{"id":3387,"date":"2007-10-28T00:00:00","date_gmt":"2007-10-27T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2007\/10\/28\/horvat-bajnoksag-2007\/"},"modified":"2017-08-01T23:45:26","modified_gmt":"2017-08-01T21:45:26","slug":"horvat-bajnoksag-2007","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2007\/10\/28\/horvat-bajnoksag-2007\/","title":{"rendered":"Horv\u00e1t Bajnoks\u00e1g 2007"},"content":{"rendered":"

\n Az ember az\u00e9t utazik d\u00e9lre, mert azt hiszi, hogy ott melegebb van. Split \u00e9s a Horv\u00e1t Bajnoks\u00e1g is ez\u00e9rt ker\u00fclt sokak \u00e9rdekl\u0151d\u00e9snek k\u00f6z\u00e9ppontj\u00e1ba \u00edgy okt\u00f3ber v\u00e9g\u00e9n, mert vagy j\u00f3 \u00e9vz\u00e1r\u00f3 egy tengeri verseny, vagy \u00e9ppen j\u00f3 alapoz\u00f3 a t\u00e9li vil\u00e1gbajnoks\u00e1gra.\n<\/p>\n

\n
\n H\u00e9tf\u0151: Egyszerre n\u00e9zt\u00fck reggel r\u00e9m\u00fclt \u00e9s v\u00e1gyakoz\u00f3 tekintettel mikor Olcsi\u00e9k Assoja elhagyta a tihanyi kik\u00f6t\u0151t. Pocs\u00e9k id\u0151 volt. A v\u00edz 7-8 fokos, a leveg\u0151 tal\u00e1n m\u00e9g kevesebb, a sz\u00e9l akkor m\u00e9g csak
\n
\n
\n 40 km\/h
\n <\/st1:metricconverter>
\n k\u00f6r\u00fcli. De mi akkor is d\u00e9lre utazunk, ott csak jobb lesz, igaz az el\u0151rejelz\u00e9s nem \u00edg\u00e9rt sok j\u00f3t az aut\u00f3p\u00e1ly\u00e1ra \u2013
\n
\n 140 km\/h
\n <\/st1:metricconverter>
\n sz\u00e9l. Sejtett\u00fck, hogy lez\u00e1r\u00e1s lesz. Az lett, de el\u0151tte m\u00e9g elfogyott az \u00fczemanyagunk (mert mi\u00e9rt ne), de a szitu\u00e1ci\u00f3t szerencs\u00e9re megmentette a felt\u00f6lt\u00f6tt kanna \u00e9s a Sparis busz. Azt\u00e1n v\u00e9gre Karlovac k\u00f6rny\u00e9k\u00e9n leesett az els\u0151 h\u00f3 is. Igen-igen, feh\u00e9rbe kapcsoltunk fullra. Eleinte nem t\u0171nt v\u00e9szesnek slick gumikkal sem, k\u00e9s\u0151bb, hegynek fel m\u00e1r igen. V\u00e9g\u00fcl a
\n
\n 30 cm
\n <\/st1:metricconverter>
\n h\u00f3ban sem ker\u00fclt fel a l\u00e1nc \u00e9s m\u00e9gis Splitbe \u00e9rt\u00fcnk.
\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A ki\u00edr\u00e1st \u00e9s a d\u00e1tumot \u00f6sszevetve hamar r\u00e1\u00e9bredhett\u00fcnk, hogy nemcsak a versenyre \u00e9rkezt\u00fcnk, itt ann\u00e1l t\u00f6bbr\u0151l lesz sz\u00f3: edz\u0151t\u00e1borr\u00f3l. \u00c9s az els\u0151 Splitben t\u00f6lt\u00f6tt napon v\u00edzre sz\u00e1llt a magyar csapat. J\u00f3 p\u00e1r \u00f3r\u00e1t t\u00f6lt\u00f6tt\u00fcnk el az el\u0151rejelz\u00e9s ellen\u00e9re iszonyatosan gyenge sz\u00e9lben kedden \u00e9s sajnos \u00edgy telt a hat darab magyar 470-es m\u00e1sodik napja is, b\u00e1r hazudn\u00e9k, ha azt mondan\u00e1m, hogy t\u00fal hasznos volt, mert hol f\u00fajt \u00f6t percig, hol leflaut\u00e1lt f\u00e9l \u00f3r\u00e1ra. D\u00e9lut\u00e1n ink\u00e1bb \u00f3r\u00e1s fut\u00e1ssal tett\u00fck f\u00e1raszt\u00f3v\u00e1. Van itt egy sziget k\u00f6r szer\u0171s\u00e9g, aminek a v\u00e9g\u00e9n a fanatikusok egy 800 m\u00e9teres smogfull alag\u00faton is \u00e1tfuthatn\u00e1nak, de vel\u00fck mi sem tal\u00e1lkoztunk.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k igazi ide\u00e1lis nap a vitorl\u00e1z\u00e1sra. Kellemes 10-15 csom\u00f3s – \u00fagy sejtj\u00fck – Yugo f\u00fajt, b\u00e1r az es\u0151 m\u00e9g nem \u00e9rt ide vele, \u00edgy adhattunk az \u00e9lvezetnek is. Lassan a horv\u00e1tok is \u00f6sszeszedik magukat, konkr\u00e9tan meg\u00e9rkeztek azok, akik egy \u00e9vben csak egyszer \u00fclnek haj\u00f3ban \u00e9s furcsa, kor\u00e1bban soha nem l\u00e1tott konfigur\u00e1ci\u00f3kat hoznak l\u00e9tre, amelyek id\u0151nk\u00e9nt igen sz\u00e9pen pengetnek.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n P\u00e9nteken, az els\u0151 versenynapon kellemesen k\u00f6zepes Yugo fogadott benn\u00fcnket \u00e9s a spliti rendez\u0151s\u00e9g hihetetlen r\u00f6vid id\u0151 alatt le is zavart 3 futamot. A p\u00e1ly\u00e1t az \u00f6b\u00f6lben fogt\u00e1k, ami eleinte kiss\u00e9 furcsa volt, amikor kb. 1 m\u00e9rf\u00f6ldre ny\u00edlt v\u00edz v\u00e1rt r\u00e1nk, de h\u00e1t ez volt, k\u00f6r\u00f6zt\u00fcnk ott, ahol kellett. A sz\u00e9l nem volt t\u00fal k\u00f6vetkezetes \u00e9s hol a jobb, hol a bal oldal fizetett. A mez\u0151ny\u00fcnk viszont el\u00e9gg\u00e9 nemzetk\u00f6zi \u00e9s er\u0151sebb, mint el\u0151zetesen v\u00e1rtuk. Vannak itt ISR, SLO, SUI vitorl\u00e1z\u00f3 nemzetek is.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n P\u00e9nteken egy futamot lesz\u00e1m\u00edtva el\u00e9gedettek lehett\u00fcnk az eredm\u00e9ny\u00fcnkkel, mert nem j\u00f6tt ki annyira a sebess\u00e9gi probl\u00e9ma, mint ahogyan m\u00e1snap a gyenge sz\u00e9lben.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Szombaton egy futam volt, ahol kiss\u00e9 elv\u00e9rezt\u00fcnk, mert hi\u00e1ba a j\u00f3 rajt, j\u00f3 oldal; a k\u00f6lcs\u00f6n haj\u00f3, a m\u00e9g k\u00f6lcs\u00f6nebb \u00e1rboc \u00e9s vitorla ismeretlens\u00e9ge miatt elvesztett\u00fck a sebess\u00e9gi csat\u00e1t. Sebaj, ezzel sz\u00e1moltunk (a rig 4. napj\u00e1t \u00e9li ebben a fel\u00e1ll\u00e1sban, az \u00e1ll\u00edt\u00e1sokat meg hasaltuk \u00e9s nem volt \u00e9ppen t\u00f6k\u00e9letes).
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Vas\u00e1rnap \u201ebefagyott\u201d. P\u00e1r\u00e1s reggelre \u00e9bredt\u00fcnk \u00e9s sejtett\u00fck, hogy m\u00e1r pakolhatn\u00e1nk is sz\u00e9l hi\u00e1ny\u00e1ban, de az\u00e9rt megv\u00e1rtuk a 2 \u00f3r\u00e1t \u00e9s a d\u00edjkioszt\u00f3t.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A verseny \u00f6sszess\u00e9g\u00e9ben igen sz\u00ednvonalas volt, aki teheti menjen el j\u00f6v\u0151re is, tal\u00e1n p\u00e1r nappal kor\u00e1bban, mert tengerre magyar\u2026
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n R\u00e9sztvev\u0151 magyarok:
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n
\n 470
\n <\/span>
\n <\/u>
\n <\/b>\n<\/p>\n

