{"id":3731,"date":"2007-01-23T00:00:00","date_gmt":"2007-01-22T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2007\/01\/23\/rogoznica-januarban-2\/"},"modified":"2017-08-01T23:44:19","modified_gmt":"2017-08-01T21:44:19","slug":"rogoznica-januarban-2","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2007\/01\/23\/rogoznica-januarban-2\/","title":{"rendered":"Rogoznica janu\u00e1rban"},"content":{"rendered":"

\n Rendk\u00edv\u0171li hat\u00e1s\u00e1t az elm\u00falt \u00e9v novemberi dubrovniki versenynek nem nagyon tudtam elfeljteni \u00e9s lestem a lehet\u0151s\u00e9get, hogy mikor tudok ism\u00e9t a m\u00e9lt\u00e1n kem\u00e9ny horv\u00e1t mez\u0151nyben versenyezni.\n<\/p>\n

\n \"A
\n Az \u00e9v v\u00e9g\u00e9n megsz\u00fcletett a\u00a0 horv\u00e1t IOM oszt\u00e1lysz\u00f6vets\u00e9g weboldala is \u00e9s \u00f6r\u00f6mmel vettem tudom\u00e1sul, hogy nem m\u00e1rciusban hanem m\u00e1r janu\u00e1rban is van verseny az Adri\u00e1n. Nosza h\u00e1t csapjunk bele. Mint kor\u00e1bban eml\u00edtettem, az IOM oszt\u00e1ly egyik leger\u0151sebb mez\u0151nye itt tal\u00e1lhat\u00f3. Erre a verenyre is 28 nevez\u0151 volt plusz az\u00a0 erd\u00e9lyi Ferencz Gyul\u00e1val m\u00e1r lassan hagyom\u00e1nyosnak nevezhet\u0151 p\u00e1rosunk.\n<\/p>\n

\n A helyszin Rogoznica \u00e9s egy a r\u00e1di\u00f3t\u00e1vir\u00e1ny\u00edt\u00e1s\u00fa vitorl\u00e1z\u00e1sban\u00a0kis\u00e9rleti jelleg\u0171\u00a0m\u0171faj, a\u00a0 t\u00faraverseny volt az els\u0151 napi program. Ezen egy kicsit elm\u00e9l\u00e1ztam. Valamikor t\u00f6bbek k\u00f6z\u00f6tt az\u00e9rt nyergeltem \u00e1t v\u00e9gk\u00e9p a kos\u00e1rlabd\u00e1r\u00f3l a vitorl\u00e1z\u00e1sra, mert nem kellett futni. Itt viszont el\u0151re l\u00e1that\u00f3lag nyolc kilom\u00e9tert kell gyalogolni, futni\u00a0 a haj\u00f3 mellett. Nem repestem kifejezetten, de ezt is ki kell pr\u00f3b\u00e1lni. Pl\u00e1ne, hogy nem \u00e1ll\u00f3helyb\u0151l kell a haj\u00f3t ir\u00e1ny\u00edtani, hanem futt\u00e1ban. Ez mindenk\u00e9ppen \u00faj kih\u00edv\u00e1s.\n<\/p>\n

\n \"F\u00e1k
\n A rajt j\u00f3 horv\u00e1tosan \u201et\u00edz k\u00f6r\u00fcl\u201c volt. Vagyis f\u00e9l tizenkett\u0151kor v\u00e9gre siker\u00fclt nekieredni.\u00a0 A nyolc kilom\u00e9ter lek\u00fczd\u00e9se h\u00e1rom futamban t\u00f6rt\u00e9nt, ahol a futamokban is voltak bet\u00e9tb\u00f3j\u00e1k. Itt tov\u00e1bbi pontokat lehetett \u00f6sszeszedni. \u00cdgy a h\u00e1rom rajt gyakorlatilag h\u00e9t futamnak felelt meg.\n<\/p>\n

\n Nem kezd\u0151d\u00f6tt j\u00f3l\u00a0 a verseny, mert az els\u0151, 0,66 m\u00e9rf\u00f6ldes szakasz ut\u00e1n siker\u00fclt elhasalnom a kezemben l\u00e9v\u0151 haj\u00f3mmal, ami cs\u00fanya s\u00e9r\u00fcl\u00e9seket okozott a frissen fel\u00faj\u00edtott szerkezeten. Szerencs\u00e9re komolyabb g\u00e1z nem t\u00f6rt\u00e9nt. Ink\u00e1bb a l\u00e1tv\u00e1ny ronda.\n<\/p>\n

