{"id":26586,"date":"2019-06-26T13:24:04","date_gmt":"2019-06-26T11:24:04","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/?p=26586"},"modified":"2019-06-26T13:24:04","modified_gmt":"2019-06-26T11:24:04","slug":"egy-nap","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2019\/06\/26\/egy-nap\/","title":{"rendered":"Egy nap"},"content":{"rendered":"

Felmer\u00fclt bennem, hogy vajon mennyire kell ragaszkodnunk a „trad\u00edci\u00f3khoz”, a megszok\u00e1shoz? Egy biztos, sokkal kevesebb figyelmet ford\u00edtottunk az \u00e9letvitel v\u00e1ltoz\u00e1ssal j\u00e1r\u00f3 v\u00e1ltoz\u00f3 versenyz\u00e9si szok\u00e1sokra, mint kellene. Ma ez m\u00e1r nem \u00fagy m\u0171k\u00f6dik mint 20-30 \u00e9ve.<\/p>\n

 <\/p>\n

Ezt j\u00f3l mutatja a nagyhaj\u00f3s p\u00e1lyaversenyek n\u00e9pszer\u0171s\u00e9g\u00e9nek lass\u00fa, de biztos cs\u00f6kken\u00e9se is. Az biztos, hogy a p\u00e1lyaverseny egy nehezebb m\u0171faj mint a t\u00faraverseny. Kimer\u00edt\u0151bb, intenz\u00edvebb \u00e9s t\u00e9ny, hogy a j\u00f3 eredm\u00e9ny el\u00e9r\u00e9s\u00e9hez nagyobb tud\u00e1st ig\u00e9nyel. A r\u00e1kfen\u00e9je a dolognak, hogy a nagyobb tud\u00e1s \u00f6sszeszed\u00e9s\u00e9re m\u00e9gis csak a p\u00e1lyaversenyek a legjobbak.<\/p>\n

 <\/p>\n

A t\u00faraversenyekn\u00e9l m\u00e1r l\u00e1tszik a v\u00e1ltoz\u00e1sra az ig\u00e9ny. Ilyen p\u00e9ld\u00e1ul a r\u00f6vid\u00edt\u00e9s lehet\u0151s\u00e9g\u00e9nek v\u00e1ltoz\u00e1sa, vagy az Ez\u00fcstszalag, mely elrugaszkodik az eddig megszokottakt\u00f3l.<\/p>\n

 <\/p>\n

Mi\u00e9rt ne lehetne a p\u00e1lyaversenyekn\u00e9l is kieszk\u00f6z\u00f6lni a sz\u00fcks\u00e9ges v\u00e1ltoz\u00e1st? A legutols\u00f3 szavaz\u00e1sunk<\/a> j\u00f3l megmutatta, hogy a legfontosabb h\u00e1rom dolog, ami a j\u00f3 versenyhez sz\u00fcks\u00e9ges, az a j\u00f3 versenyrendez\u00e9s, a j\u00f3 sz\u00e9l \u00e9s az izgalmas k\u00fczdelem. Ebb\u0151l egyetlenegy dolog, amire teljes az emberi befoly\u00e1s, az a j\u00f3 versenyrendez\u00e9s. Ez nem azt jelenti, hogy maxim\u00e1lis futamsz\u00e1mot csin\u00e1lnak a rendez\u0151k, hanem, hogy a lehet\u0151s\u00e9gekhez k\u00e9pest j\u00f3l v\u00e9gzik a dolgukat.<\/p>\n

 <\/p>\n

A sz\u00e9l eset\u00e9ben term\u00e9szetesen ki vagyunk szolg\u00e1ltatva a term\u00e9szetnek \u00e9s nincs r\u00e1 befoly\u00e1sunk, de a j\u00f3 k\u00fczdelmeket lehetne azzal t\u00e1mogatni, hogy a p\u00e1lyaversenyeken min\u00e9l t\u00f6bb indul\u00f3 legyen, ellent\u00e9tben a jelenlegi trenddel.<\/p>\n

