{"id":310,"date":"2015-11-22T22:21:00","date_gmt":"2015-11-22T21:21:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/11\/22\/rekord-belulrol\/"},"modified":"2017-08-02T00:02:27","modified_gmt":"2017-08-01T22:02:27","slug":"rekord-belulrol","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/11\/22\/rekord-belulrol\/","title":{"rendered":"Rekord bel\u00fclr\u0151l"},"content":{"rendered":"

\n 2015.11.20-\u00e1n nekifutottunk egy utols\u00f3 es\u00e9lyt l\u00e1tva a Kenese-Keszthely t\u00e1von egytest\u0171 haj\u00f3val futott id\u0151rekord megd\u00f6nt\u00e9s\u00e9nek, mely 8 \u00e9ve v\u00e1rat mag\u00e1ra.\n<\/p>\n

\n Kezd bele a t\u00f6rt\u00e9n\u00e9sek mes\u00e9l\u00e9s\u00e9be Varga Lajos, a 2015. november 20-\u00e1n megd\u00f6nt\u00f6tt Keszthely-Kenese t\u00e1von teljes\u00edtett id\u0151rekord verseny \u00faj cs\u00facstart\u00f3 egytest\u0171 haj\u00f3j\u00e1nak, a Nelson Flottal\u00edzingnek a korm\u00e1nyosa, \u00e9s a leg\u00e9nys\u00e9g egyik tagja, m\u00e1sod korm\u00e1nyosa Rauscenberger Mikl\u00f3s.\n<\/p>\n

\n 2013-ban m\u00e1r elindultak egy h\u00e9ten bel\u00fcl k\u00e9tszer, akkor sajnos nem siker\u00fclt, de voltak b\u00edztat\u00f3 jelek. Az\u00f3ta sok v\u00edz lefolyt a Si\u00f3n, Lajos egy \u00faj, a Flaar \u00e1ltal tervezett \u00e9s fejlesztett 26 l\u00e1bas haj\u00f3val \u00e9s a Quantum \u00e1ltal erre fejlesztett vitorl\u00e1zattal, t\u00f6retlen elt\u00f6k\u00e9lts\u00e9ggel hajszolta a rekordot.\n<\/p>\n

\n
\n
\n Lajos
\n <\/strong>
\n <\/em>
\n
\n : A Keszthely Kenese vagy Kenese Keszthely rekordot 1921 \u00f3ta futj\u00e1k. A katamar\u00e1nos \u00e9ra \u00f3ta t\u00f6bb katamar\u00e1n is megd\u00f6nt\u00f6tte a Majth\u00e9nyi Szabolcs korm\u00e1nyozta Fantomasso 2007-es rekordj\u00e1t a 3h 41percet. Jelenleg az abszol\u00fat rekordot az RSM DTM katamar\u00e1n tartja 1h 57 perces, 2014-ben futott id\u0151vel. Az MVSZ 2015-ben k\u00e9sz\u00fcl \u00faj ki\u00edr\u00e1st \u00e9s elj\u00e1r\u00e1srendet kialak\u00edtani a Rekord nyilv\u00e1ntart\u00e1s\u00e1hoz, ahol \u00e9sszer\u0171en sz\u00e9tv\u00e1laszt\u00e1sra ker\u00fclhet az egytest\u0171 \u00e9s t\u00f6bbtest\u0171 haj\u00f3k \u00e1ltal futott rekord nyilv\u00e1ntart\u00e1sa. A Nelson Flottal\u00edzing nyilv\u00e1nval\u00f3 c\u00e9lja csak az egytest\u0171 rekord meghalad\u00e1sa lehetett.
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n \"kk5.jpg\"
\n
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n Mikl\u00f3s
\n <\/strong>
\n : K\u00f6r\u00fclbel\u00fcl k\u00e9t hete kaptam egy telefonh\u00edv\u00e1st Lajost\u00f3l, hogy november 14-\u00e9n, szombaton menni kellene, mert j\u00f3 sz\u00e9l mutatkozik. Most is szeretn\u00e9, ha menn\u00e9k, nem csak a kor\u00e1bbi k\u00f6z\u00f6s pr\u00f3b\u00e1lkoz\u00e1sok ok\u00e1n, hanem mert a vitorl\u00e1k fejleszt\u00e9s\u00e9ben akt\u00edvan r\u00e9szt vettem. Nem volt k\u00e9rd\u00e9s, hogy sz\u00edvesen megyek, hiszen a haj\u00f3ban \u00e9s a csapatban is \u00e9reztem a potenci\u00e1lt.\n<\/p>\n

\n Aki ismeri Lajost, tudja, hogy nem viccel, azaz napj\u00e1ban t\u00f6bbsz\u00f6r n\u00e9zte az el\u0151rejelz\u00e9seket, besz\u00e9lt a meteorol\u00f3gussal, a v\u00edziment\u0151kkel, a BYC-el \u00e9s velem is.\n<\/p>\n

\n Sajnos, ahogy k\u00f6zeledett november 14., l\u00e1tszott, hogy az \u00edg\u00e9rt sz\u00e9l nem j\u00f6n meg, tol\u00f3dik vas\u00e1rnapra, \u00e9s gyeng\u00fcl is, \u00edgy szerd\u00e1ra halasztottuk a k\u00f6vetkez\u0151 menet id\u0151pontj\u00e1t. Ez sajnos megint elmaradt, mert a sz\u00e9l m\u00e1st gondolt, mint mi.\n<\/p>\n

