{"id":3011,"date":"2008-10-25T00:00:00","date_gmt":"2008-10-24T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2008\/10\/25\/durva-szakasz-a-het-elejen\/"},"modified":"2017-08-01T23:46:43","modified_gmt":"2017-08-01T21:46:43","slug":"durva-szakasz-a-het-elejen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2008\/10\/25\/durva-szakasz-a-het-elejen\/","title":{"rendered":"Durva szakasz a h\u00e9t elej\u00e9n"},"content":{"rendered":"

\n A Volvo Ocean Race mez\u0151nye vas\u00e1rnap rajtolt a m\u00e1sodik szakaszon a Fokv\u00e1ros-Cochin t\u00e1von. Az id\u0151j\u00e1r\u00e1s a h\u00e9t elej\u00e9n nem fogadta kegyeibe a versenyz\u0151ket. Z\u00faz\u00f3s id\u0151t kaptak a nyakukba. A Green Dragon p\u00e9ld\u00e1ul elt\u00f6rte a baumj\u00e1t, ahogy vadabb\u00e1 v\u00e1ltak a k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek.\n<\/p>\n

\n Az ut\u00f3bbi napok voltak eddig a verseny legnagyobb megm\u00e9rettet\u00e9sei, a Green Dragon el is t\u00f6rte a baumj\u00e1t az igen er\u0151s szelekben \u00e9s zavaros hull\u00e1mz\u00e1sban, de nem \u0151 volt az egyed\u00fcli, aki technikai k\u00e1rokban gazdagodott a m\u00e1sodik szakaszon, ami Cochinba vezet.\n<\/p>\n

Az \u00edr-k\u00ednai r\u00e9sztvev\u0151 kedd d\u00e9lel\u0151tt t\u00f6rte el a baumj\u00e1t egy t\u00fal\u00e9lt k\u00ednai hauzol\u00e1s ut\u00e1n az 50 csom\u00f3s p\u00f6ffben. Szerencs\u00e9re senki sem s\u00e9r\u00fclt meg, pr\u00f3b\u00e1lj\u00e1k a darabokat \u00f6sszeszedni \u00e9s haladnak tov\u00e1bb b\u0151sz\u00e9lben.\n<\/p>\n

A mez\u0151ny nincs messze Mauritiust\u00f3l, ahol az Agulhas \u00e1raml\u00e1s \u00fagy folyik, mintha egy \u00f3ri\u00e1s szerpentin\u00a0 \u00e9s \u00edgy folyamatosan v\u00e1ltozik az ereje \u00e9s ir\u00e1nya, ami a hull\u00e1mz\u00e1st is igencsak befoly\u00e1solja.\n<\/p>\n

A Puma, Ken Read piros-fekete haj\u00f3ja is elk\u00f6nyvelhetett vesztes\u00e9get. Elmond\u00e1sa szerint az el\u0151z\u0151 \u00e9jszaka nagyon j\u00f3 lett volna, hogyha egy vitorlak\u00e9sz\u00edt\u0151, vagy egy haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151 lenne, aki munk\u00e1t keres. Miut\u00e1n darabokra szaggatt\u00e1k a gennaker\u00fcket, rep\u00fcltek egyet a haj\u00f3val.\n<\/p>\n

\n
\n \u201eTal\u00e1ltunk egy gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 hull\u00e1mot, ami majdnem olyan volt, mint a t\u00f6bbi, csak ennek nem volt semmi arca \u00e9s egyszer csak\u2026\u2026 felsz\u00e1lltunk. Az elker\u00fclhetetlen csendje a haj\u00f3nak olyan \u00e9rz\u00e9st v\u00e1ltott ki, mintha rep\u00fcln\u00e9nk, ami egy hatalmas becsap\u00f3d\u00e1ssal folytat\u00f3dott a nem t\u00fal puha Indiai-\u00f3ce\u00e1nba. Ez a becsap\u00f3d\u00e1s viszont m\u00e1s volt, mint az ut\u00f3bbi 10643 az elm\u00falt 48 \u00f3r\u00e1ban. Ennek volt egy reped\u00e9s hangja. El\u0151reszaladtam \u00e9s sz\u00e1mos reped\u00e9st tal\u00e1ltam a hosszir\u00e1ny\u00fa bord\u00e1kon. Ezek azok a bord\u00e1k, amik igaz\u00e1b\u00f3l megg\u00e1tolj\u00e1k a haj\u00f3t, hogy f\u00e9lbet\u00f6rj\u00f6n \u00e9s hogy beszakadjon, amikor ilyen hull\u00e1mokkal tal\u00e1lkozunk. Sz\u00f3val el\u00e9g fontos darabjai a haj\u00f3nak\u2026\u201d\n<\/p>\n

