{"id":357,"date":"2015-09-07T13:44:00","date_gmt":"2015-09-07T11:44:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/09\/07\/65-centomiglia\/"},"modified":"2017-08-02T00:15:20","modified_gmt":"2017-08-01T22:15:20","slug":"65-centomiglia","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/09\/07\/65-centomiglia\/","title":{"rendered":"65. Centomiglia"},"content":{"rendered":"

\n \u2013 egy \u00fajabb SAFRAM gy\u0151zelemmel \u00e9rt v\u00e9get a Garda kaland\n<\/p>\n

\n Els\u0151 olvasatra szinte term\u00e9szetesnek t\u0171nik, hogy az idei K\u00e9kszalag \u00e9s a Gorla megnyer\u00e9se ut\u00e1n a sv\u00e1jci Ventilo 35 katamar\u00e1n \u2013 a Team Black Jack k\u00f6zrem\u0171k\u00f6d\u00e9s\u00e9vel \u2013 \u00fajabb sikereket zsebelhetett be. \u00c1m ez a t\u00f6rt\u00e9net mindennek mondhat\u00f3, csak egyszer\u0171nek nem.\n<\/p>\n

\n A Black Jack \u201eSL-33\u201d \u00e9s a Safram \u201eVentilo 35\u201d katamar\u00e1n nem csak m\u00e9retben \u00e1ll k\u00f6zel egym\u00e1shoz. Az \u00e9v elej\u00e9t\u0151l kezd\u0151d\u0151en k\u00f6z\u00f6sen k\u00e9sz\u00fcltek a megm\u00e9rettet\u00e9sekre, mely a versenyeken t\u00fal m\u00e1r a bar\u00e1ti szintet s\u00farolta. Mi sem bizony\u00edtja ezt jobban, mint hogy a K\u00e9kszalagon P\u00e9nzes Attila seg\u00edtette \u0151ket a navig\u00e1l\u00e1sban, a Gorl\u00e1n pedig P\u00e9nzes Botond kezelte a genakkert. A k\u00e9t haj\u00f3 a 65. Centomiglia t\u00f3ker\u00fcl\u0151 versenyt is k\u00f6z\u00f6sen k\u00edv\u00e1nta teljes\u00edteni, de id\u0151k\u00f6zben sajnos a Black Jack r\u00e1\u00e9r\u0151 leg\u00e9nys\u00e9ge h\u00e1rom f\u0151re fogyatkozott. \u00cdgy az a d\u00f6nt\u00e9s sz\u00fcletett, hogy Botond \u00e9s Rozsda a k\u00eds\u00e9r\u0151 motorosb\u00f3l seg\u00edti a Safram csapat\u00e1t, \u00e9s \u0151k pedig megpr\u00f3b\u00e1lnak \u201eP\u00e9nzes tag\u201d n\u00e9lk\u00fcl t\u00f3ker\u00fcl\u0151t nyerni. Bizony majdnem elbukt\u00e1k, de n\u00e9zz\u00fck csak sz\u00e9pen sorban az esem\u00e9nyeket.\n<\/p>\n

\n A Gorla alatt kider\u00fclt, hogy a Safram b\u00f3j\u00e1n tud csak parkolni, \u00e9s sz\u00fcks\u00e9ge lesz komolyabb k\u00eds\u00e9r\u0151 motorosra. Nem agyaltunk sokat, ha m\u00e1r az SL-33 nem lehet a helysz\u00ednen, a motorost felaj\u00e1nlottuk, \u00e9s kivonszoltuk. Az \u00fat remek volt, a napf\u00e9nyes It\u00e1lia h\u00e1rom aut\u00f3p\u00e1lya s\u00e1von d\u00fcb\u00f6rg\u0151 gazdas\u00e1g\u00e1t l\u00e1tva egyre sz\u00e9lesebb volt a mosoly a fejemen. A hangulatot csak fokozta, hogy a r\u00e1di\u00f3b\u00f3l a \u201970-es \u00e9vek Italo Disco v\u00e1logat\u00e1sa sz\u00f3lt egy akt\u00edv trieszti ad\u00f3nak k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en. A Garda t\u00f3hoz k\u00f6zeledve egyre n\u0151tt a szembe j\u00f6v\u0151 aut\u00f3k \u00e1tlag\u00e9rt\u00e9ke. Egy darabig sz\u00e1moltam a kiemelked\u0151 m\u00e1rk\u00e1kat, majd r\u00e1j\u00f6ttem, itt ez a term\u00e9szetes. Ja, \u00e9s el ne feledjem, valahogy mind tiszt\u00e1k voltak, \u00e9s csillogtak-villogtak.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n A megbesz\u00e9lt id\u0151pontra a f\u0151t\u00e9ren volt a sz\u00e1ll\u00edtm\u00e1ny, ahol \u00f6t perc alatt \u2013 igen nem t\u00e9ved\u00e9s \u2013 megval\u00f3sult a ledaruz\u00e1s, az \u00fatifuti elrejt\u00e9s, \u00e9s a kijel\u00f6lt helyre val\u00f3 parkol\u00e1s.
\n
\n (Ez ut\u00f3bbinak k\u00e9s\u0151bb m\u00e9g lesz szerepe)
\n <\/em>
\n . Mire ezzel elk\u00e9sz\u00fclt\u00fcnk, a K\u00e9kszalagon elkezd\u0151d\u00f6tt \u201en\u00e9gy t\u00f3\u201d konferencia m\u00e1sodik \u00e1llom\u00e1sa is v\u00e9get \u00e9rt \u2013 kijelenthetj\u00fck, komoly hazai sportdiplom\u00e1cia sikerrel, de err\u0151l majd m\u00e1s alkalommal r\u00e9szletesebben besz\u00e1molunk.\n<\/p>\n

