{"id":3164,"date":"2008-06-16T00:00:00","date_gmt":"2008-06-15T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2008\/06\/16\/csillaghajo-eb-2008-osszefoglalo\/"},"modified":"2017-08-01T23:46:15","modified_gmt":"2017-08-01T21:46:15","slug":"csillaghajo-eb-2008-osszefoglalo","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2008\/06\/16\/csillaghajo-eb-2008-osszefoglalo\/","title":{"rendered":"Csillaghaj\u00f3 EB 2008 \u00f6sszefoglal\u00f3"},"content":{"rendered":"

\n AZ al\u00e1bbi cikkben az eddig t\u00f6rt\u00e9nteket olvashatj\u00e1k, n\u00e9h\u00e1ny k\u00e9ppel sp\u00e9kelve.\n<\/p>\n

\n
\n
\n P\u00c9NTEK
\n <\/u>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n VIHAROS KEZDET\n<\/p>\n

\n
\n \"Els\u0151
\n Er\u0151s, n\u00e9ha viharos \u00e9szaki sz\u00e9lben kezd\u0151dtek meg az OVB Csillaghaj\u00f3 Vitorl\u00e1s EB balatonf\u00f6ldv\u00e1ri k\u00fczdelmei. A kem\u00e9ny futamon mind\u00f6ssze 24 egys\u00e9g \u00e9rt c\u00e9lba a 14 orsz\u00e1got k\u00e9pvisel\u0151 39 indul\u00f3 k\u00f6z\u00fcl. H\u00e1rom \u00e1rboc t\u00f6r\u00f6tt, ketten v\u00edzbeestek, sok volt az apr\u00f3bb-nagyobb m\u0171szaki probl\u00e9ma – szerencs\u00e9re senki sem s\u00e9r\u00fclt meg.
\n
\n Az EB els\u0151 futam\u00e1t nagy f\u00f6l\u00e9nnyel – legal\u00e1bb 5-600 m\u00e9terrel! – a n\u00e9met Robert Staniek – Markus Koy kett\u0151s nyerte. A leges\u00e9lyesebb magyar egys\u00e9g, a Tenke-Bendicsek p\u00e1ros orrvitorl\u00e1ja az els\u0151 cirk\u00e1l\u00f3szakaszban leszakadt, gyors jav\u00edt\u00e1s ut\u00e1n vett\u00e9k fel \u00fajra a temp\u00f3t, v\u00e9g\u00fcl nyolcadikk\u00e9nt futottak c\u00e9lba. Az els\u0151 t\u00edzbe rajtuk k\u00edv\u00fcl m\u00e9g k\u00e9t magyar egys\u00e9g f\u00e9rt be (ld. mell\u00e9kelt lista) – ez j\u00f3 el\u0151jel a m\u00e9g h\u00e1tral\u00e9v\u0151 h\u00e9t futamra.
\n
\n Az \u00e9szakias, \u00e1tlagosan 14-15 m\/s sebess\u00e9ggel f\u00faj\u00f3 sz\u00e9l viszonylag kicsiket forgott, els\u0151sorban a sebess\u00e9g: a j\u00f3 vitorlabe\u00e1ll\u00edt\u00e1s \u00e9s a j\u00f3 haj\u00f3vezet\u00e9s\u00a0 d\u00f6nt\u00f6tt\u00a0 az el\u00f6l l\u00e9v\u0151k jav\u00e1ra.
\n
\n A sz\u00e9l v\u00e1ltozatlan er\u0151vel f\u00fajt d\u00e9lut\u00e1n is Balatonf\u00f6ldv\u00e1ron, a f\u0151rendez\u0151 Erd\u00e9lyi B\u00e9la azonban \u00fagy d\u00f6nt\u00f6tt, az els\u0151 napon m\u00e1r nem rendez t\u00f6bb futamot. \u00cdgy mindenkinek m\u00f3dja van kijav\u00edthatja a k\u00e1rokat, helyrehozhatja az esetleg megs\u00e9r\u00fclt felszerel\u00e9st. Folytat\u00e1s – holnap.<\/p>\n

\n<\/p>\n

\n
\n
\n SZOMBAT
\n <\/u>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n H\u00c1ROM TR\u00dcKK\u00d6S FUTAM\n<\/p>\n

