{"id":330,"date":"2015-10-17T20:47:00","date_gmt":"2015-10-17T18:47:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/10\/17\/a-tengeren-is-befejeztek\/"},"modified":"2017-08-02T00:02:12","modified_gmt":"2017-08-01T22:02:12","slug":"a-tengeren-is-befejeztek","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/10\/17\/a-tengeren-is-befejeztek\/","title":{"rendered":"A tengeren is befejezt\u00e9k"},"content":{"rendered":"

\n A 2015. \u00e9vi magyar tengeri bajnok a Q-Pharma, Szever\u00e9nyi M\u00e1rk csapata lett, akikn\u00e9l olimpiai kv\u00f3t\u00e1t szerzett laseres\u00fcnk, Tomai Bal\u00e1zs forgatta a korm\u00e1nyt.\n<\/p>\n

\n A 11. Magyar Tengeri Nagyhaj\u00f3s Bajnoks\u00e1gon az utols\u00f3 napra visszat\u00e9rt a napos, ny\u00e1rias , k\u00f6nny\u0171szeles id\u0151j\u00e1r\u00e1s az Adri\u00e1ra. Primosten el\u0151tt k\u00e9t j\u00f3 futammal pont ker\u00fclhetett a nyitott k\u00e9rd\u00e9sekre. A 2015. \u00e9vi magyar tengeri bajnok a Q-Pharma, Szever\u00e9nyi M\u00e1rk csapata lett, akikn\u00e9l olimpiai kv\u00f3t\u00e1t szerzett laseres\u00fcnk, Tomai Bal\u00e1zs forgatta a korm\u00e1nyt.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A 11M OD magyar bajnok Czap Zolt\u00e1n \u00e9s a K\u00f6rker csapat\u00e1\u00e9 lett az ez\u00fcst\u00e9rem, m\u00edg a bajnoki c\u00edm megv\u00e9d\u00e9s\u00e9re \u00e9rkezett DAK-nak id\u00e9n Gyenese \u00c1kos korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val meg kellett el\u00e9gedni a bronz\u00e9remmel.\n<\/p>\n

\n Az el\u0151rejelz\u00e9sek alapj\u00e1n p\u00e9ntekre m\u00e1r csak gyenge, bizonytalan szelekre sz\u00e1m\u00edthattunk Primosten \u2013 Kremik k\u00f6rny\u00e9k\u00e9n, de a h\u00e9t k\u00f6zben eleget d\u00fch\u00f6ng\u0151 Adria viszontags\u00e1gainkat \u00e9s er\u0151feszt\u00e9seinket elismerve megb\u00e9k\u00e9lt haj\u00f3saival. Mintha csak cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k estefel\u00e9 eg\u00e9sz hetes mag\u00e1bafordult morgol\u00f3d\u00e1s\u00e1b\u00f3l feleszm\u00e9lve \u00e9szrevette volna, hogy ja, hopp\u00e1 itt emberek vannak!\n<\/p>\n

\n A cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k esti napos, sziv\u00e1rv\u00e1nyos fejs\u00edmogat\u00f3 egy \u00f3ra ut\u00e1n p\u00e9ntek reggel t\u00edzkor tiszta \u00e9gbolt, \u00e9s ugyan csak 6-8 csom\u00f3val, de egyenletesen f\u00faj\u00f3 d\u00e9lkeleti sz\u00e9l v\u00e1rt minket a kik\u00f6t\u0151 el\u0151tt. \u00cdgy azonnal rajtoltathattuk az \u00f6t\u00f6dik futamot a Hr. Mulo vil\u00e1g\u00edt\u00f3tornyot, \u00e9s a k\u00f6rnyez\u0151, priostenig koszor\u00faz\u00f3 szigeteket p\u00e1lyajelk\u00e9nt haszn\u00e1lva.\n<\/p>\n

\n A c\u00e9lbafut\u00e1s ut\u00e1n pedig ugyanitt, valamelyest egyszer\u0171s\u00edtett \u00e9s r\u00f6vid\u00edtett p\u00e1ly\u00e1n a hatodik futamra is sor ker\u00fclhetett.\n<\/p>\n

\n Tomai Bal\u00e1zs \u00e9s csapata az utols\u00f3 napon\u00a0k\u00e9ts\u00e9get sem hagyott afel\u0151l, hogy \u0151ket illeti a 2015. \u00e9vi magyar bajnoki c\u00edm. Kit\u0171n\u0151 sebess\u00e9ggel, keveset hib\u00e1zva vitorl\u00e1ztak az olykor 10 csom\u00f3sra er\u0151s\u00f6d\u0151 vagy \u00e9ppen 5 csom\u00f3sra gyeng\u00fcl\u0151 sz\u00e9lben, mik\u00f6zben a kor\u00e1bbi napok eml\u00e9keztet\u0151jek\u00e9nt itt maradt d\u00f6ghull\u00e1mok pr\u00f3b\u00e1ra tett\u00e9k a csapatok gyengeszeles haj\u00f3vezet\u0151 k\u00e9pess\u00e9geit.\n<\/p>\n