\n A meteo m\u00e1r emlegette a telet erre a h\u00e9tv\u00e9g\u00e9re, \u00edgy nek\u00fcnk is szorult a hurok, d\u00f6nteni kellett, mi legyen, nekiv\u00e1gunk, vagy marad a k\u00eds\u00e9rlet a k\u00f6vetkez\u0151 \u00e9vre, amit term\u00e9szetesen ekkor m\u00e1r nagyon nem akartunk!\n<\/p>\n

\n
\n
\n Lajos
\n <\/strong>
\n <\/em>
\n :
\n
\n \u00dagy t\u0171nt az id\u0151j\u00e1r\u00e1s nem t\u00e1mogatja az \u00f6tletet. A rem\u00e9nyteli el\u0151rejelz\u00e9sek sorra d\u00e9lib\u00e1bk\u00e9nt t\u0171ntek el a monitorr\u00f3l. Hol Kenese, hol Keszthely l\u00e1tszott alkalmas rajthelynek. V\u00e9g\u00fcl 18-\u00e1n az addig d\u00e9lebbre jelzett d\u00e9lnyugati sz\u00e9l felk\u00faszott egyre t\u00f6bb modellen a Balaton vonal\u00e1ra. Horv\u00e1th \u00c1kos meteorol\u00f3gus el\u0151sz\u00f6r p\u00e9ntek du 4 \u00f3ra k\u00f6r\u00fcli, majd p\u00e9ntek d\u00e9lel\u0151tt m\u00e1r 19.30- 20.00 k\u00f6z\u00f6tti leterjed\u0151 d\u00e9lnyugati szelet jelzett, ami a rajt id\u0151pontj\u00e1t figyelembe v\u00e9ve, 19h 50perc, t\u0171pontosnak bizonyult. Az indul\u00e1si id\u0151pont azt is jelentette, hogy a napszem\u00fcvegre csak akkor lenne sz\u00fcks\u00e9g, ha m\u00e9g s\u00f6t\u00e9tebben szeretn\u00e9nk l\u00e1tni a Balatont, mint amilyen lesz.
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n
\n Mikl\u00f3s
\n <\/strong>
\n <\/em>
\n : November 18-\u00e1n mer\u00fclt fel el\u0151sz\u00f6r az \u00e9jszakai menet lehet\u0151s\u00e9ge is, egy 25-40 csom\u00f3s d\u00e9lnyugatiban. Jeleztem Lajosnak, 40 csom\u00f3 nappal is meleg, nemhogy \u00e9jszaka, sz\u00f3val menj\u00fcnk! Egy valamit k\u00e9rtem, hogy legyen profi k\u00eds\u00e9ret, az se baj, ha v\u00edzen motorossal j\u00f6nnek, \u00e9s van a nev\u00fckben VMSZ.\n<\/p>\n

\n \u00cdgy alakult, hogy a haj\u00f3t Lajos \u00e9s Scharf M\u00e1t\u00e9 a VMSZ Rupert motoros\u00e1val p\u00e9ntek reggel elvontatt\u00e1k Keszthelyre. Ekkor m\u00e9g volt egy ici-pici es\u00e9lye a nappali menetnek. Mi (P\u00e9csv\u00e1radi \u00c1kos \u00e9s \u00e9n) aut\u00f3val ment\u00fcnk Keszthelyre, 11 \u00f3r\u00e1ra. Amikor meg\u00e9rkezt\u00fcnk, l\u00e1tszott, hogy nem nagyon lesz nappali menet, ugyanis tot\u00e1l flaute fogadott minket.\n<\/p>\n

\n Semmi gond, v\u00e1runk! Ir\u00e1ny a Keszthely Yacht Kik\u00f6t\u0151 \u00e9tterme, ahol el\u0151bb ett\u00fcnk, majd ittunk, majd elkezd\u0151d\u00f6tt a meteorol\u00f3giai oldalak b\u00faj\u00e1sa, k\u00f6zben pedig egyeztet\u00e9s, a v\u00edziment\u0151 sr\u00e1cokkal, akik az \u00fat sor\u00e1n a biztons\u00e1gunkra figyelnek majd \u00e9s k\u00eds\u00e9rnek minket.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n K\u00f6zben elkezdt\u00fck \u00f6sszerakni a haj\u00f3t is, ismerkedni a k\u00f6telekkel, a szerelv\u00e9nyek elhelyezked\u00e9s\u00e9vel, megbesz\u00e9lt\u00fck a man\u0151vereket, az indul\u00e1st, az \u00e9rkez\u00e9st, \u00e9s azt hogy nincs mese, ezt a rekordot ma meg kell d\u00f6nteni!\n<\/p>\n

