{"id":2743,"date":"2009-08-11T00:00:00","date_gmt":"2009-08-10T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2009\/08\/11\/a-laser-4-7-eb-masodik-versenynapja\/"},"modified":"2017-08-01T23:47:46","modified_gmt":"2017-08-01T21:47:46","slug":"a-laser-4-7-eb-masodik-versenynapja","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2009\/08\/11\/a-laser-4-7-eb-masodik-versenynapja\/","title":{"rendered":"A Laser 4.7 EB m\u00e1sodik versenynapja"},"content":{"rendered":"

\n Reggel nem volt halaszt\u00e1s, mert a szok\u00e1sos termik sz\u00e9l id\u0151ben \u00e9rkezett. Sz\u00e9p id\u0151. Sehol egy felh\u0151, f\u00e9l 10 kor indul\u00e1s kifele.
\n
\n A kifele \u00fat kreuzzal telt, ez mindig j\u00f3 a haj\u00f3 bevitorl\u00e1z\u00e1s\u00e1ra, mindig tal\u00e1lni valakit, akivel j\u00f3 \u00f6sszem\u00e9rni, az id\u0151 mindig kedvez a gondolatok tiszt\u00e1z\u00e1s\u00e1ra, a sz\u00e9l tendenci\u00e1inak megfigyel\u00e9s\u00e9re\n<\/p>\n

\n A sz\u00e9l 210 fokr\u00f3l stabilan-, 4-5-6 m\/s er\u0151vel f\u00fajt, a hull\u00e1mok ink\u00e1bb hegyesek voltak, m\u00e9g nem voltak alkalmasak a j\u00f3 b\u0151szelez\u00e9sre.
\n
\n A gyerekek m\u00e9rtek oldalt egym\u00e1ssal ( egy balra, egy jobbra 2 percig, majd fordul\u00f3 \u00e9s keresztez\u00e9s). Mindk\u00e9t oldal j\u00f3 volt. Sajnos az ilyen m\u00e9r\u00e9sek csak a kreuz ter\u00fclet alj\u00e1n mutatnak valamit, a t\u00e9nyleges kreuz nagyobb, neh\u00e9z az \u0151 fej\u00fckben el\u0151bbi t\u00e9nyt\u0151l elvonatkoztatni. Megjegyzem a bal oldal valahogy t\u00f6bbet \u00edg\u00e9rt, t\u00f6bb friss\u00fcl\u00e9s j\u00f6tt onnan, a sz\u00f6g is biztat\u00f3 volt a friss\u00fcl\u00e9sben. A kisebb szeles jobb oldal a hegyes hull\u00e1mokban megtoccsant.
\n
\n A L\u00e1ny els\u0151 rajt visszah\u00edv\u00e1st kapott, j\u00f6tt a szigor\u00edtott, Zs\u00f3fi tiszt\u00e1n rajtolt, de tocsogott, nem volt sz\u00e9l, Fanni, Viki k\u00f6z\u00e9pt\u0151l lee fel\u00e9, kicsit a s\u00fcr\u00fcben. De visszal\u0151tt\u00e9k. T\u00e1bl\u00e1z\u00e1s a rajthaj\u00f3 v\u00e9g\u00e9n: sajnos Zs\u00f3fi kint volt, fel\u00edrt\u00e1k \u00e9s m\u00e9g 17 l\u00e1nyk\u00e1t, akik Zs\u00f3fival egyetemben szomor\u00faan mentek edz\u0151ikhez vigasztal\u00e1s\u00e9rt ( persze bosszankod\u00f3, paprik\u00e1s hangulatban). Sajnos benne van, nem lehet mit tenni, hiszen j\u00f3l kell rajtolni, f\u0151leg ha a nyak\u00e1n van mindenki \u00e9s \u00e9s ez van.
\n
\n A 3. rajtra elmennek, Fanni \u00e9s Viki lee ben, van szel\u00fck sz\u00e9pen mennek, a jobb lassabb. H\u00e1tsz\u00e9lben lefele is el\u0151l vannak, az els\u0151 10 k\u00f6r\u00fcl. Sz\u00e9pen vitorl\u00e1ztak ( voltak el\u00f6lr\u00e9bb is) tartott\u00e1k hely\u00fcket, az oldalv\u00e1laszt\u00e1st ink\u00e1bb folytatt\u00e1k, mint a mez\u0151nyvitorl\u00e1z\u00e1st. Fanni 10 lett, Viki 14., ami szerintem remek.\n<\/p>\n

