00e9n nehez\u00edtve volt a helyzet m\u00e9g azzal is, hogy a strandon l\u00e9tes\u00edtett \u00fajabb tisztas\u00e1gi blokk z\u00e1rva volt.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

Aprop\u00f3 strand! A ter\u00fclet\u00e9n tal\u00e1lhat\u00f3 j\u00f3 n\u00e9h\u00e1ny b\u00fcf\u00e9, de egyet mindenk\u00e9ppen szeretn\u00e9k kiemelni, mert a tulajdonosok vett\u00e9k a f\u00e1rads\u00e1got (\u00e9vek \u00f3ta \u00edgy van) \u00e9s reggel hatkor – s\u0151t n\u00e9ha el\u0151bb is – kinyitott\u00e1k a kapuikat, hogy a versenyen r\u00e9szt vev\u0151 vitorl\u00e1z\u00f3k nyugodtan meg tudjanak reggelizni. T\u00e9nyleg klassz dolog volt, hogy az ember kora reggel kibotork\u00e1lt valami reggeli ut\u00e1n n\u00e9zni \u00e9s tal\u00e1lt is \ud83d\ude00 Mindenk\u00e9ppen m\u00e9ltat\u00e1sra \u00e9rdemes, mert nem a szok\u00e1sos „leszarom mit akar a vend\u00e9g” hozz\u00e1\u00e1ll\u00e1s zajlott, hanem felismert\u00e9k azt, hogy ez nekik is j\u00f3 \u00e9s a vend\u00e9geknek is. Ritka kincs.<\/em><\/p>\n

 <\/p>\n

De t\u00e9rj\u00fcnk vissza a P\u00fcnk\u00f6sdi Regatt\u00e1ra.<\/p>\n

Amikor mi a gy\u00f6r\u00f6ki kaput vett\u00fck, k\u00e9t dolog t\u0171nt fel: az egyik, hogy nem \u00e1ll ott rendez\u0151i motoros, a m\u00e1sik pedig, hogy j\u00f3 n\u00e9h\u00e1ny haj\u00f3 nem teszi ezt \u00e9s a terel\u0151 kapu kihagy\u00e1s\u00e1val l\u00e9p be a Keszthelyi-\u00f6b\u00f6lbe, j\u00f3val \u00e9szakabbra. Az eredm\u00e9nylist\u00e1ban l\u00e1tszik, hogy n\u00e9h\u00e1ny haj\u00f3 vissza is l\u00e9pett ez\u00e9rt. De van n\u00e9h\u00e1ny, amelyik biztosan nem.<\/p>\n

 <\/p>\n

Uraim, \u00e9n \u00e9rtem, hogy versenyezni j\u00f6v\u00fcnk, de ha m\u00e1r nem olvastuk a versenyutas\u00edt\u00e1st, akkor tartsuk be a szab\u00e1lyokat \u00e9s legal\u00e1bb ut\u00f3lag l\u00e9pj\u00fcnk vissza!
\nNem lett volna baj, ha legal\u00e1bb van valaki a kapun\u00e1l, aki r\u00f6gz\u00edti az \u00e1thalad\u00f3kat.<\/p>\n

 <\/p>\n

Az sem gond, ha nem vagyunk teljesen tiszt\u00e1ban a b\u00f3jaker\u00fcl\u00e9s szab\u00e1lyaival, de akkor ker\u00fclj\u00fck el a s\u00fcrej\u00e9t. Vas\u00e1rnap Szigligeten volt bel\u0151le probl\u00e9ma b\u0151ven. Forint\u00e9rt megv\u00e1s\u00e1rolhat\u00f3 \u00fatjog nincs, nagyobb haj\u00f3nk biztos\u00edtotta \u00fatjog sem \u00e9s term\u00e9szetesen Vasboard sincs. \u00c9s abban nem vagyok biztos, hogy az ilyen m\u00f3don megszerzett helyez\u00e9sek, \u00e9rmek pont olyan j\u00f3l mutatnak a fej\u00fcnkben, mint ha \u00fariember m\u00f3dj\u00e1ra versenyezn\u00e9nk \u00e9s nem akarn\u00e1nk a minden\u00e1ron gy\u0151zelmet. Van az \u00fagy, hogy az ember nem elismert vagy olimpikon vitorl\u00e1z\u00f3, m\u00e9gis megpr\u00f3b\u00e1lja eleg\u00e1nsan csin\u00e1lni \u00e9s k\u00e9pes egy ilyen helyzetb\u0151l megmajmolni minket.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

