{"id":3388,"date":"2007-10-28T00:00:00","date_gmt":"2007-10-27T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2007\/10\/28\/kod-kupa-2007-avagy-a-bananhej-keringo\/"},"modified":"2017-08-01T23:45:25","modified_gmt":"2017-08-01T21:45:25","slug":"kod-kupa-2007-avagy-a-bananhej-keringo","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2007\/10\/28\/kod-kupa-2007-avagy-a-bananhej-keringo\/","title":{"rendered":"K\u00f6d Kupa 2007 – Avagy a ban\u00e1nh\u00e9j kering\u0151"},"content":{"rendered":"
\n Az idei verseny m\u00e9lt\u00f3 volt a nev\u00e9hez. A l\u00e1tot\u00e1vols\u00e1g n\u00e9ha alig \u00e9rte el a 100 m\u00e9tert. Ennek t\u00fckr\u00e9ben izgalmas veryeny kerekedett. Az abszolut els\u0151 az els\u0151 hazai verseny\u00e9n idul\u00f3 Principessa lett.\n<\/p>\n
<\/p>\n
\n \u00d6t \u00e9ve indultam el\u0151sz\u00f6r a K\u00f6d kup\u00e1n, az\u00f3ta nem hagytam ki egyszer sem. Id\u00e9n f\u0151leg a Magorral mentem, de erre a r\u00f6vid versenyre nem lett volna \u00e9rdemes elhozni Szigligetr\u0151l, \u00edgy m\u00e1s lehet\u0151s\u00e9g ut\u00e1n tekintgettem. Olvastam a Haj\u00f3 Magazinban az UFO 22-esr\u0151l, ami el\u00e9gg\u00e9 megtetszett, majd amikor sz\u00e9tszedt\u00fck a Diego-t Kenes\u00e9n, tal\u00e1lkoztam Ronival ( Orm\u00e1ndlaki \u00c1ron ), aki \u00e9ppen az TBS nagyd\u00edjra k\u00e9sz\u00fclt a haj\u00f3val. Akkor besz\u00e9lgett\u00fcnk, \u00e9s abban maradtunk, hogy vihetem a g\u00e9pet a K\u00f6d kup\u00e1ra.\n<\/p>\n
\n
\n Az M7-esen lefel\u00e9 gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 id\u0151 volt. S\u00fct\u00f6tt a nap eg\u00e9szen Szabadbatty\u00e1nig. Ekkor mintha egy m\u00e1sik orsz\u00e1gba \u00e9rkezt\u00fcnk volna, tejf\u00f6l s\u0171r\u0171s\u00e9g\u0171 k\u00f6d. Kenes\u00e9re \u00e9rve nem volt t\u00fal meleg. \u00d6sszekapom a csapatot, \u00e9s szerelj\u00fck a haj\u00f3t. K\u00e9t h\u00f6lgy ( Andi \u00e9s Eg\u00e9r bar\u00e1tom 8 \u00e9ves l\u00e1nya Zs\u00f3fi ) \u00e9s maga Eg\u00e9r. A haj\u00f3 szerel\u00e9se telefonos seg\u00edts\u00e9ggel ment, majd elr\u00fagtuk a partot, de el\u00e9g k\u00e9s\u0151n, f\u00e9l 10 k\u00f6r\u00fcl. Eleinte gennakerrel indultunk a d\u00e9li sz\u00e9lben. A l\u00e1t\u00f3t\u00e1vols\u00e1g kb. 100 m\u00e9ter volt. A kik\u00f6t\u0151 el\u0151tt bec\u00e9loztuk Alm\u00e1dit saccra, majd elindultunk. Semmi m\u0171szer, m\u00e9g egy kompassz sem volt a haj\u00f3n. \u00dagy l\u00e1tszik, nekem ilyen haj\u00f3k \u201ejutnak\u201d\u00a0\ud83d\ude42 Addig nem volt semmilyen baj, am\u00edg egy ir\u00e1nyba tudtunk haladni, de azt\u00e1n halsoltunk p\u00e1rat, \u00e9s r\u00f6gt\u00f6n