{"id":2976,"date":"2008-12-09T00:00:00","date_gmt":"2008-12-08T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2008\/12\/09\/cannes-i-yacht-club-teli-kupaja\/"},"modified":"2017-08-01T23:46:49","modified_gmt":"2017-08-01T21:46:49","slug":"cannes-i-yacht-club-teli-kupaja","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2008\/12\/09\/cannes-i-yacht-club-teli-kupaja\/","title":{"rendered":"Cannes-i Yacht Club T\u00e9li kup\u00e1ja"},"content":{"rendered":"

\n Dragon verseny, 2008 dec. 6-7. December 5-\u00e9n utaztunk le Cannes-ba a t\u00e9li Dragon versenysorozat k\u00f6vetkez\u0151 fordul\u00f3j\u00e1ra.
\n \n<\/p>\n

\n
\n \u00c9rdekes, hogy ebben a Klubban, a Palm Beach mellett\u00a0 d\u00f6nt\u0151en Dragonoknak rendeznek versenyt a nagy hagyom\u00e1nyoknak rendelkez\u0151 haj\u00f3oszt\u00e1lyok k\u00f6z\u00fcl. Egy \u201eDragon oroszl\u00e1nbarlangot\u201d tal\u00e1lunk itt, mivel t\u00e9len sokan tartj\u00e1k haj\u00f3jukat ebben a klubban \u00e9s j\u00e1rnak ide ezekre a versenyekre. Ehhez G\u00f6mbinek (G\u00f6mb\u00f6s L\u00f3r\u00e1nd \u00f6tletgazda) be kellett l\u00e9pnie a helyi Yacht Club \u2013ba, hogy a\u00a0 haj\u00f3nak a t\u00e1rol\u00e1sa megoldhat\u00f3 legyen.\n<\/p>\n

\n
\n A rep\u00fcl\u0151\u00faton m\u00e1r voltak \u00e9rdekess\u00e9gek, ugyanis meglepet\u00e9s\u00fcnkre, a nemr\u00e9g m\u00e9g mag\u00e1n jettel k\u00f6zleked\u0151 Mika Hakinnen ott utazott vel\u00fcnk a SkyEurop fapados g\u00e9pen\u2026\n<\/p>\n

\n
\n Nizzaban a meg\u00e9rkez\u00e9s ut\u00e1n pedig Schmitt P\u00e1llal\u00a0 tal\u00e1lkoztunk, aki az egyik kongresszusr\u00f3l utazott haza. Az id\u0151 nagyon bar\u00e1ts\u00e1gos volt annak ellen\u00e9re, hogy alig tudott lesz\u00e1llni a g\u00e9p az er\u0151s Mistralban. Az el\u0151z\u0151 versenyen elt\u00f6r\u00f6tt \u00e1rbocunk p\u00f3tl\u00e1s\u00e1val telt el az els\u0151 nap.\n<\/p>\n

\n
\n A Petticrow c\u00e9g nagyon \u00fcgyel a t\u00f6k\u00e9letes sz\u00e1ll\u00edt\u00e1sra, ez\u00e9rt prec\u00edzen el\u0151k\u00e9sz\u00edtett \u00e1rboc v\u00e1rt minket a klubban, ami azonnal kompat\u00edbilis minden pontj\u00e1n. Az \u00e1rboc fel\u00e1ll\u00edt\u00e1sa n\u00e9mi neh\u00e9zs\u00e9ggel j\u00e1rt a 50-60 kilom\u00e9teres sz\u00e9lben. Ennek\u00a0 csak a Kitesek \u00f6r\u00fcltek, akik nagy sz\u00e1mban lept\u00e9k el a f\u00e9lsziget v\u00e9g\u00e9t \u00e9s 15 m\u00e9ter magasakat ugrattak k\u00f6zel a szikl\u00e1kn\u00e1l.\n<\/p>\n

