{"id":2664,"date":"2009-11-17T00:00:00","date_gmt":"2009-11-16T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2009\/11\/17\/a-groupama-3-megserult\/"},"modified":"2017-08-01T23:48:06","modified_gmt":"2017-08-01T21:48:06","slug":"a-groupama-3-megserult","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2009\/11\/17\/a-groupama-3-megserult\/","title":{"rendered":"A Groupama 3 megs\u00e9r\u00fclt"},"content":{"rendered":"

\n – A leg\u00e9nys\u00e9g nem adja fel: m\u00e1r most tervezik az \u00fajabb rekordk\u00eds\u00e9rletet\n<\/p>\n

\n November 16-\u00e1n h\u00e9tf\u0151n, 13 \u00f3ra 16 perckor Franck Cammas, a Groupama 3 kapit\u00e1nya t\u00e1j\u00e9koztatta a p\u00e1rizsi k\u00f6zpontot, hogy a haj\u00f3 h\u00e1ts\u00f3 merev\u00edt\u0151 h\u00eddja \u00e9s az egyik \u00fasz\u00f3test k\u00f6z\u00f6tt reped\u00e9s keletkezett. A c\u00e9l az, hogy a Groupama 3 trimar\u00e1n kis sebess\u00e9ggel folytatva \u00fatj\u00e1t el\u00e9rje az 1700 m\u00e9rf\u00f6ldre (3000 km) l\u00e9v\u0151 Fokv\u00e1rost. A haj\u00f3 s\u00falyos s\u00e9r\u00fcl\u00e9se miatt a leg\u00e9nys\u00e9g most k\u00e9nytelen felhagyni a vil\u00e1gk\u00f6r\u00fcli rekordk\u00eds\u00e9rlettel, az elsz\u00e1nt csapat azonban m\u00e1ris egy \u00fajabb, janu\u00e1ri cs\u00facsd\u00f6nt\u00e9st tervez!\n<\/p>\n

H\u00e9tf\u0151n 13 \u00f3ra k\u00f6r\u00fcl (francia id\u0151 szerint) egy nagy reccsen\u00e9s vetett v\u00e9get Franck Cammas \u00e9s kilenc t\u00e1rsa rem\u00e9ny\u00e9nek, ami az Orange 2-n 2005-ben fel\u00e1ll\u00edtott (50 nap, 16 \u00f3ra \u00e9s 20 perc) vil\u00e1gk\u00f6r\u00fcli rekord megd\u00f6nt\u00e9se lett volna. A haj\u00f3 h\u00e1ts\u00f3 merev\u00edt\u0151 h\u00eddja igen s\u00falyos k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt mondta fel a szolg\u00e1latot, mivel az \u00f3ri\u00e1s trimar\u00e1n nagy sebess\u00e9ggel haladt a val\u00f3s\u00e1gos sz\u00e9l ir\u00e1ny\u00e1val 90\u00b0-os sz\u00f6gben, er\u0151s dag\u00e1lyban, hull\u00e1mz\u00f3 tengeren. A leg\u00e9nys\u00e9g tudta, hogy gyorsan kell haladni ahhoz, hogy az \u0151ket k\u00f6vet\u0151 melegfront el\u0151tt haj\u00f3zhassanak, \u00e9s eljussanak a brazil ciklonnal a J\u00f3 Rem\u00e9nys\u00e9g-fokig. A ford\u00edt\u00f3k\u00f6t\u00e9l gyenges\u00e9ge az \u00fasz\u00f3test reped\u00e9s\u00e9t okozta, \u00e9s a leg\u00e9nys\u00e9g \u2013 miut\u00e1n felm\u00e9rte a meghib\u00e1sod\u00e1s s\u00falyoss\u00e1g\u00e1t \u2013 azonnal meg\u00e1ll\u00edtotta a haj\u00f3t, \u00e9s d\u00f6nt\u00f6tt a vil\u00e1gk\u00f6r\u00fcli cs\u00facsk\u00eds\u00e9rlet le\u00e1ll\u00edt\u00e1s\u00e1r\u00f3l.\n<\/p>\n