\n
\n
\n Lajos
\n <\/strong>
\n <\/em>
\n :
\n
\n A Snewisport, Kopasz Bal\u00e1zsnak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en ell\u00e1tott benn\u00fcnket GPS jelad\u00f3val \u00edgy menet\u00fcnk l\u00e1that\u00f3v\u00e1 v\u00e1lt elvetem\u00fclt vitorl\u00e1s bar\u00e1taink sz\u00e1m\u00e1ra, akik szerint persze mi nem vagyunk norm\u00e1lisak. Summa summarum, az\u00e9rt sokakat mozgatott \u0151r\u00fclts\u00e9g\u00fcnk \u00e9s izgatottan n\u00e9zt\u00e9k a k\u00f6zvet\u00edt\u00e9st, a befut\u00f3n\u00e1l pedig egy kisebb szurkol\u00f3cspat is meglepett minket.
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n Mikl\u00f3s
\n <\/strong>
\n : 16:00 \u00f3ra ut\u00e1n, s\u00f6t\u00e9tben h\u00faztuk \u00e1t a haj\u00f3t a keszthelyi m\u00f3l\u00f3ra, arra az esetre, ha a sz\u00e9l el\u0151bb meg\u00e9rkezne. De nem j\u00f6tt… V\u00e1rakoz\u00e1ssal teli percek, f\u00e9l\u00f3r\u00e1k j\u00f6ttek, ami gyakorlatilag az el\u0151rejelz\u00e9si oldalak folyamatos elemz\u00e9s\u00e9t jelentette \u00e9s egyben a taktika folyamatos v\u00e1ltoztat\u00e1s\u00e1t is. V\u00e9g\u00fcl az egy reff \u00e9s fockos elindul\u00e1s mellett d\u00f6nt\u00f6tt\u00fcnk, majd amint m\u00e1r megy\u00fcnk, kitekerj\u00fck a reachert, \u00e9s azzal haladunk el Gy\u00f6r\u00f6kig.\n<\/p>\n

\n F\u00e9l 7 fel\u00e9 elkezdtek mozogni a f\u00e1k elsz\u00e1radt levelei, amit egy\u00e9rtelm\u0171en j\u00f3 jelnek fogtunk fel, ann\u00e1l is ink\u00e1bb, mivel m\u00e1r nem keleti lengedezett, hanem a v\u00e1rt d\u00e9lnyugati. Gyors ev\u00e9s, a szerel\u00e9s igaz\u00edt\u00e1sa \u00e9s a terv fix\u00e1l\u00e1sa ut\u00e1n Lajos elindult a haj\u00f3 fel\u00e9 azzal, hogy 10 perc m\u00falva k\u00f6vess\u00fck \u00e9s ut\u00e1na 5 perccel M\u00e1t\u00e9 \u2013 aki megnyerte a fut\u00f3 ember szerep\u00e9t \u2013 legyen a vas\u00fat\u00e1llom\u00e1son.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n \u00cdgy is lett. Ekkor m\u00e1r \u00e9rezhet\u0151en friss sz\u00e9l f\u00fajt a keszthelyi m\u00f3l\u00f3n, elkezdt\u00fck h\u00e1t a haj\u00f3 el\u0151k\u00e9sz\u00edt\u00e9s\u00e9t a rajtra (kik\u00f6t\u0151k\u00f6telek k\u00e9zben, nagyvitorla felh\u00fazva, fock is felh\u00faz\u00e1sra k\u00e9szen). M\u00e1r minden k\u00e9szen \u00e1llt, tudtuk, hogy a pecs\u00e9tel\u00e9s is megvolt, izgatottan v\u00e1rtuk, mikor t\u0171nik fel a fut\u00f3 a s\u00f6t\u00e9tben.\n<\/p>\n

\n \u00c9letem leghosszabb 2,5 perce volt, de v\u00e9gre meg\u00e9rkezett M\u00e1t\u00e9, haj\u00f3 ell\u00f6k, vitorla fel, veret\u00e9s indul. M\u00e1t\u00e9 a nagy sprint ut\u00e1n haj\u00f3ba ugrott, k\u00f6z\u00f6lte 19:49-kor pecs\u00e9teltek a vas\u00fat\u00e1llom\u00e1son, hajr\u00e1!\n<\/p>\n

\n Mivel Lajos jobban ismeri a haj\u00f3t \u00e9s indul\u00e1s ut\u00e1n gyorsan kellett \u201eg\u00e9p\u00e9szkedni\u201d, megkaparintottam a korm\u00e1nyt, \u00e9s a m\u00e1r kitekert reacherrel, az egyre vadabb sz\u00e9lben elindultunk a gy\u00f6r\u00f6ki cs\u00fccs\u00f6k fel\u00e9. Eszm\u00e9letlen \u00e9lm\u00e9ny volt! \u00dajra 470-esben \u00fcltem, a haj\u00f3 nagyon kezesen reag\u00e1lt minden korm\u00e1nymozdulatra, a p\u00f6ff\u00f6kben eszm\u00e9letlen gyorsul\u00e1sokat produk\u00e1lva hamar el\u00e9rt\u00fck a 13-17csom\u00f3s sebess\u00e9get.\n<\/p>\n

\n Itt kell megeml\u00edteni, hogy a haj\u00f3n milyen, a teljes\u00edtm\u00e9ny n\u00f6vel\u00e9s\u00e9t szolg\u00e1l\u00f3 berendez\u00e9sek vannak. El\u0151sz\u00f6r is a d\u00f6nthet\u0151 t\u0151kes\u00faly, ami 50 fokban kibillenthet\u0151 a f\u00fcgg\u0151legest\u0151l. Van k\u00e9t swert az \u00e1rboc vonal\u00e1ban, ami f\u0151leg \u00e9les menetben hasznos, amikor a kiel kibillent\u00e9se miatt kev\u00e9s a later\u00e1l fel\u00fclet. \u00c9s v\u00e9g\u00fcl az adu\u00e1sz, a DSS. \u00c9n azt hiszem, ennek az eszk\u00f6znek nagyon sokat k\u00f6sz\u00f6nhet\u00fcnk. 35 csom\u00f3ban olyan biztosan lehetett vele gennakerezni, mintha 10 csom\u00f3s sz\u00e9l lenne.\n<\/p>\n

