{"id":26549,"date":"2019-06-17T12:39:00","date_gmt":"2019-06-17T10:39:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/?p=26549"},"modified":"2019-06-19T06:45:40","modified_gmt":"2019-06-19T04:45:40","slug":"ezust-szalag","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2019\/06\/17\/ezust-szalag\/","title":{"rendered":"Ez\u00fcst Szalag"},"content":{"rendered":"

Hat\u00e1rozottan \u00e1ll\u00edthatom, hogy az ut\u00f3bbi id\u0151k legjobb versenyszervez\u00e9si \u00f6tlete. Formabont\u00f3, egyszer\u0171, \u00e9jszakai.<\/p>\n

 <\/p>\n

Kis haz\u00e1nkban eg\u00e9szen tavalyig \u00f6sszesen k\u00e9t, csapatban \u0171zhet\u0151 \u00e9jszakai verseny l\u00e9tezett. (Az egykezes \u00e9s a n\u00e9gykezes versenyeket nem eml\u00edtve) A K\u00e9kszalag – minden versenyek versenye, valamint a Csillagt\u00fara, ami \u00f6nmag\u00e1ban egy formabont\u00f3 verseny..<\/p>\n

 <\/p>\n

Mondom, eg\u00e9szen tavalyig. Tavaly azut\u00e1n a Spari kital\u00e1lta az Ez\u00fcst Szalagot. A p\u00e1lya nem bonyolult. F\u00f6ldv\u00e1r-Gy\u00f6r\u00f6k oda-vissza, de mindezt \u00e9jszaka. Rajt este hatkor. Limitid\u0151 m\u00e1snap kora d\u00e9lut\u00e1n. M\u00e9gsem egy akkora t\u00e1v mint a K\u00e9kszalag. Kicsit t\u00f6bb mint a fele. L\u00e9gvonalban 81 km.<\/p>\n

 <\/p>\n

A dolog \u00fagy kezd\u0151dik, hogy a versenyszervez\u0151k egy pazar, m\u00e9gis k\u00f6nny\u0171 sv\u00e9dasztalos vacsor\u00e1val vend\u00e9gelik meg a versenyz\u0151ket a rajt el\u0151tt. V\u00e9gre nem az a hagyom\u00e1nyos egyt\u00e1l\u00e9tel, amihez \u00e1talj\u00e1ban szokva vagyunk! Mondjuk a Spari minden verseny\u00e9n kitesz mag\u00e1\u00e9rt ebb\u0151l a szempontb\u00f3l.<\/p>\n

 <\/p>\n

No, hatkor elrajtoltunk. A tavalyi \u00e9vvel ellent\u00e9tben nem d\u00fcb\u00f6rg\u0151ben, hanem egy \u00e9pphogy csak fuvallatban. \u00c9s a kil\u00e1t\u00e1sok sem voltak t\u00fal b\u00edztat\u00f3ak. A naplement\u00e9ben olaj v\u00edzen Szemes el\u0151tt m\u00e1r fel is mer\u00fclt bennem, hogy mi a Magass\u00e1gos M\u00e1kosbukt\u00e1t keresek \u00e9n itt. Szerintem a m\u00f3l\u00f3fejen horg\u00e1sz\u00f3k is ezt gondolt\u00e1k. Becs\u00fclet\u00fckre legyen mondva, ennek nem adtak hangot sem irodalmi nyelven, sem m\u00e1shogy.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

De ezut\u00e1n a parti sz\u00e9l sz\u00e9p lassan elkezdett sziv\u00e1rogni. El\u0151sz\u00f6r csak id\u0151nk\u00e9nt belef\u00fajt egyet-egyet a t\u00fck\u00f6rsima fel\u00fcleten vesztegl\u0151 haj\u00f3kba, majd egyre mark\u00e1nsabban neki\u00e1llt tov\u00e1bbrugdosni a n\u00e9pet.<\/p>\n

 <\/p>\n

M\u00e1r csak arra kellett figyelni, hogy nehogy elfogyjon alattunk a v\u00edz. M\u00e9lys\u00e9gm\u00e9r\u0151nk nem l\u00e9v\u00e9n a horg\u00e1szokt\u00f3l \u00e9rdekl\u0151dt\u00fcnk, hogy mennyi az annyi. A 3,2 megnyugtat\u00f3 v\u00e1lasz volt.<\/p>\n

