{"id":2674,"date":"2009-11-10T00:00:00","date_gmt":"2009-11-09T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2009\/11\/10\/start-es-rohanas\/"},"modified":"2017-08-02T00:07:46","modified_gmt":"2017-08-01T22:07:46","slug":"start-es-rohanas","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2009\/11\/10\/start-es-rohanas\/","title":{"rendered":"Start \u00e9s rohan\u00e1s"},"content":{"rendered":"

\n T\u00f6bbnapos es\u0151, sz\u00e9l \u00e9s jeges z\u00e1por ut\u00e1n a Le Havre el\u0151tti v\u00edzter\u00fclet lehet\u0151v\u00e9 tette a 20 csapatnak hogy nekiv\u00e1ghassanak a 9. alkalommal megrendez\u00e9sre ker\u00fcl\u0151 k\u00e9tkezes Transat Jacques Vabre versenynek.\n<\/p>\n

\n Relat\u00edv j\u00f3indulat\u00fanak nevezhet\u0151 k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt a Csatorn\u00e1n kiss\u00e9 nyugat, d\u00e9l fel\u00e9 haladhatnak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en az \u0151szi szell\u0151knek, melyek \u00c9-Eur\u00f3pa fel\u0151l a napos Costa Rica fel\u00e9 f\u00fajja \u0151ket.\n<\/p>\n

\n \u00c9s annak ellen\u00e9re hogy a 6 Multi 50-esnek elm\u00e9letileg 5050 tengeri m\u00e9rf\u00f6ldet kell megtennie, jobbcsap\u00e1son elhagyva Barbadost, a 14 IMOCA Open 60-asnak pedig 4730 m\u00e9rf\u00f6ldje van h\u00e1tra Costa Rica-ig jobbcsap\u00e1son elhagyva a Dominikai K\u00f6zt\u00e1rsas\u00e1got, a rajtot igen komolyan gondolta mindenki.\n<\/p>\n

\n Ennek megfelel\u0151en, Franck Yves Escoffier \u00e9s Erwan Lerouxvoltak azok, akik els\u0151k\u00e9nt keresztezt\u00e9k a rajtvonalat gennakerrel a 7-9 csom\u00f3s szell\u0151ben, hogy maguk m\u00f6g\u00f6tt hagyj\u00e1k a nyirkos \u00a0tengert, valamint a n\u00e9z\u0151haj\u00f3k farvizeit.\n<\/p>\n

\n Az IMOCA Open 60-asok kem\u00e9nyen rajtoltak. Kito de Pavant \u00e9s Francois Gabart a Groupe Bel fed\u00e9lzet\u00e9n voltak az els\u0151k, akik kitekert\u00e9k a gennaker\u00fcket, tal\u00e1n t\u00fal kor\u00e1n is. K\u00e9nytelenek voltak lelass\u00edtani hogy a rajtvonal l\u00e9oldal\u00e1t el\u00e9rj\u00e9k, \u00edgy t\u00fal kor\u00e1n t\u00f6rtek ki balra.\n<\/p>\n

\n Dee Caffari \u00e9s Brian Thompson bebizony\u00edtott\u00e1k, hogyan is kell ezt t\u00f6k\u00e9letesen v\u00e9grehajtani, \u00e9s egy nagyon sz\u00e9pen id\u0151z\u00edtett rajtot mutattak be a rajtvonal sz\u00e9l fel\u0151li v\u00e9g\u00e9n. Ek\u00f6zben Seb Josse \u00e9s Jean Francois Cuson a BT fed\u00e9lzet\u00e9n a vonal k\u00f6zep\u00e9n rajtolt egyvonalban Marc Guillermot-al \u00e9s Charles Caudrelier \u2013val akik a Safran-t \u00a0s\u00fcrgett\u00e9k ugyan abban a pillanatban keresztezt\u00e9k a rajtvonalat\n<\/p>\n

\n \u00d6sszetett id\u0151j\u00e1r\u00e1si k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyekre sz\u00e1m\u00edthatnak. Az \u00c9szak-Nyugati sz\u00e9lben a rohan\u00e1s, csak k\u00f6zelebb hozza a v\u00e1ltoz\u00f3 gyenge szeles z\u00f3n\u00e1hoz \u0151ket egy magas nyom\u00e1sban a tengeren t\u00f6lt\u00f6tt els\u0151 napon\n<\/p>\n

\n Strat\u00e9giailag j\u00f3nak t\u0171nt az a lehet\u0151s\u00e9g, hogy \u00e9szakon maradjanak \u00e9s az esetenk\u00e9nt 40 csom\u00f3t is meghalad\u00f3 szelekkel megk\u00fczdve az \u00e9len az alacsony nyom\u00e1s\u00fa z\u00f3n\u00e1ban amely \u00fatvonal kereszt\u00fclvezet az \u00e9szak Atlanti \u00f3ce\u00e1non, vagy b\u00f6lcs m\u00f3dj\u00e1ra kor\u00e1n d\u00e9lfel\u00e9 veszi az ir\u00e1nyt \u00e9s megpr\u00f3b\u00e1l \u00e1tj\u00e1r\u00f3t tal\u00e1lni az Azori szigetek vonal\u00e1ban a magasnyom\u00e1s\u00fa rendszer gyeng\u00e9bb szelei k\u00f6z\u00f6tt.\n<\/p>\n

\n R\u00f6gt\u00f6n meg is lett az els\u0151 \u00e1ldozata a versenynek, amikor\u00a0Yves le Blevec \u00e9s Jean Le Cam \u00e1ltal vezetett 50 l\u00e1bas Actual nev\u0171 trimar\u00e1n 22 m\u00e9rf\u00f6ldre Cherbourg-t\u00f3l felborult. Mindketten meg\u00faszt\u00e1k a balesetet.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

T\u00f6bbnapos es\u0151, sz\u00e9l \u00e9s jeges z\u00e1por ut\u00e1n a Le Havre el\u0151tti v\u00edzter\u00fclet lehet\u0151v\u00e9 tette a 20 csapatnak hogy nekiv\u00e1ghassanak a 9. alkalommal megrendez\u00e9sre ker\u00fcl\u0151 k\u00e9tkezes Transat Jacques Vabre versenynek. Relat\u00edv j\u00f3indulat\u00fanak nevezhet\u0151 k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt a Csatorn\u00e1n kiss\u00e9 nyugat, d\u00e9l fel\u00e9 haladhatnak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en az \u0151szi szell\u0151knek, melyek \u00c9-Eur\u00f3pa fel\u0151l a napos Costa Rica fel\u00e9 f\u00fajja \u0151ket. […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[8],"tags":[],"sailing_author":"Beliczay Di\u00e1na","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2674"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2674"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2674\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2674"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2674"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2674"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}