{"id":278,"date":"2016-01-24T20:34:00","date_gmt":"2016-01-24T19:34:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2016\/01\/24\/london-boat-show-2016\/"},"modified":"2017-08-02T00:02:44","modified_gmt":"2017-08-01T22:02:44","slug":"london-boat-show-2016","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2016\/01\/24\/london-boat-show-2016\/","title":{"rendered":"London Boat Show 2016"},"content":{"rendered":"

\n T\u00f6bb orsz\u00e1g haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1s\u00e1n voltunk m\u00e1r, de valahogy London m\u00e9g a gondolatok k\u00f6z\u00e9 sem f\u00e9rk\u0151z\u00f6tt eddig be. Egy \u00fczleti partner megh\u00edv\u00e1s\u00e1ra elkezdt\u00fcnk szervezkedni \u00e9s n\u00e9gy f\u0151s katamar\u00e1nos csapatunkkal gyorsan elint\u00e9zt\u00fck a rep\u00fcl\u00e9st, sz\u00e1ll\u00e1st, bel\u00e9p\u0151ket.\n<\/p>\n

\n J\u00f3 \u00e9lm\u00e9ny, hogy a Wizzair rep\u00fcl\u0151 pil\u00f3t\u00e1ja egyik katamar\u00e1nos klubt\u00e1rsunk volt. Az Excel ki\u00e1ll\u00edt\u00e1si k\u00f6zpont \u00fagy 2 \u00f3ra t\u00f6megk\u00f6zleked\u00e9sre van Lutont\u00f3l, viszont a sz\u00f6vev\u00e9nyes metr\u00f3ban m\u00e1r t\u00e1bl\u00e1k \u00e9s seg\u00edt\u0151k jelzik: Boat Show arra! Maga az \u00e9p\u00fclet kb. h\u00e1romszor-n\u00e9gyszer akkora min a mi G pavilonunk, \u00e9s hasonl\u00f3 a belmagass\u00e1ga is. Mint egy hossz\u00fa folyos\u00f3, haj\u00f3k k\u00f6zel \u00e9s t\u00e1vol. Van p\u00e1r pont, amiben a brittek er\u0151sebbek n\u00e1lunk: Van tenger\u00fck, sokkal komolyabb haj\u00f3s hagyom\u00e1nyuk \u00e9s ehhez p\u00e9nz\u00fck is. Ez a ki\u00e1ll\u00edtott armad\u00e1n is m\u00e9rhet\u0151 volt.\n<\/p>\n

\n Felvonultak a luxus motoros haj\u00f3 gy\u00e1rt\u00f3k, akik a hozz\u00e1\u00e9rt\u0151k szerint komolyan fenyegetik az olasz gy\u00e1rak egyeduralm\u00e1t. Kb. 30 m\u00e9teres \u00fasz\u00f3 hotelb\u0151l \u00fagy hat darab volt a placcon, a kisebb 50 l\u00e1bas gy\u00e1rtm\u00e1nyokb\u00f3l pedig t\u00edz felett. Mindenhol eleg\u00e1ns szem\u00e9lyzet mutatta be a teljes eg\u00e9sz\u00e9ben bej\u00e1rhat\u00f3 als\u00f3 \u00e9s fels\u0151 fed\u00e9lzetet, h\u00e1l\u00f3kat, konyh\u00e1t sat\u00f6bbit. Arra is figyeltek, hogy a haj\u00f3k k\u00f6r\u00e9 \u00e9p\u00edtett sz\u00ednpadr\u00f3l az ablakokon kereszt\u00fcl cip\u0151lev\u00e9tel n\u00e9lk\u00fcl is meg lehessen csod\u00e1lni a bels\u0151t.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Volt \u00fagy k\u00e9tsz\u00e1z kisebb-nagyobb motorcs\u00f3nak a felf\u00fajhat\u00f3 RIB-t\u0151l az \u00fcvegsz\u00e1las part menti cirk\u00e1l\u00f3kig. \u00c9rdekess\u00e9g volt a RIB\u2013ekn\u00e9l a teljes alum\u00ednium test kialak\u00edt\u00e1s valamint a rendk\u00edv\u00fcl ig\u00e9nyes bels\u0151 t\u00e9r, a pr\u00e9mium anyaghaszn\u00e1latokkal. Fontosak a r\u00e9szletek, pont mint egy luxusaut\u00f3n\u00e1l. Az elk\u00e9peszt\u0151en eleg\u00e1ns fa motorcs\u00f3nakn\u00e1l a puffer is kir\u00e1lyk\u00e9k anyaggal volt bevonva \u00e9s viselte a c\u00e9g h\u00edmzett log\u00f3j\u00e1t!\n<\/p>\n