\n
\n Kar\u00e1csony R\u00e9ka \u2013 Loidl N\u00f3ri
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Szamodi Tam\u00e1s \u2013 B\u00e1rdos Mih\u00e1ly
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n V\u00e1radi Imre \u2013 Serke \u00c1ron
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Sallai G\u00e1bor – Olosz D\u00e1vid
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Bak\u00f3czy R\u00f3bert \u2013 Jo\u00f3 Krist\u00f3f
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Hercsel M\u00e1t\u00e9 \u2013 Horv\u00e1th Mikl\u00f3s
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n
\n Finn
\n <\/span>
\n <\/u>
\n <\/b>\n<\/p>\n

\n
\n P\u00e1l Gaszton
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n
\n Laser
\n <\/span>
\n <\/u>
\n <\/b>\n<\/p>\n

\n
\n Berecz Zsombor
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Gasztron\u00f3miai rovatunkat Jana, Jan\u00e1n\u00e9 \u00c9va \u00e9s Csilla vezette \u2013 h\u00e1la \u00e9rte! \ud83d\ude42
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Szem\u00e9ly szerint k\u00f6sz\u00f6net a Bardon Sailing Teamnek \u00e9s a Tihanyi Haj\u00f3s Egyletnek, hogy eljuthattunk a Horv\u00e1t Bajnoks\u00e1gra.
\n <\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Az ember az\u00e9t utazik d\u00e9lre, mert azt hiszi, hogy ott melegebb van. Split \u00e9s a Horv\u00e1t Bajnoks\u00e1g is ez\u00e9rt ker\u00fclt sokak \u00e9rdekl\u0151d\u00e9snek k\u00f6z\u00e9ppontj\u00e1ba \u00edgy okt\u00f3ber v\u00e9g\u00e9n, mert vagy j\u00f3 \u00e9vz\u00e1r\u00f3 egy tengeri verseny, vagy \u00e9ppen j\u00f3 alapoz\u00f3 a t\u00e9li vil\u00e1gbajnoks\u00e1gra. H\u00e9tf\u0151: Egyszerre n\u00e9zt\u00fck reggel r\u00e9m\u00fclt \u00e9s v\u00e1gyakoz\u00f3 tekintettel mikor Olcsi\u00e9k Assoja elhagyta a tihanyi kik\u00f6t\u0151t. […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[11],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3387"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3387"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3387\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3387"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3387"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3387"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}