{"id":2660,"date":"2009-11-24T00:00:00","date_gmt":"2009-11-23T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2009\/11\/24\/ac33-birosag-vs-verseny-ii\/"},"modified":"2017-08-01T23:48:07","modified_gmt":"2017-08-01T21:48:07","slug":"ac33-birosag-vs-verseny-ii","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2009\/11\/24\/ac33-birosag-vs-verseny-ii\/","title":{"rendered":"AC33 – B\u00edr\u00f3s\u00e1g vs Verseny II."},"content":{"rendered":"

\n J\u00f3ideje csak a b\u00edr\u00f3s\u00e1gon: Alinghi vs BMW ORACLE Racing Team\n<\/p>\n

\n Az Alinghi kicsit flegm\u00e1n, de m\u00e1r el\u0151re k\u00e9sz\u00fclt a kedvez\u0151tlen b\u00edr\u00f3i d\u00f6nt\u00e9sre: „Bossz\u00fas\u00e1got okozna, de egy\u00fctt tudunk \u00e9lni vele”. \u00c9s most \u00fagy t\u0171nik musz\u00e1j lesz nekik valami \u00fajjal el\u0151rukkolni, mert a v\u00edzballaszt nagyban befoly\u00e1solja a haj\u00f3 k\u00e9pess\u00e9geit. Tom Ehman, a GGYC sz\u00f3viv\u0151je viszont szer\u00e9nytelen\u00fcl nyilatkozott \u00e9s ism\u00e9t odapiszk\u00e1lt az ellenf\u00e9lnek: \u201eEz a fair szab\u00e1lyok \u00e9s a j\u00f3zan \u00e9sz gy\u0151zelme. \u2026 Az SNG-t ism\u00e9telten figyelmeztetni kell, hogy ez az Amerika Kup\u00e1ja \u00e9s nem az Alinghi Kup\u00e1ja.\u201d A csapatok term\u00e9szetesen a sz\u00e1mukra kedvez\u0151tlen helyzetekre is fel vannak k\u00e9sz\u00fclve, a\u00a0kock\u00e1zatkezel\u00e9si terv\u00fckben szerepel megfelel\u0151 m\u00f3dos\u00edt\u00e1s vagy ak\u00e1r m\u00e1sik haj\u00f3. Az Alinghinek ugyanis haj\u00f3j\u00e1val a verseny elej\u00e9ig nem kell el\u0151rukkolnia, mivel a haj\u00f3lev\u00e9l mihamarabbi bemutat\u00e1sa csak a kih\u00edv\u00f3ra vonatkozik.\n<\/p>\n

\n A nyilatkozath\u00e1bor\u00fat egy\u00e9rtelm\u0171en nyeri a Golden Gate Yacht Club a 2009-es \u00e9vben, az egyes\u00fclet az \u00f6sszes b\u00edr\u00f3i d\u00f6nt\u00e9st a szurkol\u00f3k el\u00e9 cit\u00e1lja, hosszan magyar\u00e1zva azt, m\u00edg az Alinghi egyre r\u00f6videbb \u00e1ll\u00e1sfoglal\u00e1sokat k\u00f6z\u00f6l. Az \u00e9v v\u00e9ge fel\u00e9 k\u00f6zeledve a pszichol\u00f3giai hadvisel\u00e9sben teh\u00e1t a BMW ORACLE Racing csapata mintha l\u00e1ncon r\u00e1ngatn\u00e1 az Alinghit, de ami sokkal fontosabb, hogy a haj\u00f3k egym\u00e1shoz viszony\u00edtott sebess\u00e9g\u00e9vel a csapat bels\u0151 embereit lesz\u00e1m\u00edtva tal\u00e1n senki sincs tiszt\u00e1ban \u00e9s mivel a haj\u00f3kat s\u00e9r\u00fcl\u00e9kenys\u00e9g\u00fck tekintet\u00e9ben legink\u00e1bb egy toj\u00e1shoz lehetne hasonl\u00edtani, az sem biztos, hogy v\u00e9gig\u00e9rnek az egyes futamokon. Ahogyan az egyik szkeptikus rajong\u00f3 fogalmazott az BOR wing\u00e1rboca l\u00e1tt\u00e1n: Csak az a k\u00e9rd\u00e9s, hogy kar\u00e1csony el\u0151tt vagy ut\u00e1n esik sz\u00e9t. \u00c9s hogy nem a leveg\u0151be besz\u00e9lt ember\u00fcnk, mutatja az is, hogy a BOR-on\u00a0p\u00e1r hete m\u00e1r kett\u00e9t\u00f6rt egy 10 milli\u00f3 doll\u00e1ros \u201ehagyom\u00e1nyos\u201d karbon\u00e1rboc.\n<\/p>\n