\n A k\u00f6vetkez\u0151 szakasz volt a leghosszabb. Itt k\u00f6zel h\u00e1rom m\u00e9rf\u00f6ldet kellett megtenni a sziget k\u00f6r\u00fcl \u00e9s vissza. Id\u00f6nk\u00e9nt a sziklafaln\u00e1l megford\u00edtva a haj\u00f3t \u00fagy, hogy a szem\u00fcnkbe l\u00f3g\u00f3 feny\u0151kt\u0151l az \u00e9g vil\u00e1gon semmit sem l\u00e1ttunk.\n<\/p>\n

\n \"\"
\n A v\u00e9g\u00e9n megism\u00e9telt\u00fck az els\u0151 szakaszt csak visszafel\u00e9. Egy valami t\u00e9ny. Soha ennyit nem gyalogoltam m\u00e9g vitorl\u00e1z\u00e1s k\u00f6zben. Nem is hangzik ez a dolog t\u00fal j\u00f3l. Viszont rendkiv\u00fcli m\u00f3don fejleszti a haj\u00f3vezet\u00e9si k\u00e9pess\u00e9geket. F\u0151leg amikor b\u0151sz\u00e9lben \u0151r\u00fclt m\u00f3don rohanni kell\u00a0 a haj\u00f3 ut\u00e1n, hogy le ne maradj. A nap v\u00e9g\u00e9re m\u00e9g siker\u00fclt k\u00e9t futamot lefutni a hagyom\u00e1nyos p\u00e1ly\u00e1n. A sz\u00e9l szerencs\u00e9re id\u00f6nk\u00e9nt eg\u00e9sz kellemesen f\u00fajt, ami meg is l\u00e1tszott az egyre javul\u00f3 eredm\u00e9nyeimen.\n<\/p>\n

\n Azut\u00e1n a nap lez\u00e1r\u00e1sak\u00e9nt egy vacsora.\u00a0Meglepet\u00e9sre nem halb\u00f3l. S\u00f6rrel le\u00f6bl\u00edtve kellemes \u00e9jszak\u00e1t \u00e1lmot hozott. Nyitott ablakn\u00e1l ami janu\u00e1r k\u00f6zep\u00e9n az Adri\u00e1n sem jellemz\u0151.\n<\/p>\n

\n
\n J\u00f3 lenne azt mondani, hogy a nap \u00fagy kezd\u0151d\u00f6tt, ahogy befejez\u0151d\u00f6tt az el\u0151z\u0151, de sajnos ez nem igaz. Korai rajtok, hib\u00e1k,\u00a0 b\u00fcntet\u0151z\u00e9sek sorozata eg\u00e9szen az utols\u00f3 futamig, ahol v\u00e9gre megint siker\u00fclt valamennyire kiv\u00e1gni a rezet. Ha j\u00f3l \u00f6sszesz\u00e1molom magamban, siker\u00fclt a rajtokn\u00e1l elveszteni a futamok legal\u00e1bb fel\u00e9t. \u00c9s b\u00e1r a B csoportban fel lehetett j\u00f6nni, Annyira m\u00e1r neh\u00e9z volt, hogy fel is ker\u00fcljek az A-ba.\n<\/p>\n

\n \u00d6sszes\u00e9g\u00e9ben nem siker\u00fclt rosszul a verseny. Valamennyire k\u00f6zelebb ker\u00fclt\u00fcnk az \u00e9lmez\u0151nyh\u00f6z. Ha nagyon nem f\u00e9keztem a haj\u00f3t m\u00e9g egyszer-egyszer m\u00e1r fel tudtam a versenyt venni vel\u00fck.
\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Rendk\u00edv\u0171li hat\u00e1s\u00e1t az elm\u00falt \u00e9v novemberi dubrovniki versenynek nem nagyon tudtam elfeljteni \u00e9s lestem a lehet\u0151s\u00e9get, hogy mikor tudok ism\u00e9t a m\u00e9lt\u00e1n kem\u00e9ny horv\u00e1t mez\u0151nyben versenyezni. Az \u00e9v v\u00e9g\u00e9n megsz\u00fcletett a\u00a0 horv\u00e1t IOM oszt\u00e1lysz\u00f6vets\u00e9g weboldala is \u00e9s \u00f6r\u00f6mmel vettem tudom\u00e1sul, hogy nem m\u00e1rciusban hanem m\u00e1r janu\u00e1rban is van verseny az Adri\u00e1n. Nosza h\u00e1t csapjunk bele. […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"Beliczay P\u00e9ter","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3731"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/2"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3731"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3731\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3731"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3731"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3731"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}