{"id":3695,"date":"2007-02-25T00:00:00","date_gmt":"2007-02-24T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2007\/02\/25\/cannes-5-hely\/"},"modified":"2017-08-01T23:44:25","modified_gmt":"2017-08-01T21:44:25","slug":"cannes-5-hely","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2007\/02\/25\/cannes-5-hely\/","title":{"rendered":"Cannes – 5. hely!"},"content":{"rendered":"

\n V\u00e9get \u00e9rt az els\u0151 komolyabb verseny Cannesban. Az ISAF szerinti GRADE 2-es versenyen Pallay Tibor 5. helyen v\u00e9gzett!\n<\/p>\n

\n
\n
\n Cannes
\n <\/strong>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

<\/p>\n

\n
\n
\n 2007 febru\u00e1r 23 p\u00e9ntek
\n <\/strong>
\n <\/span>\n <\/p>\n

\n
\n
\n <\/o:p>\n <\/p>\n

\n
\n A tegnap este \u00f6sszepakoltunk, mivel a mai reggeli rajt 10 \u00f3r\u00e1ra volt ki\u00edrva. A v\u00edz olaj. Szok\u00e1sos ritu\u00e1l\u00e9k, mindenkinek ig\u00e9nye szerint. P\u00e1ran \u00fagy d\u00f6ntenek, nem v\u00e1rnmak, \u00e9s pakolni kezdenek. V\u00e1runk a parton. Ez a lehet\u0151 legrosszabb, a legnehezebben \u00e1tv\u00e9szelhet\u0151. Idegt\u00e9p\u0151 v\u00e1rakoz\u00e1s, a sz\u00e9l nagyon picit f\u00faj csak. A rendez\u0151k d\u00f6nt\u00f6ttek, kimennek. Csod\u00e1lkozva n\u00e9zz\u00fck \u0151ket a t\u00f6bbi versenyz\u0151vel a teraszr\u00f3l, mennek a megjegyz\u00e9sek. P\u00e1r lelkes arc k\u00f6veti \u0151ket, de a t\u00f6bbs\u00e9g nem megy. L\u00e1t\u00f3t\u00e1vols\u00e1gban vannak, addig besz\u00e9lget\u00fcnk versenyt\u00e1rsainkkal, akik \u00e9rdekl\u0151dnek a Balatonr\u00f3l, sz\u00e1ll\u00e1slehet\u0151s\u00e9gekr\u0151l. Sz\u00f3ba ker\u00fclnek az olimpiai v\u00e1logat\u00e1si elvek is, elh\u00fclve hallgatj\u00e1k, hogy n\u00e1lunk a 2007-es VB ut\u00e1n hat\u00e1rozz\u00e1k meg az elveket. V\u00e9g\u00fcl f\u00e9l 2 ut\u00e1n j\u00f6n egy mark\u00e1ns d\u00e9li sz\u00e9l, kimegy\u00fcnk. Zsombi a partr\u00f3l k\u00f6veti az esem\u00e9nyeket, hiszen a rajt a kik\u00f6t\u0151 el\u0151tt van. Decken \u00fcl\u0151s, n\u00e9ha l\u00f3g\u00f3s sz\u00e9l van, hull\u00e1m norm\u00e1lis. Els\u0151re megint nem megy el a rajt, szigor\u00edtott k\u00f6vetkezik. J\u00f3l kapom el a rajtot leeben, \u00e9s megyek balra. A jobb oldal bef\u00fcrdik. Az els\u0151 kreuzban 8 k\u00f6r\u00fcl \u00e9rek fel, h\u00e1tsz\u00e9lben megverek p\u00e1r haj\u00f3t, alul m\u00e1r 2. vagyok. A m\u00e1sodik kreuzban
\n Hruby megver egy mark\u00e1ns jobbra nyit\u00e1ssal, m\u00edg \u00e9n ink\u00e1bb a saj\u00e1t oldalamat fogom. Harmadikk\u00e9nt kezdem a h\u00e1tszelet, de Gaspic utol\u00e9r, \u00e9s a kis kreuzban megv\u00e9dve hely\u00e9t fut be el\u0151ttem a 3. helyen. Negyedik leszek, ami nagy \u00f6r\u00f6mmel t\u00f6lt el. Gaszton 8. lesz, Pata 15 k\u00f6r\u00fcl j\u00f6nne, de kap egy s\u00edpot, ami m\u00e1r a m\u00e1sodik neki, \u00edgy ki kellett volna \u00e1llnia. Marci nem ment t\u00fal j\u00f3l, 33. lett.
\n <\/span>\n <\/p>\n