\n A napi els\u0151 futamban Gyenes \u00c1kos\u00e9k futottak be m\u00e1sodikk\u00e9nt, Czap\u00e9k harmadikk\u00e9nt, mik\u00f6zben Tuss Mikl\u00f3s is megmutatta, hogy amint 2013-ban, \u00fagy id\u00e9n is p\u00e1r nap alatt \u00f6sszeszedett csapatot form\u00e1lt az am\u00fagy keveset versenyz\u0151 vitorl\u00e1z\u00f3kb\u00f3l.\n<\/p>\n

\n Az utols\u00f3 futamra minden nyitott maradt, m\u00e9g h\u00e1rom csapat is rem\u00e9nykedhetett a v\u00e1\u00e9gs\u0151 gy\u0151zelemben. Ennek megfelel\u0151en fel is p\u00f6r\u00f6gtek az adrenalin adagol\u00f3k.\n<\/p>\n

\n Az els\u0151 rajtpr\u00f3b\u00e1lkoz\u00e1sn\u00e1l t\u00f6meges korai rajt miatt vissza kellett h\u00edvni a mez\u0151nyt, \u00e9s a k\u00f6vetkez\u0151 rajt utols\u00f3 perc\u00e9ben is m\u00e1r a vonalat nyalogatta minden egys\u00e9g. A Suttog\u00f3 sz\u00e9l csapata volt a leghevesebb. Horv\u00e1th Tam\u00e1s\u00e9k t\u00fal kor\u00e1n megindultak a vonal k\u00f6zep\u00e9n, \u00e9s ezzel korai rajtba vitt\u00e9k a gy\u0151zelemre hajt\u00f3 DAK g\u00e1rd\u00e1j\u00e1t, akik hi\u00e1ba pr\u00f3b\u00e1ltak visszaejteni a vonal m\u00f6g\u00e9. A lelkesed\u00e9s elragadta a Hatoscsatorna \u2013 Robtron haj\u00f3j\u00e1t, \u00e9s \u00dajv\u00e1ri G\u00e1bor\u00e9k is t\u00fal kor\u00e1n ind\u00edtottak. Ez a h\u00e1rom haj\u00f3 j\u00f3l beazonos\u00edthat\u00f3an \u00e9s egy\u00e9rtelm\u0171en kinn volt, m\u00edg a t\u00f6bbiek l\u00e1that\u00f3an a vonal m\u00f6g\u00f6tt maradtak a rajtl\u00f6v\u00e9s pillanat\u00e1ig. \u00cdgy csak egy\u00e9ni visszah\u00edv\u00e1st rendelt\u00fcnk el a rajthaj\u00f3n, amelyre viszont egyik haj\u00f3 sem fordult vissza.\n<\/p>\n

\n Mivel Czap Zoli\u00e9k rossz taktikai d\u00f6nt\u00e9seket hozva lemaradtak, semmi sem vesz\u00e9lyeztette a Q-Pharma bajnoki c\u00edm\u00e9t. Gyenes \u00c1kos\u00e9k ugyan v\u00e9gig szorongatt\u00e1k a p\u00e1ly\u00e1n Tomai\u00e9kat, de \u201ePufi\u00e9k\u201d magabiztosan vezettek mindv\u00e9gig. A DAK a korai rajttal viszont az ez\u00fcst\u00e9rmet is elvesztette, pontazonoss\u00e1ggal Czap\u00e9k m\u00f6g\u00e9, a dobog\u00f3 harmadik fok\u00e1ra szorultak.\n<\/p>\n

\n Tuss Mikl\u00f3s j\u00f3 szok\u00e1sa szerint \u2013 m\u00e1rmint ahogy kezd\u0151kkel tenni szokta \u2013 minden futamon egyre el\u0151r\u00e9bb c\u00e9lba \u00e9rve most m\u00e1r m\u00e1sodikk\u00e9nt futott be. Ahogy \u00e9vtizedek \u00f3ta a vitorl\u00e1s p\u00e1ly\u00e1kon megszokhattuk, most is ugyanazt a hat\u00e9kony, csendes \u00fariember harcost l\u00e1thattuk 5 csom\u00f3s vagy 35 csom\u00f3s sz\u00e9lben egyar\u00e1nt. \u00c9ppen csak k\u00f6zben 77 \u00e9ves lett…\n<\/p>\n

\n Akadt m\u00e9g \u00f6r\u00f6mteli siker\u00e9lm\u00e9ny. A bajnoks\u00e1gra egym\u00e1snak abszol\u00fat ismeretlenk\u00e9nt \u00f6ssze\u00e1llt Cuv\u00e9e Sailing Team csapata is el\u00e9rt B\u00e1rdos Mih\u00e1ly korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val ebben a futamban egy negyedik helyet, ami nekik olyan \u00f6r\u00f6met okozott, mint m\u00e1snak egy futamgy\u0151zelem. Meg\u00e9rdemelt\u00e9k, mert k\u00fcl\u00f6nlegesen neh\u00e9z id\u0151j\u00e1r\u00e1si k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt k\u00fczd\u00f6tt\u00e9k v\u00e9gig ezt a tengeri bajnoks\u00e1got.\n<\/p>\n

