{"id":3038,"date":"2008-09-25T00:00:00","date_gmt":"2008-09-24T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2008\/09\/25\/olasz-fricska-a-nemet-menoknek\/"},"modified":"2017-08-02T00:17:50","modified_gmt":"2017-08-01T22:17:50","slug":"olasz-fricska-a-nemet-menoknek","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2008\/09\/25\/olasz-fricska-a-nemet-menoknek\/","title":{"rendered":"Olasz fricska a n\u00e9met men\u0151knek"},"content":{"rendered":"

\n – T\u00d3PARK J24 EB 4. versenynap\n<\/p>\n

\n A T\u00d3PARK J24 EB negyedik versenynapj\u00e1n cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k\u00f6n v\u00e9gre siker\u00fclt a versenyki\u00edr\u00e1s szerinti h\u00e1rom futamot megrendezni. Az igen v\u00e1ltozatos sz\u00e9lviszonyoknak \u00e9s olykor a szerencs\u00e9nek is k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en nem egy esetben \u00e1trendez\u0151dtek a kor\u00e1bbi helyez\u00e9sek. A mai els\u0151 futamban a pap\u00edrforma igazol\u00f3dott, hiszen az \u00f6sszetettben eddig vezet\u0151 Peer Kock GER-9230 n\u00e9met egys\u00e9g futott be els\u0151k\u00e9nt. A m\u00e1sodik futamban Stuart Jardin csapata a GRB-4215 szerezte meg az els\u0151 helyet, m\u00f6g\u00f6tte m\u00e1sodikk\u00e9nt a nyolcszoros K\u00e9kszalag gy\u0151ztes Litkey Farkas HUN-13 haladt \u00e1t a befut\u00f3n. A harmadik futamban az olasz Diamanti Pietro ITA-212-es diadalmaskodott. Ezzel a futamgy\u0151zelm\u00e9vel \u00e1tvette hat futam ut\u00e1n az \u00f6sszetett els\u0151 helyet.\n<\/p>\n

\n \"dscf2248_600\"\n<\/p>\n

\n Az EB negyedik napj\u00e1nak reggel\u00e9n ism\u00e9t sz\u00e9lcsend k\u00f6sz\u00f6nt\u00f6tte a versenyz\u0151ket, \u00edgy menetrend szerint halaszt\u00e1slobog\u00f3 intette t\u00fcrelemre a versenyz\u0151ket.\u00a0 A pihen\u0151 azonban nem tartott sok\u00e1ig, mert alig 40 perces v\u00e1rakoz\u00e1st k\u00f6vet\u0151en kiindult a mez\u0151ny \u00e9s 11.40-kor kezdet\u00e9t vette az EB negyedik futama. A csapatok az EB hagyom\u00e1nyokhoz h\u00edven ism\u00e9t izgatottan cirk\u00e1ltak a rajtvonalon. A l\u00e1zas helyezked\u00e9snek meg is lett az eredm\u00e9nye. A sok kiugr\u00f3 haj\u00f3nak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en visszal\u0151tt\u00e9k a rajtot.\u00a0 A m\u00e1sodik, szigor\u00edtott fekete lobog\u00f3s rajtn\u00e1l m\u00e1r \u00e9rthet\u0151 okokb\u00f3l \u00f3vatosabb helyezkedtek a haj\u00f3k. A NED-62-es holland egys\u00e9g azonban nem f\u00e9rt a b\u0151r\u00e9be, nem tudott a rajtl\u00f6v\u00e9s pillanat\u00e1ig v\u00e1rni \u00e9s j\u00f3 f\u00e9l haj\u00f3hosszal kil\u00f3gott – \u00edgy kiz\u00e1rt\u00e1k ebb\u0151l a futamb\u00f3l. A 3-4 m\/s-os \u00c9K-i sz\u00e9lben zajl\u00f3 negyedik futam az eddigi pap\u00edrform\u00e1t igazolta, mivel az \u00f6sszetettben az els\u0151 \u00e9s a m\u00e1sodik helyen l\u00e9v\u0151 k\u00e9t n\u00e9met a GER-9230 \u00e9s GER-5420 futottak be a helyez\u00e9s\u00fck sorrendj\u00e9ben. \u00d5ket k\u00f6vette Diamanti Pietro ITA-212. A legjobb magyar Litkey Botond HUN-15 lett ebben a futamban el\u00e9rt 5. helyez\u00e9s\u00e9vel.\n<\/p>\n