\n
\n K\u00f6vetkez\u0151 futamban hasonl\u00f3k a kond\u00edci\u00f3k. Az els\u0151 rajt nem megy el, amit nem is b\u00e1nok nagyon. M\u00e1sodszorra a rajtvonalon a legalul lev\u0151k alig tudnak kij\u00f6nni, \u00edgy kamikaze m\u00f3dj\u00e1ra j\u00f6nnek steuerboardon. Az egyik ilyen a horv\u00e1t Gaspic, nem tudok m\u00f6g\u00e9 ejteni, nekikoccanok. \u00dcv\u00f6lt\u00f6m a protest sz\u00f3t ami hat\u00e1sos, elkezd p\u00f6r\u00f6gni. M\u00e9g alig fejezem be az \u00fcv\u00f6lt\u00e9st, amikor egy francia, aki mellesleg k\u00f6zel van hozz\u00e1m \u00f6sszetettben, szab\u00e1lytalanul fordul al\u00e1m. Ism\u00e9t megy az \u00fcv\u00f6lt\u00e9s, de nem csin\u00e1l b\u00fcntet\u0151t, \u0151 is \u00f3vja az alatta l\u00e9v\u0151t. Sz\u00e9pen mindenki kifordul, van egy kis helyem nekem is. Csak Pata j\u00f6n keresztbe, de elenged, \u00edgy tiszta sz\u00e9lben utazom a b\u00f3ja fel\u00e9. F\u00f6l\u00f6ttem egy francia vezet, alattam egy m\u00e1sik is j\u00f3l tartja mag\u00e1t. A jobb oldal v\u00e9gleg el\u00e1ssa mag\u00e1t, n\u00e1lunk frissebb a sz\u00e9l. 4. helyen \u00e9rek fel, el\u0151ttem k\u00e9t francia \u00e9s Gaspic. H\u00e1tsz\u00e9lben felmegyek 2. helyre, \u00e9s Ponsot csak bels\u0151 hellyel vette a b\u00f3j\u00e1t el\u0151ttem. A bal oldalt v\u00e9dve cirk\u00e1ltunk, \u0151 v\u00e9gig az arcomba fordulva. Gaspic balr\u00f3l kiker\u00fclt minket, \u00edgy a harmadik helyen utaztam a c\u00e9lig. Pata is j\u00f3l tartotta meg\u00e1t, hatodik helyen megf\u00fcty\u00fclt\u00e9k az utols\u00f3 h\u00e1tsz\u00e9lben, \u00edgy sz\u00e1m\u00e1ra v\u00e9get \u00e9rt a verseny, az \u00f6sszes futama \u00e9rv\u00e9nytelen. Gaszton 17., Marci 19. lett.
\n <\/span>\n <\/p>\n