\n
\n A fi\u00fak els\u0151 rajtj\u00e1ban csak Matyi. Els\u0151re elmegy a rajt, Matyi luvrajt, azonnal kifordul, h\u00fazza a balt, majd a kreuz fel\u00e9n\u00e9l a leng\u00e9sekben tend\u00e1l balra, ami nagyon j\u00f3l fizetett. 13.-nak \u00e9rt le a 4-es kapuhoz, ahol tiszt\u00e1n sz\u00e9pen luvolt, a m\u00e1sodik kreuzot a mez\u0151nnyel vitorl\u00e1zta, \u00edgy a k\u00fcls\u0151 k\u00f6r\u00f6n is hozta a helyet, majd az utols\u00f3 lee boj\u00e1n\u00e1l remek\u00fcl beh\u00fazott 4 haj\u00f3 m\u00f6g\u00f6tt a bels\u0151 helyre, akik akkor m\u00e1r m\u00f6g\u00f6tte voltak, \u00edgy lett a befut\u00f3ban13. Nagy dics\u00e9retet kapott az \u00e9rett vitorl\u00e1z\u00e1s\u00e9rt ( meg eb\u00e9det). Peti \u00e9s Vitya rajtja is els\u0151re elment, Peti leeben, Vitya luvban. Peti beszorult, bez\u00e1rt el\u0151tte egy fal \u00e9s megtoccsant k\u00e9tszer, sokat forgol\u00f3dott egy helyben, l\u00e1tszott, hogy ideges a helyzet miatt. Vitya jobbra indult, volt szele, j\u00f3l vitorl\u00e1zott. Az els\u0151 b\u0151sz\u00e9l v\u00e9g\u00e9re Vitya 12-nek \u00e9rt le, Peti 50 f\u00f6l\u00f6tt. Mindketten balra mentek, nagyon s\u0171r\u0171 volt a mez\u0151ny. Peti feljebb j\u00f6tt, Vitya visszaesett, f\u0151leg a b\u0151szeles lassus\u00e1g miatt. Vitya 31., Peti 41. a v\u00e9g\u00e9re. Mindketten fesz\u00fcltek, Peti a rajtot szidja \u00e9s nem \u00e9rti mi t\u00f6rt\u00e9nt, hogyan lett el\u0151tte az a 5 haj\u00f3s fal. Pr\u00f3b\u00e1lunk megnyugodni, enni, inni, felejteni
\n
\n A m\u00e1sodik futamra gyeng\u00fcl a sz\u00e9l \u00e9s a helyi rutin szerint fordul jobbra, de fent a p\u00e1lya tetej\u00e9n vannak balos leng\u00e9sek b\u0151ven.\n<\/p>\n

\n
\n M\u00e1sodikra megy el a l\u00e1ny rajt, Zs\u00f3fi k\u00f6z\u00e9pen rajtolt, sajtolj\u00e1k t\u00f6bben, nincs el\u00e9g sz\u00e9l. Viki a k\u00f6zel\u00e9ben, rem\u00e9lem nem egym\u00e1st figyelik\u2026 Fanni k\u00f6z\u00e9p lee, 100 m\u00e9ter ut\u00e1n h\u00faz \u00e1t jobbra, sz\u00e9pen, magasan. Gyeng\u00fcl a sz\u00e9l, egy m\u00e9terrel kevesebb.\n<\/p>\n

\n Matyi rajtja kicsit k\u00e9sik, luvban elmegy, kifordul \u00e9s egyszemmel elindul jobbra. Legk\u00f6zelebb b\u0151sz\u00e9lben l\u00e1tom, 25-30 k\u00f6r\u00fcl \u00e9r le, nagy a t\u00f6meg \u00e9szn\u00e9l kell lenni, falsolva k\u00f6zel\u00edti a b\u00f3j\u00e1t, de \u00e1thalsol, kicsit \u00fctk\u00f6zik, ord\u00edt\u00e1s, majd M\u00e1ty\u00e1s p\u00f6r\u00f6g, nincs szele, sokan elmennek\u2026Forgol\u00f3d\u00e1sok j\u00f6nnek, t\u00e9tova ind\u00edt\u00e1s.\n<\/p>\n