\n Az \u00f6t\u00f6dik futam is izgalmas rajttal indult, ennek eredm\u00e9nyek\u00e9ppen n\u00e9h\u00e1ny egys\u00e9g a gyakorlatban is tesztelhette, hogy milyen gyorsan tud \u00fajrarajtolni. Csolt\u00f3 \u00c1kos HUN-109, aki szint\u00e9n a korai rajtosok t\u00e1bor\u00e1t er\u0151s\u00edtette, nem \u00edgy gondolta, de sajnos a rendez\u0151s\u00e9g igen, \u00edgy korai rajt miatt kiz\u00e1r\u00e1st kapott. Az els\u0151 kreutz szakasz k\u00f6zep\u00e9re az eddig biztat\u00f3an f\u00faj\u00f3 \u00c9K-i sz\u00e9l 1-2 m\/s-ra cs\u00f6kkent \u00e9s 40-60 fokot fordult DK-i ir\u00e1nyba, j\u00f3csk\u00e1n \u00e1trendezve \u00e9s jelent\u0151sen \u00f6sszekusz\u00e1lva az eddigi sorrendet. A legnagyobb vesztesek k\u00f6z\u00f6tt volt Litkey Botond, Sz\u00e9kely Antal \u00e9s We\u00f6res M\u00e1rti korm\u00e1nyozta T\u00f3park haj\u00f3 is, akiknek ez a futam nagy val\u00f3sz\u00edn\u0171s\u00e9ggel a kies\u0151 futamok k\u00f6z\u00e9 ker\u00fcl. Akik viszont a sz\u00e9lben kedvez\u0151bb oldalt v\u00e1lasztott\u00e1k tetemes el\u0151nyre tettek szert \u00e9s remek helyez\u00e9seket k\u00f6nyvelhettek el. Ezt a futamot v\u00e9g\u00fcl Stuart Jardin
\n
\n GBR-4215 nyerte. M\u00f6g\u00f6tte Litkey Farkas HUN-13 futott be, ezzel az eredm\u00e9ny\u00e9vel fokozva a hazai szervez\u0151k \u00f6r\u00f6m\u00e9t.\u00a0 A harmadik az ITA-212 lett, aki ezzel a helyez\u00e9s\u00e9vel m\u00e1r az \u00f6sszetettben vezet\u0151 n\u00e9met poz\u00edci\u00f3kat ostromolta.\n<\/p>\n

