{"id":26810,"date":"2019-09-20T17:45:06","date_gmt":"2019-09-20T15:45:06","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/?p=26810"},"modified":"2019-09-20T18:17:15","modified_gmt":"2019-09-20T16:17:15","slug":"uj-kenese-keszthely-rekord-kitefoillal","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2019\/09\/20\/uj-kenese-keszthely-rekord-kitefoillal\/","title":{"rendered":"\u00daj Kenese-Keszthely Rekord Kitefoillal"},"content":{"rendered":"

\u00c9LM\u00c9NYBESZ\u00c1MOL\u00d3 \ud83d\ude42<\/p>\n

 <\/p>\n

Legal\u00e1bb h\u00fasz, fejben v\u00e9giggondolt, minden eshet\u0151s\u00e9gre felk\u00e9sz\u00fcl\u0151s, t\u00e9rk\u00e9pelemz\u0151s virtu\u00e1lis Kenese-Keszthely menet ut\u00e1n a 2019 szeptember 14-15-i h\u00e9tv\u00e9g\u00e9n m\u00e1shogy n\u00e9ztem a sz\u00e9l-el\u0151rejelz\u00e9sre. \u00c9reztem, hogy a cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k j\u00f3 lehet, hidegfront m\u00e1sodik napja, \u00e1ltal\u00e1ban kif\u00fajt, nem t\u00fal er\u0151s sz\u00e9l \u2013 itt az ideje v\u00e9gre, hogy \u00e1t\u00fcltess\u00fck a gyakorlatba az elm\u00e9leti okoskod\u00e1st.<\/p>\n

 <\/p>\n

Kisgyerekkorom \u00f3ta im\u00e1dom a v\u00edzen sz\u00e1guld\u00e1s \u00e9rz\u00e9s\u00e9t. 8 \u00e9vesen a windsurf teljesen beszippantott \u00e9desany\u00e1mnak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en, de valahogy ott nem fogott meg annyira a sebess\u00e9gorient\u00e1lt speed-szlalom ir\u00e1nyzat. 3 \u00e9ve azt\u00e1n belev\u00e1gtam a kiteoz\u00e1sba is, majd tavalyel\u0151tt vettem a hagyom\u00e1nyos felszerel\u00e9s mell\u00e9 egy hydrofoil kite-deszk\u00e1t – na ez \u00e1tbillentett p\u00e1r dolgot fejben ?<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

A foiloz\u00e1s fizik\u00e1ja elk\u00e9peszt\u0151 – \u00e9rz\u00e9sre \u00e9s hat\u00e9konys\u00e1gra is. R\u00e1ad\u00e1sul a kite eset\u00e9ben ez p\u00e1rosul egy \u201crep\u00fcl\u0151 sz\u0151nyeg\u201d hangulattal is, hiszen semmi nincs az ember k\u00f6r\u00fcl, csak egy r\u00f6vid deszk\u00e1n \u00e1ll, \u00e9s csukl\u00f3b\u00f3l ir\u00e1ny\u00edtja az erny\u0151t. A hihetetlen csend eleinte nagyon szokatlan, nincs v\u00edzcsapkod\u00e1s, hull\u00e1m-csattog\u00e1s, csak a foil f\u00fcty\u00fcl 20-22 csom\u00f3s sebess\u00e9g felett, mintha egyre jobb kedve lenne.<\/p>\n

 <\/p>\n

Ahogy k\u00f6zeledett a cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k, megfutottam a k\u00f6telez\u0151 el\u0151k\u00e9sz\u00fcleti k\u00f6r\u00f6ket – v\u00edziment\u0151k \u00e9rtes\u00edt\u00e9se a k\u00eds\u00e9rletr\u0151l, Balatonhelp applik\u00e1ci\u00f3 let\u00f6lt\u00e9se, Kwindoo-csapat \u00e1ltali GPS hiteles\u00edt\u00e9s elind\u00edt\u00e1sa \u00e9s \u00fatmutat\u00e1suk alapj\u00e1n az applik\u00e1ci\u00f3 \u00e9les\u00edt\u00e9se, pecs\u00e9telend\u0151 pap\u00edr nyomtat\u00e1sa, illetve bar\u00e1tom, L\u00e1szl\u00f3 Gajcsi eligaz\u00edt\u00e1sa, aki egyszerre volt a parton k\u00f6vet\u0151 aut\u00f3s egys\u00e9g sof\u0151rje, illetve lelkes operat\u0151r \u00e9s dr\u00f3npil\u00f3ta.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

