{"id":2971,"date":"2008-12-16T00:00:00","date_gmt":"2008-12-15T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2008\/12\/16\/angol-orom-svajci-gyasz\/"},"modified":"2017-08-01T23:46:50","modified_gmt":"2017-08-01T21:46:50","slug":"angol-orom-svajci-gyasz","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2008\/12\/16\/angol-orom-svajci-gyasz\/","title":{"rendered":"Angol \u00f6r\u00f6m, sv\u00e1jci gy\u00e1sz"},"content":{"rendered":"

\n Utols\u00f3 \u00edr\u00e1sunk \u00f3ta alaposan megv\u00e1ltozott az \u00e9lmez\u0151ny. A haj\u00f3k le\u00e9rtek a D\u00e9li \u00f3ce\u00e1nra s\u0151t az \u00e9lmez\u0151ny m\u00e1r Auszr\u00e1li\u00e1n\u00e1l tart \u00e9s hamarosan ennek \u00f6vetkezm\u00e9nyeit is viselni\u00fck kellett.<\/p>\n

\n M\u00e9g miel\u00f6tt a haj\u00f3k le\u00e9rtek a D\u00e9li \u00f3ce\u00e1nokra eggyel megfogyatkoztak. A Delta D\u00f6re fed\u00e9lzet\u00e9n J\u00e9r\u00e9mie Beyou sz\u00e1ling probl\u00e9m\u00e1k miatt k\u00e9nytelen volt feladni. Sz\u00e1lingja annyira megs\u00e9r\u00fclt, hogy csak egy takkon tudott vitorl\u00e1zni.\n<\/p>\n

\n Le\u00e9rve d\u00e9lre, egy ideig minden ment a norm\u00e1lis mederben. Kisebb nagyobb s\u00e9r\u00fcl\u00e9sek, b\u00e1n\u00e1val val\u00f3 tal\u00e1lkoz\u00e1s, mind mind a verseny r\u00e9sze, de a haj\u00f3sok az elej\u00e9n kevesebb s\u00e9r\u00fcl\u00e9st szenvedtek, mint ahogy az szokott lenni ezen a t\u00e1jon.\n<\/p>\n

\n December 7-\u00e9n azut\u00e1n Unai Basurko is k\u00e9nytelen volt ki\u00e1llni, mert a bal oldali korm\u00e1nya megs\u00e9r\u00fclt. Olyan poz\u00edci\u00f3ban volt, hogy ink\u00e1bb visszafordult \u00e9szak fel\u00e9, hogy a passz\u00e1tszelekbe biztons\u00e1gosabban tudjon a s\u00e9r\u00fclt korm\u00e1ny\u00e1val haladni.\n<\/p>\n

\n Hamarosan j\u00f6tt a fekete leves. Az egyik leges\u00e9lyebb versenyz\u0151, Loick Peyron \u00e1rboc\u00e1t t\u00f6rte. Nem kicsit, nagyon. Sok darabot nem tudott\u00a0 a fed\u00e9lzeten tartani \u00e9s k\u00e9nytelen volt a rudazat nagy r\u00e9sz\u00e9t hagyni els\u00fcllyednie. most \u00e9ppen Ausztr\u00e1lia fel\u00e9 tart egy \u00f6sszeszek\u00e1b\u00e1lt seg\u00e9d\u00e1rboccal.\n<\/p>\n

\n A verseny legnagyobb menet\u00e9t Michael Desjoyeaux tudhatja mag\u00e1\u00e9nak, hiszen a rajt ut\u00e1n visszafordulva a 36. napon m\u00e1r a 4. helyen vitorl\u00e1zik, \u00e9s \u00e9les meccsben van a vezet\u0151 pozici\u00f3\u00e9rt. K\u00e9rd\u00e9s, hogy a sz\u00fcks\u00e9gszer\u0171en t\u00falhajszolt haj\u00f3ja kib\u00edrja-e terhel\u00e9st.\n<\/p>\n