\u201e\u00c9jszaka j\u00f3l haladtunk a haj\u00f3val, hogy a front el\u0151tt maradjunk, majd ma reggel a fed\u00e9lzeten tart\u00f3zkod\u00f3 Thomas Coville \u00e9s Bruno Jeanjean egy nagy csattan\u00e1st hallott: kis reped\u00e9s keletkezett a h\u00e1ts\u00f3 merev\u00edt\u0151 h\u00edd \u00e9s a baloldali \u00fasz\u00f3test k\u00f6z\u00f6tt. Borzaszt\u00f3 nagy mozg\u00e1st \u00e9szlelt\u00fcnk, ez\u00e9rt meg\u00e1lltunk az er\u0151s h\u00e1tsz\u00e9l ellen\u00e9re, kinyitottuk a csap\u00f3ajt\u00f3t, hogy bejussunk a haj\u00f3t\u00e9rbe. A merev\u00edt\u0151 h\u00edd \u00e9s az \u00fasz\u00f3test k\u00f6z\u00f6tti ragaszt\u00e1s a v\u00e1laszelem szintj\u00e9n elv\u00e1lt, \u00edgy az \u00f6sszek\u00f6ttet\u00e9s szerkezetileg legal\u00e1bb 50%-kal cs\u00f6kkent. Megjav\u00edtani kint a tengeren lehetetlen a nagy mozg\u00e1sok miatt. M\u00e9g mindig r\u00e1zk\u00f3dunk, a meghib\u00e1sod\u00e1s id\u0151pontj\u00e1ban 35 csom\u00f3s keresztsz\u00e9l volt. A front jelenleg utol\u00e9rt minket, a sz\u00e9l 40 csom\u00f3s\u2026\n<\/p>\n

\n Bevontuk a nagyvitorl\u00e1t, \u00e9s a Groupama 3 h\u00e1tsz\u00e9llel halad a nagy r\u00e1zk\u00f3d\u00e1sok elker\u00fcl\u00e9se \u00e9rdek\u00e9ben. \u00datitervet k\u00e9sz\u00edt\u00fcnk, hogy elker\u00fclj\u00fck a t\u00fal nagy szelet \u00e9s a t\u00fal nagy hull\u00e1mokat. D\u00e9l fel\u00e9 tartunk, hogy a m\u00e1sodik ciklon is elt\u00e1volodjon ma \u00e9jjel: holnap, kedd reggel indulunk tov\u00e1bb Fokv\u00e1ros fel\u00e9. Folytatjuk az \u0151r\u00e1ll\u00e1st, pr\u00f3b\u00e1ljuk Stannal kidolgozni a folytat\u00e1st. C\u00e9lunk miel\u0151bb visszat\u00e9rni Franciaorsz\u00e1gba: a leg\u00e9nys\u00e9g v\u00e1llalkoz\u00f3 kedv\u0171, \u00e9s ha janu\u00e1r v\u00e9ge el\u0151tt el tudunk indulni, egy \u00fajabb cs\u00facsd\u00f6nt\u00e9s m\u00e9g lehets\u00e9ges!\u201d \u2013 sz\u00e1molt be Franck Cammas egy korad\u00e9lut\u00e1ni telefonh\u00edv\u00e1s alkalm\u00e1val.\n<\/p>\n

Fr\u00e9d\u00e9rique Granado, a Groupama k\u00fcls\u0151 kommunik\u00e1ci\u00f3s igazgat\u00f3ja hozz\u00e1f\u0171zte: \u201eA legfontosabb, hogy a leg\u00e9nys\u00e9g \u00e9p \u00e9s j\u00f3 eg\u00e9szs\u00e9gben van. C\u00e9lunk mindenekel\u0151tt az, hogy el\u00e9rj\u00e9k Fokv\u00e1rost a legbiztons\u00e1gosabb k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt. Tudjuk, hogy sz\u00e1m\u00edthatunk tapasztalatukra \u00e9s elt\u00f6k\u00e9lts\u00e9g\u00fckre a Groupama 3 sikeres partra juttat\u00e1s\u00e1ban. Ennek leg\u00e9kesebb bizony\u00edt\u00e9ka az, hogy m\u00e1ris egy \u00fajabb t\u00e9li indul\u00e1son gondolkoznak.\u201d<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

– A leg\u00e9nys\u00e9g nem adja fel: m\u00e1r most tervezik az \u00fajabb rekordk\u00eds\u00e9rletet November 16-\u00e1n h\u00e9tf\u0151n, 13 \u00f3ra 16 perckor Franck Cammas, a Groupama 3 kapit\u00e1nya t\u00e1j\u00e9koztatta a p\u00e1rizsi k\u00f6zpontot, hogy a haj\u00f3 h\u00e1ts\u00f3 merev\u00edt\u0151 h\u00eddja \u00e9s az egyik \u00fasz\u00f3test k\u00f6z\u00f6tt reped\u00e9s keletkezett. A c\u00e9l az, hogy a Groupama 3 trimar\u00e1n kis sebess\u00e9ggel folytatva \u00fatj\u00e1t el\u00e9rje […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"www.sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2664"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2664"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2664\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2664"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2664"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2664"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}