\n \n<\/p>\n

\n Az Alinghi m\u00e1r elk\u00e9sz\u00edtette a versenyki\u00edr\u00e1st is, amelyet szerinte nem szab\u00e1lyoz a DoG, b\u00e1r az amerikaiakkal k\u00f6z\u00f6sen ki\u00e1ll\u00edtott szak\u00e9rt\u0151i bizotts\u00e1g nem felt\u00e9tlen \u00e9rt ezzel egyet, hiszen az nem jogosult el\u0151ny\u00f6kh\u00f6z juttathatn\u00e1 a c\u00edmv\u00e9d\u0151ket, amit viszont a DoG ellenez. \u00cdgy teh\u00e1t elk\u00e9pzelhet\u0151, hogy a neten fellelhet\u0151 dokumentum nem a v\u00e9gleges. 1988-ban p\u00e9ld\u00e1ul csak 16 nappal a verseny el\u0151tt v\u00e1lt nyilv\u00e1noss\u00e1 a versenyki\u00edr\u00e1s. A mostani k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen \u00fcgyel a haj\u00f3k t\u00f6r\u00e9kenys\u00e9g\u00e9re, ugyanis van benne egy passzus, mely szerint el\u0151rebocs\u00e1tj\u00e1k, hogy 15 csom\u00f3n\u00e1l er\u0151sebb sz\u00e9lben vagy 1 m\u00e9tern\u00e9l magasabb hull\u00e1mz\u00e1sban nem nagyon lesz verseny.\n<\/p>\n

\n A b\u00edr\u00f3s\u00e1gon a nyitott k\u00e9rd\u00e9sek k\u00f6z\u00fcl most a legfontosabb a zs\u0171ri kil\u00e9te k\u00f6r\u00fcl forog, a GGYC \u00fagy v\u00e9li, hogy az SNG m\u00e1r j\u00f3ideje folytat \u201etitkos\u201d t\u00e1rgyal\u00e1st az ISAF-fal a zs\u0171rit illet\u0151en, a b\u00edr\u00f3s\u00e1g el is marasztalta az SNG-t a t\u00e9m\u00e1ban. A b\u00edr\u00f3s\u00e1g elrendelte, hogy a sv\u00e1jciak k\u00f6z\u00f6s megegyez\u00e9ssel jel\u00f6ljenek ki f\u00fcggetlen \u00e9s objekt\u00edv zs\u0171rit a versenyre, lehet\u0151leg december 4-ig, ha eddig nem t\u00f6rt\u00e9nik meg, a b\u00edr\u00f3s\u00e1g ism\u00e9t \u00f6ssze\u00fcl.\n<\/p>\n

\n Sokan v\u00e9lik \u00fagy, hogy a New Yorki legfels\u0151bb b\u00edr\u00f3s\u00e1g az amerikaiaknak kedvez, amiben a d\u00f6nt\u00e9seket eln\u00e9zve persze van is n\u00e9mi igazs\u00e1g. B\u00edr\u00f3s\u00e1g ide, b\u00edr\u00f3s\u00e1g oda, az es\u00e9lyekr\u0151l m\u00e9g ma is neh\u00e9z besz\u00e9lni. A szak\u00e9rt\u0151k meghallgat\u00e1s\u00e1nak rem\u00e9lhet\u0151leg v\u00e9ge lesz novemberben, v\u00e9gs\u0151 d\u00f6nt\u00e9s pedig kar\u00e1csony el\u0151tt v\u00e1rhat\u00f3 a vitatott k\u00e9rd\u00e9sekben. Azonban f\u00e9l\u0151, hogy az AC vesztese m\u00e9g a verseny ut\u00e1n sem adja fel, pedig a sport\u00e1gnak \u00f6rvendetes lenne, ha addigra minden k\u00e9rd\u00e9s tiszt\u00e1z\u00f3dna.\n<\/p>\n

