{"id":3726,"date":"2007-01-24T00:00:00","date_gmt":"2007-01-23T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2007\/01\/24\/francesco-necces-menekulese\/"},"modified":"2017-08-01T23:44:20","modified_gmt":"2017-08-01T21:44:20","slug":"francesco-necces-menekulese","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2007\/01\/24\/francesco-necces-menekulese\/","title":{"rendered":"Francesco necces menek\u00fcl\u00e9se"},"content":{"rendered":"

\n Az Atlanti-\u00f3ce\u00e1n \u00e1tszel\u00e9se sosem volt egyszer\u0171 feladat, f\u0151k\u00e9nt egyed\u00fcl. Az olasz Francesco Di Benedetto janu\u00e1r m\u00e1sodik\u00e1n hagyta el Gran Canari\u00e1t a Bella Stella n\u00e9vre keresztelt 20 l\u00e1bas Tornadoj\u00e1n, hogy a 2700 m\u00e9rf\u00f6ldre tal\u00e1lhat\u00f3 Guadeloupe-ra vitorl\u00e1zzon, \u00e1m t\u00f6rt\u00e9nt valami…\n<\/p>\n

\n
\n Az els\u0151 h\u00e1rom napon Benedetto pontosan adta meg helyzet\u00e9t, de a negyediken elvesztette a kapcsolatot a parti t\u00e1mogat\u00e1ssal \u00e9s a k\u00f6vetkez\u0151 14 napon csak abban rem\u00e9nykedtek, hogy m\u00e9g biztos megvan valahol, hiszen nem kapcsolta be az EPIRB-et*.
\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n De janu\u00e1r 19-\u00e9n az EPIRB aktiv\u00e1l\u00f3dott Guadalupe-t\u00f3l 700 m\u00e9rf\u00f6ldre \u00e9s valamivel d\u00e9lebbre a rendes \u00fatvonalt\u00f3l.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n \u00c9s akkor a sztori, hogy 12 napig mi\u00e9rt nem aktiv\u00e1lta az olasz az EPIRB-et, ugyanis Benedetto ezt csak a legv\u00e9gs\u0151 esetre hagyta h\u00e1tra. J\u00f3 ideig haj\u00f3t keresett, mert m\u00e1r nem volt eg\u00e9szen versenyk\u00e9pes: \u201eNem volt semmim, k\u00e9pzelj\u00e9k el, hogy csak \u00e9n vagyok, a haj\u00f3, az \u00e1rboc \u00e9s a k\u00e9t vitorla. A semmi azt jelenti, hogy se v\u00edz, se \u00e9tel, se GPS, se szem\u00fcveg, se automata korm\u00e1ny, se fejl\u00e1mpa, se orvoss\u00e1g\u2026 A szem\u00fcveg \u00e9s kontaktlencse n\u00e9lk\u00fcl m\u00e9g a katamar\u00e1n h\u00e1tulj\u00e1t is alig l\u00e1ttam \u00e9s \u00e9jjel a csillagok sem vil\u00e1g\u00edtottak. Mind\u00f6ssze egyetlen kis ir\u00e1nyt\u0171m volt vil\u00e1g\u00edt\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl \u00e9s az EBIRP a zsebemben, ennyi.\u201d
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Azalatt az id\u0151 alatt, m\u00edg Francesco nem adott \u00e9letjelet, olykor 20-30 csom\u00f3s sz\u00e9llel kellett megbirk\u00f3znia. \u201eA hull\u00e1mok hihetetlenek voltak, b\u00e1r nem t\u00fal magasak, de meredekek \u00e9s gyorsak. Mint az \u00e1gy\u00fagoly\u00f3, \u00fagy kellett ker\u00fclgetnem \u0151ket, de nem 3-4 \u00f3r\u00e1n kereszt\u00fcl, hanem napokig!\u201d
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n V\u00e9g\u00fcl a Norman Lady (Oslo) tehersz\u00e1ll\u00edt\u00f3 haj\u00f3 mentette ki Francescot. Az EBIRP pedig sajnos rossz GPS helyzetet adott meg, \u00edgy a m\u00e1r-m\u00e1r feladt\u00e1k a keres\u00e9st, hiszen 10-20 \u00e9rf\u00f6ldre j\u00e1rtak Francescot\u00f3l, \u00e1m m\u00e1sodpercekre egy gyenge radarjelet \u00e9szleltek (ami ak\u00e1r egy delfin is lehetett volna), \u00e9s \u00fagy d\u00f6nt\u00f6ttek, hogy megn\u00e9zik mi lehet az. \u00c1thangolt\u00e1k kis objektumok felt\u00e9rk\u00e9pez\u00e9s\u00e9re a radart \u00e9s 5 \u00f3ra m\u00falva az \u00e9jszaka k\u00f6zep\u00e9n megtal\u00e1lt\u00e1k Francescot.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n *EPIRB –
\n <\/span>
\n
\n
\n Olyan \u00fasz\u00f3k\u00e9pes helyzetjelz\u0151 k\u00e9sz\u00fcl\u00e9k, mely 406 MHz frekvenci\u00e1j\u00fa r\u00e1di\u00f3jelek seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel tov\u00e1bb\u00edtja a poz\u00edci\u00f3-koordin\u00e1t\u00e1kat a COSPAS-SARSAT m\u0171hold-rendszerre, onnan pedig a parti seg\u00e9lyk\u00f6zpontba.
\n <\/span>
\n <\/i>\n<\/p>\n


\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Az Atlanti-\u00f3ce\u00e1n \u00e1tszel\u00e9se sosem volt egyszer\u0171 feladat, f\u0151k\u00e9nt egyed\u00fcl. Az olasz Francesco Di Benedetto janu\u00e1r m\u00e1sodik\u00e1n hagyta el Gran Canari\u00e1t a Bella Stella n\u00e9vre keresztelt 20 l\u00e1bas Tornadoj\u00e1n, hogy a 2700 m\u00e9rf\u00f6ldre tal\u00e1lhat\u00f3 Guadeloupe-ra vitorl\u00e1zzon, \u00e1m t\u00f6rt\u00e9nt valami… Az els\u0151 h\u00e1rom napon Benedetto pontosan adta meg helyzet\u00e9t, de a negyediken elvesztette a kapcsolatot a parti […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3726"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3726"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3726\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3726"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3726"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3726"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}