{"id":3031,"date":"2008-09-29T00:00:00","date_gmt":"2008-09-28T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2008\/09\/29\/trapani-cento-cup-2008\/"},"modified":"2017-08-01T23:46:39","modified_gmt":"2017-08-01T21:46:39","slug":"trapani-cento-cup-2008","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2008\/09\/29\/trapani-cento-cup-2008\/","title":{"rendered":"Trapani Cento Cup 2008"},"content":{"rendered":"
\n Francia d\u00f6nt\u0151t hozott a Trapani Cento Cup Match Race sorozat els\u0151 \u00e1llom\u00e1sa a szic\u00edliai Trapaniban. A fin\u00e1l\u00e9ban az Amerika Kup\u00e1b\u00f3l ismert Philippe Prest\u00ed, \u00e9s a 2006-os gy\u0151ztes, Damien lehl k\u00fczd\u00f6tt meg az 50.000 eur\u00f3s \u00f6sszd\u00edjaz\u00e1s\u00fa p\u00e1ros verseny els\u0151 hely\u00e9\u00e9rt. A megh\u00edv\u00e1sos rendezv\u00e9nyen az a megtiszteltet\u00e9s \u00e9rt minket, hogy Magyarorsz\u00e1got k\u00e9pviselve rajthoz \u00e1llhattunk.\n<\/p>\n
\n
\n A csapat, n\u00e9v szerint Detre Szabolcs, Detre Zsolt, Oroszl\u00e1n P\u00e9ter, Oroszl\u00e1n G\u00e1bor n\u00e9gyes, Szeptember 16-\u00e1n, azaz kedden \u00e9jszaka \u00e9rkezett meg. 25 fok \u00e9s csillagos \u00e9g fogadott minket. Gyors vacsora, r\u00f6vidke alv\u00e1s \u00e9s reggeli ut\u00e1n a versenyirod\u00e1ba l\u00e1togattunk el, ahol lezajlott a m\u00e9rlegel\u00e9s, 30 kil\u00f3val voltunk a hat\u00e1ron bel\u00fcl. Ezut\u00e1n a \u201eVillage\u201d-be vezetett utunk, a verseny sz\u00e9khely\u00e9hez. Itt volt reggel a tal\u00e1lkoz\u00f3, a megbesz\u00e9l\u00e9sek, az esti programok nagy r\u00e9sze, \u00e9s a haj\u00f3k. Az els\u0151 nap k\u00e9t \u00f3r\u00e1t kaptunk arra, hogy megismerkedj\u00fcnk a \u201eZip 25\u201d n\u00e9vre keresztelt, huszon\u00f6t l\u00e1bas haj\u00f3val, a sz\u00e9llel, \u00e9s a hull\u00e1mokkal. A v\u00edzen 15-18 csom\u00f3s sz\u00e9l v\u00e1rt minket, sz\u00e9p hossz\u00fa hull\u00e1mokkal. Mivel a csapat most vitorl\u00e1zott \u00edgy egy\u00fctt el\u0151sz\u00f6r, a tr\u00e9ning nagy r\u00e9sze a man\u0151verek kital\u00e1l\u00e1s\u00e1ra, begyakorl\u00e1s\u00e1ra \u00e9s a haj\u00f3 megismer\u00e9s\u00e9re ment el.\n<\/p>\n
\n \n<\/p>\n
\n Az edz\u00e9s ut\u00e1n egy kev\u00e9s pihen\u0151 k\u00f6vetkezett, majd az \u00fcnnep\u00e9lyes megnyit\u00f3, ahol minden csapatot felh\u00edvtak a dobog\u00f3ra, \u00e9s bemutattak a nagy\u00e9rdem\u0171nek. Ezek ut\u00e1n busszal vittek el minket egy szomsz\u00e9dos v\u00e1rosk\u00e1ba, ahol \u00e1ll\u00f3 fogad\u00e1s v\u00e1rta a mez\u0151nyt rengeteg helyi specialit\u00e1ssal, \u00e9s egy kev\u00e9s borral. F\u00e1radtan, teli gyomorral t\u00e9rt\u00fcnk nyugov\u00f3ra. M\u00e1snap a selejtez\u0151kkel kezd\u0151d\u00f6tt a verseny. 9-kor volt tal\u00e1lkoz\u00f3 a s\u00e1torban, r\u00f6vid eligaz\u00edt\u00e1s \u00e9s v\u00e1rakoz\u00e1s ut\u00e1n d\u00e9lut\u00e1n 1-kor volt rajt, 8-10 csom\u00f3s sz\u00e9lben! R\u00f6gt\u00f6n az els\u0151 flight(k\u00f6r) els\u0151 p\u00e1ros\u00edt\u00e1s\u00e1ban benne voltunk, aminek nem \u00f6r\u00fclt\u00fcnk annyira, j\u00f3 lett volna l\u00e1tni a profikat miel\u0151tt sorra ker\u00fcl\u00fcnk.\n<\/p>\n