 <\/p>\n

\u00c9s \u00edgy surrantunk a d\u00e9li part ment\u00e9n eg\u00e9szen Bogl\u00e1rig, ahol egy kiss\u00e9 el\u00e1llt a parti sz\u00e9l \u00e9s kialakult egy keleti.<\/p>\n

 <\/p>\n

Nosza, spinnaker fel, halzol\u00e1s, csobog\u00e1s, halzol\u00e1s, szemg\u00favaszt\u00e1s, itt is egy, ott is egy, erre csobog az Oberon, amarra meg a Mix. \u00c9s ez \u00edgy zajlott a Szigligeti-\u00f6b\u00f6lig, ahol kezdett az \u00edg\u00e9rt \u00e9szakias sz\u00e9ler\u0151s\u00f6d\u00e9s kialakulni.<\/p>\n

 <\/p>\n

B\u00f3ja ker\u00fcl hajnali h\u00e1romnegyed n\u00e9gykor. Huh, de j\u00f3, innen m\u00e1r csak haza kell menni! Persze a Szigligeti-\u00f6b\u00f6l ism\u00e9t r\u00e1mutatott arra a t\u00e9nyre, hogy ha valahol f\u00faj, akkor ott biztosan. Szerencs\u00e9re nem volt v\u00e9szes, n\u00e9mi laffogtat\u00e1s \u00e1r\u00e1n ugyan, de \u00e1tsurrantunk rajta. Ezut\u00e1n m\u00e9g egy ideig megmaradt az \u00e9szaki, de er\u0151re kapott a keleti \u00e9s hosszas kreuzolgat\u00e1s \u00e1r\u00e1n siker\u00fclt abszolv\u00e1lni az Ez\u00fcst Szalagot.<\/p>\n

 <\/p>\n

Nem volt rossz, \u00e9s ahogy telnek-m\u00falnak a napok egyre szebb. Nem rossz dolog, ha az embert kirakj\u00e1k a komfortz\u00f3n\u00e1j\u00e1b\u00f3l egy picik\u00e9t.<\/p>\n

 <\/p>\n

Egy dolgot viszont \u00e9szrev\u00e9telezn\u00e9k.
\nAz \u00e9jszakai poz\u00edci\u00f3f\u00e9nyek helyes haszn\u00e1lat\u00e1t m\u00e9g mindig az ismeretlens\u00e9g s\u0171r\u0171 hom\u00e1lya fedi sok haj\u00f3n\u00e1l. Persze abban is van valami, hogy ha nem tudom mi a helyes f\u00e9ny, akkor ha valaki szembej\u00f6n olyan f\u00e9nyekkel, mintha egyszerre horgonyozna, motorozna \u00e9s m\u00e9g megy is, akkor az nem fog \u00f6sszezavarni, mert nem ismerem fel. No de, na. Az\u00e9rt m\u00e9gis.<\/p>\n

 <\/p>\n

A versenyre visszat\u00e9rve, remek \u00f6tlet, pazar kivitelez\u00e9s – az \u00e9jszakai Balaton pedig \u00f6nmag\u00e1\u00e9rt besz\u00e9l. Na \u00e9s persze nem olyan hossz\u00fa mint a K\u00e9kszalag.<\/p>\n

 <\/p>\n

V\u00e9geredm\u00e9ny<\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hat\u00e1rozottan \u00e1ll\u00edthatom, hogy az ut\u00f3bbi id\u0151k legjobb versenyszervez\u00e9si \u00f6tlete. Formabont\u00f3, egyszer\u0171, \u00e9jszakai.   Kis haz\u00e1nkban eg\u00e9szen tavalyig \u00f6sszesen k\u00e9t, csapatban \u0171zhet\u0151 \u00e9jszakai verseny l\u00e9tezett. (Az egykezes \u00e9s a n\u00e9gykezes versenyeket nem eml\u00edtve) A K\u00e9kszalag – minden versenyek versenye, valamint a Csillagt\u00fara, ami \u00f6nmag\u00e1ban egy formabont\u00f3 verseny..   Mondom, eg\u00e9szen tavalyig. Tavaly azut\u00e1n a Spari kital\u00e1lta […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":26551,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[2152,1804],"tags":[222,2191,2197,2196,962],"sailing_author":"","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/26549"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=26549"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/26549\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/26551"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=26549"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=26549"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=26549"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}