{"id":290,"date":"2015-12-28T18:52:00","date_gmt":"2015-12-28T17:52:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/12\/28\/sydney-hobart-2015-1-resz\/"},"modified":"2017-08-02T00:02:39","modified_gmt":"2017-08-01T22:02:39","slug":"sydney-hobart-2015-1-resz","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/12\/28\/sydney-hobart-2015-1-resz\/","title":{"rendered":"Sydney-Hobart 2015 \u2013 1. r\u00e9sz"},"content":{"rendered":"

\n Nem lenne teljes a kar\u00e1csonyi \u00fcnnep, ha nem lenne Sydney-Hobart\n<\/p>\n

\n De t\u00e9nyleg. Hagyom\u00e1nyosan december 26-\u00e1n rajtol az egyik legvadabb vitorl\u00e1sverseny. N\u00e9pszer\u0171s\u00e9ge, vagy ink\u00e1bb h\u00edre t\u00f6retlen 1945 \u00f3ta Sydneyb\u0151l a 628 m\u00e9rf\u00f6ldre l\u00e9v\u0151 tasm\u00e1niai Hobartig tart a k\u00fczdelem. A legnagyobb flotta 391 haj\u00f3 volt, mely 1994-ben rajtolt, m\u00edg a legkisebb 9 haj\u00f3 1945-ben.\n<\/p>\n

\n Viszonylag nagy k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g van a rajtol\u00f3 haj\u00f3k k\u00f6z\u00f6tt is. A legkisebb az 1978-as versenyen rajtol\u00f3 27 l\u00e1bas Klinger, m\u00edg a legnagyobbak 100 l\u00e1bas haj\u00f3k voltak.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n M\u00edg 1945-ben a leggyorsabb haj\u00f3 6 nap 14 \u00f3ra \u00e9s 22 perc alatt teljes\u00edtette a t\u00e1vot, addig az eddigi leggyorsabb a Wild Oats XI. 2012-ben 1 nap 18 \u00f3ra 23 perc alatt. Persze t\u00f6bbek k\u00f6z\u00f6tt a k\u00e9t haj\u00f3 m\u00e9ret\u00e9ben is volt n\u00e9mi k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g. A Rani 1945-ben 35 l\u00e1bas volt, m\u00edg a Wild Oats XI. 2012-ben 100.\n<\/p>\n

\n Voltak az\u00e9rt kem\u00e9ny emberek a leglassabb versenybeli teljes\u00edtm\u00e9ny 1945-ben volt. Ekkor a Wayfarer 11 nap 6 \u00f3ra 20 perc alatt futotta le a versenyt.\n<\/p>\n

\n Tony Cable a legt\u00f6bbsz\u00f6r indul\u00f3 vitorl\u00e1z\u00f3 2014-ben 49. alkalommal indult a regatt\u00e1n.\n<\/p>\n

\n itt m\u00e9g olvashat n\u00e9h\u00e1ny izgalmas a versenyhez kapcsol\u00f3d\u00f3 teljes\u00edtm\u00e9nyr\u0151l\n<\/p>\n

\n
\n http:\/\/static.cyca.com.au\/media\/2937955\/Race-statistics-revised-as-at-210915.pdf
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n Na, de t\u00e9rj\u00fcnk vissza az idei megm\u00e9rettet\u00e9sre. A meteorol\u00f3gia nem j\u00f3solt k\u00f6nny\u0171 versenyt \u00e9s \u00edgy is lett. A Bass-szorosb\u00f3l \u00e9rkez\u0151 furcsa hull\u00e1mz\u00e1s \u00e9s az id\u0151nk\u00e9nt 40 csom\u00f3s sz\u00e9l kitett mag\u00e1\u00e9rt.\n<\/p>\n

\n A nagy riv\u00e1lisok term\u00e9szetesen ott voltak. A Comanche, aki alul maradt tavaly a frissen dss-t kapott. Id\u00e9n m\u00e1r h\u00f3napok \u00f3ta arr\u00f3l sz\u00f3lt a sajt\u00f3, hogyan szabtak jelent\u0151sen m\u00e1s fazont a haj\u00f3nak. Els\u0151 tervk\u00e9nt az \u00e1rbocot akart\u00e1k h\u00e1tr\u00e9bb vinni, de v\u00e9g\u00fcl a haj\u00f3 far\u00e1b\u00f3l v\u00e1gtak le \u00e9s az orr\u00e1ba a forst\u00e1g el\u00e9 toldottak be ugyan ennyit, t\u00f6bbek k\u00f6z\u00f6tt \u00fagy \u00e9s az\u00e9rt, hogy n\u00f6velj\u00e9k az orr felhajt\u00f3erej\u00e9t \u00e9s b\u0151szelekben nehezebben menjen le a haj\u00f3 orra a v\u00edz al\u00e1. Sajnos nem lehet tudni, hogy bev\u00e1lt-e ez a fejleszt\u00e9s,de err\u0151l majd k\u00e9s\u0151bb.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n \u00c9s persze ott voltak az \u00faj (Rambler 88) \u00e9s r\u00e9gi (Perpetual Loyal, Ragamuffin 100) ellenfelek. Sz\u00f3val izgalmas \u00e9s kem\u00e9ny verseny volt v\u00e1rhat\u00f3.\n<\/p>\n