\n
\n \"Els\u0151
\n A Gereben testv\u00e9rek \u00e9remk\u00f6zelben
\n
\n A tegnap m\u00e9g viharos er\u0151ss\u00e9ggel f\u00faj\u00f3 \u00e9szaknyugati\u00a0 m\u00e1ra jelent\u0151sen gyeng\u00fclt – reggel m\u00e9g \u00e9l\u00e9nken f\u00fajt, d\u00e9lut\u00e1nra\u00a0 n\u00e9ha szinte teljesen le\u00e1llt. R\u00e1ad\u00e1sul forgott is –\u00a0 egy \u00e9szakias \u00e9s egy nyugatias sz\u00e9l k\u00fczd\u00f6tt egym\u00e1ssal a p\u00e1ly\u00e1n.
\n
\n Ma h\u00e1rom, kifejezetten neh\u00e9z, taktikus futamra ker\u00fclt sor Balatonf\u00f6ldv\u00e1ron. A nap tal\u00e1n a versenyben vezet\u0151 n\u00e9met Robert Stanjek – Markus Koy p\u00e1rosnak siker\u00fclt a legjobban: egy harmadik, egy els\u0151 \u00e9s egy m\u00e1sodik hely\u00fckkel tov\u00e1bb n\u00f6velt\u00e9k el\u0151ny\u00fcket az \u00f6sszetettben.
\n
\n A mai m\u00e1sodik futamban sok\u00e1ig a klasszis n\u00e9metek el\u0151tt vitorl\u00e1zott egy fiatal magyar egys\u00e9g: Gereben M\u00e1rton \u00e9s Gereben P\u00e9ter. V\u00e9g\u00fcl csak kev\u00e9ssel szorultak a m\u00e1sodik helyre. Eg\u00e9sz nap remek\u00fcl vitorl\u00e1ztak, ezzel az \u00f6sszetettben felj\u00f6ttek a negyedik helyre.
\n
\n ” Nagyon j\u00f3l ki tudtunk bontakozni a rajtokn\u00e1l, onnant\u00f3l m\u00e1r csak mindig r\u00e1 kellett fordulni a kedvez\u0151 sz\u00e9lre. Volt logika a sz\u00e9lfordul\u00f3kban. Amikor pedig az utols\u00f3 futamban vagy 15 percre teljesen le\u00e1llt a sz\u00e9l a p\u00e1ly\u00e1n, szinte tal\u00e1lomra v\u00e1lasztottunk egy oldalt. Bej\u00f6tt.”- mondta m\u00e1r a parton a korm\u00e1nyos, Gereben M\u00e1rton.
\n
\n A nyolc ki\u00edrt futamb\u00f3l teh\u00e1t n\u00e9gy m\u00e1r megvan – folytat\u00e1s holnap.<\/p>\n

\n
\n
\n VAS\u00c1RNAP
\n <\/u>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n HAT FUTAMN\u00c1L TART AZ OVB CSILLAGHAJ\u00d3 EB<\/p>\n