\n
\n
\n Lajos
\n <\/strong>
\n <\/em>
\n
\n : A DSS-r\u0151l : A Dinamic Stability System egy nem t\u00fal r\u00e9gi innov\u00e1ci\u00f3 a vitorl\u00e1z\u00e1sban. A v\u00edzszintesen kitolhat\u00f3 sz\u00e1rnyprofil\u00fa lap seg\u00edti az egytest\u0171 haj\u00f3 visszat\u00e9r\u00edt\u0151 nyomat\u00e9k\u00e1nak n\u00f6vel\u00e9s\u00e9t \u00e9s emel\u0151hat\u00e1s\u00e1val cs\u00f6kkenti a nedves\u00edtett fel\u00fcletet is. 100 l\u00e1bas Maxin \u00e9s IMOCA 60-ason is alkalmazz\u00e1k. A Balatonon a Flaar26RR az els\u0151 fecske, \u00e9s erre nagyon b\u00fcszk\u00e9k vagyunk!
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n
\n Mikl\u00f3s
\n <\/strong>
\n <\/em>
\n : A sz\u00e9l er\u0151s\u00f6d\u00e9se miatt sajnos nem tudtunk a gy\u00f6r\u00f6ki cs\u00fccs\u00f6k f\u00f6l\u00e9 menni, ez\u00e9rt \u00fagy d\u00f6nt\u00f6tt\u00fcnk, hogy eltekerj\u00fck a reachert, \u00e9s fockkal \u00e9lesebben megy\u00fcnk 300 m\u00e9tert. A sz\u00e9l vel\u00fcnk volt, mert er\u0151s\u00f6d\u00f6tt, \u00edgy sebess\u00e9get alig vesztett\u00fcnk. Miut\u00e1n ki\u00e9rt\u00fcnk, azonnal felr\u00e1ntottuk a nagy gennakert, \u00e9s elindult a veret\u00e9s. Ekkor m\u00e1r nem \u00e9n korm\u00e1nyoztam, a nagyvitorla shottj\u00e1t kellett kezelnem. A m\u00e1r eml\u00edtett DSS-nek k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en, a haj\u00f3 h\u00e1tulj\u00e1n, nem az oldal\u00e1n kellett \u00fcln\u00f6m, \u00edgy remek\u00fcl l\u00e1ttam mindent. A Szigligeti-\u00f6b\u00f6lben a sz\u00e9l imm\u00e1r stabilan 30 csom\u00f3 k\u00f6r\u00fcl f\u00fajt, szerencs\u00e9re a v\u00e1rt ir\u00e1nyb\u00f3l, \u00edgy a gennakerrel k\u00e9nyelmesen tudtunk menni hossztengelyben. Ahogy t\u00e1volodtunk a Keszthelyi-\u00f6b\u00f6lt\u0151l, meg\u00e9rkeztek a hull\u00e1mok is. A haj\u00f3 orra folyamatosan v\u00e1gta sz\u00e9t az utol\u00e9rt hull\u00e1mokat, hol a v\u00edz alatt volt, hol k\u00e9toldalt sz\u00f6k\u0151k\u00fatszer\u0171en 1-1,5m magasra csapta sz\u00e9t a vizet.\n<\/p>\n

\n Mindezt s\u00f6t\u00e9tben! F\u00e9lelmetes volt!\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n
\n Lajos
\n <\/strong>
\n <\/em>
\n :
\n
\n A Szigligeti \u00f6bl\u00f6n kereszt\u00fcl \u00fagy indultunk meg, hogy a sz\u00f3 benn\u00fcnk akadt \u00e9s a k\u00e9toldali v\u00edzf\u00fcgg\u00f6nyben sz\u00e9pen ki\u00e1ll\u00f3 haj\u00f3orral verett\u00fcnk val\u00f3sz\u00edn\u0171tlen temp\u00f3ban. A sebess\u00e9gm\u00e9r\u0151 21.8 csom\u00f3s sebess\u00e9get is mutatott. A sz\u00e9lm\u00e9r\u0151nek ne higgy\u00fcnk, mert 38 csom\u00f3 is l\u00e1tszott rajta. A technikai megjegyz\u00e9seken k\u00edv\u00fcl els\u0151k\u00e9nt Scharf M\u00e1t\u00e9 sz\u00f3lalt meg, aki a l\u00e9kocsi h\u00eddon h\u00e1tul \u00fclve k\u00f6z\u00f6lte: Meg\u00e1stuk a saj\u00e1t s\u00edrunkat. Rausch Miki javasolta, hogy negat\u00edv megjegyz\u00e9s\u00e9t felejtse el gyorsan
\n <\/em>
\n .\n<\/p>\n