\n Ez a h\u00e9t sv\u00e1jci gy\u00e1szal kezd\u0151d\u00f6tt, mindk\u00e9t sv\u00e1jci versenyz\u0151, Dominique Wavre \u00e9s Bernard Stamm is k\u00e9nytelen volt a Kerguelen szigetekn\u00e9l meg\u00e1llni. M\u00edg el\u00f6bbi komoly t\u0151kes\u00faly s\u00e9r\u00fcl\u00e9s miatt nem folytathatta, ut\u00f3bbi pedig a korm\u00e1nyszerkezet\u00e9nek csap\u00e1gyainak hib\u00e1ja miatt r\u00f6vid meg\u00e1ll\u00e1st tervezett a szigeteken, de a kik\u00f6t\u00e9s r\u00e9m\u00e1lomba fordult. Nem tudott kik\u00f6tni a nagy sz\u00e9lben \u00e9s haj\u00f3ja kisodr\u00f3dott a partra. Bernard Stamm aki k\u00e9tszer f\u00f6l\u00e9nyesen nyerte az Around Alone ut\u00f3dj\u00e1t a Velux 5 Ocean egykezes versenyt, valahogy a Vend\u00e9e Globe-al nem boldogul. 2000-ben egy h\u00e9t ut\u00e1n ki kellett \u00e1llnia, mert bed\u00f6gl\u00f6tt az automata korm\u00e1nya, m\u00edg 2004-ben m\u00e9g a verseny el\u00f6tt elhagyta a t\u0151kes\u00faly\u00e1t \u00e9s nem k\u00e9sz\u00fclt el a rajtra.\n<\/p>\n

\n M\u00e1r kilenc versenyz\u0151 adta fel a versenyt \u00e9s m\u00e9g f\u00e9l\u00fatig sem jutotak el. Term\u00e9szetesen a dr\u00e1m\u00e1nak m\u00e9g nincs v\u00e9ge. Tegnap Jean Pierre Dick, aki az elm\u00falt szerda \u00f3ta vezette a mez\u0151nyt valamivel \u00f6ssze\u00fctk\u00f6z\u00f6tt \u00e9s k\u00e9nytelen volt lelass\u00edtani a korm\u00e1ny s\u00e9r\u00fcl\u00e9se miatt. Ennek az lett a k\u00f6vetkezm\u00e9nye, hogy a m\u00e1sodik Mike Golding ma reggelre \u00e1tvette a vezet\u00e9st. Az ausztr\u00e1liai kaput is \u0151 vette els\u0151nek. Nyom\u00e1ban Rouland Jourdain \u00e9s Michel Desjoyeaux. Az els\u0151 n\u00e9gy haj\u00f3 szinte egyvonalban halad. D\u00e9len Golding \u00e9szakon pedig Desjoyeaux szeretn\u00e9 a vezet\u0151 poz\u00edci\u00f3t birtikolni. Ki lesz a szerencs\u00e9sebb?\n<\/p>\n

\n A leggyorsabb eddig Seb Joss\u00e9 volt, aki az \u00f6t\u00f6dik helyen\u00a0 442,5 m\u00e9rf\u00f6ldet tett meg 24 \u00f3ra alatt. Ez 18,4 csom\u00f3s \u00f3r\u00e1nk\u00e9nti \u00e1tlag. H\u00e1tul Norbert Sedlacek \u00e9s Raphael Dinelli k\u00fczd a kulcsos pozici\u00f3\u00e9rt. \u00d5k m\u00e1r t\u00f6bb mint 3100 m\u00e9rf\u00f6ldre el vannak maradva a vezet\u0151 haj\u00f3t\u00f3l. Ez azt jelenti, hogy naponta 86 m\u00e9rf\u00f6lddel t\u00e1volodik a vezet\u0151 csoport t\u0151l\u00fck.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Utols\u00f3 \u00edr\u00e1sunk \u00f3ta alaposan megv\u00e1ltozott az \u00e9lmez\u0151ny. A haj\u00f3k le\u00e9rtek a D\u00e9li \u00f3ce\u00e1nra s\u0151t az \u00e9lmez\u0151ny m\u00e1r Auszr\u00e1li\u00e1n\u00e1l tart \u00e9s hamarosan ennek \u00f6vetkezm\u00e9nyeit is viselni\u00fck kellett. M\u00e9g miel\u00f6tt a haj\u00f3k le\u00e9rtek a D\u00e9li \u00f3ce\u00e1nokra eggyel megfogyatkoztak. A Delta D\u00f6re fed\u00e9lzet\u00e9n J\u00e9r\u00e9mie Beyou sz\u00e1ling probl\u00e9m\u00e1k miatt k\u00e9nytelen volt feladni. Sz\u00e1lingja annyira megs\u00e9r\u00fclt, hogy csak egy takkon […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[6],"tags":[],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2971"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2971"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2971\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2971"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2971"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2971"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}