\n
\n Este a korm\u00e1nyos \u00e9rtekezleten jelezt\u00e9k, hogy val\u00f3sz\u00edn\u0171leg nem lesz verseny m\u00e1snap, mert ha 5 \u00f3ra ut\u00e1n m\u00e9g nagyokat friss\u00fcl a Mistral, akkor az m\u00e1snap is f\u00fajni fog \u00e9s a Dragon nem tud kimenni a nagy hull\u00e1mokon a kik\u00f6t\u0151b\u0151l.
\n
\n 38- an neveztek \u00e9s szombat d\u00e9lut\u00e1n csendesedni kezdett a sz\u00e9l, ez\u00e9rt megkezdt\u00e9k a ledaruz\u00e1st. Gyorsan letett\u00fck a haj\u00f3nkat \u00e9s \u00f6sszeszerelt\u00fck startra k\u00e9szre s\u00f6t\u00e9ted\u00e9s el\u0151tt.\n<\/p>\n

\n
\n Este egy vend\u00e9gl\u0151ben j\u00f6tt \u00f6ssze a mez\u0151ny, ahol j\u00f3l \u00e9rezt\u00fck magunkat a saj\u00e1t koroszt\u00e1lyunkban, hiszen itt nem divat 50 alatt dragonozni.
\n
\n M\u00e1snap term\u00e9szetesen j\u00f6tt a sz\u00e9lcsend, de az\u00e9rt volt annyi, hogy kimenj\u00fcnk \u00e9s a RC haj\u00f3 k\u00f6r\u00fcl v\u00e1rtuk a szelet, amit be\u00edg\u00e9rtek. Meg is j\u00f6tt keletr\u0151l egy ragyog\u00f3 3-4 sz\u00e9l, amire Antibe fel\u00e9 rakt\u00e1k ki a hatalmas p\u00e1ly\u00e1t. Szok\u00e1sos nagy rajtvonallal indultunk. Nem volt egyszer\u0171 eld\u00f6nteni merre menj\u00fcnk, mert a sz\u00e9l a jobb oldalon volt t\u00f6bb, de el\u00e9g er\u0151s volt az \u00e1raml\u00e1s \u00edgy tal\u00e1n a part fel\u00e9 k\u00e9ne menni, de v\u00e1rhat\u00f3 volt egy jobbra fordul\u00e1s is. K\u00f6z\u00e9pen rajtoltunk, de nem tudtunk kifordulni, mert m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk egy angol kapott egy emel\u00e9st. Ez\u00e9rt leeb\u0151l elmentek vagy t\u00edzen el\u0151tt\u00fcnk \u00edgy a parti oldal maradt nek\u00fcnk, de itt pedig egy orosz szorosan al\u00e1nk fordult \u00e9s pr\u00e9sel\u00e9sre k\u00e9nyszer\u00fclt\u00fcnk. Ebben az orosz haj\u00f3ban \u00fclt a nagyh\u00edr\u0171 Sergey Borodinov. V\u00e9g\u00fcl a partot teljesen kih\u00faztuk \u00e9s nem j\u00e1rtunk rosszul, mert itt a kisebb \u00e1raml\u00e1s nem nyomott le, mint a vizieket, pedig jobbra elfordult 10 fokot a sz\u00e9l.
\n
\n 8 k\u00f6r\u00fcl voltunk v\u00e9gig kisebb helycser\u00e9kkel. Tov\u00e1bb fordult a sz\u00e9l jobbra \u201ea Nappal egy\u00fctt forog a sz\u00e9l\u201d szab\u00e1ly szerint. V\u00e9g\u00fcl 6. helyen \u00e9rt\u00fcnk c\u00e9lba.\n<\/p>\n