\n
\n
\n Mikl\u00f3s
\n <\/strong>
\n <\/em>
\n : Badacsonyig \u2013 amit r\u00f6pke 50 perc alatt el is \u00e9rt\u00fcnk \u2013 nagyj\u00e1b\u00f3l mindenki megszokta a temp\u00f3t \u00e9s a k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyeket, \u00e9s az adrenalin szint is norm\u00e1lis k\u00f6zel\u00e9be cs\u00f6kkent. Badacsony ut\u00e1n, egy szerencs\u00e9tlen hull\u00e1mkombin\u00e1ci\u00f3 \u00e9s ennek nem megfelel\u0151 lereag\u00e1l\u00e1sa miatt, a haj\u00f3 orra kb. 2m m\u00e9lyen bele\u00e1llt az el\u0151tte tornyosul\u00f3 hull\u00e1mba, lelassult, \u00e9s fel\u00e9lesedve kit\u00f6rt, \u00e9s feld\u0151lt\u00fcnk. Gennaker lobog, nagyvitorla kiengedve, a haj\u00f3 az oldal\u00e1n fek\u00fcdt. Szerencs\u00e9re mindenki \u00e9szn\u00e9l volt, \u00edgy senki nem esett a v\u00edzbe, ezzel megmaradt az es\u00e9ly a tov\u00e1bbhalad\u00e1sra, m\u00e1r csak valahogy le kellett ejteni. Gyors utas\u00edt\u00e1sok, alba elenged, gennaker shottal egyetemben, majd a megfelel\u0151 pillanatban hat\u00e1rozott ejt\u00e9ssel a haj\u00f3 fel\u00e1llt, \u00e9s elindult. Gyorsan t\u00f6rt\u00e9nt minden. A csapat profizmus\u00e1t, l\u00e9lekjelenl\u00e9t\u00e9t mutatja, hogy azonnal \u00e1ll\u00f3 gennakerrel rohantunk tov\u00e1bb a rekord fel\u00e9. Miut\u00e1n mindenki megnyugodott, \u00e1tbesz\u00e9lt\u00fck r\u00f6viden mi volt a gond \u00e9s tanulva a hib\u00e1b\u00f3l ment\u00fcnk tov\u00e1bb.\n<\/p>\n

\n
\n
\n L
\n <\/strong>
\n
\n ajos
\n <\/strong>
\n <\/em>
\n :
\n
\n A fesz\u00fclts\u00e9g innent\u0151l jelent\u0151sen cs\u00f6kkent benn\u00fcnk, csak Tihanyn\u00e1l p\u00f6r\u00f6gt\u00fcnk fel \u00fajra. Tihany el\u0151tt \u00e9reztem, hogy a hull\u00e1mv\u00f6lgyek kezdik megfogni a haj\u00f3t \u00e9s m\u00e1r nem tudjuk k\u00f6nnyen \u00e1tt\u00f6rni a hull\u00e1mokat. Ejt\u00e9ssel pr\u00f3b\u00e1ltam tov\u00e1bbi m\u00e9lys\u00e9get szerezni, hogy a genakker lev\u00e9tel\u00e9t elker\u00fclj\u00fck. Rausch jelezte, hogy ez nem Regina \u00e9s \u00e9lesebben menj\u00fcnk. B\u00edzva rutinj\u00e1ban \u00e9s az el\u0151re megbesz\u00e9ltekben ism\u00e9t korm\u00e1nyoscsere k\u00f6vetkezett. A hull\u00e1mokra intenz\u00edven korm\u00e1nyozva, M\u00e1t\u00e9 kem\u00e9ny gr\u00f3sz pump\u00e1l\u00e1s\u00e1val gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 \u00e9lesed\u00e9seket \u00e9s ejt\u00e9seket mutatott be Miki. Zajlott a korm\u00e1nyoslecke halad\u00f3knak, \u00e9s haladtunk is. P\u00e9csv\u00e1radi \u00c1kosr\u00f3l ideje megeml\u00edteni, hogy lesz\u00f6gelte mag\u00e1t az \u00e9ppen aktu\u00e1lis luvcs\u00f6rl\u0151 mell\u00e9 \u00e9s szinte \u00e9szrev\u00e9tlen\u00fcl, komoly koncentr\u00e1ci\u00f3val, sz\u00e9pen trimmelte az \u00e9ppen el\u0151l fennlev\u0151 sz\u00f6vetdarabot, emellett rezzen\u00e9stelen\u00fcl t\u0171rte a korm\u00e1nyosok id\u0151nk\u00e9nt t\u00falfut\u00f3 adrenalinszintj\u00e9t \u00e9s sportt\u00e1rsi kommunik\u00e1ci\u00f3j\u00e1t. Ezt a poz\u00edci\u00f3t csak h\u00e1romszor hagyta el, aminek egyszer\u0171 oka \u00e9ppen aktu\u00e1lis es\u00e9s\u00fcnk volt. Ezek k\u00f6z\u00fcl az els\u0151ben szenvedt\u00fck el egyetlen technikai s\u00e9r\u00fcl\u00e9s\u00fcnket, \u00c1kossal ketten sz\u00e9pen let\u00f6rt\u00fck a luvkorl\u00e1tot, a dynema k\u00f6t\u00e9l az\u00e9rt megtartott.
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n Mikl\u00f3s
\n <\/strong>
\n : Tihanyt alig kevesebb, mint 2 \u00f3ra alatt el\u00e9rt\u00fck el, \u00fagy is, hogy k\u00e9tszer m\u00e9g felszaladt a haj\u00f3, de id\u0151t alig vesztett\u00fcnk, mert szinte azonnal le is tudtunk ejteni, \u00e9s tov\u00e1bb robogni.\n<\/p>\n

\n Ezek optimizmussal t\u00f6lt\u00f6ttek el benn\u00fcnket, de tudtuk, nem lehet laz\u00edtani, mert egy m\u00e1sodperc kihagy\u00e1s is nagyon komoly k\u00f6vetkezm\u00e9nyekkel j\u00e1rhat.\n<\/p>\n

\n K\u00f6zben az el\u0151zetes megbesz\u00e9l\u00e9snek megfelel\u0151en rot\u00e1ltuk a csapatot, azaz a korm\u00e1nyosi poszton Lajos \u00e9s \u00e9n osztoztunk, m\u00edg a gr\u00f3szshottot hol M\u00e1t\u00e9, hol Lajos, hol \u00e9n kezeltem.\n<\/p>\n