Kenes\u00e9re \u00e9rve (illetve m\u00e1r az el\u0151rejelz\u00e9seket l\u00e1tva is) \u00e9reztem, hogy az indul\u00e1s els\u0151 n\u00e9h\u00e1ny sz\u00e1z m\u00e9tere neh\u00e9zkes lesz, mert a parton \u00e1ll\u00f3 s\u0171r\u0171 f\u00e1k \u00e9s \u00e9p\u00fcletek alaposan megkavart\u00e1k, p\u00f6ff\u00f6ss\u00e9 – turbulenss\u00e9 tett\u00e9k a szelet. Ez egy haj\u00f3val kev\u00e9sb\u00e9 probl\u00e9ma, mint erny\u0151vel, ami egy nagyobb kihagy\u00e1sban hajlamos zsin\u00f3rfeszess\u00e9g\u00e9t elvesztve tehetetlen\u00fcl al\u00e1hullni az \u00e9gb\u0151l, ilyenkor pedig a deszk\u00e1ra sem sz\u00e1m\u00edthat az ember, mert az alacsony \u0171rtartalma nem tartja f\u00f6nn egy feln\u0151tt s\u00faly\u00e1t, els\u00fcllyedsz.<\/p>\n

 <\/p>\n

Sebaj, valahogy megoldjuk \u2013 hangzott a fejemben a konkl\u00fazi\u00f3, majd elkezdtem \u00f6sszeszerelni a felszerel\u00e9st. Mivel gyeng\u00e9bb, 10-12 csom\u00f3s alapszelet prognosztiz\u00e1ltak, \u00e9s f\u00e9ltem, hogy Tihany alatt \u00e9s a Keszthelyi \u00f6b\u00f6lben kihagyhat a sz\u00e9l, a legnagyobb, 18 n\u00e9gyzetm\u00e9teres Kitech Free RS erny\u0151m mellett d\u00f6nt\u00f6ttem. El\u0151k\u00e9sz\u00edtettem a parton a felszerel\u00e9st, \u00e9s elindultam pecs\u00e9telni az \u00e1llom\u00e1sra. A h\u00e9t\u00e1gra s\u00fct\u0151 nap, \u00e9s a parton, f\u00f6ldk\u00f6zelben meg sem moccan\u00f3 leveg\u0151 nagyon sokat seg\u00edtett abban, hogy a 4\/3 millim\u00e9teres neopr\u00e9n ruh\u00e1ban kell\u0151 \u00fczemi h\u0151m\u00e9rs\u00e9kletre melegedjek, mik\u00f6zben loholtam vissza a Marina Port melletti strandra.<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

Az indul\u00e1s – kezdeti aggodalmaimnak megfelel\u0151en – meglehet\u0151sen neh\u00e9zkes volt. A sz\u00e9l n\u00e9ha null\u00e1ra le\u00e1llt, az erny\u0151 a v\u00edzbe ugr\u00e1som ut\u00e1n azonnal leesett a v\u00edzre, \u00e9s \u00f6sszetekeredett. N\u00e9h\u00e1ny perces manu\u00e1lis \u00e1ll\u00edtgat\u00e1s ut\u00e1n nagy nehezen ism\u00e9t az \u00e9gen sz\u00e1llt, \u00e9s siker\u00fclt kijutnom a teljesen sz\u00e9lmentes z\u00f3n\u00e1b\u00f3l 6-8 percet elvesztegetve. Amint az els\u0151 n\u00e9h\u00e1ny norm\u00e1lis p\u00f6ff meg\u00e9rkezett, siker\u00fclt sz\u00e1rnyra ker\u00fcln\u00f6m, \u00e9s elindultam a tihanyi cs\u0151 fel\u00e9. Ahogy haladtam a F\u0171zf\u0151i-\u00f6b\u00f6l alatt, szembes\u00fcltem a m\u00e1sodik nehez\u00edt\u0151 k\u00f6r\u00fclm\u00e9nnyel, ugyanis az el\u0151rejelz\u00e9sekhez k\u00e9pest j\u00f3val er\u0151sebb, 20-25 csom\u00f3s sz\u00e9l f\u00fajt a p\u00f6ff\u00f6kben – az erny\u0151, amivel indultam, pedig 5-10 csom\u00f3s szelekre lett kital\u00e1lva, maximum 15 csom\u00f3s bef\u00faj\u00e1sokkal. V\u00e1ltoztattam teh\u00e1t a strat\u00e9gi\u00e1n – az el\u0151re elk\u00e9pzelt, optim\u00e1lis, \u201cteljes sebess\u00e9g – alacsonyan tartott erny\u0151 – race technika\u201d met\u00f3dus ment a levesbe, el\u0151h\u00faztam a B tervet, ami a t\u00fal\u00e9l\u00e9sig trimmelt, magasan tartott kiteot jelentette, ami sajnos jelent\u0151sen cs\u00f6kkentette a v\u00e9gsebess\u00e9get, amit menni tudtam. M\u00e9g ezzel a t\u00e1volr\u00f3l sem optim\u00e1lis technik\u00e1val is eg\u00e9sz j\u00f3, 40-45 km\/h-s sebess\u00e9ggel tudtam haladni, gondoltam most m\u00e1r menj\u00fcnk v\u00e9gig, lesz ami lesz.<\/p>\n