\n A k\u00e9k rajt els\u0151re elmegy, Peti, Vitya luvban, Peti megint beragad, hangosan besz\u00e9l, forgol\u00f3dik. Vitya \u00e9pp halad, 10 m\u00e9ter a rajt ut\u00e1n \u00e9s kifordul, a hegyes hull\u00e1mokon nehezen haladnak, a bal oldalon t\u00f6bb a friss\u00fcl\u00e9s. Neh\u00e9z l\u00e1tv\u00e1ny a motorosb\u00f3l, \u00edrom a jegyzetemet, k\u00e9sz\u00edtek hangfelv\u00e9telt, hogy visszaid\u00e9zhet\u0151 legyen a megbesz\u00e9l\u00e9sen szinte minden.
\n
\n A befejez\u0151 k\u00f6rben nincs sok k\u00f6sz\u00f6net. Matyi 60 k\u00f6r\u00fcl \u00e9rkezik, a lee b\u00f3j\u00e1n\u00e1l a legk\u00fcls\u0151 k\u00f6r\u00f6n, a mez\u0151ny alatt semmi szele, tomp\u00e1n h\u00fazza a jobb oldalt, m\u00e1r csak be szeretne \u00e9rni.\n<\/p>\n

\n
\n Peti \u00e9s Vitya is h\u00e1tulr\u00f3l ijesztget mindenkit, sajnos nem tal\u00e1lt\u00e1k ebben a futamban a sebess\u00e9get, tal\u00e1ltak azonban \u0151ket forgat\u00f3 angolt, sz\u00e9ltelen ter\u00fcleteket, csurm\u00e1s lee b\u00f3j\u00e1kat.\n<\/p>\n

\n
\n Szer\u00e9nys\u00e9gre int ez a mai nap, annak ellen\u00e9re, hogy tudunk j\u00f3l menni. Nagyobb biztos\u00edt\u00e1sok kellenek a rajtn\u00e1l( mindenki, de ma Zs\u00f3fi), nem szabad lend\u00fcletet vesz\u00edteni felesleges fordul\u00f3kkal, ker\u00fclni kell a b\u00f3j\u00e1kn\u00e1l a beszorul\u00e1st (Vitya,Matyi) . A le\u00e1ll\u00f3 sz\u00e9llel nem lehet mit kezdeni, azt t\u0171rni kell ( Peti, Vitya) \u00e9s min\u00e9l kevesebbet visszaesni.
\n
\n Tal\u00e1n t\u00f6bb versenyz\u0151nk \u201ecsak\u201d ma fogta fel, hogy ez itt az Eb, ami nagyon neh\u00e9z mez\u0151nyt mutat, sokkal t\u00f6bb koncentr\u00e1ci\u00f3t k\u00e9r mint a hazai versenyz\u00e9s. A k\u00e9t nagyfi\u00fa pedig 1 m2 el kevesebbet kapott a haj\u00f3j\u00e1hoz erre a versenyre, ami gond ha nem f\u00faj minimum egy 4 es Bft.\n<\/p>\n

\n
\n Idegileg is m\u00e1s alapok kellenek egy ilyen hossz\u00fa sok futamos versenyhez. Holnap \u00faj rem\u00e9nyekkel versenyz\u00fcnk, ism\u00e9t \u00edrunk.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Reggel nem volt halaszt\u00e1s, mert a szok\u00e1sos termik sz\u00e9l id\u0151ben \u00e9rkezett. Sz\u00e9p id\u0151. Sehol egy felh\u0151, f\u00e9l 10 kor indul\u00e1s kifele. A kifele \u00fat kreuzzal telt, ez mindig j\u00f3 a haj\u00f3 bevitorl\u00e1z\u00e1s\u00e1ra, mindig tal\u00e1lni valakit, akivel j\u00f3 \u00f6sszem\u00e9rni, az id\u0151 mindig kedvez a gondolatok tiszt\u00e1z\u00e1s\u00e1ra, a sz\u00e9l tendenci\u00e1inak megfigyel\u00e9s\u00e9re A sz\u00e9l 210 fokr\u00f3l stabilan-, 4-5-6 […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Tim\u00e1r P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2743"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2743"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2743\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2743"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2743"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2743"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}