\n Szombaton reggel 8.30-kor Bogliaco v\u00e1rosk\u00e1b\u00f3l rajtolt a Centomiglia n\u00e9pi mez\u0151nye, \u00e9s 9.00-kor a rohan\u00f3g\u00e9pek falk\u00e1ja. Hazai \u00e9rdekelts\u00e9g ez ut\u00f3bbiban volt csak a Raffica r\u00e9v\u00e9n, de egy\u00e9b kapcsol\u00f3d\u00e1st az\u00e9rt azonnal \u00e9szlelhett\u00fcnk, ha m\u00e1skor nem, a rajtot k\u00f6vet\u0151 percekben. \u00c9rt\u00e9kes n\u00e9gy perc vitorl\u00e1z\u00e1st k\u00f6vet\u0151en a K\u00e9kszalagon is r\u00e9szt vett Eagle 20 hagyta el a korm\u00e1nyos\u00e1t, majd a vizet maga al\u00f3l. A nagy es\u00e9snek t\u00f6bb szemtan\u00faja akadt, mint seg\u00edt\u0151je. Nem volt mit tenni, egy id\u0151re mag\u00e1ra hagytuk a Safram leg\u00e9nys\u00e9g\u00e9t \u00e9s magunk mentett\u00fck ki a k\u00f6ny\u00f6k\u00e9n s\u00e9r\u00fclt leg\u00e9nyt \u00e9s a term\u00e9szetellenes m\u00f3don fejjel lefel\u00e9 ringat\u00f3z\u00f3 b\u00e1rk\u00e1j\u00e1t. \u00c1m ekkor \u00fajabb ismer\u0151s k\u00e9nyszer\u00fclt ki\u00e1ll\u00e1sra. A 2010-ben K\u00e9kszalagot nyert Naturaqua Ventilo 28 katamar\u00e1n nagyvitorl\u00e1ja adta meg mag\u00e1t az elemeknek. Szerencs\u00e9re neki volt saj\u00e1t k\u00eds\u00e9r\u0151 motorosa.\n<\/p>\n

\n \u00c9s akkor most vess\u00fcnk egy pillant\u00e1st a k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyekre. K\u00f6zel 130 haj\u00f3 nevezett a versenyre, melynek majd 30%-a ki sem ment a rajtvonalra. Az \u00e9szaki sz\u00e9l 20 csom\u00f3 felett f\u00fajt, komoly hull\u00e1mokkal, \u00e9s tov\u00e1bbi er\u0151s\u00f6d\u00e9seket j\u00f3soltak a nap folyam\u00e1ra. A 28 l\u00e1b \u00e9s a feletti oszt\u00e1lyban, \u2013 ahogy az eg\u00e9sz versenyen \u2013 csak l\u00e9zengtek a r\u00e9sztvev\u0151k. Lassan t\u00f6bb az egy\u00e9ni \u00e9rdekeket szolg\u00e1l\u00f3 kateg\u00f3ria, mint maga az indul\u00f3k sz\u00e1ma \u2013 persze ez kicsit t\u00falz\u00e1s, de t\u00e9ny, ez a kisz\u00e1m\u00edthatatlans\u00e1g is szerepet j\u00e1tszik abban, hogy lassan a kuty\u00e1t se \u00e9rdekli ez az am\u00fagy remek verseny.\n<\/p>\n