\n
\n Az id\u0151 elszaladt, 16 \u00f3ra is elm\u00falt. A sz\u00e9l picit gyeng\u00fclt, de az ir\u00e1nya tov\u00e1bbra is stabil volt. A k\u00fclf\u00f6ldiek t\u00fcntettek, hiszen m\u00e9g haza is kellett utaznunk. V\u00e9g\u00fcl hajthatatlan maradt a rendez\u0151s\u00e9g, rajtoltunk. Els\u0151re megint nem ment el a csapat, \u00edgy fekete z\u00e1szl\u00f3t kaptunk ism\u00e9t. Lee rajt volt, ut\u00e1na szok\u00e1sos bal oldal, majd \u00e1t. Sok\u00e1ig \u00fagy n\u00e9zett ki, hogy \u00e9n fogok fel\u00e9rni els\u0151nek, de a v\u00e9g\u00e9n elsz\u00fartam egy sz\u00e9lfordul\u00f3t. 7. hely k\u00f6r\u00fcl kezdtem a h\u00e1tszelet, de j\u00f6ttem fel. A csal\u00f3les\u0151 motoros v\u00e9gig a sarkamban volt, \u00e9s \u00edgy is 3. helyen fordultam lent. T\u00e1madtam az els\u0151ket, de nem \u00e9rtem k\u00f6zelebb, s\u0151t, a v\u00e9g\u00e9n m\u00e9g az olasz Cordovani is elment. A h\u00e1tsz\u00e9l elej\u00e9n t\u00f6bben takargattak, vissza is estem az \u00f6t\u00f6dik helyre, de a h\u00e1tsz\u00e9l v\u00e9g\u00e9re felz\u00e1rk\u00f3ztam a vezet\u0151 h\u00e1rmas m\u00f6g\u00e9. Mivel az el\u0151z\u0151 kreuzban is jobbr\u00f3l friss\u00fclt a sz\u00e9l, \u00e9n azt a kaput v\u00e1lasztottam a t\u00f6bbiekkel ellent\u00e9tben. Alakult is a dolog, deckre \u00fcltem. \u00d5k m\u00e9g nem, megfordultak \u0151k is balcsap\u00e1sra. Cs\u00fasztam ki. Megfordultam, de \u0151k is megkapt\u00e1k a szelet, \u00e9s j\u00f6ttek \u00e1t. A harmadik hely m\u00e1r biztosan t\u0171nt. Gasper \u00e9ppen el\u00e9m \u00e9rt ki, \u00e9s term\u00e9szetesen az arcomba fordult. Gaspicot is lekeresztetze, m\u00edg \u00e9n jobbra tiszta sz\u00e9lbe vitorl\u00e1ztam. Fordultam, \u00e9s j\u00f6tt Gaspic. Egy sz\u00e9p fordul\u00f3csat\u00e1ban v\u00e9g\u00fcl megel\u0151ztem, \u00e9s m\u00e1sodik helyen futottam be. Gaszton 10., Marci 21. lett. Kifel\u00e9 sz\u00e1molgattam, azt gondoltam a legrosszabb esetben is hatodik lettem \u00f6sszetettben. A t\u00e1bl\u00e1hoz \u00e9rve l\u00e1ttam, hogy megvan az 5.!!!! \u00daristen, nyilallt bel\u00e9m. \u00d6sszetettben 6 helyet jav\u00edtva 5. helyen v\u00e9geztem ebben az er\u0151s mez\u0151nyben. Veregett\u00e9k a v\u00e1llamat, \u00e9n meg nem akartam elhinni, hogy ez most velem t\u00f6rt\u00e9nt.
\n
\n J
\n <\/span>
\n Rendk\u00edv\u00fcl j\u00f3 \u00e9rz\u00e9s, hogy a vil\u00e1granglist\u00e1n az els\u0151 20 k\u00f6z\u00f6tt lev\u0151 emberekkel egyenl\u0151 partnerk\u00e9nt k\u00fczdhet. Bev\u00e1lt az \u00faj Pata \u00e1rboc is, k\u00f6sz\u00f6net \u00e9rte L\u00d3PAT\u00c1NAK! \u00d6sszetettben nyert Gasper, m\u00e1sodik Gaspic, harmadik Ponsot. Negyedikk\u00e9nt el\u0151ttem Hruby, alig 4 ponttal, m\u00f6g\u00f6ttem Choley 10 ponttal. Gaszton visszaesik a 12. helyre, Baliczay Marci 24.lett. Pakol\u00e1s;majd indul\u00e1s hazafel\u00e9. Meg\u00e1llunk Gard\u00e1n, hiszen m\u00e1sf\u00e9l h\u00e9t m\u00falva itt edz\u00fcnk, lerakjuk a haj\u00f3kat. Hazafel\u00e9 nem haladunk z\u00f6kken\u0151mentesen, de az\u00e9rt haza\u00e9r\u00fcnk. A Ducato j\u00f3l vizsg\u00e1zik.
\n <\/span>\n <\/p>\n

<\/span><\/p>\n

\n
\n K\u00f6sz\u00f6nj\u00fck mindenkinek a figyelmet, a szurkol\u00e1st! Gard\u00e1r\u00f3l jelentkez\u00fcnk! Persze csak ha ig\u00e9nylitek\u2026
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/o:p>\n<\/p>\n

\n
\n <\/o:p>\n<\/p>\n

\n
\n
\n
\n 2007 febru\u00e1r 22 cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k
\n <\/span>
\n <\/strong>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/o:p>\n<\/p>\n