\n \"dscf1222_600\"\n<\/p>\n

\n A hatodik futamra sz\u00e9pen visszaer\u0151s\u00f6d\u00f6tt a DK-i sz\u00e9l 4-5 m\/s-ra. A rajt a mez\u0151ny jelent\u0151s r\u00e9sz\u00e9nek ism\u00e9t t\u00fal koraira siker\u00fclt, \u00edgy \u00fajfent el\u0151ker\u00fclt a fekete lobog\u00f3 a rendez\u0151k kell\u00e9kt\u00e1r\u00e1b\u00f3l. Nem meglep\u0151, hogy a fokozott izgalomra val\u00f3 tekintettel ism\u00e9t akadt egy t\u00fal heves haj\u00f3, a GER-5316-os, akinek nem siker\u00fclt kiv\u00e1rni a rajtl\u00f6v\u00e9st. Sz\u00e1m\u00e1ra kiz\u00e1r\u00e1ssal v\u00e9gz\u0151d\u00f6tt a mai utols\u00f3 futam.\u00a0 Az els\u0151 k\u00f6r ut\u00e1n a lee b\u00f3j\u00e1n\u00e1l ism\u00e9t m\u00f3dos\u00edtani kellett a p\u00e1ly\u00e1n, mert az eddigi DK-i sz\u00e9l \u00c9K-re fordult. A v\u00e1ltozatos, fordulatokban gazdag k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyekhez az olasz
\n
\n ITA-212 egys\u00e9g alkalmazkodott a legsikeresebben,\u00a0 minek eredm\u00e9nyek\u00e9nt \u0151k futottak be els\u0151k\u00e9nt. M\u00f6g\u00f6tt\u00fck \u00fajabb hazai egys\u00e9g villantotta meg tud\u00e1s\u00e1t, a Madar\u00e1sz Tam\u00e1s korm\u00e1nyozta HUN-203, aki a m\u00e1sodik kreutz szakasz v\u00e9g\u00e9n m\u00e9g els\u0151k\u00e9nt vette a b\u00f3j\u00e1t. V\u00e9g\u00fcl – h\u00e1la az olasz rafin\u00e1lt haj\u00f3vezet\u00e9s\u00e9nek – a m\u00e1sodik helyen haladt \u00e1t a c\u00e9lvonalon. A magyar sikerpillanatok tet\u00e9z\u00e9s\u00e9re Pernesz P\u00e9ter vezette \u00c9gi HUN-82 v\u00e1llalkozott, hiszen a harmadik helyet \u0151k szerezt\u00e9k meg.\n<\/p>\n

\n Hat futam ut\u00e1n – mai remek teljes\u00edtm\u00e9nye r\u00e9v\u00e9n (3,3,1) – fricsk\u00e1t mutatva az addigi n\u00e9met haj\u00f3knak \u00f6sszetettben Diamanti Pietro ITA-212 vezet 10 ponttal. A m\u00e1sodik – az eddigi vezet\u0151 szerep\u00e9t\u0151l megfosztott – Peer Kock GER-9230 18 ponttal. A harmadik a Greg Wilcox korm\u00e1nyozta GER-5420 24 ponttal. Negyedik helyen a 75 esztend\u0151s J24 guru Stuart Jardine GBR-4215 \u00e1ll fokozva a nemzetk\u00f6zi helyzetet. A legjobb magyar 38 ponttal, az \u00f6t\u00f6dik helyen Kov\u00e1cs Zolt\u00e1n HUN-11, aki egyenletes teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9nek k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en birtokolja ezt a remek poz\u00edci\u00f3t. Hatodik helyen ism\u00e9t magyar versenyz\u0151 \u00e1ll, Sz\u00e9kely Antal HUN-7 a 2008-as J24 magyar bajnok. A Litkey testv\u00e9rek csal\u00e1don bel\u00fcl k\u00fczdenek meg a 7. \u00e9s a 8. hely\u00e9rt, Pillanatnyilag Farkas a 7. Botond pedig a 8. helyen v\u00e1rja a holnapi, utols\u00f3 versenynapot, ahol k\u00e9t, de szerencs\u00e9s esetben ak\u00e1r h\u00e1rom futam is v\u00e1rhat a versenyz\u0151kre.\n<\/p>\n

\n
\n EREDM\u00c9NYEK HAT FUTAM UT\u00c1N
\n <\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

– T\u00d3PARK J24 EB 4. versenynap A T\u00d3PARK J24 EB negyedik versenynapj\u00e1n cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k\u00f6n v\u00e9gre siker\u00fclt a versenyki\u00edr\u00e1s szerinti h\u00e1rom futamot megrendezni. Az igen v\u00e1ltozatos sz\u00e9lviszonyoknak \u00e9s olykor a szerencs\u00e9nek is k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en nem egy esetben \u00e1trendez\u0151dtek a kor\u00e1bbi helyez\u00e9sek. A mai els\u0151 futamban a pap\u00edrforma igazol\u00f3dott, hiszen az \u00f6sszetettben eddig vezet\u0151 Peer Kock GER-9230 n\u00e9met egys\u00e9g […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"www.sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3038"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3038"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3038\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3038"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3038"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3038"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}