 <\/p>\n

T\u00e9telezz\u00fck fel, hogy nem gondolkodom rosszul, \u00e9s a l\u00e9tsz\u00e1mcs\u00f6kken\u00e9s egyik jelent\u0151s oka, hogy t\u00fals\u00e1gosan megterhel\u0151 ma m\u00e1r egy nagyhaj\u00f3s versenyz\u0151nek a k\u00e9tnapos p\u00e1lyaverseny. L\u00e1ssuk be, a nagyhaj\u00f3s p\u00e1lyaversenyek nem az ut\u00e1np\u00f3tl\u00e1s \u00e9s a profi vitorl\u00e1z\u00f3k terepe, hanem a feln\u0151tt amat\u0151r versenyvitorl\u00e1z\u00f3k\u00e9, akik csal\u00e1d \u00e9s munka mellett \u0171zik a sportot. \u00c9s lehet, hogy a munka \u00e9s\/vagy a csal\u00e1di elfoglalts\u00e1gok miatt sokuk sz\u00e1m\u00e1ra probl\u00e9m\u00e1s a szezonban minden teljes h\u00e9tv\u00e9g\u00e9t versenyz\u00e9ssel t\u00f6lteni – \u00e9s ha v\u00e1lasztani kell, sz\u00edvesebben indulnak el a n\u00e9pszer\u0171bb t\u00faraversenyeken, mint a nehezebb \u00e9s megterhel\u0151bb p\u00e1lyaversenyeken.<\/p>\n

 <\/p>\n

A versenyp\u00e1lya m\u00e9rete zsugorodott az elm\u00falt h\u00fasz \u00e9vben, m\u00e9gpedig az\u00e9rt, hogy min\u00e9l t\u00f6bb futamot lehessen rendezni. Az sem volt mindig \u00fagy, hogy egy norm\u00e1l verseny eset\u00e9ben m\u00e1r n\u00e9gy futamb\u00f3l volt kies\u0151.<\/p>\n

 <\/p>\n

Ezek a v\u00e1ltoz\u00e1sok kifejezetten j\u00f3l szolg\u00e1lhatj\u00e1k az egynapos p\u00e1lyaversenyeket. Persze ha a sz\u00e9l nem egy\u00fcttm\u0171k\u00f6d\u0151, akkor azon a versenyen nem lesz futam. Erre k\u00e9tnapos versenyeken is volt m\u00e1r p\u00e9lda, de vitathatatlan, hogy k\u00e9t nap alatt az id\u0151 t\u00f6bb arra, hogy kik\u00e9nyszer\u00edtsenek valamilyen futamot.<\/p>\n

 <\/p>\n

A nagyhaj\u00f3z\u00e1sban ma m\u00e1r nem felt\u00e9tlen\u00fcl az a l\u00e9nyeg, hogy k\u00e9t napon kereszt\u00fcl fesz\u00fclj\u00fcnk. N\u00e9ha j\u00f3l esik, ha egy h\u00e9tv\u00e9g\u00e9n az egyik nap fesz\u00fcl\u00fcnk, a m\u00e1sik nap pihen\u00fcnk.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