\n
\n Szok\u00e1sos kel\u00e9s a 11 \u00f3r\u00e1s rajtra, baguette \u00e9s croissant, am\u00fagy franci\u00e1san. A ma reggeli forgalom eg\u00e9szen t\u0171rhet\u0151 volt, eg\u00e9szen a parti s\u00e9t\u00e1nyig. Itt l\u00e1tszott hogy nincs semmi sz\u00e9l sem, viszont az egyik eleg\u00e1ns hotel el\u0151tt di\u00e1kok t\u00fcntettek. Megpr\u00f3b\u00e1ltuk magunkat \u00e1tk\u00e9rni a kordonon, de a kedves zsand\u00e1rt\u00f3l nemleges v\u00e1laszt kaptunk, \u00edgy m\u00e1s utat kerest\u00fcnk a kacskaring\u00f3s utc\u00e1kban. A sz\u00e9l val\u00f3ban takar\u00e9kon volt, Gaszton \u00e9s Zsombi szok\u00e1sos k\u00e1v\u00e9jukat fogyasztott\u00e1k, mi B\u0151rtokkal internetezt\u00fcnk kicsit. K\u00f6zben j\u00f6tt a versenyrendez\u0151, aki a mellett\u00fcnk \u00fcl\u0151 angoloknak megs\u00fagta, hogy kimegy id\u0151ben, \u00e9tele itala van, m\u00e1s nem kell. A sz\u00e9l
\n A mez\u0151ny lassan fel\u00f6lt\u00f6z\u00f6tt, majd kisziv\u00e1rgott a p\u00e1ly\u00e1ra. Nem volt meleg, k\u00f6t\u00f6tt sapka is elk\u00e9lt a n\u00e9ha szemerk\u00e9l\u0151 es\u0151ben. Megint a Nizza fel\u0151li \u00f6b\u00f6lbe ment\u00fcnk, a sz\u00e9l keleti volt, max. 2-es, ir\u00e1ny keleti. A rajt els\u0151re megint nem siker\u00fclt, pedig leeben helyezkedve j\u00f3l j\u00f6ttem el. Sebaj, \u00fajraj\u00e1tszunk. A m\u00e1sodik, imm\u00e1ron fekete z\u00e1szl\u00f3s rendben elment. Gasztonnak j\u00f3l siker\u00fclt a rajtja, \u00e9s j\u00f3 \u00fctemben kifordulva tiszta sz\u00e9lben kezdte a cirk\u00e1l\u00e1st, balra nyitott. \u00c9n is tiszta sz\u00e9lben, az egyik angolt, Ed Greiget
\n ( 10. helyezett Miamiban ) sz\u00fartam fel, mik\u00f6zben az osztr\u00e1k Raudaschl-t\u0151l emelkedtem el. Balra h\u00faztunk, ami \u00fagy t\u0171nt j\u00f3 is lesz. A los angelesi olimpi\u00e1n szerepelt Choley elment m\u00f6g\u00f6ttem, m\u00e9g tov\u00e1bb h\u00fazta
\n a bal oldalt. Nagyon be is j\u00f6tt neki, tiszt\u00e1n vezetett. P\u00e1r korai rajtos kihullott a kreuzb\u00f3j\u00e1nal, \u00edgy Gaszton 4., j\u00f3magam 6. helyen \u00e9rt\u00fcnk fel. H\u00e1tsz\u00e9lben gyorsak voltunk. \u00c9n felj\u00f6ttem Gasztonra, de \u0151 egy jobbra nyit\u00e1ssal visszaszerezte el\u0151ny\u00e9t. A francia Hayt utol\u00e9rtem, \u00e9s megel\u0151ztem. A m\u00e1sodik kreuzra teljesen le\u00e1llt a sz\u00e9l. A leekocsin gubbasztottunk, deckre alig tudtunk ki\u00fclni. Priv\u00e1t cs\u00edkok \u00e9rkeztek, teljesen szerencsj\u00e1t\u00e9kk\u00e1 t\u00e9ve az id\u0151k\u00f6zben r\u00f6vid\u00edtett p\u00e1ly\u00e1n foly\u00f3 k\u00fczdelmet. A futamot a Francia Choley nyerte, Gasper \u00e9s Gaszton el\u0151tt. Gaszton remek\u00fcl helyt \u00e1llt a rendk\u00edv\u00fcl er\u0151s mez\u0151nyben. \u00c9n az utols\u00f3 kreuzban eladtam p\u00e1r helyet, v\u00e9g\u00fcl 9. lettem. Beliczay Marci eddigi legjobb futam\u00e1t teljes\u00edtve 15. lett, Pata kicsit h\u00e1tr\u00e9bb. \u00d6sszetettben a kies\u0151nek k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en Gaszton \u00e9s \u00c9n visszaest\u00fcnk a 10. \u00e9s 11. helyre, k\u00f6z\u00f6tt\u00fcnk mind\u00f6ssze 1 pont volt.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

V\u00e9get \u00e9rt az els\u0151 komolyabb verseny Cannesban. Az ISAF szerinti GRADE 2-es versenyen Pallay Tibor 5. helyen v\u00e9gzett! Cannes 2007 febru\u00e1r 23 p\u00e9ntek A tegnap este \u00f6sszepakoltunk, mivel a mai reggeli rajt 10 \u00f3r\u00e1ra volt ki\u00edrva. A v\u00edz olaj. Szok\u00e1sos ritu\u00e1l\u00e9k, mindenkinek ig\u00e9nye szerint. P\u00e1ran \u00fagy d\u00f6ntenek, nem v\u00e1rnmak, \u00e9s pakolni kezdenek. V\u00e1runk a parton. […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[11],"tags":[],"sailing_author":"Pallay Tibor","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3695"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3695"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3695\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3695"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3695"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3695"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}