{"id":3005,"date":"2008-11-01T00:00:00","date_gmt":"2008-10-31T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2008\/11\/01\/op-elso-hely-koperban\/"},"modified":"2017-08-01T23:46:44","modified_gmt":"2017-08-01T21:46:44","slug":"op-elso-hely-koperban","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2008\/11\/01\/op-elso-hely-koperban\/","title":{"rendered":"OP els\u0151 hely Koperban"},"content":{"rendered":"

\n a JK JADRO KOPER h\u00e1romnapos verseny\u00e9n \u2013 2008. 10. 24-26. Az \u00fajonnan alakult OP v\u00e1logatott megkezdte felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9s\u00e9t a 2009. \u00e9vre, melynek kapcs\u00e1n egyhetes edz\u0151t\u00e1borra utazott Szlov\u00e9ni\u00e1ba. Az els\u0151 h\u00e1rom nap versenyz\u00e9ssel telt, melyben \u00f6t orsz\u00e1g 123 optimistese m\u00e9rhette \u00f6ssze tud\u00e1s\u00e1t a tervezett 9 futamban.\n<\/p>\n

\n
\n Az els\u0151 versenynap ragyog\u00f3 naps\u00fct\u00e9ses id\u0151vel \u00e9s parti halaszt\u00e1ssal indult. K\u00e9s\u0151bb a v\u00edzen folytat\u00f3dott a halaszt\u00e1s, s igaz csak gyeng\u00e9n, de megj\u00f6tt az \u00e9szaki sz\u00e9l. Egy futamot siker\u00fclt levitorl\u00e1zni, melyben Vadnai Jonat\u00e1n futamgy\u0151zelm\u00e9nek \u00f6r\u00fclhett\u00fcnk. Vadnai Benji 4.,Gyapjas Bal\u00e1zs \u00e9s P\u00e9ch L\u00f3r\u00e1nt 7. hely\u00e9vel tov\u00e1bb er\u0151s\u00edtette a helyez\u00e9seinket.\n<\/p>\n

\n A m\u00e1sodik versenynapon keleti sz\u00e9l f\u00fajt 7-9 m\/s er\u0151ss\u00e9ggel. Az \u00e9l\u00e9nk sz\u00e9lben 4 futamot rendeztek, melyb\u0151l Vadnai Benjamin h\u00e1rmat megnyert \u00e9s egy 2. helyet is szerzett. A lass\u00fa, de \u00e1lland\u00f3 sz\u00e9lfordul\u00f3k (60-90 fok), valamint a sz\u00e9l \u00e9s a hull\u00e1mok miatt kialakult rajtvonal \u201ekifli\u201d-ben Benji a k\u00f6z\u00e9prajtokat er\u0151ltette \u00e9s ezen a napon ez j\u00f3l \u201efizetett\u201d. A j\u00f3 rajtpoz\u00edci\u00f3k mellett futamgy\u0151zelmeit igaz\u00e1n a j\u00f3 mez\u0151nyvitorl\u00e1z\u00e1s\u00e1nak k\u00f6sz\u00f6nhette, melyben tiszt\u00e1n \u00e9s hat\u00e1rozottan vitorl\u00e1zott, fegyelmezett strat\u00e9gi\u00e1val fogva ellenfeleit.\u00a0 Meg kell m\u00e9g azonban\u00a0 jegyeznem, hogy szinte mind a n\u00e9gy futamban taktikailag a magyar OP-sek uralt\u00e1k a rajtvonalat.\u00a0 Gyapjas Bal\u00e1zsnak, P\u00e9ch L\u00f3r\u00e1ntnak \u00e9s Tak\u00e1cs Levent\u00e9nek siker\u00fclt az els\u0151 10-ben vitorl\u00e1zni, \u00edgy ez a napunk is sz\u00e9p eredm\u00e9nnyel z\u00e1rult.\n<\/p>\n

