{"id":2661,"date":"2009-11-23T00:00:00","date_gmt":"2009-11-22T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2009\/11\/23\/louis-vuitton-trophy-nizza\/"},"modified":"2017-08-01T23:48:07","modified_gmt":"2017-08-01T21:48:07","slug":"louis-vuitton-trophy-nizza","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2009\/11\/23\/louis-vuitton-trophy-nizza\/","title":{"rendered":"Louis Vuitton Trophy Nizza"},"content":{"rendered":"

\n Az olasz Azzurra csapata nyerte a k\u00e9thetes Louis Vuitton Trophyt, miut\u00e1n a d\u00f6nt\u0151ben 2-0-ra verte az Emirates Team New Zealand csapat\u00e1t.\n<\/p>\n

\n
\n A versenyt Nizz\u00e1ban rendezt\u00e9k az utols\u00f3 gener\u00e1ci\u00f3s AC haj\u00f3kkal. A rendez\u0151k ebb\u0151l biztos\u00edtottak n\u00e9gy darabot az indul\u00f3 8 csapat r\u00e9sz\u00e9re, sorsol\u00e1ssal eld\u00f6ntve, hogy a csapatok az egyes napokon melyik haj\u00f3val indulnak. A mez\u0151ny er\u0151s volt, b\u00e1r a febru\u00e1ri America\u2019s Cupra k\u00e9sz\u00fcl\u0151 Alinghi nem volt ott \u00e9s a BMW ORACLE Racing is csak cseresorral \u00e1llt fel.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n A verseny szinte v\u00e9gig gyenge sz\u00e9lben zajl\u00f3dott, csak egy-k\u00e9t napon j\u00f6tt n\u00e9mi \u00e9szaki-keleti br\u00edz, ami v\u00e1ltozatosabb\u00e1 tette a k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyeket. K\u00e9t teljes Round Robint terveztek a rendez\u0151k, de a m\u00e1sodik el\u0151tt bejelentett\u00e9k, hogy sz\u00e9l hi\u00e1ny\u00e1ban k\u00e9ptelens\u00e9g lenne azt megtartani, \u00edgy lett als\u00f3 \u00e9s fels\u0151h\u00e1z, ahol el\u0151bbi n\u00e9gy versenyzett ut\u00f3bbi n\u00e9ggyel.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n A verseny elej\u00e9n nagyj\u00e1b\u00f3l minden az el\u0151zetes er\u0151viszonyoknak megfelel\u0151en alakult, kiv\u00e9ve a BMW ORACLE Racing szerencs\u00e9tlenked\u00e9s\u00e9t. Az amerikai csapat Gavin Bradyvel a korm\u00e1nyn\u00e1l \u00e9s Hamish Pepperrel a taktikusi poz\u00edci\u00f3ban mind\u00f6ssze 3 gy\u0151zelmet szerzett az RR1-ben, m\u00edg a kiwik 6 gy\u0151zelemmel \u00e9s a Team Origint\u0151l elszenvedett egyetlen veres\u00e9ggel v\u00e1rt\u00e1k a m\u00e1sodik fordul\u00f3t. Az Azzurra itt m\u00e1r villantott, hiszen \u0151k egyed\u00fcl csak az Emirates csapat\u00e1t\u00f3l kaptak ki, \u00edgy fej-fej mellett v\u00e1rt\u00e1k a m\u00e1sodik k\u00f6rt. Az RR2 teh\u00e1t r\u00f6vid\u00edtett volt. Az amerikaiak vessz\u0151fut\u00e1sa itt folytat\u00f3dott (3 meccsb\u0151l 1 gy\u0151zelem), a britek (Team Origin), az \u00faj-z\u00e9landiak ism\u00e9t remekeltek \u00e9s meglepet\u00e9sre felj\u00f6tt az orosz Synergy csapata is. \u00d5k h\u00e1rman 3 gy\u0151zelmet szereztek ebben a k\u00f6rben. Az RR2 v\u00e9g\u00e9n az \u00faj-z\u00e9landiak v\u00e1laszthattak ellenfelet \u00e9s Dean Barker\u00e9k az oroszokat k\u00e9rt\u00e9k.