nem volt ir\u00e1nyunk. Ekkor tal\u00e1lkoztunk a f\u0151rendez\u0151, motorcs\u00f3nakban rohang\u00e1l\u00f3 Vizip\u00f3kkal, aki hosszas k\u00f6ny\u00f6rg\u00e9s ut\u00e1n sem volt hajland\u00f3 felvenni minket vont\u00e1ra, viszont elmondta, hogy itt lesz a b\u00f3ja. Na ezzel ki voltunk seg\u00edtve baromira, \u00edgy m\u0171szerek n\u00e9lk\u00fcl. A sz\u00e9l v\u00e1ltozott, le kellett venn\u00fcnnk a gennakert \u00e9s kreuzoltunk. Na ekkor teljesen megsz\u0171ntek az ir\u00e1nyok. F\u0151leg, hogy m\u00e9g fordultunk is p\u00e1rat. Ekkor a leg\u00e9nys\u00e9g elfogyasztott egy ban\u00e1nt, \u00e9s a h\u00e9jat a v\u00edzbe dobta. Ekkor nem sok jelent\u0151s\u00e9get tulajdon\u00edtottam ennek a tettnek, de 20 perc m\u00falva, amikor m\u00e1r fordultunk t\u00f6bbet is, egyszer csak felt\u00fcnk a
\n ban\u00e1nh\u00e9j abban a form\u00e1ban, ahogy v\u00edzbe eresztett\u00fck. Ekkor hatalmas r\u00f6h\u00f6g\u00e9s t\u00f6rt ki a haj\u00f3n. Fogalmunk sem volt arr\u00f3l, hogy merre j\u00e1runk. Volt aut\u00f3zaj, de nem tudtuk eld\u00f6nteni, hogy melyik ir\u00e1nyba \u00e1llunk. Folyamatosan r\u00f6h\u00f6gt\u00fcnk, majd elke
\n
\n zdt\u00fcnk gondolkozni azon, hogy a rajtot m\u00e1r tutira lek\u00e9ss\u00fck. Volt 15 perc\u00fcnk a rajtig. Ekkor a semmib\u0151l motorzaj hallatszott. F\u00fclelt\u00fcnk, \u00e9s egyszer csak el\u0151bukkant a falb\u00f3l a Fruska Bavaria 44-es. Mint a megv\u00e1lt\u00f3, \u00fagy \u00e9rkezett vid\u00e1m leg\u00e9nys\u00e9g\u00fcnkh\u00f6z. Mikor megtudtuk, hogy \u201eszint\u00e9n zen\u00e9sz\u201d, k\u00f6telet dobva h\u00faztak minket. \u00c1ll\u00edt\u00f3lag volt gps-\u00fck. J\u00f3 sokat ment\u00fcnk, majd egyszer csak felt\u0171nt a part. Hopp\u00e1, g\u00e1z vissza, kanyar balra. Alm\u00e1din\u00e1l voltunk, m\u00e1r mosoly is j\u00f6tt az arcunkra. F\u00e1ztunk, hiszen nem volt t\u00fal meleg, \u00e9s nem mozogtuk agyon magunkat. \u00c1tsz\u00f3ltak a Frusk\u00e1r\u00f3l, hogy halaszt\u00e1s van. Ekkor m\u00e9g boldogabbak lett\u00fcnk, hiszen \u00edgy m\u00e9g \u00e9rtelme is lesz a mai napnak. \u00c9s hirtelen el\u0151t\u0171nt a tejf\u00f6lb\u0151l a mez\u0151ny a rendez\u0151 haj\u00f3kkal.\n<\/p>\n
\n Halaszt\u00e1s volt, a sz\u00e9l kezdett friss\u00fclni. Pap\u00edron osztogatt\u00e1k a b\u00f3j\u00e1k koordin\u00e1t\u00e1it, amit ugyan elvett\u00fcnk, de nem tudtuk sokmindenre haszn\u00e1lni. Odament\u00fcnk klubt\u00e1rs haj\u00f3nkhoz a Macarell\u00e1hoz, hogy az ig\u00e9rt forralt bort felvegy\u00fck, de ki volt t\u00e9ve az elfogyott t\u00e1bla. Helyette kaptunk ment\u0151mell\u00e9nyeket, \u00edgy k\u00e9nyelmesebben