{"id":3434,"date":"2007-09-12T00:00:00","date_gmt":"2007-09-11T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2007\/09\/12\/8mod-europa-kupa-bodensee\/"},"modified":"2017-08-01T23:45:15","modified_gmt":"2017-08-01T21:45:15","slug":"8mod-europa-kupa-bodensee","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2007\/09\/12\/8mod-europa-kupa-bodensee\/","title":{"rendered":"8MOD Eur\u00f3pa Kupa – Bodensee"},"content":{"rendered":"

\n A legn\u00e9pszer\u0171bb magyar nagyhaj\u00f3s oszt\u00e1lyt 4 egys\u00e9g k\u00e9pviselte a Bodensee-n rendezett Eur\u00f3pa Kup\u00e1n. Egy hajsz\u00e1lon m\u00falott, hogy a Lombard nem els\u0151, a Syrius pedig nem harmadik lett…\n<\/p>\n

\n
\n 8m\u00e9ter One Design Eur\u00f3pa Kupa<\/p>\n

Szeptember 6. \u00e9s 9. k\u00f6z\u00f6tt ker\u00fclt megrendez\u00e9sre a Konstanzer Yacht Klub \u00e1ltal az idei 8 m\u00e9teres Eur\u00f3pa Kupa a Bodensee-n. Eredetileg 5 magyar egys\u00e9g \u00e9s \u00f6sszesen 19 haj\u00f3 jelezte r\u00e9szv\u00e9teli sz\u00e1nd\u00e9k\u00e1t, de v\u00e9g\u00fcl a sv\u00e9dek \u00e9s a 2004-es bajnok Raiffiesen nem jelentek meg a cs\u00fct\u00f6rt\u00f6ki felm\u00e9r\u00e9sen. M\u00e1r az id\u0151j\u00e1r\u00e1s-el\u0151rejelz\u00e9sekb\u0151l lehetett sejteni, hogy borult \u00e9g v\u00e1rhat\u00f3 sz\u00e9l \u00e9s es\u0151 n\u00e9lk\u00fcl. Kifel\u00e9 menet azonban M\u00fcnchen mellett 4,5 fokban zuhogott az es\u0151, p\u00e1r m\u00e9terrel feljebb pedig a h\u00f3. Mire azonban ki\u00e9rt\u00fcnk, cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k d\u00e9lut\u00e1nra, addigra nem esett \u00e9s sz\u00e9p id\u0151 volt, igaz sz\u00e9l nem f\u00fajt. A m\u00e9rlegel\u00e9s ut\u00e1ni ev\u00e9ssel vigy\u00e1zni kellett, hogy aludni is tudjunk.
\n \"Lombard\"
\n
\n M\u00e1snap reggel 9-kor korm\u00e1nyos-\u00e9rtekezlet, \u00e9s 11-kor rajt. Vagyis csak lett volna, mert nem volt sz\u00e9l. A t\u00f3 kisebb \u00f6bl\u00e9b\u0151l r\u00e1ad\u00e1sul kiszorultunk, hiszen ezen a napon a rend\u0151r\u00f6knek \u00e9s a t\u0171zolt\u00f3knak rendeztek pont ott nagyhaj\u00f3s t\u00faraversenyt a sv\u00e1jciak. A nagyvizen sem f\u00fajt azonban semmilyen norm\u00e1lis sz\u00e9l, de egy br\u00edzbe belel\u0151ve indult az els\u0151 futam. Ez egy le\u00e1ll\u00f3 \u00e9s t\u00f6bb mint 90 fokot elfordul\u00f3 sz\u00e9lben ment v\u00e9gig, a rendez\u0151s\u00e9g ugyanis \u00fagy d\u00f6nt\u00f6tt hogy egy rossz futam is jobb mint a semmilyen. A Syrius a m\u00e1sodik helyen v\u00e9gzett, mi a Lombarddal a hetedikek lett\u00fcnk. A m\u00e1sodik futam tal\u00e1n picit jobb k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6zt zajlott, de nem sokkal. A befut\u00f3ban elment alattunk egy haj\u00f3, \u00edgy m\u00e1sodikak lett\u00fcnk. A harmadik futamot aznap lel\u0151tte a rendez\u0151s\u00e9g. Parton csapolt s\u00f6r v\u00e1rt, \u00e9s a klubh\u00e1zban pedig egy kis ennival\u00f3. Az aznapi gy\u0151ztesek \u00e9s az utols\u00f3k is kaptak egy-egy lobog\u00f3t, valamint minden egys\u00e9g egy tagja jogosult volt a Freitag-massage-ra.
\n
\n M\u00e1snap kipihenten \u00e9bredt\u00fcnk, de a sz\u00e9l nem szedte \u00f6ssze mag\u00e1t. Csup\u00e1n egy egys\u00e9g ment ki reggel, mindenki m\u00e1s maradt a parton. D\u00e9l k\u00f6r\u00fcl cs\u00fasztunk ki, sz\u00e9l alig-alig volt, de m\u00e9gis kisv\u00e1rtatva lej\u00f6tt az L lobog\u00f3 (igen az L, halaszt\u00e1st ott nem szok\u00e1s ilyenkor h\u00fazni). A p\u00e9ntekin\u00e9l kicsivel jobb futamok ut\u00e1n 5,1,1-et futva egy ponttal a Caipirinha m\u00f6g\u00f6tt egy ponttal lemaradva a m\u00e1sodik helyen \u00e1lltunk, m\u00edg a Syrius ugyanennyi h\u00edj\u00e1n a dobog\u00f3 legkisebb fok\u00e1ra \u00e1llhatott. \u00c9rdekess\u00e9g volt a kis \u00f6b\u00f6lben ahol a versenyt rendezt\u00e9k, hogy mivel mindenki motorcs\u00f3nak\u00e1zott, \u00e9s a menetrendszerinti Katamar\u00e1n \u00e9s egy\u00e9b r\u00e9gi st\u00edlus\u00fa nagy szem\u00e9lysz\u00e1ll\u00edt\u00f3 haj\u00f3k is f\u00f6l-al\u00e1 mentek, szinte egyfolyt\u00e1ban hull\u00e1mzott a viz, \u00e9s
