\n 2015.11.20-\u00e1n nekifutottunk egy utols\u00f3 es\u00e9lyt l\u00e1tva a Kenese-Keszthely t\u00e1von egytest\u0171 haj\u00f3val futott id\u0151rekord megd\u00f6nt\u00e9s\u00e9nek, mely 8 \u00e9ve v\u00e1rat mag\u00e1ra.\n<\/p>\n
\n Kezd bele a t\u00f6rt\u00e9n\u00e9sek mes\u00e9l\u00e9s\u00e9be Varga Lajos, a 2015. november 20-\u00e1n megd\u00f6nt\u00f6tt Keszthely-Kenese t\u00e1von teljes\u00edtett id\u0151rekord verseny \u00faj cs\u00facstart\u00f3 egytest\u0171 haj\u00f3j\u00e1nak, a Nelson Flottal\u00edzingnek a korm\u00e1nyosa, \u00e9s a leg\u00e9nys\u00e9g egyik tagja, m\u00e1sod korm\u00e1nyosa Rauscenberger Mikl\u00f3s.\n<\/p>\n
\n 2013-ban m\u00e1r elindultak egy h\u00e9ten bel\u00fcl k\u00e9tszer, akkor sajnos nem siker\u00fclt, de voltak b\u00edztat\u00f3 jelek. Az\u00f3ta sok v\u00edz lefolyt a Si\u00f3n, Lajos egy \u00faj, a Flaar \u00e1ltal tervezett \u00e9s fejlesztett 26 l\u00e1bas haj\u00f3val \u00e9s a Quantum \u00e1ltal erre fejlesztett vitorl\u00e1zattal, t\u00f6retlen elt\u00f6k\u00e9lts\u00e9ggel hajszolta a rekordot.\n<\/p>\n
\n
\n
\n Lajos
\n <\/strong>
\n <\/em>
\n
\n : A Keszthely Kenese vagy Kenese Keszthely rekordot 1921 \u00f3ta futj\u00e1k. A katamar\u00e1nos \u00e9ra \u00f3ta t\u00f6bb katamar\u00e1n is megd\u00f6nt\u00f6tte a Majth\u00e9nyi Szabolcs korm\u00e1nyozta Fantomasso 2007-es rekordj\u00e1t a 3h 41percet. Jelenleg az abszol\u00fat rekordot az RSM DTM katamar\u00e1n tartja 1h 57 perces, 2014-ben futott id\u0151vel. Az MVSZ 2015-ben k\u00e9sz\u00fcl \u00faj ki\u00edr\u00e1st \u00e9s elj\u00e1r\u00e1srendet kialak\u00edtani a Rekord nyilv\u00e1ntart\u00e1s\u00e1hoz, ahol \u00e9sszer\u0171en sz\u00e9tv\u00e1laszt\u00e1sra ker\u00fclhet az egytest\u0171 \u00e9s t\u00f6bbtest\u0171 haj\u00f3k \u00e1ltal futott rekord nyilv\u00e1ntart\u00e1sa. A Nelson Flottal\u00edzing nyilv\u00e1nval\u00f3 c\u00e9lja csak az egytest\u0171 rekord meghalad\u00e1sa lehetett.
\n <\/em>\n<\/p>\n
\n
\n
\n
\n <\/em>\n<\/p>\n
\n
\n Mikl\u00f3s
\n <\/strong>
\n : K\u00f6r\u00fclbel\u00fcl k\u00e9t hete kaptam egy telefonh\u00edv\u00e1st Lajost\u00f3l, hogy november 14-\u00e9n, szombaton menni kellene, mert j\u00f3 sz\u00e9l mutatkozik. Most is szeretn\u00e9, ha menn\u00e9k, nem csak a kor\u00e1bbi k\u00f6z\u00f6s pr\u00f3b\u00e1lkoz\u00e1sok ok\u00e1n, hanem mert a vitorl\u00e1k fejleszt\u00e9s\u00e9ben akt\u00edvan r\u00e9szt vettem. Nem volt k\u00e9rd\u00e9s, hogy sz\u00edvesen megyek, hiszen a haj\u00f3ban \u00e9s a csapatban is \u00e9reztem a potenci\u00e1lt.\n<\/p>\n
\n Aki ismeri Lajost, tudja, hogy nem viccel, azaz napj\u00e1ban t\u00f6bbsz\u00f6r n\u00e9zte az el\u0151rejelz\u00e9seket, besz\u00e9lt a meteorol\u00f3gussal, a v\u00edziment\u0151kkel, a BYC-el \u00e9s velem is.\n<\/p>\n
\n Sajnos, ahogy k\u00f6zeledett november 14., l\u00e1tszott, hogy az \u00edg\u00e9rt sz\u00e9l nem j\u00f6n meg, tol\u00f3dik vas\u00e1rnapra, \u00e9s gyeng\u00fcl is, \u00edgy szerd\u00e1ra halasztottuk a k\u00f6vetkez\u0151 menet id\u0151pontj\u00e1t. Ez sajnos megint elmaradt, mert a sz\u00e9l m\u00e1st gondolt, mint mi.\n<\/p>\n