\n \n<\/p>\n
\n Ellenfel\u00fcnk Damien lehl \u00e9s csapata volt. A h\u00e1tr\u00e1nyosnak sz\u00e1m\u00edt\u00f3 k\u00e9k oldalr\u00f3l ment\u00fcnk be, majd hossz\u00fa csata ut\u00e1n l\u00fav-ban, tiszt\u00e1n siker\u00fclt elrajtolnunk, ellenfel\u00fcnk lee-ben l\u0151tt ki, kicsit kor\u00e1n! A rendez\u0151s\u00e9g ekkor elk\u00f6vette a verseny els\u0151, egyben egyetlen hib\u00e1j\u00e1t. Hangjelz\u00e9s, k\u00e9k z\u00e1szl\u00f3 a magasban, majd kb. 15 m\u00e1sodperc ut\u00e1n visszavon\u00e1s. Furcsa volt, mert l\u00e1ttuk, hogy a m\u00e1sik egys\u00e9g volt korai rajtos. R\u00f6vid tanakod\u00e1s ut\u00e1n visszament\u00fcnk, megker\u00fclt\u00fck a b\u00f3j\u00e1t, \u00e9s \u00fajb\u00f3l nekiv\u00e1gtunk az els\u0151 kreuznak. M\u00e1r a szakasz fel\u00e9n\u00e9l tartottunk, mikor \u00e9rv\u00e9nytelen\u00edtett\u00e9k a futamot, \u00e9s \u00faj rajtot rendeltek el. D\u00fch\u00f6sek voltunk, a gy\u0151zelemhez tal\u00e1n el\u00e9g el\u0151nyre tehett\u00fcnk volna szert, ha lehl-\u00e9ket rendelik vissza. Az \u00faj rajt m\u00e1r nem siker\u00fclt ilyen j\u00f3l. Bemenetel ut\u00e1n r\u00f6gt\u00f6n r\u00e1nk \u00e1llt ellenfel\u00fcnk, \u00e9s profik\u00e9nt tartott minket, \u00edgy m\u00f6g\u00f6tte, zavar\u00e1sban tudtunk csak elj\u00f6nni. A kif\u00fajt sz\u00e9l, \u00e9s a francia csapat hib\u00e1tlan vitorl\u00e1z\u00e1sa v\u00e9gett a k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g csak n\u0151tt, lehetetlen volt m\u00e1r megfogni \u0151ket, \u00edgy az els\u0151 match-et elvesztett\u00fck. Hasonl\u00f3k\u00e9ppen zajlott a k\u00f6vetkez\u0151 2 futamunk is, el\u0151bb a spanyol Jose Ponce, majd a d\u00e9l-afrikai Ian Ainslie haszn\u00e1lta ki j\u00f3val nagyobb rutinj\u00e1t \u00e9s vert meg minket. A m\u00e1r nekik rutinszer\u0171 tr\u00fckk\u00f6kkel k\u00f6nnyed\u00e9n hajszoltak minket k\u00e9tes man\u0151verekbe, mint p\u00e9ld\u00e1ul rendk\u00edv\u00fcl gyors halzol\u00e1ssal, \u00e9s \u00fajb\u00f3li jobbcsap\u00e1son val\u00f3 t\u00e1mad\u00e1ssal, \u00edgy a futamokat m\u00e1r b\u00fcntet\u00e9ssel kezdt\u00fck.\n<\/p>\n
\n \n<\/p>\n
\n Ezen a napon t\u00f6bbsz\u00f6r m\u00e1r nem ker\u00fclt r\u00e1nk a sor. Este a vacsor\u00e1n\u00e1l sz\u00f3ba elegyedt\u00fcnk a rendk\u00edv\u00fcl sz\u00ednpatikus Ian-nal, aki hasznos tan\u00e1csokkal, tippekkel l\u00e1tott el minket. Ahogy \u00d5 is mondta, minden egyes szab\u00e1lyt k\u00edv\u00fclr\u0151l kell tudni, nincs id\u0151 gondolkodni, musz\u00e1j reflexszer\u0171en reag\u00e1lni az ellenfel\u00fcnk l\u00e9p\u00e9seire. Ezek ut\u00e1n bizakodva ment\u00fcnk aludni, hiszen volt olyan egys\u00e9g, akiknek \u00f6tb\u0151l volt nulla pontja.\n<\/p>\n