utazhattunk. A sz\u00e9l a F\u0171zf\u0151i \u00f6b\u00f6l fel\u0151l f\u00faj azt hiszem. Mondjuk nekem fogalmam sem volt, hogy hol lesz a b\u00f3ja ( m\u00e9g j\u00f3 hogy nem a leggyorsabb haj\u00f3n \u00fclt\u00fcnk ). Eleinte azt gondoltam, hogy b\u0151ven j\u00f3 lesz v\u00edz fel\u0151l indulni, \u00e9s tal\u00e1n majd gennakerezni is lehet. Nem v\u00e1lt be a taktika. A rajt m\u00e9g futtatott kreuz volt, majd folyamatosan \u00e9lesedett. Azok, akik fel\u00fcl rajtoltak, behozhatatlan el\u0151nyre tehettek szert. J\u00f3l rajtoltunk, de p\u00e1r perccel a rajt ut\u00e1n sokan \u201etonn\u00e1b\u00f3l\u201d \u00e1tmentek alattunk vagy felett\u00fcnk. Kis s\u00e1rga haj\u00f3nk nem harapta nagyon a kreuz szakaszt. Sokkal a rajt ut\u00e1n t\u0171nt fel a Principessa mellett\u00fcnk, majd haladt tova sebesen. Lassan megpillantottuk a b\u00f3j\u00e1t, \u00e9s ahhoz, hogy el\u00e9rj\u00fck, m\u00e9g fordulni kellett.\n<\/p>\n
\n
\n \u00d6tvenesek, Nauticok, Sud\u00e1r, Sholtz22-esek, Regin\u00e1k t\u00e1rsas\u00e1g\u00e1ban vett\u00fck a b\u00f3j\u00e1t, de volt m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk 8mod is. Gennaker fel. Igen \u00e1m, de a lelkes leg\u00e9nys\u00e9g rossz helyre k\u00f6t\u00f6tte be, \u00edgy \u00e1tadtam a korm\u00e1nyt, \u00e9s heveny ord\u00edt\u00e1sok k\u00f6zepette megoldottam a k\u00e1oszt. Megnyugodtak a ked\u00e9lyek, \u00e9s gyorsulva utaztunk lila gennaker\u00fcnk alatt. A haj\u00f3 sz\u00e9pen haladt, szinte \u00e1llva hagytuk a mez\u0151nyt az id\u0151k\u00f6zben kettesre er\u0151s\u00f6d\u0151 sz\u00e9lben. Sorra hagytuk le a haj\u00f3kat, \u00e9s vett\u00fck az alm\u00e1di jelet. Halz, \u00e9s ir\u00e1ny a v\u00edz fel\u00e9. Ezen a szakaszon m\u00e9g utol\u00e9rt\u00fck a lassabb, de eddig jobban taktik\u00e1z\u00f3 haj\u00f3kat, majd le is hagytuk \u0151ket. K\u00f6zben elkezdtek j\u00f6nni a haj\u00f3k m\u00e1r visszafel\u00e9, majd nemsok\u00e1ra megpillantottuk a jelet, ami feh\u00e9r volt. Enn\u00e9l kev\u00e9sb\u00e9 felt\u0171n\u0151t nehezebb lett volna tal\u00e1lni erre az id\u0151re.\u00a0\ud83d\ude42 A sz\u00e9l folyamatosan gyeng\u00fclt, v\u00e9g\u00fcl olaj vizen vett\u00fck a K\u00e1ptalan magass\u00e1g\u00e1ban l\u00e9v\u0151 jelet. Megint kreuz k\u00f6vetkezett, ami nem kedvezett. El\u0151tt\u00fcnk a Paquita \u00e9s a Ganz, m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk a Szir\u00e1k\u00f3. Ink\u00e1bb a partot h\u00faztuk, ami csak eleinte t\u0171nt j\u00f3 v\u00e1laszt\u00e1snak. Nem voltunk gyorsak ezen a szakaszon, tal\u00e1n valami h\u00edn\u00e1rt is \u00f6sszeszedt\u00fcnk, de lehet, hogy csak lelkit.\u00a0\ud83d\ude42 A befut\u00f3 el\u0151tt elment a R\u00e1cz\u00e1fol \u00e9s a K\u00e9kmad\u00e1r, a v\u00e9g\u00e9n a rongyol\u00f3val k\u00f6zleked\u0151 Scholtz 22-es is. A mi kis 9m2-es fockunk kicsinek bizonyult erre az id\u0151re. Nem tudom hanyadiknak futottunk be v\u00e9g\u00fcl, mert mikor e sorokat \u00edrom, m\u00e9g nem kaptam eredm\u00e9nyt.\n<\/p>\n
