{"id":3015,"date":"2008-10-18T00:00:00","date_gmt":"2008-10-17T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2008\/10\/18\/epitok-finn-unicent-kupa-2008\/"},"modified":"2017-08-01T23:46:42","modified_gmt":"2017-08-01T21:46:42","slug":"epitok-finn-unicent-kupa-2008","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2008\/10\/18\/epitok-finn-unicent-kupa-2008\/","title":{"rendered":"\u00c9p\u00edt\u0151k Finn Unicent Kupa 2008"},"content":{"rendered":"

\n Az \u00e9v utols\u00f3 ranglista versenye zajlott a m\u00falt h\u00e9ten Finn oszt\u00e1lyban Ag\u00e1rdon.\n<\/p>\n

\n
\n Az \u00e9v utols\u00f3 versenye az \u00e9vben, mintegy 3 h\u00f3nappal az OB ut\u00e1n ker\u00fclt megrendez\u00e9sre Ag\u00e1rdon. A verseny trad\u00edcion\u00e1lis, a finn oszt\u00e1ly v\u00e1ndorkup\u00e1j\u00e1n a legr\u00e9gebbi n\u00e9v rajta 1979-es. Term\u00e9szetesen a finneseken k\u00edv\u00fcl a szok\u00e1sos oszt\u00e1lyok is szerepeltek, a Laser, Sikl\u00f3, Laser Radial, Laser 4,7, Kal\u00f3z \u00e9s az Optimist. A legt\u00f6bben finn oszt\u00e1lyban voltak jelen, 38-an, ami szerintem kiemelked\u0151 a mai viszonyok k\u00f6z\u00f6tt. Sipos P\u00e9ternek j\u00e1r \u00e9rte d\u00edcs\u00e9ret.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n Az okt\u00f3beri meleg a sz\u00e9lnek nem tett t\u00fal j\u00f3t, eg\u00e9sz h\u00e9ten alig volt valami. Szombat reggel indultam a f\u0151v\u00e1rosb\u00f3l, ahol sz\u00e9pen s\u00fct\u00f6tt a nap. Az aut\u00f3p\u00e1ly\u00e1n lassan elkomorodott az id\u0151, \u00e9s Ag\u00e1rdra \u00e9rve teljes k\u00f6dbe borult a t\u00e1j, ennek folyom\u00e1nyak\u00e9nt sz\u00e9lcsend volt. Halaszt\u00e1s, majd sz\u00e9pen tisztul az id\u0151, de a sz\u00e9l nem f\u00fajt. K\u00e9t \u00f3ra k\u00f6r\u00fcl terjedt le n\u00e9mi sz\u00e9l d\u00e9lr\u0151l, elindultunk kifele a p\u00e1ly\u00e1ra. A sz\u00e9l mes\u00e9s volt, azaz hol volt, hol nem volt… Az els\u0151 rajtot visszal\u0151tt\u00e9k, majd \u00fajra halaszt\u00e1s, h\u00e1tha siker\u00fcl valami norm\u00e1lis vonalat kit\u0171zni, \u00e9s nem mindenki l\u00favban tolong majd. M\u00e1sodszorra siker\u00fclt. \u00c9rdekes volt az els\u0151 kreuz, a mes\u00e9s sz\u00e9lben. V\u00e9g\u00fcl \u00e9n \u00e9rtem fel els\u0151nek Husz\u00e1r G\u00e9za \u00e9s Gaszton el\u0151tt, de B\u0151rtok, Cigi \u00e9s Sipi is k\u00f6zel voltak. G\u00e9za \u00e9s Gaszton egy cs\u00edkkal elmentek f\u00f6l\u00f6ttem, olyannal, amit meg sem kaptam. Sebaj, utaz\u00e1s a m\u00e1sodik raumban. A m\u00e1sodik kreuzban ir\u00e1ny balra, de oszt a bal, \u00edgy visszacs\u00faszom az \u00f6t\u00f6dik helyre. H\u00e1tsz\u00e9lben visszahozok valamennyit, de amit megnyertem e r\u00e9ven, elbukom megint a v\u00e1mon. Pata \u00e9s Haidekker P\u00e9ter megel\u0151znek, \u00edgy megint \u00f6t\u00f6diknek fordulok. El\u0151ttem n\u00e9mi b\u00f3ja\u00e9rint\u00e9s, de a b\u00fcntet\u0151 elmaradt. A raumban utaz\u00e1s, a b\u00f3j\u00e1n\u00e1l megel\u0151zve Pat\u00e1t v\u00e9g\u00fcl negyediknek futok be. J\u00f3 k\u00e9s\u0151 van, mire partot \u00e9r\u00fcnk.