\n A meteo m\u00e1r emlegette a telet erre a h\u00e9tv\u00e9g\u00e9re, \u00edgy nek\u00fcnk is szorult a hurok, d\u00f6nteni kellett, mi legyen, nekiv\u00e1gunk, vagy marad a k\u00eds\u00e9rlet a k\u00f6vetkez\u0151 \u00e9vre, amit term\u00e9szetesen ekkor m\u00e1r nagyon nem akartunk!\n<\/p>\n
\n
\n
\n Lajos
\n <\/strong>
\n <\/em>
\n :
\n
\n \u00dagy t\u0171nt az id\u0151j\u00e1r\u00e1s nem t\u00e1mogatja az \u00f6tletet. A rem\u00e9nyteli el\u0151rejelz\u00e9sek sorra d\u00e9lib\u00e1bk\u00e9nt t\u0171ntek el a monitorr\u00f3l. Hol Kenese, hol Keszthely l\u00e1tszott alkalmas rajthelynek. V\u00e9g\u00fcl 18-\u00e1n az addig d\u00e9lebbre jelzett d\u00e9lnyugati sz\u00e9l felk\u00faszott egyre t\u00f6bb modellen a Balaton vonal\u00e1ra. Horv\u00e1th \u00c1kos meteorol\u00f3gus el\u0151sz\u00f6r p\u00e9ntek du 4 \u00f3ra k\u00f6r\u00fcli, majd p\u00e9ntek d\u00e9lel\u0151tt m\u00e1r 19.30- 20.00 k\u00f6z\u00f6tti leterjed\u0151 d\u00e9lnyugati szelet jelzett, ami a rajt id\u0151pontj\u00e1t figyelembe v\u00e9ve, 19h 50perc, t\u0171pontosnak bizonyult. Az indul\u00e1si id\u0151pont azt is jelentette, hogy a napszem\u00fcvegre csak akkor lenne sz\u00fcks\u00e9g, ha m\u00e9g s\u00f6t\u00e9tebben szeretn\u00e9nk l\u00e1tni a Balatont, mint amilyen lesz.
\n <\/em>\n<\/p>\n
\n
\n
\n Mikl\u00f3s
\n <\/strong>
\n <\/em>
\n : November 18-\u00e1n mer\u00fclt fel el\u0151sz\u00f6r az \u00e9jszakai menet lehet\u0151s\u00e9ge is, egy 25-40 csom\u00f3s d\u00e9lnyugatiban. Jeleztem Lajosnak, 40 csom\u00f3 nappal is meleg, nemhogy \u00e9jszaka, sz\u00f3val menj\u00fcnk! Egy valamit k\u00e9rtem, hogy legyen profi k\u00eds\u00e9ret, az se baj, ha v\u00edzen motorossal j\u00f6nnek, \u00e9s van a nev\u00fckben VMSZ.\n<\/p>\n
\n \u00cdgy alakult, hogy a haj\u00f3t Lajos \u00e9s Scharf M\u00e1t\u00e9 a VMSZ Rupert motoros\u00e1val p\u00e9ntek reggel elvontatt\u00e1k Keszthelyre. Ekkor m\u00e9g volt egy ici-pici es\u00e9lye a nappali menetnek. Mi (P\u00e9csv\u00e1radi \u00c1kos \u00e9s \u00e9n) aut\u00f3val ment\u00fcnk Keszthelyre, 11 \u00f3r\u00e1ra. Amikor meg\u00e9rkezt\u00fcnk, l\u00e1tszott, hogy nem nagyon lesz nappali menet, ugyanis tot\u00e1l flaute fogadott minket.\n<\/p>\n
\n Semmi gond, v\u00e1runk! Ir\u00e1ny a Keszthely Yacht Kik\u00f6t\u0151 \u00e9tterme, ahol el\u0151bb ett\u00fcnk, majd ittunk, majd elkezd\u0151d\u00f6tt a meteorol\u00f3giai oldalak b\u00faj\u00e1sa, k\u00f6zben pedig egyeztet\u00e9s, a v\u00edziment\u0151 sr\u00e1cokkal, akik az \u00fat sor\u00e1n a biztons\u00e1gunkra figyelnek majd \u00e9s k\u00eds\u00e9rnek minket.\n<\/p>\n
\n Mindezt s\u00f6t\u00e9tben! F\u00e9lelmetes volt!\n<\/p>\n
\n \u00c9s a cs\u00f6nd….\n<\/p>\n
\n M\u00e1r csak a pontos rekordid\u0151 volt a k\u00e9rd\u00e9s.\n<\/p>\n
\n
\n Folytat\u00e1sa biztos k\u00f6vetkezik…
\n <\/em>\n<\/p>\n
\n
\n Fot\u00f3: Cserta G\u00e1bor
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"