{"id":3165,"date":"2008-06-12T00:00:00","date_gmt":"2008-06-11T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2008\/06\/12\/fd-eb-2008-rabac\/"},"modified":"2017-08-01T23:46:15","modified_gmt":"2017-08-01T21:46:15","slug":"fd-eb-2008-rabac","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2008\/06\/12\/fd-eb-2008-rabac\/","title":{"rendered":"FD EB 2008 Rabac"},"content":{"rendered":"

\n Az idei Vil\u00e1gbajnoks\u00e1g tengeren t\u00fal lesz, ez\u00e9rt a Hollandi oszt\u00e1ly szab\u00e1lyai szerint Eur\u00f3pa Bajnoks\u00e1g is jutott erre az \u00e9vre. A helysz\u00edn \u00edg\u00e9retesnek bizonyult, a horv\u00e1tok elmond\u00e1sa szerint ebben az id\u0151szakban az Isztri\u00e1n f\u0151leg termik szelek uralkodnak\n<\/p>\n

\n \"\"
\n Ezt tapasztalhattuk is a verseny kezdet\u00e9ig, hiszen szombatig 3-4-es sz\u00e9l \u00e9rkezett d\u00e9lut\u00e1nonk\u00e9nt. Vas\u00e1rnapt\u00f3l viszont f\u00f6l\u00e9nk k\u00faszott egy \u00f3ri\u00e1si ciklon pereme, ami folyamatos zivatarokat \u00e9s kialakulatlan sz\u00e9lviszonyokat eredm\u00e9nyezett. Ez r\u00e1nyomta b\u00e9lyeg\u00e9t az eg\u00e9sz rendezv\u00e9nyre. Csak a harmadik nap v\u00e9g\u00e9re siker\u00fclt \u00f6sszehozni 2 futamot, de abban sem volt sok k\u00f6sz\u00f6net. Az els\u0151 futam m\u00e1sodik cirk\u00e1l\u00f3 szakasz\u00e1ban a sz\u00e9l elfordult kb. 100 fokot, \u00edgy aki k\u00e9s\u0151bb vette a lee b\u00f3j\u00e1t, az egy takkon j\u00f6tt a k\u00f6vetkez\u0151 p\u00e1lyajelig, a mez\u0151ny m\u00e1sodik fele m\u00e1r r\u00e1ad\u00e1sul spinakkerrel. A sz\u00e9l ekkorra m\u00e1r alig f\u00fajt, \u00edgy a kreuz v\u00e9g\u00e9n befuttatt\u00e1k a mez\u0151nyt. A v\u00e9gig sz\u00e9pen vitorl\u00e1z\u00f3 Bogumil\u00e9k (GER 199) csak 4-ek lettek vezet\u0151 helyr\u0151l, pedig 100 m\u00e9teres el\u0151ny\u00fck volt. A hazard\u00edroz\u00f3 ausztr\u00e1lok viszont becsorogtak mindenki el\u00e9, de ezt t\u0151l\u00fck m\u00e1r megszoktuk. Kardos\u00e9k folyamatosan j\u00f3l helyezkedtek \u00e9s 5-nek \u00e9rtek c\u00e9lba. M\u00e1r ebben a futamban el\u00e9g sokan meg\u0151sz\u00fcltek, mint p\u00e9ld\u00e1ul a tavalyi VB 2. spanyol Beltri, aki kicsivel m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk vette az utols\u00f3 b\u00f3j\u00e1t, de csak a 38. helyen v\u00e9gzett. Ez\u00e9rt sem voltunk annyira csal\u00f3dottak a 10. hely\u00fcnkkel.\n<\/p>\n