 <\/p>\n

Tihanyig nagyon hamar elment az id\u0151, a parton sz\u00e1guld\u00f3 k\u00eds\u00e9r\u0151-operat\u0151r egys\u00e9gem m\u00e1r csak arra \u00e9rt oda, hogy a komp m\u00f6g\u00f6tt elslisszolva t\u00e1volodok a k\u00f6z\u00e9ps\u0151 medenc\u00e9be. K\u00f6zben elhaladtam a Majth\u00e9nyi-Domokos p\u00e1ros gy\u0151zelm\u00e9vel z\u00e1rul\u00f3 Rep\u00fcl\u0151 Hollandi mez\u0151ny mellett (ez\u00faton is gratul\u00e1lok sr\u00e1cok!), \u201cfogtam\u201d n\u00e9h\u00e1ny halat, n\u00e1dat, h\u00ednarat, amik p\u00e1ratlanul friss\u00edt\u0151 es\u00e9sekben v\u00e9gz\u0151dtek (szeg\u00e9ny trap\u00e9zom meg is repedt valamelyikn\u00e9l), de valahogy csak eljutottam, meglep\u0151en hamar – \u00edgy t\u00fal\u00e9l\u0151 \u00fczemm\u00f3dban is -Badacsonyon t\u00fal.<\/p>\n

 <\/p>\n

\u00c9reztem, hogy m\u00e1r csak k\u00e9t pr\u00f3bat\u00e9tel \u00e1ll k\u00f6ztem \u00e9s a sz\u00e1razf\u00f6ld k\u00f6z\u00f6tt – a Szigligeti \u00f6b\u00f6l massz\u00edv bef\u00faj\u00e1sai, \u00e9s a fest\u0151i Keszthelyi-hegys\u00e9g sz\u00e9l\u00e1rny\u00e9ka a gy\u00f6r\u00f6ki cs\u00fccs\u00f6k ut\u00e1n. Az el\u0151bbit valahogy \u00e1tv\u00e9szeltem, b\u00e1r volt olyan, hogy minden erny\u0151-er\u0151-cs\u00f6kkent\u0151 igyekezetem ellen\u00e9re a sz\u00e9l nemes egyszer\u0171s\u00e9ggel felemelt, foilostul-mindenest\u00fcl a v\u00edzb\u0151l, ami ut\u00e1n szint\u00e9n friss\u00edt\u0151 csobban\u00e1s k\u00f6vetkezett, sajnos 0-ra reduk\u00e1l\u00f3d\u00f3 sebess\u00e9ggel. A legalattomosabb viszont a keszthelyi \u00f6b\u00f6l volt, hol alig 5-6 csom\u00f3s sz\u00e9llel, majd egy mark\u00e1ns vonallal (legal\u00e1bb l\u00e1ttam, hol j\u00f6n a rettenet) egy szolid 25 csom\u00f3s bef\u00faj\u00e1s, s\u0171r\u0171n v\u00e1ltakozva. Ekkorra r\u00e1ad\u00e1sul b\u0151ven \u00e9lesednem kellett volna, hogy a m\u00f3l\u00f3t megc\u00e9lozzam, de ez a brut\u00e1lis p\u00f6ff\u00f6kben lehetetlennek bizonyult. V\u00e9g\u00fcl valahogy eljutottam m\u00e9gis a kik\u00f6t\u0151ig, amit az eredeti tervek szerint \u00e9szakr\u00f3l ker\u00fcltem volna, a k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyekre val\u00f3 tekintettel viszont megel\u00e9gedtem a d\u00e9li oldal\u00e1val is.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

A parton b\u00e9k\u00e9sen kacs\u00e1t etet\u0151 csal\u00e1d, \u00e9s padon \u00fcld\u00f6g\u00e9l\u0151 nyugd\u00edjasok arc\u00e1n az idillt hirtelen \u00e9rtetlens\u00e9ggel vegyes b\u00e1mul\u00e1s v\u00e1ltotta fel, ahogy besuhantam a m\u00f3l\u00f3 m\u00f6g\u00f6tti t\u00fck\u00f6r v\u00edz f\u00f6l\u00f6tt rep\u00fclve, a k\u00e9t korm\u00e1nyzsin\u00f3rt beh\u00fazva letolattam az erny\u0151t a v\u00edzre, majd vill\u00e1mgyors \u201cpakol\u00e1s\u201d ut\u00e1n, f\u00e9lig \u00f6sszecsomagolva kidobtam egy st\u00e9gre az erny\u0151t, r\u00e1, nehez\u00e9knek a deszk\u00e1t a foillal, \u00e9s rohanni kezdtem az \u00e1llom\u00e1s fel\u00e9. B\u00edztam benne, hogy nem rep\u00fcl el egy k\u00f3sza p\u00f6ffnek k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en a cucc, vagy viszi el valaki, akinek megtetszik. A parti egys\u00e9g ugyanis itt sem tudta tartani a temp\u00f3t, p\u00e1r perccel ut\u00e1nam \u00e9rkezett meg, de szerencs\u00e9re biztos\u00edtotta az \u0151rizetlen\u00fcl hagyott felszerel\u00e9sem.<\/p>\n