A versenyek is olcs\u00f3bb\u00e1 tehet\u0151k. A ny\u00e1ri id\u0151szakban a limitid\u0151 kitolhat\u00f3 ak\u00e1r este h\u00e9tig – f\u00e9l nyolcig. Val\u00f3sz\u00edn\u0171leg a verseny ut\u00e1n megrendezett, d\u00edjkioszt\u00f3val egybek\u00f6t\u00f6tt fogad\u00e1s jelent\u0151sen t\u00f6bb embert vonzana, mint a mostani rendszer, ami \u00fagy \u00e9p\u00fcl fel, hogy az els\u0151 versenynap est\u00e9j\u00e9n van a fogad\u00e1s (amire a haj\u00f3sok z\u00f6m\u00e9nek k\u00fcl\u00f6n vissza kell mennie a rendez\u0151 egyes\u00fclet kik\u00f6t\u0151j\u00e9be este hat-h\u00e9t \u00f3r\u00e1ra, mert a verseny \u00e1ltal\u00e1ban legk\u00e9s\u0151bb d\u00e9lut\u00e1n n\u00e9gy k\u00f6r\u00fcl v\u00e9get \u00e9r az els\u0151 napon), a m\u00e1sodik versenynap v\u00e9g\u00e9n pedig a d\u00edjkioszt\u00f3 (amin a d\u00edjazott haj\u00f3k leg\u00e9nys\u00e9ge is el\u00e9g fogh\u00edjasan szokott megjelenni, mert a legt\u00f6bben a befut\u00f3 ut\u00e1n egyb\u0151l hazafele veszik az ir\u00e1nyt). De a f\u0151 el\u0151nye, hogy megn\u0151ne az indul\u00f3k sz\u00e1ma, amennyiben helyt\u00e1ll\u00f3 az a felt\u00e9telez\u00e9sem, miszerint t\u00f6bb olyan ember van, aki az\u00e9rt nem j\u00f6n el a versenyre, mert csak egy napra tudna, mint aki az\u00e9rt nem j\u00f6nne el, mert egynapos.<\/p>\n

 <\/p>\n

T\u00e9ny, hogy nem lehet sok haj\u00f3oszt\u00e1llyal  megval\u00f3s\u00edtani, de p\u00e9ld\u00e1ul az OD nagyhaj\u00f3s versenyeken, ahol am\u00fagy is k\u00e9t p\u00e1lya van, gond n\u00e9lk\u00fcl kivitelezhet\u0151 lenne. Az els\u0151 versenynapon \u00e1ltal\u00e1ban most is \u00f6sszej\u00f6n n\u00e9gy futam, pedig a legt\u00f6bbsz\u00f6r m\u00e9g 16:00 sincs.  Persze sz\u00f3 sincs arr\u00f3l, hogy t\u00f6bb futamot kellene rendezni enn\u00e9l, ha van r\u00e1 id\u0151, de a negy optim\u00e1lis sz\u00e1mnak t\u0171nik a jelenlegi pontsz\u00e1m\u00edt\u00e1s mellett.<\/p>\n

 <\/p>\n

Szerintem a versenyek min\u0151s\u00e9ge nem lenne rosszabb att\u00f3l, hogy egynaposs\u00e1 v\u00e1ln\u00e1nak, s\u0151t m\u00e9g tal\u00e1n el\u0151ny\u00fckre is v\u00e1lna, sokkal izgalmasabbak lehetn\u00e9nek, mert eg\u00e9sz az utols\u00f3 pillanatig j\u00f3l kell menni, hiszen nem biztos, hogy kij\u00f6n a kies\u0151 futam.<\/p>\n

 <\/p>\n

[os-widget path=”\/sailinghu\/szerinted”]<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Felmer\u00fclt bennem, hogy vajon mennyire kell ragaszkodnunk a „trad\u00edci\u00f3khoz”, a megszok\u00e1shoz? Egy biztos, sokkal kevesebb figyelmet ford\u00edtottunk az \u00e9letvitel v\u00e1ltoz\u00e1ssal j\u00e1r\u00f3 v\u00e1ltoz\u00f3 versenyz\u00e9si szok\u00e1sokra, mint kellene. Ma ez m\u00e1r nem \u00fagy m\u0171k\u00f6dik mint 20-30 \u00e9ve.   Ezt j\u00f3l mutatja a nagyhaj\u00f3s p\u00e1lyaversenyek n\u00e9pszer\u0171s\u00e9g\u00e9nek lass\u00fa, de biztos cs\u00f6kken\u00e9se is. Az biztos, hogy a p\u00e1lyaverseny egy nehezebb […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":26601,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804,12],"tags":[962,1761],"sailing_author":"","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/26586"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=26586"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/26586\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/26601"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=26586"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=26586"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=26586"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}