{"id":3330,"date":"2007-12-26T00:00:00","date_gmt":"2007-12-25T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2007\/12\/26\/idojaras-a-rekord-ellen\/"},"modified":"2017-08-01T23:45:39","modified_gmt":"2017-08-01T21:45:39","slug":"idojaras-a-rekord-ellen","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2007\/12\/26\/idojaras-a-rekord-ellen\/","title":{"rendered":"Id\u0151j\u00e1r\u00e1s a rekord ellen"},"content":{"rendered":"

\n A leg\u00fajabb id\u0151j\u00e1r\u00e1s jelent\u00e9s megny\u00edrb\u00e1lja a rem\u00e9nyeket az idei Sydney-Hobart rekord megd\u00f6nt\u00e9s\u00e9re. A m\u00e1sodik napi lengedez\u0151 gyenge sz\u00e9l val\u00f3sz\u00edn\u0171 elveszi az es\u00e9lyt a 98 l\u00e1bas billenthet\u0151 kiel\u0171 maxikt\u00f3l, viszont megadja a lehet\u0151s\u00e9get a 40-65 l\u00e1bas haj\u00f3knak, hogy az el\u0151nysz\u00e1m\u00edt\u00e1sos rendszerben megnyerj\u00e9k a versenyt.
\n \n<\/p>\n

\n A leg\u00fajabb id\u0151j\u00e1r\u00e1s el\u0151rejelz\u00e9s szerint, 12 \u00f3r\u00e1s lengedez\u0151, 5-15 csom\u00f3s sz\u00e9l v\u00e1rja majd a versenyz\u0151ket, a 18 \u00f3r\u00e1n \u00e1t tart\u00f3, \u00e9szak-keleti sz\u00e9lben val\u00f3 rohan\u00e1s ut\u00e1n.\n<\/p>\n

\n Van r\u00e1 es\u00e9ly, hogy a h\u00e1rom maxi az els\u0151s\u00e9g\u00e9rt val\u00f3 k\u00fczdelemben meg\u00e1ll a p\u00e1lya ezen szakasz\u00e1n, ami ugyanolyan f\u00e1raszt\u00f3 lesz majd, mint az \u00e9jszakai 25 csom\u00f3s rohan\u00e1s.\n<\/p>\n

\n Ez az id\u0151j\u00e1r\u00e1si t\u00e9nyez\u0151 elrabolja az es\u00e9lyt a 3 maxi el\u0151l, hogy megd\u00f6nts\u00e9k a Wild Oats XI \u00e1ltal be\u00e1ll\u00edtott rekordot, ami 1 nap 18 \u00f3ra 40 perc \u00e9s 10 m\u00e1sodperc. \u00c9s mindenk\u00e9pp elveszi t\u0151l\u00fck az es\u00e9lyt, hogy az ide\u00e1lis sz\u00e9lben a mez\u0151nyt\u0151l elrobogva megnyerj\u00e9k az el\u0151nysz\u00e1m\u00edt\u00e1sos gy\u0151zelem\u00e9rt j\u00e1r\u00f3 Tattersall\u2019s kup\u00e1t, amit a Wild Oats 2005-ben meg is nyert.\n<\/p>\n

\n Roger Bradham meteorol\u00f3gus, aki sz\u00e1mos haj\u00f3nak ad id\u0151j\u00e1r\u00e1s-el\u0151rejelz\u00e9st, azt mondja, hogy a haj\u00f3k nagy sebess\u00e9ggel fognak haladni spinnakerrel az \u00e9szakkeleti, majd \u00e9szaknyugati sz\u00e9lben, ami eleinte csak 10-15 csom\u00f3s lesz, de az \u00e9jszaka folyam\u00e1n ak\u00e1r a 30 csom\u00f3t is el\u00e9rheti. Ekkor a vezet\u0151 haj\u00f3k val\u00f3sz\u00edn\u0171 a rekordid\u0151 el\u00f6tt fognak haladni. De a k\u00f6vetkez\u0151 napon egy gyenge d\u00e9li front fog szembev\u00e1gni a mez\u0151nynek ami az \u00f3ra ir\u00e1ny\u00e1val ellenkez\u0151leg d\u00e9lnyugatir\u00f3l \u00e1tfordul sz\u00e9p lassan \u00e9szakira 5-15 csom\u00f3s sz\u00e9ler\u0151vel. Ekkorra m\u00e1r lehetetlen, hogy a rekord el\u00f6tt legyenek. K\u00f6zel lesznek, de nem el\u00e9gg\u00e9 – nyilatkozta.\n<\/p>\n

\n Az els\u0151k befut\u00e1sa p\u00e9ntek reggelre v\u00e1rhat\u00f3, akiknek a t\u00e1v utols\u00f3 40 m\u00e9rf\u00f6ldj\u00e9n a Vihar \u00d6bl\u00f6n gyenge sz\u00e9lben kell \u00e1tjutniuk. A nap k\u00e9s\u00f6bbi r\u00e9sz\u00e9ben egy er\u0151s \u00e9szaki j\u00f6het, amivel a 40-65 l\u00e1basok k\u00f6z\u00f6tt fog eld\u0151lni az el\u0151nysz\u00e1m\u00edt\u00e1sos gy\u0151zelem.\n<\/p>\n<\/p>\n