\n \u00c1tt\u0171zt\u00e9k a p\u00e1ly\u00e1t a m\u00e1sodik futamra \u00e9s befriss\u00fclt 13 csom\u00f3ra a sz\u00e9l.
\n
\n Itt kem\u00e9ny lee rajtot csin\u00e1ltunk egy orosszal \u00f6ssze gabalyodva, aki ki akart luvolni minket.
\n
\n Az egy\u00e9ni vissza h\u00edv\u00f3 z\u00e1szl\u00f3 fent maradt sok\u00e1ig, pedig sokan visszamentek. Rossz \u00e9rz\u00e9ssel, abban a tudatban voltunk, hogy minket fognak kiz\u00e1rni. V\u00e9g\u00fcl j\u00f3l z\u00e1rult ez a futam, mert nem z\u00e1rtak ki \u00e9s\u00a0 3. helyet csin\u00e1ltunk. A tanuls\u00e1g az volt, ebben a futamban, hogy hull\u00e1mokon is j\u00f3l be kell z\u00e1rni a vitorl\u00e1kat, azaz minden hull\u00e1mon v\u00e1ltoztatni kell a fok h\u00e1ts\u00f3\u00e9l, a gross h\u00e1ts\u00f3\u00e9l \u00e9s az \u00e1rboc g\u00f6rb\u00fclettel folyamatosan j\u00e1tszva. A m\u00e1sik tanuls\u00e1g, hogy nem szabad vissza menni korai rajt gyan\u00faval, ha nem 100% a dolog.\n<\/p>\n

\n
\n A 3. futamban is kem\u00e9ny lee rajtot csin\u00e1ltunk, de ez teljesen tiszta volt \u00e9s ell\u0151tt\u00fcnk a mez\u0151nyt\u0151l a part fel\u00e9 biztosra menve, hogy ez a j\u00f3 oldal,\u00a0 minek biztos\u00edtgassunk.
\n
\n Sajna ez nem j\u00f6tt be, mert 10 fokot m\u00e9g tov\u00e1bb ment a sz\u00e9l jobbra az el\u0151z\u0151ek szerint \u00e9s \u00edgy h\u00e1rman elmentek jobbr\u00f3l. Befut\u00f3 el\u0151tti fels\u0151 b\u00f3j\u00e1n\u00e1l egy orosz megint bel\u00e9nk k\u00f6t\u00f6tt, azzal, hogy nem eshet\u00fcnk le h\u00e1tsz\u00e9lre, ha \u0151 bedugta az orr\u00e1t k\u00f6z\u00e9nk \u00e9s a b\u00f3ja k\u00f6z\u00e9. Mivel lend\u00fclettel j\u00f6tt h\u00e1tulr\u00f3l \u00e9s csak a b\u00f3ja ut\u00e1n csin\u00e1lt bels\u0151 fed\u00e9st elk\u00fcldt\u00fck a fen\u00e9be. Kirakta az \u00f3v\u00f3 lobog\u00f3t \u00e9s tov\u00e1bb balh\u00e9zott \u00e9s luvolgatott. Feld\u00fch\u00f6dt\u00fcnk \u00e9s otthagytuk kihalzolva balra, hogy ne legyen diplom\u00e1ciai bonyodalom ( esetleg elz\u00e1rj\u00e1k a g\u00e1zt ) De ez nagy vesztes\u00e9ggel j\u00e1rt mert h\u00e1rman elmentek jobbr\u00f3l.
\n
\n A v\u00e9gelsz\u00e1mol\u00e1sban\u00a0hatodikok lett\u00fcnk, mert\u00a0h\u00e1rom futamb\u00f3l kies\u0151t csin\u00e1ltak \u00e9s ez nem kedvezett nek\u00fcnk, ugyanis kies\u0151 n\u00e9lk\u00fcl\u00a0m\u00e1sodikak lett\u00fcnk volna.\n<\/p>\n