\n Tihanyhoz k\u00f6zeledve a m\u00e1r megszokott k\u00eds\u00e9r\u0151t\u00e1vols\u00e1got elhagyva a Rupert, felkapcsolt reflektorokkal el\u0151resietett. Mi nem tudtuk mi\u00e9rt, de \u0151k pontosan l\u00e1tt\u00e1k a radaron, hogy egyenesen valami hatalmas j\u00e1rm\u0171 fel\u00e9 haladunk. Kisv\u00e1rtatva mi is meg\u00e9rtett\u00fck hova volt ez a nagy siets\u00e9g, a VMSZ el\u0151re ment, hogy felh\u00edvj\u00e1k a figyelm\u00fcnket az utunkban l\u00e9v\u0151 tetemes m\u00e9ret\u0171 usz\u00e1lyra, mely \u00edgy is okozott n\u00e9mi meglepet\u00e9st.\n<\/p>\n

\n A Tihanyi cs\u0151be \u00e9n vittem a haj\u00f3t, \u00e9s az el\u0151zetes megbesz\u00e9l\u00e9snek megfelel\u0151en a k\u00f6nnyebb man\u0151verezhet\u0151s\u00e9g \u00e9rdek\u00e9ben tudtuk, elj\u00f6n a pillanat, amikor b\u00facs\u00fat int\u00fcnk a h\u00e1tsz\u00e9lvitorl\u00e1nak, b\u00e1r akkor azt hitt\u00fck csak \u00e1tmenetileg.\n<\/p>\n

\n A szoros hozta mag\u00e1t, a sz\u00e9l meger\u0151s\u00f6d\u00f6tt \u00e9s mi rohantunk a d\u00e9li b\u00f3jasor fel\u00e9, ez\u00e9rt gyorsan le kellett kapni a gennakert. Gennakeres halzol\u00e1sr\u00f3l sz\u00f3 sem lehetett ilyen sz\u00e9lben.\n<\/p>\n

\n Ez a man\u0151ver teljesen j\u00f3l siker\u00fclt, M\u00e1t\u00e9, Lajos \u00e9s \u00c1kos lekapt\u00e1k, mint egy zsebkend\u0151t.\n<\/p>\n

\n Reacher kiteker \u2013 elv\u00e9gre rekord\u00e9rt megy\u00fcnk \u2013 majd j\u00f6tt a halzol\u00e1s, \u00e9s ekkor elk\u00f6vett\u00fck a m\u00e1sodik hib\u00e1nkat. A halzol\u00e1st megpr\u00f3b\u00e1ltuk egyetlen nagyvitorl\u00e1val v\u00e9grehajtani, ami addig ment is, am\u00edg a baum a haj\u00f3 hossztengely\u00e9be \u00e9rt. A man\u0151verhez a reachert be kellett tekerni, azonban a megbesz\u00e9l\u00e9s ellen\u00e9re valami\u00e9rt nem h\u00faztuk fel a fockot. Ez azt eredm\u00e9nyezte, hogy, a csak a nagyvitorl\u00e1n \u00e9bred\u0151 er\u0151, a haj\u00f3t kezelhetetlen\u00fcl luvgeerig-\u00e9 tette. Ezt tet\u00e9zte m\u00e9g, hogy a halzol\u00e1s ut\u00e1n, a nagyvitorla egy elakad\u00e1s miatt nem ment ki id\u0151ben, \u00edgy azonnal felluvoltunk. Semmi gond, \u00edgy is lehet halzolni, m\u00e1r csak le kellene ejten\u00fcnk, ezek j\u00e1rtak a fejemben, miut\u00e1n l\u00e1ttam, mindenki a haj\u00f3ban van \u00e9s \u00e9ps\u00e9gben.\n<\/p>\n

\n
\n
\n Lajos
\n <\/strong>
\n <\/em>
\n :
\n
\n A haj\u00f3z\u00e1si \u00fatban es\u00e9s, talpra\u00e1ll\u00e1s, genakkerlev\u00e9tel, halzol\u00e1s belef\u00e9rt 3 percbe. Ezalatt Miki bar\u00e1tunk eldobta hangk\u00e9szlet\u00e9nek 80% \u2013\u00e1t. Nemcsak a fej\u00e9ben j\u00e1rtak a gondolatok,tudtunkra is adta, hogy ott \u00e9s akkor mit gondol. Id\u0151vel nagyon j\u00f3l \u00e1lltunk a nett\u00f3 vitorl\u00e1zott id\u0151 b\u0151ven 2 \u00f3ra alatt volt.
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n Mikl\u00f3s
\n <\/strong>
\n : A piruettet k\u00f6vet\u0151en hamar \u00fajra kij\u00f6tt a reacher \u00e9s ment\u00fcnk az \u00e9szaki part fel\u00e9, Csopak ir\u00e1ny\u00e1ba. Ezt tudatosan v\u00e1lasztottuk, mert tartottunk t\u0151le, hogy a Kenese – Akarattya magaspart megemeli a szelet, \u00e9s rossz lett volna d\u00e9lr\u0151l, a parttal majdnem p\u00e1rhuzamosan, a gyeng\u00e9bb sz\u00e9lben menni, \u00edgy ink\u00e1bb a legr\u00f6videbb megk\u00f6zel\u00edt\u00e9s\u00e9t v\u00e1lasztottuk az eml\u00edtett gyeng\u00fcl\u00e9snek. Min\u00e9l jobban mer\u0151legesen megy\u00fcnk a partvonalra, ann\u00e1l kevesebb id\u0151t t\u00f6lt\u00fcnk a gyenge sz\u00e9lben. Csopak el\u0151tt meghalzoltunk, \u00e9s az \u00e9szaki parttal p\u00e1rhuzamosan ism\u00e9t ment\u00fcnk a keleti part ir\u00e1ny\u00e1ba, j\u00f3 sz\u00e9lben \u00e9s j\u00f3 sz\u00f6g\u00f6n.\n<\/p>\n