\n \"\"
\n Rem\u00e9lt\u00fck, hogy enn\u00e9l nagyobb lim\u00e1ny m\u00e1r nem lehet, de t\u00e9vedt\u00fcnk. A forgat\u00f3k\u00f6nyv 1 k\u00f6r\u00f6n \u00e1t ugyanaz volt, de a lee b\u00f3ja v\u00e9telkor a sz\u00e9l teljesen el\u00e1llt. Aki nem \u00e9rte el a b\u00f3j\u00e1t, azt az \u00e1raml\u00e1s elkezdte elsodorni t\u0151le, \u00e9s rem\u00e9nytelennek t\u0171nt, hogy valaha el fogja \u00e9rni. Mi m\u00e1r elkezdt\u00fcnk cirk\u00e1lni a d\u00f6ghull\u00e1mokban, kb. 0,01 csom\u00f3s sebess\u00e9ggel, de l\u00e1ttuk a part fel\u0151l \u00e9rkez\u0151 s\u0171r\u0171 zivatarfelh\u0151ket, ez\u00e9rt az optim\u00e1lis ir\u00e1nyt\u00f3l elt\u00e9rve kiejtett\u00fcnk a mez\u0151nyb\u0151l \u00e9s els\u0151nek kaptuk meg a szelet, amiben hamarosan spinakkert h\u00fazhattunk. A sz\u00e9l viszont nem terjedt tov\u00e1bb a t\u00f6bbiek fel\u00e9, ez\u00e9rt nemsok\u00e1ra a vezet\u0151 haj\u00f3val egy vonalba ker\u00fclt\u00fcnk, de nem tudtunk m\u00e9lys\u00e9get szerezni, mert \u00e9pphogy csak ki\u00e1llt a ballon az \u00f6ssze-vissza hull\u00e1mokon. Nagyj\u00e1b\u00f3l h\u00fasz percig l\u00f6ty\u00f6gt\u00fcnk \u00edgy, \u00e9s pr\u00f3b\u00e1ltunk behalzolgatni a p\u00e1lyatengely fel\u00e9, de k\u00f6r\u00fcl\u00f6tt\u00fcnk teljesen felsz\u00edv\u00f3dott a sz\u00e9l, \u00e9s az eg\u00e9sz mez\u0151nyt bef\u00fajta al\u00e1nk az a cs\u00edk, ami hozz\u00e1nk m\u00e1r nem \u00e9rt el. Mi sz\u00e9p lassan elsodr\u00f3dtunk az \u00e1raml\u00e1ssal a c\u00e9lvonal mellett, m\u00edg a t\u00f6bbieket pont arra terelte. K\u00f6zben \u00fajabb sz\u00e9lfordul\u00f3, \u00edgy a mez\u0151ny h\u00e1ts\u00f3 fel\u00e9vel szemben h\u00e1tszelezt\u00fcnk \u00e9s pr\u00f3b\u00e1ltunk visszakeveredni a vonal j\u00f3 oldal\u00e1ra, hogy befuthassunk. V\u00e9g\u00fcl ez a 37. helyen siker\u00fclt. A futamot az a holland egys\u00e9g nyerte, aki a raum v\u00e9g\u00e9n m\u00e9g 52. volt.\n<\/p>\n

\n \"\"
\n A negyedik napon hatodikra siker\u00fclt elrajtolnia a mez\u0151nynek a h\u00e1tulr\u00f3l j\u00f6v\u0151 \u00e1raml\u00e1s miatt. B\u00e1r ekkor is sokan kint voltak, de ezt m\u00e1r elengedt\u00e9k. Sajnos ezt \u00e9n rosszul m\u00e9rtem fel \u00e9s visszaejtettem takar\u00e1sba, hogy ne l\u00e1tsz\u00f3djon a sz\u00e1munk, \u00edgy zavart sz\u00e9lb\u0151l kellett kitiszt\u00e1znunk magunkat \u00e9s az utols\u00f3 szakaszig \u00f3ri\u00e1si k\u00fczdelemben j\u00f6tt\u00fcnk fel 6-ra. Ekkor viszont v\u00e9rszemet kaptam, hogy m\u00e9g az \u00f6t\u00f6diket is elkapjuk, akihez egyre k\u00f6zeledt\u00fcnk, \u00edgy szok\u00e1s szerint elment a 7-ik, akit nem fogtunk.\n<\/p>\n