\n M\u00e1r egy \u00f3r\u00e1val a rajt el\u0151tt volt n\u00e9mi gubanc az egyik rajthaj\u00f3n, de id\u0151ben megold\u00f3dott. A rajt szembe sz\u00e9lben t\u00f6rt\u00e9nt \u00e9s a Wild Oats XI nev\u00e9hez m\u00e9lt\u00f3an a rajtvonal nyugati oldal\u00e1n egy haj\u00f3 h\u00edj\u00e1n a legals\u00f3 haj\u00f3 volt. R\u00f6viddel a rajt ut\u00e1n a skipper Mark Richards le is keresztezte balcsap\u00e1son 3-4 haj\u00f3hosszal a nagy riv\u00e1list a Comanche-ot. Azut\u00e1n a Perpetual Loyal az \u00f6b\u00f6l kij\u00e1rat\u00e1n\u00e1l \u00e1tvette a vezet\u00e9st a Comanche \u00e9s a Wild Oats XI el\u0151tt.\n<\/p>\n

\n Video a rajtr\u00f3l:
\n

\n http:\/\/rolexsydneyhobart.com\/news\/2015\/pre-race\/rolex-sydney-hobart-race-start\/
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n Itt a Comanche megmutatta mire is k\u00e9pes \u00e9s a b\u0151sz\u00e9lben elk\u00e9peszt\u0151 temp\u00f3val ment \u00e1t az el\u0151tte vitorl\u00e1z\u00f3 Loyalon. A r\u00f6videbb, de modernebb Rambler88 is begy\u00fajtotta a rak\u00e9t\u00e1it \u00e9s szinte az \u00f6sszes el\u00f6tte l\u00e9v\u0151 haj\u00f3t lehaladta a neki kedvez\u0151 sz\u00e9lben.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Az els\u0151 r\u00e9sz\u00e9ben a versenynek \u00e9szaki sz\u00e9lben irgalmatlan temp\u00f3val j\u00f3val a 2012-es Wild Oats XI. j\u00e1rt szinte a f\u00e9l mez\u0151ny, de azut\u00e1n lassan megj\u00f6tt a combos d\u00e9li sz\u00e9l, melynek az egyik \u00e1ldozata a Wild Oats XI lett, aki vitorla szakad\u00e1s miatt k\u00e9nytelen volt ki\u00e1llni.\n<\/p>\n

\n Ut\u00e1na a kellemetlen viszonyok miatt egyre t\u00f6bben k\u00e9nyszer\u00fcltek feladni a versenyt. \u00cdgy j\u00e1rt a Perpetual Loyal az \u00e9lmez\u0151nyb\u0151l \u00e9s a Comanche is korm\u00e1nyt\u00f6r\u00e9st szenvedett, \u00e9s \u00edgy a 88 l\u00e1bas Rambler vette \u00e1t a vezet\u00e9st. Az els\u0151 \u00e9jszaka ut\u00e1n 95 haj\u00f3 maradt versenyben.\n<\/p>\n

\n
\n Folytat\u00e1s k\u00f6vetkezik……..
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Stefano Gattini
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Nem lenne teljes a kar\u00e1csonyi \u00fcnnep, ha nem lenne Sydney-Hobart De t\u00e9nyleg. Hagyom\u00e1nyosan december 26-\u00e1n rajtol az egyik legvadabb vitorl\u00e1sverseny. N\u00e9pszer\u0171s\u00e9ge, vagy ink\u00e1bb h\u00edre t\u00f6retlen 1945 \u00f3ta Sydneyb\u0151l a 628 m\u00e9rf\u00f6ldre l\u00e9v\u0151 tasm\u00e1niai Hobartig tart a k\u00fczdelem. A legnagyobb flotta 391 haj\u00f3 volt, mely 1994-ben rajtolt, m\u00edg a legkisebb 9 haj\u00f3 1945-ben. Viszonylag nagy k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":6530,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1613,1484,334,1596,152],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/290"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=290"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/290\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6530"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=290"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=290"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=290"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}