\n A haza\u00fat az megint egy r\u00e9m\u00e1lom. Semmi sz\u00e9l, \u00e9s m\u00e9g el kell jutni Kenes\u00e9re. Hideg van
\n
\n nagyon, f\u00e1znak a l\u00e1nyok, \u00e9s bizony mi is. 1,5 \u00f3ra l\u00f6gyb\u00f6l\u0151d\u00e9s ut\u00e1n j\u00f6tt a Dolce Vita, \u00e9s a remek ivarar\u00e1nyban k\u00f6zleked\u0151 ( 3 n\u0151, 1 f\u00e9rfi ) haj\u00f3 v\u00e9g\u00fcl felvett minket. Az utols\u00f3 m\u00e9tereken kifogyott az \u00fczemanyag, de bev\u00e1nszorogtunk. Leszerel\u00e9s, majd a b\u00fcf\u00e9ben forr\u00f3 csoki, k\u00e9s\u0151bb forr\u00f3 zuhany. Ezek ut\u00e1n ir\u00e1ny Alm\u00e1di.\n<\/p>\n
\n Elint\u00e9zt\u00fck az adminisztrat\u00edv dolgokat, majd be\u00e1lltunk a sorba. Hamar feljutottunk az emeletre, ahol el\u00e9g anarchikus l\u00e1tv\u00e1ny fogadott a sv\u00e9dasztalok mellett. N\u00e9mi p\u00f6rk\u00f6lt, galuska \u00e9s \u00e9dess\u00e9gek mellett volt id\u0151m seg\u00edteni az eredm\u00e9ny elk\u00e9sz\u00fclt\u00e9ben, majd d\u00edjkioszt\u00f3. Szok\u00e1sos d\u00edjak, nem jelen l\u00e9v\u0151 YS1 gy\u0151ztes.\n<\/p>\n
\n Ez volt a 2007-es K\u00f6d Kupa, j\u00f6v\u0151re az\u00e9rt megn\u00e9zem el\u0151re az id\u0151j\u00e1r\u00e1st! ( eEt csak most gondolom, j\u00f6v\u0151re biztosan m\u00e1sk\u00e9ppen l\u00e1tom majd! )<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
Az idei verseny m\u00e9lt\u00f3 volt a nev\u00e9hez. A l\u00e1tot\u00e1vols\u00e1g n\u00e9ha alig \u00e9rte el a 100 m\u00e9tert. Ennek t\u00fckr\u00e9ben izgalmas veryeny kerekedett. Az abszolut els\u0151 az els\u0151 hazai verseny\u00e9n idul\u00f3 Principessa lett. \u00d6t \u00e9ve indultam el\u0151sz\u00f6r a K\u00f6d kup\u00e1n, az\u00f3ta nem hagytam ki egyszer sem. Id\u00e9n f\u0151leg a Magorral mentem, de erre a r\u00f6vid versenyre nem […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Pallay Tibor","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3388"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3388"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3388\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3388"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3388"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3388"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}