{"id":3320,"date":"2008-01-10T00:00:00","date_gmt":"2008-01-09T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2008\/01\/10\/ma-mar-vizen\/"},"modified":"2017-08-01T23:45:41","modified_gmt":"2017-08-01T21:45:41","slug":"ma-mar-vizen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2008\/01\/10\/ma-mar-vizen\/","title":{"rendered":"Ma m\u00e1r v\u00edzen!"},"content":{"rendered":"

\n N\u00e9h\u00e1ny n\u00e9lk\u00fcl\u00f6zhetetlen szervez\u00e9si feladat ut\u00e1n v\u00e9gre ir\u00e1ny a kik\u00f6t\u0151. KIK\u00d6T\u00d5? Egy apr\u00f3cska klub, az egyik oldalon egy csatorn\u00e1val, ahol egy kis sz\u0171k kik\u00f6t\u0151 van, ott egy daru a motorosoknak a be-ki emel\u00e9s\u00e9re (amit aj\u00e1nlott naponta megtenni, mert volt akinek \u00e9jjel kiszak\u00edtott\u00e1k a gumij\u00e1t, de a hull\u00e1mt\u00f3l sem v\u00e9den\u00e9 meg semmi).
\n \n<\/p>\n

\n A m\u00e1sik oldalon a homokos tengerpart a 470-es versenyhaj\u00f3knak (tudni kell korm\u00e1ny n\u00e9lk\u00fcl vitorl\u00e1zni, mer a v\u00edz lassan m\u00e9ly\u00fcl \u00e9s le\u00e9rhet a korm\u00e1ny, vagy nyakig kell a v\u00edzbe menni betolni-kihozni a haj\u00f3t, sokszor nagyon nagy hull\u00e1mz\u00e1sban). Parkol\u00f3 alig, de m\u00e1r megk\u00f6zel\u00edteni is neh\u00e9z az eg\u00e9szet, mert olyan sz\u0171k kis \u201e\u00faton\u201d kell bemenni, hogy az val\u00f3sz\u00edn\u0171tlennek t\u0171nik , hogy itt VB-t rendezzenek. Pedig fognak!
\n Az \u00e9p\u00fcletben egy kis \u00f6lt\u00f6z\u0151t lehet haszn\u00e1lni. Itt van m\u00e1r rengeteg eur\u00f3pai versenyz\u0151, 40-50 haj\u00f3, minden holmi
\n szanasz\u00e9t.
\n Eur\u00f3p\u00e1ban, a sok eleg\u00e1ns aut\u00f3, csinos ut\u00e1nfut\u00f3k l\u00e1d\u00e1kkal, jellemzi a t\u00f6bbs\u00e9get, ott \u00e1ltal\u00e1ban nagyon kil\u00f3gunk, de itt mindenki, mint a v\u00e1ndorcirkuszban, ami\u00a0a kont\u00e9nerben volt, azt pakolgatja, vagy sem. Olcs\u00f3 \u00f6reg b\u00e9raut\u00f3kkal f\u00fcst\u00f6l\u00f6gnek, mint mi,
\n de ny\u00e1r van, nagy ny\u00e1r, f\u00faj a sz\u00e9l \u00e9s ez el\u00e9g a vitorl\u00e1z\u00e1shoz.\n<\/p>\n

\n Sz\u00e9l! Ma 10-15 csom\u00f3 volt, lassan forog, pontosabban, leng 5-10 fokot \u00e9s fokozatosan er\u0151s\u00f6dik. Nem egyenletes, a friss\u00fcl\u00e9sek is lassan j\u00f6nnek.
\n A hull\u00e1mok nem t\u00fal hossz\u00faak, de szokatlanul gyorsak.
\n Meleg van, s\u00fct a nap, 30-35 fok.\n<\/p>\n

\n A vil\u00e1gversenyek el\u0151tt, \u00e1ltal\u00e1ban azonos m\u00f3don zajlanak a v\u00edzen a napok. Els\u0151 1-2 \u00f3r\u00e1ban mindenki a csapat\u00e1val, vagy maga edz, azt\u00e1n valamelyik nagyobb csapat edz\u0151je kirak egy k\u00f6zepes, kb. 800 m\u00e9teres p\u00e1ly\u00e1t \u00e9s rajtoltat. Ide be lehet \u00e1llni, de illik megk\u00e9rdezni. K\u00e9t ilyen csapat is volt. Mi is csatlakoztunk egyhez.\n<\/p>\n