\n
\n V\u00e9geredm\u00e9ny:
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n 1: „Christianna”, Olaf Sorensen (\u00a0 \/ ) 3 points
\n
\n 2: „Multima”, Sergei Kuznecov (\u00a0 \/ ) 4 points
\n
\n 3: „Integrity”, Konstantin Emelianov (\u00a0 \/ ) 4 points
\n
\n 4: „Kulling”, Mark Dicker (\u00a0 \/ ) 8 points
\n
\n 5: „Annapurna”, Anatoly Loginov (\u00a0 \/ ) 8 points
\n
\n 6: „Jampec”, Lorand G\u00d6mb\u00d6s (\u00a0 \/ ) 9 points
\n
\n 7:”JERBOA „Gavia WILKINSON-COX12 points
\n
\n 8: „Extra Wind”, Francois Giraud (\u00a0 \/ Yacht Club de Cannes) 13 points
\n
\n 9: „Tsuica 2”, Gerard Blanc (\u00a0 \/ Yacht Club de Cannes) 14 points
\n
\n 10: „Sasha”, Glokimerko Olegev (\u00a0 \/ ) 14 points
\n
\n 11: „Felin’s Flirtation”, James Row (\u00a0 \/ ) 16 points
\n
\n 12: „Crown”, Hogan Clare (\u00a0 \/ ) 17 points
\n
\n 13: „Alisa”, Alexander Ezhkov Pirogovo (\u00a0 \/ ) 21 points
\n
\n 14: „Ginkgo”, Etienne Lafon (\u00a0 \/ Yacht Club de Cannes) 23 points
\n
\n 15: „Stasya”, Alexander Shmid (\u00a0 \/ ) 23 points
\n
\n 16: „Sailaway”, Dmitry Dondarenko (\u00a0 \/ ) 24 points
\n
\n 17: „Caramba”, Susan Law (\u00a0 \/ ) 27 points
\n
\n 18: „Imagine”,\u00a0 Pierre FRANCOIS) 29 points
\n
\n 19: „La Sagesse”, Paul Graves (\u00a0 \/ ) 29 points
\n
\n 20: „Fantast”, Magnus Ahnme (\u00a0 \/ ) 33 points
\n
\n 21: „Mereid”, Mike Hayles (\u00a0 \/ ) 34 points
\n
\n 22: „Dancing Brave”, Johan Larson (\u00a0 \/ ) 36 points
\n
\n 23: „Mc Arthur”, Axel Schmidt (\u00a0 \/ ) 38 points
\n
\n 24: „Sensations”, Malcom Green (\u00a0 \/ Yacht Club de Cannes) 42 points
\n
\n 25: „Mystery”, Herve Montenay (\u00a0 \/ Yacht Club de Cannes) 43 points
\n
\n 26: „Eve”, Ean Pugh (\u00a0 \/ ) 44 points
\n
\n 27: „Sofia 2”, Jorgen Krabbe (\u00a0 \/ Yacht Club de Cannes) 46 points
\n
\n 28: „Blue Note 2”, Philippe Leblic (\u00a0 \/ Yacht Club de Cannes) 48 points
\n
\n 29: „Granuja”, Catja Everhall-Blum (\u00a0 \/ ) 51 points
\n
\n 30: „Dragonfly”, Maurizio Rainisio (\u00a0 \/ ) 51 points
\n
\n 31: „Fissa”, Bernard Morant (\u00a0 \/ Yacht Club de Cannes) 56 points
\n
\n 32: „Emilie”, Henrik Ditlev Jorgensen (\u00a0 \/ ) 59 points
\n
\n 33: „Eleonora”, Mario Semprini (\u00a0 \/ Yacht Club de Cannes) 60 points
\n
\n 34: „Tsuica 1”, Claude Bizon (\u00a0 \/ Yacht Club de Cannes) 62 points
\n
\n 35: „Nomad”, Pierre Costa (\u00a0 \/ Yacht Club de Cannes) 65 points
\n
\n 36: „Grenn Witch”, Philippe Latinis (\u00a0 \/ Yacht Club de Cannes) 70 points
\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Dragon verseny, 2008 dec. 6-7. December 5-\u00e9n utaztunk le Cannes-ba a t\u00e9li Dragon versenysorozat k\u00f6vetkez\u0151 fordul\u00f3j\u00e1ra. \u00c9rdekes, hogy ebben a Klubban, a Palm Beach mellett\u00a0 d\u00f6nt\u0151en Dragonoknak rendeznek versenyt a nagy hagyom\u00e1nyoknak rendelkez\u0151 haj\u00f3oszt\u00e1lyok k\u00f6z\u00fcl. Egy \u201eDragon oroszl\u00e1nbarlangot\u201d tal\u00e1lunk itt, mivel t\u00e9len sokan tartj\u00e1k haj\u00f3jukat ebben a klubban \u00e9s j\u00e1rnak ide ezekre a versenyekre. Ehhez […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Detre Szabolcs","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2976"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=2976"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/2976\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=2976"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=2976"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=2976"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}