\n \"Syrius\"
\n nem volt ritka hogy csak p\u00e1r m\u00e9terre mentek el a motorosok, id\u0151nk\u00e9nt a versenyben l\u00e9v\u0151 haj\u00f3kat nemhogy h\u00e1tr\u00e1ltatva, hanem ir\u00e1nyv\u00e1ltoztat\u00e1sra k\u00e9nyszer\u00edtve. Este megint a konstanzi csapolt s\u00f6r v\u00e1rt minket a parton, ami nagyon finom volt, \u00e9s egy h\u00e1romfog\u00e1sos vacsor\u00e1val is kedveskedett nek\u00fcnk a rendez\u0151 klub. Vas\u00e1rnapra virrad\u00f3an megint semmi sz\u00e9l nem volt, de mivel nek\u00fcnk kellett a futam, kiment\u00fcnk egy arra alkalmas cs\u00edkban. Sajnos mire a t\u00f6bbiek \u00e9s a rendez\u0151s\u00e9g kij\u00f6tt, addigra el\u00e1llt a sz\u00e9l. Egyre fesz\u00fcltebbek voltunk, de d\u00e9l ut\u00e1n nem sokkal j\u00f6tt valami a patak fel\u0151l. Nemsok\u00e1ra k\u00e9t I lobog\u00f3s \u00e1ltal\u00e1nos visszah\u00edv\u00f3 ut\u00e1n a feket\u00e9re rajtoltunk, \u00e9s itt m\u00e9g rem\u00e9nykedhett\u00fcnk, hiszen G\u00e9z\u00e1\u00e9k ellenfele feltartotta a mi\u00e9nket. \u00d5ket a krejcb\u00f3j\u00e1n\u00e1l ki is \u00edrt\u00e1k, ellenfel\u00fcnk pedig a 7. helyen vette azt, m\u00edg mi els\u0151, G\u00e9z\u00e1\u00e9k pedig a m\u00e1sodik helyen. Azonban h\u00e1tsz\u00e9lben fogyott a sz\u00e9l, \u00e9s b\u00e1r p\u00e1lyar\u00f6vid\u00edt\u00e9st dud\u00e1lt a rendez\u0151s\u00e9g, nem \u00e9rt\u00fcnk le m\u00e9g a leeb\u00f3j\u00e1ig sem, amikor teljes sz\u00e9lcsend volt \u00e9s k\u00e9nytelenek voltak lel\u0151ni a futamot. \u00cdgy egy m\u00e1sodik \u00e9s egy negyedik hellyel t\u00e9rhetett haza a magyar csapat. Kassai\u00e9k a Hunboattal b\u00e1r sokszor j\u00f3 helyen \u00e1lltak, de m\u00e9gsem tudtak igaz\u00e1n j\u00f3 helyen v\u00e9gezni, Solti P\u00e9ter\u00e9knek pedig a Nekem 8-cal nagyon nem j\u00f6tt ki a l\u00e9p\u00e9s.
\n
\n Egy hangulatos d\u00edjkioszt\u00f3 ut\u00e1n pedig elindultunk haza az 1000km-es \u00faton.
\n
\n \u00d6sszefoglalva nagyon j\u00f3l \u00e9rezt\u00fck magunkat, gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 sz\u00e9p helyen voltunk a vizen \u00e9s a sz\u00e1razf\u00f6ld\u00f6n egyar\u00e1nt, \u00e9s mindenkinek tudom javasolni hogy egyszer l\u00e1togasson ki a Bodensee-re!<\/p>\n

Demj\u00e9n Albert
\n
\n Lombard
\n
\n HUN-108
\n <\/span>
\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A legn\u00e9pszer\u0171bb magyar nagyhaj\u00f3s oszt\u00e1lyt 4 egys\u00e9g k\u00e9pviselte a Bodensee-n rendezett Eur\u00f3pa Kup\u00e1n. Egy hajsz\u00e1lon m\u00falott, hogy a Lombard nem els\u0151, a Syrius pedig nem harmadik lett… 8m\u00e9ter One Design Eur\u00f3pa Kupa Szeptember 6. \u00e9s 9. k\u00f6z\u00f6tt ker\u00fclt megrendez\u00e9sre a Konstanzer Yacht Klub \u00e1ltal az idei 8 m\u00e9teres Eur\u00f3pa Kupa a Bodensee-n. Eredetileg 5 magyar […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"www.sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3434"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3434"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3434\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3434"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3434"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3434"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}