\"Stanjek-Koy\"
\n Ma \u00fajabb k\u00e9t futamot rendeztek Balatonf\u00f6ldv\u00e1ron, \u00edgy \u00f6sszesen hat futam z\u00e1rult m\u00e1r le a tervezett nyolcb\u00f3l. M\u00e1r minden egys\u00e9g kiejtheti eddigi legrosszabb eredm\u00e9ny\u00e9t, \u00e9s ez n\u00e9mik\u00e9pp \u00e1trendezte az \u00e9lmez\u0151nyt. Felj\u00f6tt az \u00f6sszetett harmadik hely\u00e9re a norv\u00e9g Melleby- Morland kett\u0151s, k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en annak is, hogy ma remek\u00fcl vitorl\u00e1ztak – egy m\u00e1sodik \u00e9s egy els\u0151 helyet szereztek.
\n
\n Tov\u00e1bb er\u0151s\u00edtette vezet\u0151 poz\u00edci\u00f3j\u00e1t a n\u00e9met Stanjek-Koy p\u00e1ros: a d\u00e9lel\u0151tti futamot megnyert\u00e9k, de a d\u00e9lut\u00e1ni negyedik hely\u00fck nagy k\u00fczdelemben sz\u00fcletett.
\n
\n ” B\u00e1r mindketten tavon kezdt\u00fcnk vitorl\u00e1zni a versenyz\u0151t\u00e1rsammal, \u00e9s megszoktuk a sz\u00e9lfordul\u00f3kat, a hatodik futamban k\u00e9t k\u00f6r\u00f6n kereszt\u00fcl m\u00e9gsem tal\u00e1ltuk meg a fonalat. Nagyon rossz poz\u00edci\u00f3ban kezdt\u00fck a befut\u00f3 cirk\u00e1l\u00f3szakaszt. Ekkor a t\u00e1volban \u00e9szrevettem n\u00e9h\u00e1ny teljesen m\u00e1s sz\u00e9llel vitorl\u00e1z\u00f3 haj\u00f3t – kih\u00faztunk arrafel\u00e9, \u00e9s \u00edgy futottunk be v\u00e9g\u00fcl negyediknek. Egy\u00e9bk\u00e9nt nagyon nagy meglepet\u00e9s sz\u00e1munkra a Balaton – mindenki azt mondta, hogy gyenge szelekre kell sz\u00e1m\u00edtanunk, de most m\u00e1r h\u00e1rom napja tisztess\u00e9gesen f\u00faj” – mondta az EB-n vezet\u0151 haj\u00f3 korm\u00e1nyosa, Robert Staniek.
\n
\n A legjobb magyar egys\u00e9g, a Gereben testv\u00e9rp\u00e1r visszacs\u00faszott az \u00f6t\u00f6dik helyre.
\n
\n A d\u00e9lel\u0151tti futamra \u00e9l\u00e9nk \u00e9szaknyugati sz\u00e9lben ker\u00fclt sor.\u00a0 K\u00e9s\u0151bb\u00a0 a sz\u00e9l\u00a0 \u00e9szakkeletire fordult,\u00a0 a f\u0151rendez\u0151\u00a0 teljesen \u00faj p\u00e1ly\u00e1t rakott.\u00a0 Csak szigor\u00edtott, fekete z\u00e1szl\u00f3s rajtra indult el szab\u00e1lyosan a mai m\u00e1sodik futamban a mez\u0151ny.A sz\u00e9l tov\u00e1bb\u00a0 fordult, ez\u00e9rt a p\u00e1ly\u00e1t a verseny k\u00f6zben j\u00f3 \u00e9rz\u00e9kkel m\u00f3dos\u00edtotta a rendez\u0151s\u00e9g. J\u00f3 rajt – \u00e9s figyelem, taktikai \u00e9rz\u00e9k kellett ma a j\u00f3 szerepl\u00e9shez.
\n
\n H\u00e9tf\u0151re \u00e9s keddre egy-egy futamot terveznek, d\u00edjkioszt\u00f3 kedd d\u00e9lut\u00e1n.\n<\/p>\n

\n \"Melleby\n<\/p>\n

\n \"Gereben\u00e9k\"\n<\/p>\n

\n Eredm\u00e9ny:
\n
\n 3 nap 5 6 futam.htm
\n <\/a>
\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

AZ al\u00e1bbi cikkben az eddig t\u00f6rt\u00e9nteket olvashatj\u00e1k, n\u00e9h\u00e1ny k\u00e9ppel sp\u00e9kelve. P\u00c9NTEK VIHAROS KEZDET Er\u0151s, n\u00e9ha viharos \u00e9szaki sz\u00e9lben kezd\u0151dtek meg az OVB Csillaghaj\u00f3 Vitorl\u00e1s EB balatonf\u00f6ldv\u00e1ri k\u00fczdelmei. A kem\u00e9ny futamon mind\u00f6ssze 24 egys\u00e9g \u00e9rt c\u00e9lba a 14 orsz\u00e1got k\u00e9pvisel\u0151 39 indul\u00f3 k\u00f6z\u00fcl. H\u00e1rom \u00e1rboc t\u00f6r\u00f6tt, ketten v\u00edzbeestek, sok volt az apr\u00f3bb-nagyobb m\u0171szaki probl\u00e9ma – szerencs\u00e9re […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[11],"tags":[],"sailing_author":"www.sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3164"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3164"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3164\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3164"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3164"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3164"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}