\n
\n A harmadik versenynapon ism\u00e9t gyenge, v\u00e1ltoz\u00f3 ir\u00e1ny\u00fa sz\u00e9l f\u00fajt (280-300 fok, 0,8-1,2 m\/s). Benji \u00e9s Bal\u00e1zs mellett testv\u00e9reik:\u00a0 Jonat\u00e1n \u00e9s Zsombor is sz\u00e9p eredm\u00e9nyt \u00e9rtek el a hatodik futamban(2.; 6.). De bemutatkozott a v\u00e1logatottban Varga D\u00e1niel (Dana) is, aki v\u00e9gig gy\u00f6ny\u00f6r\u0171en az \u00e9len vitorl\u00e1zva 2. helyen \u00e9rt c\u00e9lba. A hetedik futamban teljesen \u201eelfogyott\u201d a sz\u00e9l, \u00e9s a vitorl\u00e1z\u00e1s el\u0151bb temp\u00f3s pump\u00e1l\u00e1sba, majd \u201eN\u201d lobog\u00f3ba torkollott.\n<\/p>\n

\n
\n
\n V\u00e9geredm\u00e9ny:
\n <\/strong>
\n
\n Vadnai Benjamin\u00a0\u00a0\u00a0 NVK\u00a0\u00a0\u00a0 1.\/123\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0\u00a0\u00a0 9. pont (4, 1, 2, 1, 1, 6)
\n
\n Gyapjas Bal\u00e1zs\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0\u00a0\u00a0 NVK\u00a0\u00a0\u00a0 4.\/123\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0\u00a0\u00a0 21. pont (7, 2, 3, 3, 6, 7)
\n
\n P\u00e9ch L\u00f3r\u00e1nt\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0\u00a0\u00a0 RIVE\u00a0\u00a0\u00a0 14.\/123\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0\u00a0\u00a0 51. pont (7, 25, 11, 9, 9, 15)
\n
\n Varga D\u00e1niel\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0\u00a0\u00a0 NVK\u00a0\u00a0\u00a0 19.\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0\u00a0\u00a0 58. pont (17, 11, 13, 15, 20, 2)
\n
\n Tak\u00e1cs Levente\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0\u00a0\u00a0 BYC\u00a0\u00a0\u00a0 21.\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0\u00a0\u00a0 60. pont (17, 19, 10, 25, 6, 8)
\n
\n Vadnai Jonat\u00e1n\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0\u00a0\u00a0 NVK\u00a0\u00a0\u00a0 23. serd\u00fcl\u0151 1.\u00a0\u00a0\u00a0 65. pont (1, 21, 14, 27, ocs, 2)
\n
\n Gyapjas Zsombor\u00a0\u00a0\u00a0 NVK\u00a0\u00a0\u00a0 33.serd\u00fcl\u0151 3.\u00a0\u00a0\u00a0 78. pont (13, 23, 22, 14, 39, 6)
\n
\n Kerekes Attila\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0\u00a0\u00a0 RIVE\u00a0\u00a0\u00a0 41.\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0\u00a0\u00a0 96. pont (47, 18, 16, 19, 18, 25)
\n
\n Wolf Andr\u00e1s\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0\u00a0\u00a0 NVK\u00a0\u00a0\u00a0 45.\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0\u00a0\u00a0 101. pont (11, 16, 33, 24, 31, 19)
\n
\n El\u0151h\u00e1zi Dorottya\u00a0\u00a0\u00a0 NVK\u00a0\u00a0\u00a0 70.\u00a0\u00a0\u00a0 \u00a0\u00a0\u00a0 153. pont (39, 35, 40, 18, 21, ocs)\n<\/p>\n