\n A Safram volt a t\u00f6bbtest\u0171 f\u0151 es\u00e9lyes, de akadt itt k\u00e9t olasz \u00e9s egy sv\u00e9d M32 katamar\u00e1n is, illetve a kor\u00e1n kiesett Ventilo 28. Igen, ez \u00f6t haj\u00f3! A Torbole telep\u00fcl\u00e9s el\u0151tti els\u0151 jelet a Safram cirk\u00e1lva, \u00e1m de reffelve vette els\u0151nek, annak ellen\u00e9re, hogy a mez\u0151ny 30 perces el\u0151nnyel rajtolt. Nyak\u00e1n k\u00e9t M32-es katamar\u00e1n lihegett, akik a Campione fel\u00e9 tart\u00f3 szakaszban komoly leck\u00e9t kaptak b\u0151szeles vitorl\u00e1z\u00e1sb\u00f3l, no meg hozz\u00e1 tisztes t\u00e1vols\u00e1got is. Campione \u2013 Navene k\u00f6z\u00f6tt a ki\u00edr\u00e1s szerint k\u00e9t b\u00fcntet\u0151 k\u00f6rt kell mennie a leggyorsabb csapatnak, \u00edgy tett a Safram is. Mert ugye az olaszok \u00fagy \u00edrt\u00e1k ki a regatt\u00e1t, hogy minden kateg\u00f3ria m\u00e1s-m\u00e1s p\u00e1ly\u00e1t megy \u2013 na, erre varjatok gombot. Na j\u00f3, ezt m\u00e9g is el lehet fogadni, de azt a helyzetet m\u00e1r nehezen, hogy az \u00e9len halad\u00f3 Safram, \u00e9s a m\u00e1sodik helyen halad\u00f3 sv\u00e9d M32 k\u00e9t b\u00fcntet\u0151 k\u00f6rt megy, m\u00edg a harmadik \u00e9s negyedik helyen vitorl\u00e1z\u00f3 k\u00e9t olasz M32 katamar\u00e1n csak egy b\u00fcntet\u0151 k\u00f6rt teljes\u00edt majd v\u00e1gat le Bogliaco el\u00e9, a kapuhoz. A Black Jack k\u00eds\u00e9r\u0151 motorosban mellett\u00fcnk tart\u00f3zkod\u00f3 Safram kommunik\u00e1ci\u00f3\u00e9rt felel\u0151s le\u00e1nyz\u00f3 arc\u00e1ra ki\u00fclt a r\u00e9m\u00fclet \u00e9s az \u00e9rtetlens\u00e9g. Megsajn\u00e1ltuk \u00e9s a telefon ut\u00e1n ny\u00faltunk, hogy k\u00e9pbe ker\u00fclj\u00fcnk mi is t\u00f6rt\u00e9nik. A rajt el\u0151tti este a rendez\u0151k az utols\u00f3 pillanatban cs\u00f6kkentett\u00e9k a kateg\u00f3ria r\u00e9sz\u00e9re a b\u00fcntet\u0151 k\u00f6r\u00f6k sz\u00e1m\u00e1t egyre. Indok nincs, sz\u00e9l van, a k\u00e9t olasz pedig vezet.\n<\/p>\n

