{"id":27862,"date":"2019-11-21T11:44:51","date_gmt":"2019-11-21T10:44:51","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/?p=27862"},"modified":"2019-11-25T08:54:13","modified_gmt":"2019-11-25T07:54:13","slug":"titanok-harca","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2019\/11\/21\/titanok-harca\/","title":{"rendered":"Tit\u00e1nok harca"},"content":{"rendered":"

Az Ultim 32\/23 oszt\u00e1ly:<\/h4>\n

Az Ultim 32\/23 a 100 l\u00e1bas verseny trimar\u00e1nok oszt\u00e1lya. Az oszt\u00e1ly eddigi t\u00f6rt\u00e9nete igen r\u00f6vid. 2015 j\u00fanius\u00e1ban a Team Banque Populaire, a MACIF \u00e9s a Sodebo csapatok megalap\u00edtott\u00e1k az Ultim K\u00f6z\u00f6ss\u00e9get, \u00e9s kidolgozt\u00e1k az oszt\u00e1lyel\u0151\u00edr\u00e1st, amelynek legfontosabb megk\u00f6t\u00e9se, hogy a haj\u00f3k hossza nem lehet t\u00f6bb 32, sz\u00e9less\u00e9g\u00fck pedig 23 m\u00e9tern\u00e9l. Az oszt\u00e1lyel\u0151\u00edr\u00e1s ett\u0151l eltekintve meglehet\u0151sen rugalmas, tartalmaz \u00e9vente \u00e9s 4 \u00e9vente m\u00f3dos\u00edthat\u00f3 egy\u00e9b szab\u00e1lyokat, de a 32\/23 m\u00e9retkorl\u00e1t k\u0151be van v\u00e9sve. A Francia Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g 2018. janu\u00e1r 29-\u00e9n hiteles\u00edtette az oszt\u00e1lyel\u0151\u00edr\u00e1st, ett\u0151l kezdve l\u00e9tezik hivatalosan az Ultim 32\/23 oszt\u00e1ly.<\/h4>\n

 <\/p>\n

A jelenleg zajl\u00f3  Brest Atlantiques<\/strong> az els\u0151 verseny, amelyet kiz\u00e1r\u00f3lag ennek az oszt\u00e1lynak rendeznek. Az oszt\u00e1ly jelenlegi 5 haj\u00f3j\u00e1b\u00f3l 4 \u00e1llt rajthoz (az IDEC Sport 3 ink\u00e1bb Maurit\u00e1n rekordot d\u00f6nt\u00f6tt helyette, a Banque Populaire IX pedig gyakorlatilag megsemmis\u00fclt a 2018-as Route du Rhumon – az \u00faj haj\u00f3 m\u00e1r \u00e9p\u00fcl, v\u00e1rhat\u00f3an 2020-ban ker\u00fcl v\u00edzre). A p\u00e1lya nem kicsi, 14000 m\u00e9rf\u00f6ld a Brest – Rio – Fokv\u00e1ros – Brest \u00fatvonalon. Kicsit t\u00f6bb mint egy f\u00e9l f\u00f6ldker\u00fcl\u00e9s, de csak az Atlanti \u00d3ce\u00e1non zajlik. \u00cdr\u00e1sunkkor \u00e9ppen a fokv\u00e1rosi p\u00e1lyajelet ker\u00fclik. De mi t\u00f6rt\u00e9nt eddig, mert nem volt esem\u00e9nytelen ez a k\u00e9t h\u00e9t, ami\u00f3ta kergetik a lovakat. Tulajdonk\u00e9ppen n\u00e9gykezes verseny, de m\u00e9gsem. Tudniillik van minden  haj\u00f3n egy harmadik ember is, egy sajt\u00f3s, akinek az a dolga, hogy fot\u00f3kkal, vide\u00f3kkal \u00e9s sz\u00f6veges besz\u00e1mol\u00f3kkal folyamatosan dokument\u00e1lja a kih\u00edv\u00e1st.<\/p>\n

 <\/p>\n

Kezd\u0151d\u00f6tt azzal, hogy k\u00e9t nappal halasztani kellett a rajtot a Biscaya \u00f6b\u00f6lben uralkod\u00f3 sz\u00e9lviszonyok miatt. V\u00e9g\u00fcl  2019. november 5-\u00e9n, d\u00e9lel\u0151tt 11 \u00f3rakor elrajtolt a mez\u0151ny. M\u00e1snap, nem sokkal a rajt ut\u00e1n az Edmond de Rotchild fed\u00e9lzet\u00e9n Charles Caudrelier (mellesleg k\u00e9tszeres Volvo Ocean Race gy\u0151ztes) m\u00e1r szeretett volna lass\u00edtani, mert nehezen viselte a 30 csom\u00f3 k\u00f6r\u00fcli sz\u00e1guld\u00e1st a trimar\u00e1nnal.
\nElk\u00e9pzelhet\u0151, milyen lehet a menet, ha m\u00e9g \u0151 is….<\/p>\n