\n Ekkor tudtuk, hogy kicsivel t\u00f6bb, mint egy \u00f3r\u00e1nk van el\u00e9rni Kenes\u00e9t, ami m\u00e1r gyeng\u00e9bb sz\u00e9lben is siker\u00fclt m\u00e1s haj\u00f3kkal, sz\u00f3val, ha nagy grimbusz nincs, meglehet a rekord.\n<\/p>\n

\n Term\u00e9szetesen a sz\u00e9l kicsit m\u00f6g\u00e9nk fordult, \u00edgy olyan volt, mintha Kenese egy nagyon j\u00f3l kirakott h\u00e1tsz\u00e9lszakasz v\u00e9g\u00e9t jelz\u0151 b\u00f3ja lenne, egyik takkon sem tudtunk Kenes\u00e9re menni.\n<\/p>\n

\n Sebaj, a c\u00e9l lebegett a szem\u00fcnk el\u0151tt, csak arra figyelt\u00fcnk, hogy a haj\u00f3 a lehet\u0151 leggyorsabban haladjon. Id\u0151k\u00f6zben volt t\u00f6bb halzol\u00e1s, de nem t\u00f6rt\u00e9nt semmi k\u00fcl\u00f6n\u00f6s, \u00edgy eml\u00edt\u00e9st nem \u00e9rdemelnek. Hacsak az nem, hogy eddigre m\u00e1r nagyon magabiztosan tudtuk v\u00e9grehajtani ezt a man\u0151vert.\n<\/p>\n

\n
\n
\n Lajos
\n <\/strong>
\n <\/em>
\n :
\n
\n A cs\u00f6kken\u0151 sz\u00e9lben a sebess\u00e9g \u00e9rdek\u00e9ben sz\u00e9pen k\u00e9t menetben felment\u00fcnk teljes m\u00e9ret\u0171 gr\u00f3szra.
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n
\n Mikl\u00f3s
\n <\/strong>
\n <\/em>
\n : A legnehezebb percek azok voltak, amikor m\u00e1r a kik\u00f6t\u0151 sz\u00e1ja fel\u00e9 tartottunk \u00e9s a gps-en l\u00e1tszott, hogy 3-6 perc van az \u00e9rkez\u00e9sig, de a sz\u00e9l folyamatosan gyeng\u00fcl. M\u00e1r csak 13-16 csom\u00f3 volt, azonban az id\u0151b\u0151l l\u00e1tszott, hogy egy\u00e1ltal\u00e1n nincs veszve semmi. S\u0151t! Az utols\u00f3 m\u00e9terekre mindenkinek siker\u00fclt az izgatotts\u00e1g\u00e1n \u00farr\u00e1 lennie \u00e9s ink\u00e1bb \u00fajra \u00e1tvett\u00fck, hogyan, hova k\u00f6t\u00fcnk ki, mik a priorit\u00e1sok \u00e9s a fut\u00f3 embert b\u00edztattuk, ne k\u00edm\u00e9lje mag\u00e1t.\n<\/p>\n

\n A kik\u00f6t\u0151t\u0151l d\u00e9lre l\u00e9v\u0151 strand el\u0151tt volt az utols\u00f3 halzol\u00e1s, \u00edgy balcsap\u00e1son \u00e9rkezt\u00fcnk a kik\u00f6t\u0151 k\u00fcls\u0151 m\u00f3l\u00f3j\u00e1ra. Reacher beteker, haj\u00f3val a partot bec\u00e9loz, M\u00e1t\u00e9 ugrik, \u00c1ki elkapja a partot, Lajos ledobja a nagyvitorl\u00e1t. 2015.11.20. 23 \u00f3ra 35 perc.\n<\/p>\n

\n \u00c9s a cs\u00f6nd….\n<\/p>\n

\n Ezt le\u00edrni nem tudom, aki ment m\u00e1r majdnem 4 \u00f3r\u00e1t 15-21 csom\u00f3s sebess\u00e9ggel, ahol a v\u00edz is hangos, a felcsap\u00f3d\u00f3 hull\u00e1mokr\u00f3l nem is besz\u00e9lve, csak az tudja, milyen ez a cs\u00f6nd. Meg az, aki m\u00e1r borult haj\u00f3val. Ott is az egyik pillanatban m\u00e9g harsog\u00e1s, izgalom, azt\u00e1n egyszer csak cs\u00f6nd, vagyis ink\u00e1bb a v\u00edz bugyog\u00e1sa, amit az ember hall a v\u00edz alatt, de mindenk\u00e9pp egy kicsit megdermeszt\u0151 \u00e9s hirtelen \u00e1llapotv\u00e1ltoz\u00e1s\u2026\n<\/p>\n

\n M\u00e1t\u00e9 dolga most az, hogy min\u00e9l gyorsabban el\u00e9rjen a kenesei vas\u00fat\u00e1llom\u00e1sra. \u0150 fut, rohan, ezt m\u00e9g l\u00e1ttuk, r\u00e1pillantottunk az \u00f3r\u00e1ra \u00e9s m\u00e1r tudtuk, megvan!\n<\/p>\n