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n Vas\u00e1rnap ugyan \u00fagy kezd\u0151dik, mint a szombat. K\u00f6d, sz\u00e9lcsend, halaszt\u00e1s. Csod\u00e1k csod\u00e1ja nem l\u00f6vik le d\u00e9lben a futamot, \u00edgy 13\u00f3ra k\u00f6r\u00fcl kimegy\u00fcnk. A d\u00e9li sz\u00e9pen friss\u00fclget, m\u00e9g l\u00f3gni is kell n\u00e9ha. Oszt\u00e1lyunkban \u00e9les k\u00fczdelem van, meg kell harcolni minden egyes hely\u00e9rt 1-15-ig, \u00e9s szorosak a csat\u00e1k. Az els\u0151 k\u00e9t futamot B\u0151rtok nyeri okos, \u00e9rett vitorl\u00e1z\u00e1ssal, Gaszton a nyom\u00e1ban. \u00c9n k\u00e9tszer leszek harmadik, senki nem gondolja, hogy lesz m\u00e9g futam. Kiv\u00e9ve a f\u0151rendez\u0151t, aki 15:30 k\u00f6r\u00fcl l\u00f6vi el az utols\u00f3 rajot. Remek, hiszen ez\u00e9rt vagyunk itt, v\u00e9gre egyszer van valakinek v\u00e9r a puc\u00e1j\u00e1ban. Persze van akinek nem tetszik, de \u00d5 edz\u0151. V\u00e9g\u00fcl norm\u00e1lis sz\u00e9lben megy le a futam, amiben Husz\u00e1r G\u00e9za v\u00e9gig vezetve nyer a bal oldalr\u00f3. El\u0151tte v\u00e9gig j\u00f6tt a jobb. Az \u00f6sszetett els\u0151s\u00e9g\u00e9rt B\u0151rtok \u00e9s Gaszton harcolnak. Az elej\u00e9n Gaszton el\u00e1ssa mag\u00e1t, de a futam v\u00e9g\u00e9re felj\u00f6n, \u00e9s B\u0151rtok is visszaesik, \u00edgy \u00d5 nyer. B\u0151rtok v\u00e9gez az \u00f6sszetett m\u00e1sodik helyen, harmadik helyre j\u00f3magam ker\u00fcltem. G\u00e9z\u00e1nak volt egy korai rajtos futama, emellett egy kev\u00e9sb\u00e9 j\u00f3, \u00edgy lett negyedik Haidekker P\u00e9ter el\u0151tt, aki nyerte a hajlott kor\u00faak kateg\u00f3ri\u00e1j\u00e1t.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n A d\u00edjkioszt\u00f3, b\u00e1r sajnos egy\u00e9b elfoglalts\u00e1gaim miatt nem tudtam rajta r\u00e9szt venni, kiss\u00e9 elh\u00faz\u00f3dott, a v\u00e9g\u00e9re bes\u00f6t\u00e9tedett. De azt gondolom, nagyon j\u00f3 dolog, hogy v\u00e9gre rendeztek futamot, \u00e9s a rendez\u0151s\u00e9g volt a versenyz\u0151k\u00e9rt, \u00e9s nem ford\u00edtva. K\u00f6sz\u00f6nj\u00fck.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n
\n A finnesek r\u00e9sz\u00e9re lesz m\u00e9g egy esem\u00e9ny okt\u00f3ber 23-\u00e1n, ami egynapos verseny lesz, \u00e9s korl\u00e1tozott sz\u00e1mban lehet r\u00e1 haj\u00f3t b\u00e9relni. Ha valakit \u00e9rdekel, akkor keresse meg Sipos P\u00e9tert.
\n <\/span>
\n <\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Az \u00e9v utols\u00f3 ranglista versenye zajlott a m\u00falt h\u00e9ten Finn oszt\u00e1lyban Ag\u00e1rdon. Az \u00e9v utols\u00f3 versenye az \u00e9vben, mintegy 3 h\u00f3nappal az OB ut\u00e1n ker\u00fclt megrendez\u00e9sre Ag\u00e1rdon. A verseny trad\u00edcion\u00e1lis, a finn oszt\u00e1ly v\u00e1ndorkup\u00e1j\u00e1n a legr\u00e9gebbi n\u00e9v rajta 1979-es. Term\u00e9szetesen a finneseken k\u00edv\u00fcl a szok\u00e1sos oszt\u00e1lyok is szerepeltek, a Laser, Sikl\u00f3, Laser Radial, Laser 4,7, […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Pallay Tibor","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3015"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3015"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3015\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3015"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3015"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3015"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}