\n Maga a verseny kisz\u00e1m\u00edthatatlan, mivel t\u00f6bbtest\u0171 haj\u00f3kkal jellemz\u0151en nem v\u00edvnak klasszikus Match Racet, emiatt f\u0151het a fej\u00fck az illet\u00e9keseknek. A p\u00e1rosversenyeken ugyanis ink\u00e1bb nemsikl\u00f3, j\u00f3l man\u0151verezhet\u0151 haj\u00f3kkal indulnak a versenyz\u0151k, itt viszont a haj\u00f3k a fordul\u00f3k sor\u00e1n jelent\u0151sen lassulnak \u00e9s emiatt a szab\u00e1lyok vonatkoz\u00e1s\u00e1ban nagyon s\u00e9r\u00fcl\u00e9kenyek, azaz nem tudni mi s\u00fcl ki egy rajt el\u0151tti klasszikus dial-up szitu\u00e1ci\u00f3b\u00f3l, ki hogyan lesz k\u00e9pes megind\u00edtani a haj\u00f3t \u00e1ll\u00f3 helyzetb\u0151l (a tolat\u00e1sr\u00f3l ne is besz\u00e9lj\u00fcnk), de ak\u00e1r m\u00e1r egy szimpla luvol\u00e1s is v\u00e1ratlan szitu\u00e1ci\u00f3ba keverheti a vil\u00e1g legjobb csapatait.\n<\/p>\n

\n \n<\/p>\n

\n A b\u00edr\u00f3i d\u00f6nt\u00e9sek sorozata nagy hat\u00e1ssal lesz az v\u00e9geredm\u00e9nyre, de mivel sem a v\u00e9d\u0151nek, sem a kih\u00edv\u00f3nak nem probl\u00e9ma a sz\u00fcks\u00e9ges anyagi forr\u00e1s biztos\u00edt\u00e1sa, a legt\u00f6bb akad\u00e1lyt siker\u00fcl elh\u00e1r\u00edtani a 2010 febru\u00e1ri valenciai megm\u00e9rettet\u00e9sre. A haj\u00f3tesztek jelenleg is folynak, \u00e9s a fejlem\u00e9nyek alapj\u00e1n\u00a0tov\u00e1bbra is az l\u00e1tszik, hogy a legsz\u0171kebb keresztmetszet az id\u0151.\n<\/p>\n<\/p>\n

\n
\n V\u00e1rhat\u00f3 menetrend \u00e9s p\u00e1lya:
\n
\n Valencia, Spanyolorsz\u00e1g
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n 2010 febru\u00e1r 8. \u2013 20 tengeri m\u00e9rf\u00f6ld sz\u00e9l fel\u00e9, majd vissza;
\n
\n 2010 febru\u00e1r 10.\u00a0 \u2013 egy 39 tengeri m\u00e9rf\u00f6ld hossz\u00fa egyenl\u0151 oldal\u00fa h\u00e1romsz\u00f6g alak\u00fa p\u00e1lya, ahol az els\u0151 szakasz cirk\u00e1l\u00e1s sz\u00e9l fel\u00e9;
\n
\n 2010 febru\u00e1r 12. – (amennyiben sz\u00fcks\u00e9ges) 20 tengeri m\u00e9rf\u00f6ld sz\u00e9l fel\u00e9, majd vissza;<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

J\u00f3ideje csak a b\u00edr\u00f3s\u00e1gon: Alinghi vs BMW ORACLE Racing Team Az Alinghi kicsit flegm\u00e1n, de m\u00e1r el\u0151re k\u00e9sz\u00fclt a kedvez\u0151tlen b\u00edr\u00f3i d\u00f6nt\u00e9sre: „Bossz\u00fas\u00e1got okozna, de egy\u00fctt tudunk \u00e9lni vele”. \u00c9s most \u00fagy t\u0171nik musz\u00e1j lesz nekik valami \u00fajjal el\u0151rukkolni, mert a v\u00edzballaszt nagyban befoly\u00e1solja a haj\u00f3 k\u00e9pess\u00e9geit. Tom Ehman, a GGYC sz\u00f3viv\u0151je viszont szer\u00e9nytelen\u00fcl nyilatkozott […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[3],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2660"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2660"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2660\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2660"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2660"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2660"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}