\n
\n A verseny v\u00e9gezt\u00e9vel csapatunk \u00e1tvitorl\u00e1zott Isola-ra, ahol n\u00e9gy napos edz\u0151t\u00e1bort kezdt\u00fcnk meg.
\n
\n Az els\u0151 k\u00e9t nap a Magyar\u00a0 Optimist Oszt\u00e1lysz\u00f6vets\u00e9g\u00a0 szervez\u00e9s\u00e9ben megh\u00edvott Dragan Gasic (SVBG Triest) OP edz\u0151 vez\u00e9nylet\u00e9vel zajlott. Dragan a t\u0151le megszokott alaposs\u00e1ggal \u00e9s soksz\u00edn\u0171s\u00e9ggel foglalkozott vel\u00fcnk. Az id\u0151j\u00e1r\u00e1s kicsit v\u00e1ltoz\u00e9konyabb\u00e1 v\u00e1lt, de a sokszor \u00e9l\u00e9nk d\u00e9lies sz\u00e9l biztos alapot ny\u00fajtott az edz\u00e9smunk\u00e1hoz. Versenyhelyzeteket szimul\u00e1l\u00f3 gyakorlatok \u00e9s r\u00f6vid futamok v\u00e1ltakoz\u00e1sa tette sz\u00edness\u00e9 az edz\u00e9st. Este alapos vide\u00f3 ki\u00e9rt\u00e9kel\u00e9s z\u00e1rta a napot. Az els\u0151 nap 8, a m\u00e1sodik nap 5 \u00f3r\u00e1t voltunk v\u00edzen.\n<\/p>\n

\n A m\u00e1sik k\u00e9t edz\u00e9snapon a magyar csapat j\u00f3 h\u00edr\u00e9nek k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en a JK\u00a0 Burja Isola versenyz\u0151i is csatlakoztak hozz\u00e1nk. Az egyre \u00e9l\u00e9nk\u00fcl\u0151 \u201eJugo\u201d \u2013ban haj\u00f3vezet\u00e9si \u00e9s b\u00f3jav\u00e9teli gyakorlatok mellett izgalmas rajt, futam \u00e9s befut\u00f3k sokas\u00e1ga mellett csiszoltuk tud\u00e1sunkat. A nap v\u00e9g\u00e9re teljesen k\u00f6rbe vettek minket a helyi viharok, s egy kisebb (13-14 m\/s) kifut\u00f3 sz\u00e9llel, j\u00f3 nagy z\u00e1porral mi is belekeveredt\u00fcnk egybe. Az \u00e9ppen zajl\u00f3 gyakorlat v\u00e9gezt\u00e9vel a \u201ekisebbek\u201d kimentek, a kem\u00e9ny mag pedig siklatott m\u00e9g egy kicsit a kem\u00e9nyebb sz\u00e9lben.\n<\/p>\n

\n Sajnos az utols\u00f3 napon er\u0151s sz\u00e9l f\u00fajt, igen v\u00e1ltoz\u00e9kony felh\u0151zet mellett, \u00edgy nem ment\u00fcnk v\u00edzre. Helyette ell\u00e1togattunk az OLIMPIC SAILS m\u0171hely\u00e9be, ahol bemutatt\u00e1k nek\u00fcnk a gy\u00e1rat, s n\u00e9h\u00e1ny vitorl\u00e1nkat meg is jav\u00edtott\u00e1k. Haj\u00f3inkat, motorosunkat Isol\u00e1n hagyva indultunk haza, mivel a k\u00f6vetkez\u0151 k\u00e9t h\u00e9tv\u00e9g\u00e9n m\u00e9g k\u00e9t verseny v\u00e1r r\u00e1nk. Rem\u00e9lem hasonl\u00f3 sikerekr\u0151l sz\u00e1molhatunk be.\n<\/p>\n

\n
\n T\u00f6r\u00f6k P\u00e9ter
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n \n<\/p>\n

\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

a JK JADRO KOPER h\u00e1romnapos verseny\u00e9n \u2013 2008. 10. 24-26. Az \u00fajonnan alakult OP v\u00e1logatott megkezdte felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9s\u00e9t a 2009. \u00e9vre, melynek kapcs\u00e1n egyhetes edz\u0151t\u00e1borra utazott Szlov\u00e9ni\u00e1ba. Az els\u0151 h\u00e1rom nap versenyz\u00e9ssel telt, melyben \u00f6t orsz\u00e1g 123 optimistese m\u00e9rhette \u00f6ssze tud\u00e1s\u00e1t a tervezett 9 futamban. Az els\u0151 versenynap ragyog\u00f3 naps\u00fct\u00e9ses id\u0151vel \u00e9s parti halaszt\u00e1ssal indult. K\u00e9s\u0151bb […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"www.sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3005"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3005"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3005\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3005"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3005"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3005"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}