\n A k\u00f6vetkez\u0151 futamra is maradt a viszonylag kif\u00fajt 2-es sz\u00e9l, de m\u00e1r m\u00e1sodikra elment a mez\u0151ny, tal\u00e1n mindenki \u00f3vatosabb volt az el\u0151zm\u00e9nyek miatt. Leerajt ut\u00e1n r\u00f6vid jobbcsap\u00e1sos menet, majd fordul\u00f3 \u00e9s hossz\u00fa pozit\u00edv balcsap\u00e1s. Az olasz Cipriani nagy m\u00e9lys\u00e9gb\u0151l j\u00f6n f\u00f6l \u00e9s v\u00e9g\u00fcl minket is felsz\u00far. Ki kell fordulnunk, amivel veszt\u00fcnk a poz\u00edci\u00f3nkb\u00f3l \u00e9s
\n 10 k\u00f6r\u00fcl vessz\u00fck az els\u0151 jelet. Innen fokozatosan k\u00fczdj\u00fck fel magunkat, v\u00e9g\u00fcl 3-nak futunk be. K\u00f6zben a d\u00e1nok a 2. gy\u0151zelm\u00fcket gy\u0171jtik be. Pr\u00f3b\u00e1lkoztak m\u00e9g egy rajttal, de ism\u00e9t behalt a sz\u00e9l.\n<\/p>\n

\n M\u00e1snap \u00faj rem\u00e9nyek, reggeli 2-es sz\u00e9l f\u00faj a hegyek fel\u0151l, er\u0151s szembe\u00e1raml\u00e1ssal. Ennek k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en m\u00e1sodikra elmegy a rajt. Mi a vonal als\u00f3 k\u00e9tharmad\u00e1n r\u00f6gt\u00f6n kifordulunk balcsap\u00e1sra, de hamarosan vissza v\u00e1ltunk, mert a part fel\u00e9 frissebbnek t\u0171nik a sz\u00e9l. A horv\u00e1tok kikoppantanak a partra \u00e9s vezetik a mez\u0151nyt, mi 10 k\u00f6r\u00fcl lav\u00edrozunk, de egy id\u0151 el\u0151tti fordul\u00f3val h\u00e1tra v\u00e1gjuk magunkat 20 hellyel. A b\u00f3j\u00e1hoz balcsap\u00e1son \u00e9rkez\u00fcnk ez\u00e9rt csak \u00fcgyeskedve tudunk r\u00e1fordulni, viszont az \u00e1raml\u00e1s olyan er\u0151s, hogy nem tudjuk venni \u00e9s csak visszahalzolva tudunk \u00fajb\u00f3l fel\u00e1llni. \u00d3ri\u00e1si a kavarod\u00e1s, minden harmadik haj\u00f3 \u00e9rinti a jelet, \u00e9s csin\u00e1lja a b\u00fcntet\u0151 360-at (vagy nem). Ennyire h\u00e1tulr\u00f3l m\u00e9g nem l\u00e1ttuk a mez\u0151nyt, az els\u0151k m\u00e1r szinte a raum b\u00f3j\u00e1n\u00e1l vannak mire mi spiny\u00f3t h\u00fazunk. Kicsit rem\u00e9nytelennek t\u0171nik\u2026 ahogy k\u00e9s\u0151bb a regisztr\u00e1l\u00e1sokb\u00f3l kider\u00fclt kb. 60-ok voltunk.\n<\/p>\n