\n M\u00e1snap kicsit kor\u00e1bban, hasonl\u00f3 k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt kezd\u0151d\u00f6tt a verseny. Az enapi m\u00e1sodik flight-ban ker\u00fclt\u00fcnk ism\u00e9t sorra k\u00e9k csapatk\u00e9nt, ellenfel\u00fcnk az ausztr\u00e1lok fiatal tehets\u00e9ge, Keith Swinton volt. A rajt el\u0151tti csat\u00e1b\u00f3l ism\u00e9t vesztesk\u00e9nt j\u00f6tt\u00fcnk ki, \u00e9s a futam is hasonl\u00f3k\u00e9ppen v\u00e9gz\u0151d\u00f6tt. A k\u00f6vetkez\u0151 h\u00e1rom k\u00f6rben megint szerepelt\u00fcnk, de most a s\u00e1rga z\u00e1szl\u00f3 lobogott haj\u00f3nk far\u00e1n. El\u0151sz\u00f6r Philippe Prest\u00ed \u00e9s leg\u00e9nys\u00e9ge \u00fclt a k\u00e9k haj\u00f3ban. Sajnos az el\u0151ny\u00f6s oldal ellen\u00e9re m\u00f6g\u00f6tte tudtunk csak elrajtolni, \u00e9s utol\u00e9rni sem lehetett m\u00e1r \u00d5ket. A k\u00f6vetkez\u0151 k\u00e9t ellenfel\u00fcnk a hazai p\u00e1lya el\u0151ny\u00e9t \u00e9lvez\u0151 Roberto Ferrarese, \u00e9s az argentin Axel Rodger volt. A verseny sor\u00e1n egyre t\u00f6bb fog\u00e1st tanultunk, melyekkel t\u00e1madtuk ellenfeleinket, azonban ezeket rendre kiv\u00e9dt\u00e9k, \u00e9s nem siker\u00fclt z\u00e1szl\u00f3t szerezn\u00fcnk nekik, de m\u00e1r nagyon szoros csat\u00e1kban maradtunk alul.\n<\/p>\n
\n \n<\/p>\n
\n Ezut\u00e1n hossz\u00fa pihen\u0151 k\u00f6vetkezett az erre a c\u00e9lra kihaj\u00f3zott \u201eRoss\u201d fed\u00e9lzet\u00e9n. V\u00e9g\u00fcl k\u00e9t selejtez\u0151futamunk volt h\u00e1tra, egyikben k\u00e9k, m\u00e1sikban s\u00e1rga sz\u00ednekben \u00e1llhattunk rajthoz. El\u0151bb az oroszok kiv\u00e1l\u00f3s\u00e1g\u00e1val, Andrew Arbuzov-val szemben maradtunk alul, majd az olasz match race specialista, Jacopo Pasini utas\u00edtott minket maga m\u00f6g\u00e9. \u00cdgy nyert futam h\u00edj\u00e1n a 10. helyen z\u00e1rtuk a selejtez\u0151ket. A csapat kiss\u00e9 elken\u0151d\u00f6tt, hiszen \u00f6r\u00fclt\u00fcnk volna egy-k\u00e9t gy\u0151zelemnek, ugyanakkor el kellett ismern\u00fcnk, hogy egy profikb\u00f3l \u00e1ll\u00f3 mez\u0151nyben nem lehet labd\u00e1ba r\u00fagni gyakorl\u00e1s \u00e9s rutin n\u00e9lk\u00fcl, k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen a nagyr\u00e9szt precedensekre \u00e9p\u00fcl\u0151 Match Race vil\u00e1g\u00e1ban nem. Ezek ut\u00e1n pap\u00edrral, tollal, \u00e9s kamer\u00e1val a kez\u00fcnkben \u00fclt\u00fcnk le megn\u00e9zni az el\u0151d\u00f6nt\u0151ket \u00e9s a d\u00f6nt\u0151ket. Philippe Prest\u00ed Keith Swinton-t, Damien lehl pedig Ian Ainslie-t legy\u0151zve jutott a fin\u00e1l\u00e9ba, amit az el\u0151bbi nyert 3:0-ra. A harmadik helyet a d\u00e9l-afrikai szerezte meg 2:1-es szoros csat\u00e1ban.