\n Motor n\u00e9lk\u00fcl ezek sem mennek, de milyen motor \u00e9s milyen meghajt\u00e1s? Minden nagy gy\u00e1rt\u00f3 fejenk\u00e9nt 10-20 motorral k\u00e9pviselte mag\u00e1t, \u00e9s pl. a k\u00fclmotorokn\u00e1l tal\u00e1n a Vetyerok kiv\u00e9tel\u00e9vel minden t\u00edpust l\u00e1thattunk. Ezek k\u00f6z\u00fcl is kit\u0171nt formabont\u00f3 k\u00fclsej\u00e9vel az Evinrude, amit ak\u00e1r egy komolyabb k\u00e1v\u00e9aut\u00f3mat\u00e1nak is n\u00e9zhett\u00fcnk volna. A k\u00f6rnyezetv\u00e9delem jegy\u00e9ben k\u00edn\u00e1ltak megold\u00e1st a g\u00e1zzal m\u0171k\u00f6d\u0151 robban\u00f3motorra \u00e9s az egyre komolyabb teljes\u00edtm\u00e9nyre \u00e9s hat\u00f3t\u00e1vols\u00e1gra k\u00e9pes elektromos meghajt\u00e1sokra is.\n<\/p>\n

\n A sz\u00e9llel hajtott div\u00edzi\u00f3ban megtal\u00e1lhat\u00f3 volt szinte az \u00f6ssze n\u00e1lunk is ismert \u00e9s forgalmazott t\u0151kes\u00falyos vitorl\u00e1s, t\u00edpusonk\u00e9nt 3-6 haj\u00f3t felvonultatva, ig\u00e9nyesen fel\u00e9p\u00edtett standokkal (ink\u00e1bb sz\u00ednpadoknak t\u0171ntek). Legt\u00f6bbj\u00fckr\u0151l viszont hi\u00e1nyoltuk legal\u00e1bb a ki\u00e1ll\u00edt\u00e1si \u00e1rbocot. Az angol haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u00e9snek is vannak hagyom\u00e1nyosan f\u00e1b\u00f3l k\u00e9sz\u00fclt, nyitott t\u00edpusai melyeket a partok melletti napk\u00f6zbeni haj\u00f3z\u00e1shoz mind a mai napig sz\u00edvesen haszn\u00e1lnak. Ezekb\u0151l a klasszikusokb\u00f3l p\u00e1rat m\u00e9g most is gy\u00e1rtanak \u00edgy be is mutatt\u00e1k.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A nek\u00fcnk kedves sporthaj\u00f3kra voltunk legink\u00e1bb k\u00edv\u00e1ncsiak, k\u00f6z\u00fcl\u00fck is a katamar\u00e1nokra. Itt meglepet\u00e9sre \u00f6sszesen egy v\u00e9rbeli k\u00e9ttest\u0171t tal\u00e1ltunk. A Topaz katamar\u00e1nokat tervez\u0151 Rob White karbonb\u00f3l k\u00e9sz\u00edtett kisszeles foiler rep\u00fcl\u0151g\u00e9p\u00e9t a tervez\u0151 fia mutatta be. \u00c1ll\u00edt\u00f3lag 6 csom\u00f3s sz\u00e9ln\u00e9l stabilan rep\u00fcl. J\u00f3l szeml\u00e9lteti a haj\u00f3k felhaszn\u00e1l\u00e1s\u00e1t, hogy a fr\u00f6csi Topaz 16-os katamar\u00e1n k\u00f6r\u00fcl a gyerekek vid\u00e1man sztorizgattak (kb. mint a mieink a f\u00fcredi kurzusok ut\u00e1n).\n<\/p>\n

\n Viszonylag nagy sz\u00e1mban jelentek meg az iskolahaj\u00f3kkal a gy\u00e1rt\u00f3k, ennek az ipar\u00e1gnak Anglia az egyik fellegv\u00e1ra. A n\u00e1lunk is gyakori fr\u00f6csi OP mellett nagyobb testv\u00e9reit, illetve katamar\u00e1njait k\u00edn\u00e1lta a Topper International, a Hartley Boats \u00e9s az RS. Ezeknek a haj\u00f3knak Londonban a RYA Suzuki Dinghy Show 2016 keret\u00e9ben, m\u00e1rcius 5-6-\u00e1n lesz egy \u2013 ebben a szegmensben sokkal nagyobb – szakki\u00e1ll\u00edt\u00e1s. Itt a gy\u00e1rt\u00f3k \u00e9s forgalmaz\u00f3k lesznek a mell\u00e9kszerepl\u0151k, akiknek a term\u00e9kei megjelennek majd a vitorl\u00e1s iskol\u00e1k \u00e9s sportklubok standjain.\n<\/p>\n

