{"id":290,"date":"2015-12-28T18:52:00","date_gmt":"2015-12-28T17:52:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/12\/28\/sydney-hobart-2015-1-resz\/"},"modified":"2017-08-02T00:02:39","modified_gmt":"2017-08-01T22:02:39","slug":"sydney-hobart-2015-1-resz","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/12\/28\/sydney-hobart-2015-1-resz\/","title":{"rendered":"Sydney-Hobart 2015 \u2013 1. r\u00e9sz"},"content":{"rendered":"
\n Nem lenne teljes a kar\u00e1csonyi \u00fcnnep, ha nem lenne Sydney-Hobart\n<\/p>\n
\n De t\u00e9nyleg. Hagyom\u00e1nyosan december 26-\u00e1n rajtol az egyik legvadabb vitorl\u00e1sverseny. N\u00e9pszer\u0171s\u00e9ge, vagy ink\u00e1bb h\u00edre t\u00f6retlen 1945 \u00f3ta Sydneyb\u0151l a 628 m\u00e9rf\u00f6ldre l\u00e9v\u0151 tasm\u00e1niai Hobartig tart a k\u00fczdelem. A legnagyobb flotta 391 haj\u00f3 volt, mely 1994-ben rajtolt, m\u00edg a legkisebb 9 haj\u00f3 1945-ben.\n<\/p>\n
\n Viszonylag nagy k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g van a rajtol\u00f3 haj\u00f3k k\u00f6z\u00f6tt is. A legkisebb az 1978-as versenyen rajtol\u00f3 27 l\u00e1bas Klinger, m\u00edg a legnagyobbak 100 l\u00e1bas haj\u00f3k voltak.\n<\/p>\n
\n M\u00edg 1945-ben a leggyorsabb haj\u00f3 6 nap 14 \u00f3ra \u00e9s 22 perc alatt teljes\u00edtette a t\u00e1vot, addig az eddigi leggyorsabb a Wild Oats XI. 2012-ben 1 nap 18 \u00f3ra 23 perc alatt. Persze t\u00f6bbek k\u00f6z\u00f6tt a k\u00e9t haj\u00f3 m\u00e9ret\u00e9ben is volt n\u00e9mi k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g. A Rani 1945-ben 35 l\u00e1bas volt, m\u00edg a Wild Oats XI. 2012-ben 100.\n<\/p>\n \n Voltak az\u00e9rt kem\u00e9ny emberek a leglassabb versenybeli teljes\u00edtm\u00e9ny 1945-ben volt. Ekkor a Wayfarer 11 nap 6 \u00f3ra 20 perc alatt futotta le a versenyt.\n<\/p>\n \n Tony Cable a legt\u00f6bbsz\u00f6r indul\u00f3 vitorl\u00e1z\u00f3 2014-ben 49. alkalommal indult a regatt\u00e1n.\n<\/p>\n \n itt m\u00e9g olvashat n\u00e9h\u00e1ny izgalmas a versenyhez kapcsol\u00f3d\u00f3 teljes\u00edtm\u00e9nyr\u0151l\n<\/p>\n \n \n Na, de t\u00e9rj\u00fcnk vissza az idei megm\u00e9rettet\u00e9sre. A meteorol\u00f3gia nem j\u00f3solt k\u00f6nny\u0171 versenyt \u00e9s \u00edgy is lett. A Bass-szorosb\u00f3l \u00e9rkez\u0151 furcsa hull\u00e1mz\u00e1s \u00e9s az id\u0151nk\u00e9nt 40 csom\u00f3s sz\u00e9l kitett mag\u00e1\u00e9rt.\n<\/p>\n \n A nagy riv\u00e1lisok term\u00e9szetesen ott voltak. A Comanche, aki alul maradt tavaly a frissen dss-t kapott. Id\u00e9n m\u00e1r h\u00f3napok \u00f3ta arr\u00f3l sz\u00f3lt a sajt\u00f3, hogyan szabtak jelent\u0151sen m\u00e1s fazont a haj\u00f3nak. Els\u0151 tervk\u00e9nt az \u00e1rbocot akart\u00e1k h\u00e1tr\u00e9bb vinni, de v\u00e9g\u00fcl a haj\u00f3 far\u00e1b\u00f3l v\u00e1gtak le \u00e9s az orr\u00e1ba a forst\u00e1g el\u00e9 toldottak be ugyan ennyit, t\u00f6bbek k\u00f6z\u00f6tt \u00fagy \u00e9s az\u00e9rt, hogy n\u00f6velj\u00e9k az orr felhajt\u00f3erej\u00e9t \u00e9s b\u0151szelekben nehezebben menjen le a haj\u00f3 orra a v\u00edz al\u00e1. Sajnos nem lehet tudni, hogy bev\u00e1lt-e ez a fejleszt\u00e9s,de err\u0151l majd k\u00e9s\u0151bb.\n<\/p>\n \n \u00c9s persze ott voltak az \u00faj (Rambler 88) \u00e9s r\u00e9gi (Perpetual Loyal, Ragamuffin 100) ellenfelek. Sz\u00f3val izgalmas \u00e9s kem\u00e9ny verseny volt v\u00e1rhat\u00f3.\n<\/p>\n \n M\u00e1r egy \u00f3r\u00e1val a rajt el\u0151tt volt n\u00e9mi gubanc az egyik rajthaj\u00f3n, de id\u0151ben megold\u00f3dott. A rajt szembe sz\u00e9lben t\u00f6rt\u00e9nt \u00e9s a Wild Oats XI nev\u00e9hez m\u00e9lt\u00f3an a rajtvonal nyugati oldal\u00e1n egy haj\u00f3 h\u00edj\u00e1n a legals\u00f3 haj\u00f3 volt. R\u00f6viddel a rajt ut\u00e1n a skipper Mark Richards le is keresztezte balcsap\u00e1son 3-4 haj\u00f3hosszal a nagy riv\u00e1list a Comanche-ot. Azut\u00e1n a Perpetual Loyal az \u00f6b\u00f6l kij\u00e1rat\u00e1n\u00e1l \u00e1tvette a vezet\u00e9st a Comanche \u00e9s a Wild Oats XI el\u0151tt.\n<\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n
\n http:\/\/static.cyca.com.au\/media\/2937955\/Race-statistics-revised-as-at-210915.pdf
\n <\/a>\n<\/p>\n
\n
\n<\/a><\/p>\n