 <\/p>\n

 <\/p>\n

Egy liheg\u0151s sprint ut\u00e1n az \u00e1llom\u00e1s gy\u00f6ny\u00f6r\u0171en fel\u00faj\u00edtott k\u00f6vezet\u00e9n vizes neopr\u00e9ncip\u0151ben v\u00e9gigcuppogva egy k\u00edgy\u00f3z\u00f3 sor fogadott az egyetlen nyitott p\u00e9nzt\u00e1r el\u0151tt, a v\u00e1r\u00f3teremben \u00fcv\u00f6ltve ugat\u00f3 kuty\u00e1k miatt egym\u00e1s szav\u00e1b\u00f3l semmit nem \u00e9rt\u0151 emberekkel, egy megszeppent k\u00fclf\u00f6ldi p\u00e1rral a sor elej\u00e9n, akikhez a fejemb\u0151l antennak\u00e9nt ki\u00e1ll\u00f3 kamera miatt kicsit csuromvizes \u0171rl\u00e9nyhez hasonlatosan l\u00e9ptem oda, \u00e9s k\u00e9rtem sz\u00edves eln\u00e9z\u00e9s\u00fcket – \u201csorry, this is an emergency\u201d – \u00e9s k\u00e9rtem hangosan lihegve a p\u00e9nzt\u00e1rosn\u0151t egy id\u0151pont \u00e9s pecs\u00e9t elhelyez\u00e9s\u00e9re, aki m\u00e1r val\u00f3sz\u00edn\u0171leg ismerte a proced\u00far\u00e1t (vagy rajtam der\u00fclt j\u00f3t), mert halv\u00e1ny mosollyal az arc\u00e1n eleget tett a k\u00e9r\u00e9semnek.<\/p>\n

 <\/p>\n

   \"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

\u00cdgy 1 \u00f3ra 55 perc nett\u00f3 id\u0151vel siker\u00fclt megfutnom a t\u00e1vot. Nyilv\u00e1n, mint szinte minden els\u0151 pr\u00f3b\u00e1lkoz\u00e1s, kicsit d\u00f6c\u00f6g\u0151s volt ez a menet az indul\u00e1sn\u00e1l elszenvedett id\u0151vesztes\u00e9g miatt, illetve az er\u0151s sz\u00e9l is kereszt\u00fclh\u00fazta a sz\u00e1m\u00edt\u00e1saim kicsit, m\u00e9gis, elk\u00e9peszt\u0151 \u00e9lm\u00e9ny volt. A hib\u00e1kat tekintve (\u00e9s a t\u00f6bbi hydrofoilt haszn\u00e1l\u00f3 v\u00edzi sportol\u00f3ra kacsintva) pedig m\u00e9g annyi jut eszembe: van ebben m\u00e9g fejl\u0151d\u00e9si-gyorsul\u00e1si lehet\u0151s\u00e9g b\u0151ven!<\/p>\n

 <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

\u00c9LM\u00c9NYBESZ\u00c1MOL\u00d3 \ud83d\ude42   Legal\u00e1bb h\u00fasz, fejben v\u00e9giggondolt, minden eshet\u0151s\u00e9gre felk\u00e9sz\u00fcl\u0151s, t\u00e9rk\u00e9pelemz\u0151s virtu\u00e1lis Kenese-Keszthely menet ut\u00e1n a 2019 szeptember 14-15-i h\u00e9tv\u00e9g\u00e9n m\u00e1shogy n\u00e9ztem a sz\u00e9l-el\u0151rejelz\u00e9sre. \u00c9reztem, hogy a cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k j\u00f3 lehet, hidegfront m\u00e1sodik napja, \u00e1ltal\u00e1ban kif\u00fajt, nem t\u00fal er\u0151s sz\u00e9l \u2013 itt az ideje v\u00e9gre, hogy \u00e1t\u00fcltess\u00fck a gyakorlatba az elm\u00e9leti okoskod\u00e1st.   Kisgyerekkorom \u00f3ta im\u00e1dom […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":26814,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1762,1804],"tags":[2216,1718,516,828],"sailing_author":"Hor\u00e1nyi-N\u00e9vy Andr\u00e1s","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/26810"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=26810"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/26810\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/26814"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=26810"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=26810"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=26810"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}