\n
\n P\u00e1r \u00f3r\u00e1val k\u00e9s\u0151bb a hib\u00e1kat megjav\u00edtott\u00e1k menet k\u00f6zben \u00e9s a goly\u00f3t is \u00f6sszefoltozt\u00e1k. \u201eEl\u00e9g komoly er\u0151fesz\u00edt\u00e9seket kellett tenni, hogy folytatni tudjuk a versenyt, \u00fagyhogy kell\u0151en kimer\u00fcltem, viszont el\u00e9gedett vagyok, mert \u00fajra teljes sebess\u00e9ggel haladunk.\u201d\n<\/p>\n

A mez\u0151nyben kicsit h\u00e1tr\u00e9bb a Telef\u00f3nica Blue szaggatta sz\u00e9t a spinnaker\u00e9t, ami alaphelyzetben nem nagy sz\u00e1m, csak a haj\u00f3n a tengeribetegs\u00e9g is h\u00e1tr\u00e1ltatta a jav\u00edt\u00e1s\u00e1t, \u00edgy 1 ember egyszerre csak 1 k\u00e9zzel tudott varrni, mert a m\u00e1sikban a v\u00f6dr\u00f6t fogta\u2026\n<\/p>\n

Az orosz csapatn\u00e1l megt\u00f6rt\u00e9nt az els\u0151 igazi fetreng\u00e9s. \u201eA haj\u00f3 szinte teljesen meg\u00e1llt, majd minden lelassult. Sz\u00e9pen lassan a haj\u00f3 elkezdett lefek\u00fcdni. A baum fent a leveg\u0151ben, am\u00edg egyszer le nem csapott, a spinnaker a forst\u00e1gra tekeredett. A 35 csom\u00f3s sz\u00e9lben csak v\u00e1rtuk az elker\u00fclhetetlent.\n<\/p>\n

\n
\n A marad\u00e9k vitorl\u00e1k mind a v\u00edz alatti oldalon voltak h\u00e1tul, a sz\u00e1lingon lev\u0151 kamera, \u00fagymint az \u00e1rboc teteje \u00e9s a kiel is v\u00edz alatt volt \u00e9s a vitorl\u00e1k fent a haj\u00f3 tervezett \u00e1ll\u00e1s\u00e1t\u00f3l 90 fokkal d\u00f6ntve tartott\u00e1k. Hanakamp (AUT) felm\u00e1szott a f\u00fcgg\u0151leges decken, mintha te szikl\u00e1t m\u00e1szn\u00e1l \u00e9s elengedte a luv sz\u00e1rat, majd a csapat t\u00f6bbi tagja a cs\u00f6rl\u0151 seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel leszedt\u00e9k a goly\u00f3t, mik\u00f6zben a kielt a j\u00f3 oldalra billentve vissza\u00e1ll\u00edtott\u00e1k a haj\u00f3t. Szerencs\u00e9re senki nem s\u00e9r\u00fclt meg \u00e9s semmi komoly s\u00e9r\u00fcl\u00e9s nem t\u00f6rt\u00e9nt.\n<\/p>\n

Annak ellen\u00e9re, hogy ilyen g\u00f6r\u00f6ngy\u00f6s a tenger, a haj\u00f3k 20 csom\u00f3 k\u00f6r\u00fcl haladnak, Ericsson 4 az ut\u00f3bbi 24 \u00f3r\u00e1ban 490 m\u00e9rf\u00f6ldet teljes\u00edtve a leggyorsabb volt.\n<\/p>\n

\n
\n A mez\u0151ny val\u00f3j\u00e1ban kett\u00e9 van osztva, az \u00e9szaki csapatban a Telef\u00f3nica Blue \u00e9s Black, a Puma \u00e9s a Delta Lloyd, m\u00edg d\u00e9len az Ericsson 3,4, Team Russia \u00e9s a Green Dragon haladnak.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A Volvo Ocean Race mez\u0151nye vas\u00e1rnap rajtolt a m\u00e1sodik szakaszon a Fokv\u00e1ros-Cochin t\u00e1von. Az id\u0151j\u00e1r\u00e1s a h\u00e9t elej\u00e9n nem fogadta kegyeibe a versenyz\u0151ket. Z\u00faz\u00f3s id\u0151t kaptak a nyakukba. A Green Dragon p\u00e9ld\u00e1ul elt\u00f6rte a baumj\u00e1t, ahogy vadabb\u00e1 v\u00e1ltak a k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek. Az ut\u00f3bbi napok voltak eddig a verseny legnagyobb megm\u00e9rettet\u00e9sei, a Green Dragon el is t\u00f6rte […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Beliczay M\u00e1rton","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3011"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3011"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3011\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3011"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3011"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3011"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}