 <\/p>\n

K\u00e9s\u0151bb kezd\u0151dtek a bajok. El\u0151sz\u00f6r a MACIF k\u00f6z\u00e9ps\u0151 korm\u00e1nya ment gallyra egy v\u00edz alatti \u00fctk\u00f6z\u00e9st\u0151l 11.09-\u00e9n. Majd az Edmond de Rotchild k\u00f6z\u00e9ps\u0151 uszony\u00e1nak emel\u0151sz\u00e1rnyaival t\u00f6rt\u00e9nt ugyanez 11.11-\u00e9n. Jelzem, akkor \u00e9pp \u0151k \u00e1lltak az \u00e9len (1. Edmond de Rotchild, 2. MACIF). Az Edmond de Rotchild Salvador de Bahi\u00e1n \u00e1llt ki szerelni 14 \u00f3r\u00e1t, m\u00edg a MACIF  k\u00e9s\u0151bb Ri\u00f3ban dekkolt, de j\u00f3val kevesebbet (mind\u00f6ssze 2-3 \u00f3r\u00e1t), mert k\u00f6lcs\u00f6nkaptak egy k\u00f6z\u00e9ps\u0151 korm\u00e1nyt a Banque Populaire-t\u0151l. \u00cdgy felborult a sorrend \u00e9s a Sodebo jelent\u0151s el\u0151nyre tett szert.<\/p>\n

 <\/p>\n

De… d\u00e9lkeletr\u0151l egy magasnyom\u00e1s \u00e9rkezett d\u00favad sz\u00e9llel, a Sodebo pedig k\u00e9s\u0151n reag\u00e1lt r\u00e1, \u00e9s hogy kiker\u00fclje az \u00f6tvencsom\u00f3s kreuzot, k\u00e9nytelen volt visszafordulni \u00e9s az \u00fatir\u00e1ny\u00e1n jelent\u0151s t\u00e1vols\u00e1got visszafel\u00e9 haladni, \u00edgy v\u00e9g\u00fcl vissza\u00e1llt az eredeti sorrend. 1. Edmond de Rotchild, 2. MACIF, 3. Sodebo, 4. Actual Leader.<\/p>\n

A Sodebo a Fokv\u00e1ros fel\u00e9 vezet\u0151 \u00faton 11.17-\u00e9n szint\u00e9n egy v\u00edz alatti t\u00e1rgynak \u00fctk\u00f6z\u00f6tt \u00e9s elvesztette a jobb testen l\u00e9v\u0151 korm\u00e1ny\u00e1t, majd m\u00e1snapra a jobb test s\u00e9r\u00fclt h\u00e1ts\u00f3 v\u00e9ge is kompletten leszakadt. Le is lassultak egy id\u0151re \u00e9s \u00edgy az Actual Leader meg tudta el\u0151zni \u0151ket. Fokv\u00e1rosban terveznek k\u00e9nyszermeg\u00e1ll\u00e1st.<\/p>\n

Tegnap, 20-\u00e1n este 8 ut\u00e1n nem sokkal az Edmond de Rotchild vette els\u0151k\u00e9nt a fokv\u00e1rosi p\u00e1lyajelet. A MACIF ism\u00e9t meg\u00e1llt szerelni, mert a bal oldali foil emel\u0151rendszer\u00e9vel vannak bajok. \u00cdgy v\u00e9g\u00fcl az Actual Leader fordult m\u00e1sodikk\u00e9nt, 11 \u00f3r\u00e1val lemaradva az Edmond de Rotchild m\u00f6g\u00f6tt. A Sodebot v\u00e1rj\u00e1k Fokv\u00e1rosban.<\/p>\n

 <\/p>\n

\"\"<\/p>\n

 <\/p>\n

Maxi Edmond de Rotchild:<\/strong>
\nHosssz: 32 m
\nSz\u00e9less\u00e9g: 23 m
\nMer\u00fcl\u00e9s: 4,5 m
\n\u00c1rb\u00f3c: 37 m
\nVitorlafel\u00fclet b\u0151 sz\u00e9lben: 650 m2<\/sup>
\nVitorlafel\u00fclet kreuzban: 450 m2<\/sup>
\nLeg\u00e9nys\u00e9g: Franck Cammas, Charles Caudrelier
\nHaditud\u00f3s\u00edt\u00f3: Yann Riou
\n2017. j\u00falius 17-\u00e9n bocs\u00e1tott\u00e1k v\u00edzre. A 2018-as Route du Rhum versenyen s\u00falyosan megs\u00e9r\u00fclt. Az \u00fajj\u00e1\u00e9p\u00edt\u00e9st k\u00f6vet\u0151en 2019. m\u00e1jus 23-\u00e1n ker\u00fclt v\u00edzre \u00fajra. Az idei Rolex Fastnet Race abszol\u00fat gy\u0151ztese, t\u00f6bb mint n\u00e9gy \u00f3r\u00e1t jav\u00edtva a kor\u00e1bbi rekordon.<\/p>\n

 <\/p>\n