\n M\u00e1r csak a pontos rekordid\u0151 volt a k\u00e9rd\u00e9s.\n<\/p>\n

\n
\n
\n Lajos
\n <\/strong>
\n <\/em>
\n
\n : A haj\u00f3t elh\u00faztuk biztons\u00e1gos kik\u00f6t\u0151helyre, addigra \u00e9rkezett meg M\u00e1t\u00e9, a n\u00e9h\u00e1ny tag\u00fa szurkol\u00f3sereg\u00fcnkkel egy\u00fctt \u00e9s f\u00fclig \u00e9r\u0151 sz\u00e1jjal ki\u00e1ltotta, 3 \u00f3ra 19 perc az \u00faj rekord, amit a Nelson Flottal\u00edzing Flaar 26RR haj\u00f3 \u00e9s kis csapatunk tart innent\u0151l!
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n A pap\u00edrra v\u00e9g\u00fcl is 23:38-kor ker\u00fclt pecs\u00e9t a vas\u00fat\u00e1llom\u00e1son. Az indul\u00e1s 19:49-kor volt, a befut\u00f3 pecs\u00e9tel\u00e9sig eltelt 3 \u00f3ra 49 perc, de ebb\u0151l, a szab\u00e1lyok \u00e9rtelm\u00e9ben j\u00f3v\u00e1\u00edrnak 30 percet, \u00edgy j\u00f6tt ki a 3:19-es menetid\u0151.
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n Mikl\u00f3s
\n <\/strong>
\n : Nagyon j\u00f3 \u00e9rz\u00e9s volt! Lajos \u00f6t\u00f6dik, j\u00f3magam harmadik, \u00c1kos \u00e9s M\u00e1t\u00e9 els\u0151 pr\u00f3b\u00e1lkoz\u00e1sa volt!\n<\/p>\n

\n J\u00f3kedv\u0171 besz\u00e9lget\u00e9s k\u00f6zben a haj\u00f3 leszerel\u00e9se k\u00f6vetkezett, de cseppet sem f\u00e1radtan! Az m\u00e9g v\u00e1rat mag\u00e1ra, egyel\u0151re az adrenalin dolgozik a testekben.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n
\n Lajos
\n <\/strong>
\n <\/em>
\n
\n : Itt kell megeml\u00edten\u00fcnk, hogy a j\u00f3r\u00e9szt 25 csom\u00f3 f\u00f6l\u00f6tti sz\u00e9lben, 9 fokos v\u00edzben, t\u00f6bb mint 3 \u00f3r\u00e1n \u00e1t tart\u00f3 \u00e9jszaki v\u00e1gtat\u00e1s sor\u00e1n gyakorlatilag semmi k\u00e1r nem keletkezett, sem a haj\u00f3ban, sem a vitorl\u00e1kban. \u00c9s ez mindannyiunk sz\u00e1m\u00e1ra b\u00fcszkes\u00e9g!
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n Nagy k\u00f6sz\u00f6net a V\u00edziment\u0151k Magyarorsz\u00e1gi Szakszolg\u00e1lat\u00e1nak, a Rupert leg\u00e9nys\u00e9g\u00e9nek, Szedl\u00e1k-Kun P\u00e9ternek, So\u00f3s Istv\u00e1nnak \u00e9s Fessler G\u00e1bornak a helyt\u00e1ll\u00e1s\u00e9rt, a profi, \u00e9s bizalmat ad\u00f3 k\u00eds\u00e9ret\u00e9rt. K\u00f6sz\u00f6net a Keszthelyi Yacht Kik\u00f6t\u0151nek is a vend\u00e9gl\u00e1t\u00e1s\u00e9rt, \u00e9s hogy elviselt\u00e9k, hogy megsz\u00e1lltuk az \u00e9tterm\u00fcket.
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n \u00c9s v\u00e9g\u00fcl a csapat m\u00e9g egyszer: Varga Lajos, Rauschenberger Mikl\u00f3s, P\u00e9csv\u00e1radi \u00c1kos, Scharf M\u00e1t\u00e9.
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n Folytat\u00e1sa biztos k\u00f6vetkezik…
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Cserta G\u00e1bor
\n<\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

2015.11.20-\u00e1n nekifutottunk egy utols\u00f3 es\u00e9lyt l\u00e1tva a Kenese-Keszthely t\u00e1von egytest\u0171 haj\u00f3val futott id\u0151rekord megd\u00f6nt\u00e9s\u00e9nek, mely 8 \u00e9ve v\u00e1rat mag\u00e1ra. Kezd bele a t\u00f6rt\u00e9n\u00e9sek mes\u00e9l\u00e9s\u00e9be Varga Lajos, a 2015. november 20-\u00e1n megd\u00f6nt\u00f6tt Keszthely-Kenese t\u00e1von teljes\u00edtett id\u0151rekord verseny \u00faj cs\u00facstart\u00f3 egytest\u0171 haj\u00f3j\u00e1nak, a Nelson Flottal\u00edzingnek a korm\u00e1nyosa, \u00e9s a leg\u00e9nys\u00e9g egyik tagja, m\u00e1sod korm\u00e1nyosa Rauscenberger Mikl\u00f3s. 2013-ban […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":6579,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1262,591,819,268],"sailing_author":"Varga Lajos, Rauschenberger Mikl\u00f3s","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/310"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=310"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/310\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6579"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=310"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=310"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=310"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}