\n Nem volt mit tenni, mi tudtuk ezt, a Safram fed\u00e9lzet\u00e9n a fi\u00fak nem, \u00edgy tolt\u00e1k tov\u00e1bb a b\u00e1rk\u00e1t ezerrel. Sebesen v\u00e9geztek a b\u00fcntet\u0151 k\u00f6r\u00f6kkel, majd b\u0151szeleztek tov\u00e1bb a Bogliaco el\u0151tti kapuhoz \u2013 azaz annak hely\u00e9hez, mert az egyik jel elt\u0171nt. Ezt mi is \u00fagy vett\u00fck \u00e9szre, hogy k\u00f6zelebb ment\u00fcnk az egyik motoroshoz, aki k\u00f6z\u00f6lte, \u0151 lett az elveszett jel helyett a p\u00f3tl\u00e1s, \u00e9s hevesen mutogatott egy A\/4-es m\u00e9ret\u0171 z\u00e1szl\u00f3ra. A helyzet meg van? \u2013 majd k\u00e9t m\u00e9teres hull\u00e1mok, laza k\u00f6zel 25 csom\u00f3s sz\u00e9l, olykor es\u0151, \u00e9s vedd \u00e9szre ezt a zsebkend\u0151t. Nek\u00fcnk a motorosb\u00f3l alig ment, a mez\u0151nynek semennyire. Akiket mi l\u00e1ttunk, praktikusan a part \u00e9s a m\u00e9g megl\u00e9v\u0151 jel k\u00f6z\u00f6tt haladtak \u00e1t, vagy tucatnyian \u2013 persze szab\u00e1lytalanul. Ez \u00e1m a rendez\u00e9s! A Safram szerencs\u00e9re \u00e9beren k\u00f6zeledett \u00e9s a \u201ekapu\u201d k\u00f6z\u00f6tt haladt tova, de alaposan lemaradva a k\u00e9t j\u00f3l inform\u00e1lt helyi M32 ut\u00e1n. M\u00e1r az el\u0151z\u00f3 helyzet is borzolta a ked\u00e9lyeket, \u00e1m ez betette a kaput. A Safram csini kommunik\u00e1ci\u00f3s h\u00f6lgye kik\u00e9rte mag\u00e1t a partra \u00e9s a tettek mezej\u00e9re l\u00e9pett. Mi pedig tett\u00fck a dolgunkat, \u00e9s a Safram leg\u00e9nyekkel Desenzano fel\u00e9 vett\u00fck az ir\u00e1nyt.\n<\/p>\n

\n A lefel\u00e9 vezet\u0151 \u00faton a Ventilo 35 genakker\u00e9nek els\u0151 \u00e9le is kezdte megadni mag\u00e1t az elemeknek, \u00edgy a nagyvitorl\u00e1t k\u00f6vet\u0151en ezt is reffelve haszn\u00e1lt\u00e1k a sr\u00e1cok. Azt gondoltuk, innen sima utunk lesz, de nem \u00edgy lett. A rendez\u0151 telefonja szak\u00edtotta f\u00e9lbe a Black Jack motoros ugrat\u00e1si tanfolyamot \u2013 nevezetesen mondjuk meg neki, hova lett a Raffica, ugyanis nem \u00e9rkezett meg a Bogliaco kapuhoz a t\u00f6bbi liber\u00e1val. El\u00e9g zavartan n\u00e9ztem Botira \u2013 \u0151 pedig a telefonj\u00e1ra. Kircsi kedvese \u2013 Erika \u2013 j\u00f3 szok\u00e1s szerint a k\u00f6z\u00f6ss\u00e9gi oldalon k\u00f6zvet\u00edtette a versenyt, ahonnan mi is \u00e9rtes\u00fclhett\u00fcnk, hogy ism\u00e9t a k\u00f6z\u00f6ns\u00e9gnek vitorl\u00e1znak, most \u00e9pp korm\u00e1ny n\u00e9lk\u00fcl. Ezt az inf\u00f3t szomor\u00faan, de megadtuk a rendez\u0151knek is, jelezve, hogy rendben vannak a leg\u00e9nyek. Desenzano a t\u00f3 d\u00e9li v\u00e9ge, ennek megfelel\u0151n itt a nap is kis\u00fct\u00f6tt, \u00e9s pazar f\u00e9nyek k\u00eds\u00e9ret\u00e9ben kezdt\u00fck meg a befut\u00f3ra val\u00f3 cirk\u00e1l\u00e1st a Safram t\u00e1rsas\u00e1g\u00e1ban. Ekkor m\u00e1r csak egy libera volt talpon, mert a Raffica ut\u00e1n a Grifo is ki\u00e1llni k\u00e9nyszer\u00fclt. Szeg\u00e9nyek elhagyt\u00e1k a bulba fel\u00e9t, a t\u0151kes\u00faly kimozogta mag\u00e1t a haj\u00f3testb\u0151l, \u00e9s f\u00e9l\u0151 volt, hogy a marad\u00e9k is elveszik, majd j\u00f3l fejre is \u00e1llnak. Gy\u0151z\u00f6tt a j\u00f3zan \u00e9sz \u2013 \u00e9s az elemek.\n<\/p>\n

\n Bogliaco 15.30-kor kapta vissza a Safram leg\u00e9nys\u00e9g\u00e9t, ekkor haladtak \u00e1t b\u00fcszk\u00e9n mosolyogva a c\u00e9lvonalon. Az \u00f6r\u00f6m vegyes volt, hiszen a haza \u00faton l\u00e1ttak maguk el\u0151tt M32-es egys\u00e9get, de nem nagyon \u00e9rtett\u00e9k. Egy alapos esti \u00f3v\u00e1s azonban helyre tette a dolgokat \u00e9s v\u00e9g\u00fcl a Safram j\u00f3l meg\u00e9rdemelten \u00e1lhatott fel a dobog\u00f3 legfels\u0151 fok\u00e1ra.\n<\/p>\n