\n A parton akadt m\u00e9g n\u00e9mi izgalom. A DAK adott be \u00f3v\u00e1st az el\u0151tt\u00fck v\u00e9gzett haj\u00f3k ellen, mert mindk\u00e9t csapatb\u00f3l az utols\u00f3 nap el\u0151tt egy-egy f\u0151vel cs\u00f6kkent a leg\u00e9nys\u00e9g. Mivel ez a versenyrendez\u0151s\u00e9g tudt\u00e1val, \u00edr\u00e1sos enged\u00e9ly alapj\u00e1n t\u00f6rt\u00e9nt, a Denis Marinov vezette versenyb\u00edr\u00f3s\u00e1g term\u00e9szetesen elutastotta az \u00f3v\u00e1st.\n<\/p>\n

\n A Magyar Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g eln\u00f6ks\u00e9g\u00e9nek legut\u00f3bbi \u00fcl\u00e9s\u00e9n hozott d\u00f6nt\u00e9se alapj\u00e1n 2016-ban a Magyar Tengeri Nagyhaj\u00f3s Bajnoks\u00e1g a magyar versenyrendszer teljes \u00e9rt\u00e9k\u0171 r\u00e9sz\u00e9v\u00e9 v\u00e1lik. A gy\u0151zteseket eddig is magyar bajnoknak ismert\u00e9k el, \u00e1m a j\u00f6v\u0151 \u00e9vt\u0151l az egyes\u00fcleti pontversenybe is beker\u00fcl a f\u0151 tengeri verseny.\n<\/p>\n

\n A hat\u00e1rozat \u00e9rtelm\u00e9ben a Versenyszervez\u0151 Bizotts\u00e1g \u00e9s a negyedik \u00e9ve a bajnoks\u00e1got rendez\u0151 Moln\u00e1r Csaba vezette Sail-ing Kft. kidolgozza, pontos\u00edtja a versenyre vonatkoz\u00f3 el\u0151\u00edr\u00e1sokat, amelyeket term\u00e9szetesen a t\u00e1rsrendez\u0151 Val Sibenik klubbal \u00e9s a Horv\u00e1t Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9ggel is egyeztetni kell.\n<\/p>\n

\n A k\u00f6vetkez\u0151 12. Magyar Tengeri Nagyhaj\u00f3s Bajnoks\u00e1gon 2016. okt\u00f3ber\u00e9ben a kiindul\u00e1si kik\u00f6t\u0151 Biograd na Moru, a versenyre lefoglalt egys\u00e9ges charterflotta haj\u00f3t\u00edpusa pedig Elan 350 lesz.\n<\/p>\n

\n Ak\u00e1r m\u00e1r most lehet jelentkezni a rendez\u0151 Sail-ing Kft-n\u00e9l, mert a haj\u00f3k sz\u00e1ma korl\u00e1tozott!\n<\/p>\n

\n
\n Ruji
\n <\/em>\n<\/p>\n

\n A versenyr\u0151l 30 perces filmet k\u00e9sz\u00edt a Top M\u00e9dia, ame\u00e9lyet a okt\u00f3ber v\u00e9g\u00e9n vet\u00edtenek majd a sportcsatorn\u00e1k. Az id\u0151pontokat k\u00f6z\u00f6lj\u00fck.\n<\/p>\n

\n A verseny honlapja:
\n

\n www.tengeribajnoksag.hu
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n A futamok, a haj\u00f3k nyomvonalai visszan\u00e9zhet\u0151k a
\n

\n Snewisport.hu
\n <\/a>
\n honlapon
\n <\/strong>\n<\/p>\n<\/p>\n

\n
\n
\n V\u00e9geredm\u00e9ny
\n <\/strong>
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n
\n Fot\u00f3: Kopasz Bal\u00e1zs
\n<\/span>
\n
\n
\n Forr\u00e1s: hunsail.hu
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A 2015. \u00e9vi magyar tengeri bajnok a Q-Pharma, Szever\u00e9nyi M\u00e1rk csapata lett, akikn\u00e9l olimpiai kv\u00f3t\u00e1t szerzett laseres\u00fcnk, Tomai Bal\u00e1zs forgatta a korm\u00e1nyt. A 11. Magyar Tengeri Nagyhaj\u00f3s Bajnoks\u00e1gon az utols\u00f3 napra visszat\u00e9rt a napos, ny\u00e1rias , k\u00f6nny\u0171szeles id\u0151j\u00e1r\u00e1s az Adri\u00e1ra. Primosten el\u0151tt k\u00e9t j\u00f3 futammal pont ker\u00fclhetett a nyitott k\u00e9rd\u00e9sekre. A 2015. \u00e9vi magyar tengeri […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":6964,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1218,1398],"sailing_author":"Ruji","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/330"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=330"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/330\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/6964"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=330"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=330"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=330"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}