A helyzet szerintem az\u00e9rt is s\u00falyos, mert gyenge szeles k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt m\u00e9g kezelhet\u0151 egy durv\u00e1bb b\u00f3jaker\u00fcl\u00e9s, de ha teszem azt nagyobb sz\u00e9lben ilyen s\u0171r\u0171s\u00e9gben \u00e9rkezik meg a mez\u0151ny a b\u00f3j\u00e1hoz, vagy a b\u00f3jav\u00e9tel el\u00f6tt hirtelen j\u00f6n egy er\u0151s\u00f6d\u00e9s, abb\u00f3l ak\u00e1r nagy baj is lehet. Ezt tet\u00e9zi, hogy a mez\u0151ny h\u00edgul\u00e1s\u00e1val a k\u00e9pzetts\u00e9g sem lesz jobb. R\u00e1ad\u00e1sul elszaporodtak a nem versenyz\u00e9sre kital\u00e1lt, t\u00f6bb t\u00edz milli\u00f3 forintba ker\u00fcl\u0151, hatalmas haj\u00f3k, valamint az ezekkel j\u00e1r\u00f3, fentebb eml\u00edtett szellemis\u00e9g is: a „dr\u00e1g\u00e1bb, nagyobb haj\u00f3m van, nekem van \u00fatjogom”. Ezek \u00f6sszess\u00e9ge hosszabb t\u00e1von komolyabb baleset r\u00e9mk\u00e9p\u00e9t is el\u0151re vet\u00edti.<\/p>\n

 <\/p>\n

A versenyrendez\u00e9s sz\u00e1m\u00e1ra egy\u00e9bk\u00e9nt volna egy javaslatom. Nem szemreh\u00e1ny\u00e1sk\u00e9nt, hanem h\u00e1tha k\u00e9s\u0151bb haszn\u00e1lhat\u00f3 \u00f6tlet lesz. A vas\u00e1rnapi versenyen eg\u00e9sz nyugodtan meg lehet azt csin\u00e1lni, hogy a nagy sebess\u00e9gpotenci\u00e1llal b\u00edr\u00f3 g\u00e9ps\u00e1rk\u00e1nyok nagy p\u00e1ly\u00e1t mennek, a t\u00f6bbiek meg kicsit. M\u00e1r csak az\u00e9rt is, mert ezek a haj\u00f3k m\u00e1r \u00f6sszehasonl\u00edthatatlanok az egytest\u0171 mez\u0151nnyel, teh\u00e1t nem is felt\u00e9tlen\u00fcl kell egyazon p\u00e1ly\u00e1t teljes\u00edteni\u00fck. Igaz ez h\u00e9tf\u0151re is, ahol a gyorsabb haj\u00f3k mehett\u00e9k volna a nagy p\u00e1ly\u00e1t is.<\/p>\n

 <\/p>\n

A verseny klassz volt, igazi P\u00fcnk\u00f6sdi Regatta. Soraimat a bevezet\u0151ben le\u00edrt okok miatt vetettem pap\u00edrra, hogy a lehet\u0151s\u00e9gek ment\u00e9n min\u00e9l profibb versenyek legyenek mind a versenyz\u0151k, mind a rendez\u0151k r\u00e9sz\u00e9r\u0151l.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

Egy kis adal\u00e9k: Az odafel\u00e9 vezet\u0151 \u00faton a gy\u00f6r\u00f6ki kapu, \u00fagy t\u0171nt, hogy nem a megfelel\u0151 helyen van, hanem j\u00f3val lejjebb, mint ami a ki\u00edr\u00e1sban szerepel. T\u00f6bben \u00e9szrev\u00e9telezt\u00fck ezt egym\u00e1s k\u00f6z\u00f6tt. Nos, ut\u00f3lag megn\u00e9ztem az \u00fatvonalunkat, \u00e9s hogy hol fordultunk Keszthely fel\u00e9, majd r\u00e1raktam a ki\u00edr\u00e1sban szerepl\u0151 b\u00f3jakoordin\u00e1t\u00e1kat. Az der\u00fclt ki, hogy a szem mennyire k\u00e9pes megcsalni az embert. A b\u00f3ja ott volt, ahol \u00edrva vagyon \u00e9s az f\u00e9lv\u00edzen volt, egyik parthoz sem k\u00f6zelebb.<\/p>\n

 <\/p>\n

Eredm\u00e9nyek<\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Nem szeretn\u00e9k a P\u00fcnk\u00f6sdi Regatta t\u00f6rt\u00e9n\u00e9seire sok sz\u00f3t vesztegetni. Aki ott volt, l\u00e1tta, \u00e9rezte, tudja. Aki nem, annak meg annyit tudok mondani, hogy rendben volt. Ahogy egy P\u00fcnk\u00f6sdi Regatta szokott. De n\u00e9h\u00e1ny k\u00e9rd\u00e9s felmer\u00fclt bennem \u00e9s a j\u00f6v\u0151k\u00e9pet szeretn\u00e9m egy kicsit boncolgatni. Bevallom, nem tudok megold\u00e1sokat, de feldobom a probl\u00e9m\u00e1kat, h\u00e1tha n\u00e1lam okosabbak el\u0151 tudnak […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":26525,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[2152,1804],"tags":[783,222,2191,591,962,2195],"sailing_author":"","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/26523"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=26523"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/26523\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/26525"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=26523"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=26523"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=26523"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}