\n A haj\u00f3z\u00f3k ig\u00e9nyeit minden oldalr\u00f3l k\u00f6rbej\u00e1rva igyekeztek kiszolg\u00e1lni. Bemutatkoztak h\u00edres eur\u00f3pai kik\u00f6t\u0151k, filmeken \u00e9s k\u00e9pekben megeleven\u00edtve mi\u00e9rt is \u00e9rdemes \u00e9ppen oda beparkolni. Charterc\u00e9gek k\u00edn\u00e1lt\u00e1k haj\u00f3ikat, szervezett t\u00far\u00e1ikat \u00e9s oktat\u00e1saikat. Haj\u00f3felszerel\u00e9sek, haj\u00f3s technikai \u00e9s haj\u00f3s parti ruh\u00e1k \u00f6z\u00f6n\u00e9t helyben is meg lehetett v\u00e1s\u00e1rolni. A tengeri kajakokat, SUP-okat \u00e9s a v\u00edzi \u00e9letment\u00e9st egy hatalmas medenc\u00e9ben szeml\u00e9ltett\u00e9k. Ide m\u00e9g egy kisebb vitorl\u00e1s haj\u00f3t is siker\u00fclt betenni, melynek az egy szem\u00e9ly sz\u00e1m\u00e1ra is k\u00f6nny\u0171 visszabor\u00edt\u00e1s\u00e1t mutatt\u00e1k be.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Nem hagyhattuk ki a Land Rover BAR csapatot bemutat\u00f3 standot, ahol a st\u00e1b agit\u00e1lt minket valamelyik idei versenyhelysz\u00ednre, hogy helyben szurkolhassunk a Ben\u00e9knek (nem tudhatt\u00e1k, hogy a Kiwik a kedvenceink). A MUSTO-n\u00e1l egy kapit\u00e1nyi sz\u00e9kben \u00fclve, fej\u00fcnk\u00f6n egy szem\u00fcveg-tv-vel versenytrimar\u00e1non szelhett\u00fck \u00e1t az \u00f3ce\u00e1nt. Ugyanezt az apr\u00f3s\u00e1got tett\u00e9k meg egy evez\u0151shaj\u00f3val p\u00e1ran angol l\u00e1nyok, ezt a szerkezetet is k\u0151rbej\u00e1rtuk.\n<\/p>\n

\n Egy napot sz\u00e1ntunk a l\u00e1togat\u00e1sra, ebbe k\u00e9nyelmesen bele is f\u00e9rt\u00fcnk. J\u00f6n D\u00fcsseldorf majd nemsok\u00e1ra mi k\u00f6vetkez\u00fcnk! Kezdjetek el visszasz\u00e1molni!!!\n<\/p>\n

\n
\n F\u00e9nyk\u00e9pek
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n Forr\u00e1s: Facebook
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

T\u00f6bb orsz\u00e1g haj\u00f3ki\u00e1ll\u00edt\u00e1s\u00e1n voltunk m\u00e1r, de valahogy London m\u00e9g a gondolatok k\u00f6z\u00e9 sem f\u00e9rk\u0151z\u00f6tt eddig be. Egy \u00fczleti partner megh\u00edv\u00e1s\u00e1ra elkezdt\u00fcnk szervezkedni \u00e9s n\u00e9gy f\u0151s katamar\u00e1nos csapatunkkal gyorsan elint\u00e9zt\u00fck a rep\u00fcl\u00e9st, sz\u00e1ll\u00e1st, bel\u00e9p\u0151ket. J\u00f3 \u00e9lm\u00e9ny, hogy a Wizzair rep\u00fcl\u0151 pil\u00f3t\u00e1ja egyik katamar\u00e1nos klubt\u00e1rsunk volt. Az Excel ki\u00e1ll\u00edt\u00e1si k\u00f6zpont \u00fagy 2 \u00f3ra t\u00f6megk\u00f6zleked\u00e9sre van Lutont\u00f3l, viszont […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":6499,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[909],"sailing_author":"Sz\u00e9kely Andr\u00e1s","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/278"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=278"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/278\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6499"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=278"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=278"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=278"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}