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n Az \u00faj-z\u00e9landiak Karol Jablonski csapat\u00e1t\u00f3l olyat kaptak, amire nem nagyon sz\u00e1m\u00edtottak. Az els\u0151 futamban az oroszokt\u00f3l kapott b\u00fcntet\u0151t az \u00faj-z\u00e9landi csapat, mely a befut\u00f3ig nem tudta megcsin\u00e1lni a b\u00fcntet\u00e9s\u00e9t, ez\u00e9rt levitorl\u00e1ztatta h\u00e1tsz\u00e9lben ellenfel\u00e9t a p\u00e1ly\u00e1r\u00f3l, hogy vagy egy fordul\u00f3val helyrehozza a b\u00fcntet\u00e9st vagy hib\u00e1ra k\u00e9sztesse ellenfel\u00e9t, de v\u00e9g\u00fcl nem b\u00edrtak az oroszokkal. A m\u00e1sodik futamban nem hi\u00e1nyzott sok az orosz gy\u0151zelemhez, ebben a futamban is kir\u00e1ndultak a csapatok az els\u0151 p\u00e1lyajeln\u00e9l, \u00e9s a Synergy is vezetett az utols\u00f3 h\u00e1tsz\u00e9lben, de Barker megmalmozta \u0151ket. Az el\u0151d\u00f6nt\u0151 harmadik futam\u00e1ban fej-fej mellett haladt a k\u00e9t csapat, majd az oroszok a baloldali layline al\u00e1 fordultak, el\u00e9 al\u00e1juk a kiwik \u00e9s m\u00e1r-m\u00e1r a Synergy j\u00f3nak t\u0171nt, de a kiwik kipr\u00e9selt\u00e9k magukat az els\u0151 p\u00e1lyajelig \u00e9s inn\u00e9t zsebben volt a d\u00f6nt\u0151 r\u00e9sztv\u00e9tel. A m\u00e1sik \u00e1gon is csak h\u00e1rom flightban d\u0151lt el m\u00e9rk\u0151z\u00e9s, mivel a m\u00e1sodik meccsen mindj\u00e1rt a rajtn\u00e1l k\u00e9t b\u00fcntet\u00e9st is benyalt az \u00f6sszetett gy\u0151ztes.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n A d\u00f6nt\u0151 tulajdonk\u00e9ppen sima volt \u00e9s k\u00e9t gy\u0151zelemmel nyerte az LVTN verseny\u00e9t az olasz Azzurra az Emirates Team New Zealand ellen\u00e9ben.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n Az Azzurra korm\u00e1nyosa Francesco Bruni, taktikusa Tommaso Chieffi, a Yacht Club Costa Smeralda csapat\u00e1r\u00f3l kor\u00e1bban a \u201983-as \u00e9s a \u201987-es Louis Vuitton Kup\u00e1n lehetett hallani, de az\u00f3ta nem sokat.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n Louis Vuitton Trophy Nice Cote d’Azur \u2013 V\u00e9geredm\u00e9ny
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n 1. Azzurra (ITA) Francesco Bruni (ITA), 11-5
\n
\n 2. Emirates Team New Zealand (NZL) Dean Barker (NZL), 11-4
\n
\n 3. Synergy Russia Sailing Team (RUS) Karol Jablonski (POL), 8-6
\n
\n 4. TeamOrigin (GBR) Ben Ainslie (GBR), 9-6
\n
\n 5. All4One (FRA\/GER) Jochen Schumann (GER), 5-8
\n
\n 6. BMW Oracle Racing (USA) Hamish Pepper (NZL), 5-8
\n
\n 7. Artemis (SWE) Paul Cayard (USA), 5-7
\n
\n 8. TFS – PagesJaunes (FRA) Bertrand Pace (FRA), 1-11
\n <\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Az olasz Azzurra csapata nyerte a k\u00e9thetes Louis Vuitton Trophyt, miut\u00e1n a d\u00f6nt\u0151ben 2-0-ra verte az Emirates Team New Zealand csapat\u00e1t. A versenyt Nizz\u00e1ban rendezt\u00e9k az utols\u00f3 gener\u00e1ci\u00f3s AC haj\u00f3kkal. A rendez\u0151k ebb\u0151l biztos\u00edtottak n\u00e9gy darabot az indul\u00f3 8 csapat r\u00e9sz\u00e9re, sorsol\u00e1ssal eld\u00f6ntve, hogy a csapatok az egyes napokon melyik haj\u00f3val indulnak. A mez\u0151ny er\u0151s […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2661"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2661"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2661\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2661"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2661"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2661"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}