\n Sajnos nek\u00fcnk, ahogy a rajt k\u00f6rny\u00e9k\u00e9re, a befut\u00f3ra is maradt tenni val\u00f3. Az egy dolog, hogy nincs egy rendez\u0151 haj\u00f3 sem a jeln\u00e9l, de hogy a ment\u00e9sekre sem reag\u00e1lnak id\u0151ben, az t\u00f6bb mit elszomor\u00edt\u00f3. F\u0151leg nek\u00fcnk, hiszen most a Raffica k\u00f6zeledett egy sz\u00e1l motorossal megt\u00e1mogatva, korm\u00e1nyk\u00e9ptelen \u00fczemm\u00f3dban. 25 csom\u00f3s sz\u00e9lben, er\u0151s hull\u00e1mz\u00e1sban \u00edgy bizti nem lehet bejutni a kik\u00f6t\u0151be. Egyeztetve Kircsivel nan\u00e1, hogy seg\u00edtett\u00fcnk, \u00e9s elkapva a libera fenek\u00e9t ir\u00e1ny\u00edtottuk, amit lehetett. A k\u00e9t motoros \u00e1ltal k\u00f6zrefogva b\u00e9k\u00e9sebben haladt az am\u00fagy igen vid\u00e1m balatoni banda. A kik\u00f6t\u0151ben m\u00e1r t\u00f6bben is besz\u00e1lltak a megment\u00e9s\u00e9be, \u00e9s meghat\u00f3 tapsvihar k\u00f6zepette k\u00f6t\u00f6tt\u00fcnk ki.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Gondolhatn\u00e1nk, hogy itt a t\u00f6rt\u00e9net v\u00e9ge \u2013 de nem. A rendez\u0151k a Black Jack motorost beterelt\u00e9k a szerint\u00fck biztons\u00e1gos, k\u00f6telez\u0151en elfoglaland\u00f3 helyre. Majd egy sz\u00e9lfordul\u00f3, brut\u00e1l er\u0151s\u00f6d\u00e9s \u00e9s zuhi ut\u00e1n Kircsi seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel kimentett\u00fck a lez\u00fazott motoros b\u00e1rk\u00e1t \u2013 ennyit az olasz k\u00f6r\u00fcltekint\u00e9sr\u0151l.\n<\/p>\n

\n Tal\u00e1n m\u00e1r \u00e9rthet\u0151, mi\u00e9rt is nem volt ez senkinek egy szimpla menet. \u00c9s t\u00e1n m\u00e1r az is vil\u00e1gos, hogy a \u201en\u00e9gy t\u00f3 projekt\u201d ir\u00e1nymutat\u00e1sai \u00fagy kellenek az olaszoknak, mint egy falat keny\u00e9r.\n<\/p>\n

\n \u00c1m minden j\u00f3, ha a v\u00e9ge j\u00f3. Luca, a Black Jack katamar\u00e1n n\u0151i leg\u00e9nys\u00e9ge nem csak a v\u00edzen v\u00e1rta pezsg\u0151vel \u00e9s vir\u00e1gcsokorral a gy\u0151zteseket, de a dobog\u00f3n is. Persze csattogtak is a pasi puszik, j\u00f3 is ez befejez\u00e9snek.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

\u2013 egy \u00fajabb SAFRAM gy\u0151zelemmel \u00e9rt v\u00e9get a Garda kaland Els\u0151 olvasatra szinte term\u00e9szetesnek t\u0171nik, hogy az idei K\u00e9kszalag \u00e9s a Gorla megnyer\u00e9se ut\u00e1n a sv\u00e1jci Ventilo 35 katamar\u00e1n \u2013 a Team Black Jack k\u00f6zrem\u0171k\u00f6d\u00e9s\u00e9vel \u2013 \u00fajabb sikereket zsebelhetett be. \u00c1m ez a t\u00f6rt\u00e9net mindennek mondhat\u00f3, csak egyszer\u0171nek nem. A Black Jack \u201eSL-33\u201d \u00e9s a […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":7039,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1617,813],"sailing_author":"Rozsda","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/357"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=357"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/357\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/7039"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=357"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=357"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=357"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}