\n \n<\/p>\n
\n Ha pontot nem is, de rengeteg tapasztalatot szerezt\u00fcnk mind a versenyz\u00e9ssel, mind pedig a rendez\u00e9ssel kapcsolatban. A r\u00e9sztvev\u0151ket ell\u00e1tt\u00e1k reggelivel, a parton l\u00e9v\u0151ket eb\u00e9ddel, a v\u00edzen tart\u00f3zkod\u00f3kat szendvicsekkel, este vacsor\u00e1val. A helysz\u00ednen mindennap \u00e9l\u0151 koncertekkel, divatbemutat\u00f3kkal sz\u00f3rakoztatt\u00e1k az \u00e9rdekl\u0151d\u0151ket, \u00e9s a v\u00e9gs\u0151 csat\u00e1kat a kik\u00f6t\u0151ben rendezt\u00e9k, amit trib\u00fcnr\u0151l, k\u00f6zvet\u00edt\u00e9s mellett n\u00e9zhett\u00fcnk meg. Az eredm\u00e9nyhirdet\u00e9s j\u00f3 hangulatban telt, a v\u00e9g\u00e9n m\u00e9g Forma1-be ill\u0151 pezsg\u0151 locsol\u00e1s is volt, a sz\u00ednpadon \u00e1ll\u00f3 modellek b\u00e1nat\u00e1ra. Egy sz\u00f3, mint sz\u00e1z, be kell l\u00e1tnunk, hogy a vitorl\u00e1z\u00e1snak ezt a fajt\u00e1j\u00e1t k\u00f6nnyebben el lehet adni egyszerre a m\u00e9di\u00e1nak \u00e9s a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9gnek is, de ehhez els\u0151sorban olyan zs\u0171rire van sz\u00fcks\u00e9g, akik bet\u00e9ve tudj\u00e1k ezeket a szab\u00e1lyokat, \u00e9s alkalmazni is k\u00e9pesek azokat.
\n \n<\/p>\n
\n Francia d\u00f6nt\u0151t hozott a Trapani Cento Cup Match Race sorozat els\u0151 \u00e1llom\u00e1sa a szic\u00edliai Trapaniban. A fin\u00e1l\u00e9ban az Amerika Kup\u00e1b\u00f3l ismert Philippe Prest\u00ed, \u00e9s a 2006-os gy\u0151ztes, Damien lehl k\u00fczd\u00f6tt meg az 50.000 eur\u00f3s \u00f6sszd\u00edjaz\u00e1s\u00fa p\u00e1ros verseny els\u0151 hely\u00e9\u00e9rt. A megh\u00edv\u00e1sos rendezv\u00e9nyen az a megtiszteltet\u00e9s \u00e9rt minket, hogy Magyarorsz\u00e1got k\u00e9pviselve rajthoz \u00e1llhattunk. A csapat, n\u00e9v […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"www.sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3031"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3031"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3031\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3031"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3031"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3031"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}
\n Oroszl\u00e1n G\u00e1bor Man\u00f3
\n <\/em><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"