\n \"\"
\n De nem hullunk sz\u00e9t, csin\u00e1ljuk a dolgunkat, minden lehet\u0151s\u00e9get megragadunk, hogy ak\u00e1r 1 helyet is el\u0151r\u00e9bb kapaszkodjunk. A halzol\u00e1s ut\u00e1n lee taktik\u00e1t v\u00e1lasztunk a le\u00e1ll\u00f3 sz\u00e9lben, mert az el\u0151tt\u00fcnk l\u00e9v\u0151k luvcsat\u00e1zva tolj\u00e1k fel egym\u00e1st. Felhozunk vagy 10 haj\u00f3t \u00e9s a b\u00f3jav\u00e9teln\u00e9l becs\u00faszunk egy \u00f6sszegabalyodott bolynak. A sz\u00e9l m\u00e1r csak alig 1-es \u00e9s nagyon cs\u00edkoss\u00e1 v\u00e1lik, elkezd\u00fcnk r\u00e1fordulgatni a p\u00f6rg\u00e9sekre \u00e9s nagyokat harapunk, mert a t\u00f6bbiek ink\u00e1bb az el\u0151z\u0151 j\u00f3 oldalt er\u0151ltetik, de sokan ott ragadnak. A h\u00e1tsz\u00e9lig felj\u00f6v\u00fcnk 20 k\u00f6r\u00fcli poz\u00edci\u00f3ba
\n \u00e9s j\u00f3 oldalt v\u00e1lasztva m\u00e9g 5 haj\u00f3t megel\u0151z\u00fcnk. Az utols\u00f3 szakaszra marad a cs\u00edkos sz\u00e9l \u00e9s egyre t\u00f6bbsz\u00f6r legyez jobbra. K\u00f6z\u00e9pen a cs\u00edkokat kihaszn\u00e1lva teljesen felz\u00e1rk\u00f3zunk az \u00e9lmez\u0151nyh\u00f6z \u00e9s szinte flaut\u00e9ban futunk be a 4. helyen. Ez nagyon kem\u00e9ny menet volt, egyed\u00fcl egy holland cs\u00faszott be el\u00e9nk, aki a jobb oldalra koppantott, valamint a 2 vezet\u0151 haj\u00f3, akiknek az els\u0151 k\u00f6rben m\u00e9g 700 m\u00e9ter el\u0151ny\u00fck volt vel\u00fcnk szemben.\n<\/p>\n

\n \"\"
\n Az utols\u00f3 napon m\u00e1r nem tudtak versenyt csin\u00e1lni. B\u00e1r ment\u00fcnk egy k\u00f6rt krimin\u00e1lis k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt, szerencs\u00e9re lel\u0151tt\u00e9k a futamot, \u00edgy a m\u00e1sodik helyen v\u00e9gezt\u00fcnk a Bojsen-M\u00f6ller testv\u00e9rek m\u00f6g\u00f6tt, akik ism\u00e9t bizony\u00edtott\u00e1k vil\u00e1gklasszisukat. M\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk 1-1 pontra az ausztr\u00e1lok \u00e9s 2 n\u00e9met egys\u00e9g, \u00e9s a 6. helyr\u0151l \u00e9ppen lecs\u00faszva klubt\u00e1rsaink, a Kardos \u2013 Polg\u00e1r p\u00e1ros. M\u00e9g egy magyar egys\u00e9g ker\u00fclt be a h\u00faszba (Ziegler \u2013 Hajt\u00f3), ami nagyon sz\u00e9p teljes\u00edtm\u00e9ny 85 haj\u00f3b\u00f3l.\n<\/p>\n

\n Eredm\u00e9nyek:
\n
\n
\n http:\/\/www.fly.hr\/materi
\n
\n a
\n <\/span>
\n ls\/fd_2008\/Final.htm
\n <\/u>
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n Majth\u00e9nyi Szabolcs
\n <\/em>\n<\/p>\n<\/p>\n

\n \"\"\n<\/p>\n

\n \"\"\n<\/p>\n

\n \"\"\n<\/p>\n

\n \"\"\n<\/p>\n<\/p>\n

\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Az idei Vil\u00e1gbajnoks\u00e1g tengeren t\u00fal lesz, ez\u00e9rt a Hollandi oszt\u00e1ly szab\u00e1lyai szerint Eur\u00f3pa Bajnoks\u00e1g is jutott erre az \u00e9vre. A helysz\u00edn \u00edg\u00e9retesnek bizonyult, a horv\u00e1tok elmond\u00e1sa szerint ebben az id\u0151szakban az Isztri\u00e1n f\u0151leg termik szelek uralkodnak Ezt tapasztalhattuk is a verseny kezdet\u00e9ig, hiszen szombatig 3-4-es sz\u00e9l \u00e9rkezett d\u00e9lut\u00e1nonk\u00e9nt. Vas\u00e1rnapt\u00f3l viszont f\u00f6l\u00e9nk k\u00faszott egy \u00f3ri\u00e1si ciklon […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"www.sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3165"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3165"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3165\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3165"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3165"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3165"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}