\n A korm\u00e1nyosi \u00e9rtekezleten Rob Webb a sydney-i meteorol\u00f3giai int\u00e9zet vezet\u0151je is azt mondta, hogy 12-18 \u00f3r\u00e1t kell majd v\u00e1rni, mire \u00fajra megj\u00f6n az \u00e9szaki sz\u00e9l.\n<\/p>\n

\n Mark Richards, a Wild Oats XI korm\u00e1nyosa azt mondta: ez\u00e9rt rekordok a rekordok. Nehezen megfoghat\u00f3k \u00e9s nehezen megd\u00f6nthet\u0151k. A cs\u00fct\u00f6rt\u00f6ki nap nagyon gyengeszeles lesz \u00e9s a rekord megd\u00f6nt\u00e9s\u00e9hez nem mehet\u00fcnk sok\u00e1ig lassan. M\u00e9g az is el\u0151fordulhat, hogy 4-5 \u00f3r\u00e1n \u00e1t szinte \u00e1llunk, ami igen f\u00e1jdalmas tud lenni. Ez egy nagyon tr\u00fckk\u00f6s verseny lesz \u00e9s nagyon kem\u00e9nyen kell majd dolgoznunk taktikailag. B\u00e1rmi megt\u00f6rt\u00e9nhet. M\u00e9g ugyan van egy kis id\u0151, de ahogy k\u00f6zeledik az id\u0151, \u00fagy lesz egyre nehezebb.\n<\/p>\n

\n Az er\u0151teljes Leopard, ami 34 csom\u00f3s sebess\u00e9get \u00e9rt el a kor\u00e1bbi Rolex Fastnet verseny rekordj\u00e1nak megd\u00f6nt\u00e9se sor\u00e1n, val\u00f3sz\u00edn\u0171 vezetni fog a 18 \u00f3r\u00e1s rohan\u00e1s ut\u00e1n. De a keskeny \u00e9s kisebb nedves\u00edtett fel\u00fclet\u0171 Wild Oats k\u00f6nnyen \u00e1tveheti a vezet\u00e9st a gyenge sz\u00e9lben a Leopard el\u0151l, ami 10 tonn\u00e1val nehezebb. A Leopard tulajdonosa\/korm\u00e1nyosa Mike Slades elfogadja, hogy a Wild Oats \u00e9s a Skandia \u00e1t fogj\u00e1k ekkor venni a vezet\u00e9st, de a rekordhoz k\u00f6z\u00fck sem lesz. \u201eNehezebbek vagyunk \u00e9s t\u00f6bb sz\u00e9l kell ahhoz -legal\u00e1bb 12 csom\u00f3s-, hogy a haj\u00f3 igaz\u00e1n kiemelkedjen a v\u00edzb\u0151l \u00e9s rep\u00fclj\u00f6n.\n<\/p>\n

\n A rekord megd\u00f6nt\u00e9s\u00e9hez legal\u00e1bb 20 csom\u00f3s sz\u00e9lben k\u00e9ne majdnem egyenesen haladni v\u00e9gig, ekkor a 4 haj\u00f3 b\u00e1rmelyike meg tudn\u00e1 d\u00f6nteni a rekordot \u00e9s 30 valah\u00e1ny \u00f3ra alatt be is futn\u00e1nak.\n<\/p>\n

\n Matt Allen, az \u00e1talak\u00edtott Volvo 70-es Ichi Ban korm\u00e1nyosa \u00e9s tulajdonosa, valamint a rendez\u0151 CYCA kapit\u00e1nya (Cruising Yacht Club of Australia) azt nyilatkozta, hogy a le\u00e1ll\u00f3 sz\u00e9lben k\u00f6nnyen ut\u00f3l\u00e9rhetik a lav\u00f3rba ker\u00fclt 98 l\u00e1bas maxikat. \u201eVan p\u00e1r speci\u00e1lis vitorl\u00e1nk ilyen szelekre, hogy elker\u00fclj\u00fck a teljes le\u00e1ll\u00e1st. Sok m\u00falhat azon, hogy valaki 2 csom\u00f3val halad, vagy \u00e1ll ilyen id\u0151ben. B\u00e1rhogy t\u00f6rt\u00e9nhet, minden azon fog m\u00falni, hogy kinek van szele \u00e9s kinek nincs.\u201d\n<\/p>\n

<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A leg\u00fajabb id\u0151j\u00e1r\u00e1s jelent\u00e9s megny\u00edrb\u00e1lja a rem\u00e9nyeket az idei Sydney-Hobart rekord megd\u00f6nt\u00e9s\u00e9re. A m\u00e1sodik napi lengedez\u0151 gyenge sz\u00e9l val\u00f3sz\u00edn\u0171 elveszi az es\u00e9lyt a 98 l\u00e1bas billenthet\u0151 kiel\u0171 maxikt\u00f3l, viszont megadja a lehet\u0151s\u00e9get a 40-65 l\u00e1bas haj\u00f3knak, hogy az el\u0151nysz\u00e1m\u00edt\u00e1sos rendszerben megnyerj\u00e9k a versenyt. A leg\u00fajabb id\u0151j\u00e1r\u00e1s el\u0151rejelz\u00e9s szerint, 12 \u00f3r\u00e1s lengedez\u0151, 5-15 csom\u00f3s sz\u00e9l v\u00e1rja […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Beliczay M\u00e1rton","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3330"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3330"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3330\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3330"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3330"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3330"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}