\n Mi? H\u00e1rom magyar 470-es egys\u00e9g van itt. A Bak\u00f3czy \u2013 Jo\u00f3 = (Robi\u00e9k), a V\u00edg \u2013 Szende =
\n (Acsi\u00e9k) \u00e9s a Sallai-Olosz =
\n (Gab\u00f3\u00e9k) p\u00e1ros. Robi\u00e9kkal
\n egy ausztr\u00e1l edz\u0151 dolgozik, \u0151k m\u00e1r hetek \u00f3ta itt vannak. Acsi\u00e9kkal Kelemen Tam\u00e1s \u00e9rkezett. \u00c9n a csapatvezet\u0151i megb\u00edz\u00e1s mellett, Gab\u00f3\u00e9kat igyekszem seg\u00edteni, mint edz\u0151.\n<\/p>\n

\n
\n
\n <\/a>\n<\/p>\n

\n Ne higgye most senki, hogy ez micsoda luxus. H\u00e1rom haj\u00f3 h\u00e1rom edz\u0151. Ma m\u00e1r ez a term\u00e9szetes az \u00e9lversenyz\u0151k szintj\u00e9n. Mindenki a maga v\u00e1lasztotta edz\u0151vel dolgozik, ha teheti. A t\u00e9t nagy \u00e9s ha valamire, erre most kell, musz\u00e1j \u00e1ldozni annak, aki eredm\u00e9nyt szeretne el\u00e9rni. J\u00f3 dolog, hogy vannak versenyz\u0151k, akik szeretn\u00e9nek \u00e9s tudnak is a nemzetk\u00f6zi elv\u00e1r\u00e1soknak megfelel\u0151en felk\u00e9sz\u00fclni, versenyezni.\n<\/p>\n

\n Teh\u00e1t mindh\u00e1rom magyar haj\u00f3 ott volt \u00e9s tette a dolg\u00e1t. Hogy ki, hogy ment arr\u00f3l most az\u00e9rt nem \u00edrok, mert nem tudom kinek mi volt a feladata, mit besz\u00e9lt meg az edz\u0151j\u00e9vel. Az l\u00e1tszott, hogy az Acsi\u00e9k j\u00f3l mentek, azt tudom, hogy a Robi\u00e9knak \u00f6sszekeveredett az \u00e1rbocban a spi fall valamivel \u00e9s gondjaik voltak a spi felh\u00faz\u00e1ssal. Gab\u00f3\u00e9k egy nyugd\u00edjas kor\u00fa nagyvitorl\u00e1val voltak kint, ami m\u00e1r nem volt el\u00e9g a j\u00f3 sebess\u00e9ghez.\n<\/p>\n

\n A t\u00f6bbiek? N\u00e1lunk 3 haj\u00f3 l\u00f3gott ki, egy izraeli, egy holland \u00e9s egy \u00faj-z\u00e9landi. Nekik volt meggy\u0151z\u0151 a sebess\u00e9g\u00fck ezen a napon, de ism\u00e9t hangs\u00falyozom, nem lehet egy napb\u00f3l, pl\u00e1ne edz\u00e9sb\u0151l, k\u00f6vetkeztet\u00e9seket levonni.\n<\/p>\n

\n K\u00e9sz\u00fcl\u00fcnk !
\n Ir\u00e1ny Peking !\n<\/p>\n

\n Lesznek majd fot\u00f3k is!\n<\/p>\n

\n A Zsombi csomagja meglett! Kicsit m\u00e9g id\u0151z\u00f6tt Hong Kongban, de \u00faton van.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

N\u00e9h\u00e1ny n\u00e9lk\u00fcl\u00f6zhetetlen szervez\u00e9si feladat ut\u00e1n v\u00e9gre ir\u00e1ny a kik\u00f6t\u0151. KIK\u00d6T\u00d5? Egy apr\u00f3cska klub, az egyik oldalon egy csatorn\u00e1val, ahol egy kis sz\u0171k kik\u00f6t\u0151 van, ott egy daru a motorosoknak a be-ki emel\u00e9s\u00e9re (amit aj\u00e1nlott naponta megtenni, mert volt akinek \u00e9jjel kiszak\u00edtott\u00e1k a gumij\u00e1t, de a hull\u00e1mt\u00f3l sem v\u00e9den\u00e9 meg semmi). A m\u00e1sik oldalon a homokos […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[11],"tags":[],"sailing_author":"Pomucz Tam\u00e1s","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3320"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3320"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3320\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3320"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3320"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3320"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}