{"id":3742,"date":"2007-01-10T00:00:00","date_gmt":"2007-01-09T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2007\/01\/10\/tuzhangya\/"},"modified":"2017-08-01T23:44:17","modified_gmt":"2017-08-01T21:44:17","slug":"tuzhangya","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2007\/01\/10\/tuzhangya\/","title":{"rendered":"T\u0171zhangya"},"content":{"rendered":"
\n Ez a t\u00f6rt\u00e9net egy kicsit m\u00e1s. M\u00e1r csak az\u00e9rt is, mert err\u0151l a haj\u00f3r\u00f3l kifelejtett\u00e9k az \u00e1rbocot \u00e9s k\u00e9zi er\u0151vel pr\u00f3b\u00e1lj\u00e1k \u00e1tszelni az \u00f3ce\u00e1nt. B\u00e1r sohanem tenn\u00e9k olyat, hogy ha vitorl\u00e1zhatn\u00e9k akkor evezek, m\u00e9gis \u00fagy gondolom ez egy tisztelerem\u00e9lt\u00f3 exped\u00edci\u00f3 \u00e9s meg\u00e9remli, hogy besz\u00e1moljunk r\u00f3la.\n<\/p>\n
\n Tegnap d\u00e9l k\u00f6r\u00fcl v\u00e9gre megkapt\u00e1k a telefonk\u00e1rty\u00e1t. Du. 2 \u00f3ra t\u00e1jban kijelentkeztek a kik\u00f6t\u0151parancsnoks\u00e1gon. D\u00e9lut\u00e1n G\u00e1bor m\u00e9g al\u00e1mer\u00fclt a kik\u00f6t\u0151 nem f\u0171t\u00f6tt viz\u00e9be (kb.19-20 C fok) \u00e9s ellen\u0151rizte a haj\u00f3 alj\u00e1t, leszedett n\u00e9h\u00e1ny csiga potyautast. Telefonon jelezt\u00e9k, hogy ma hajnalban indulnak.\n<\/p>\n \n Kedves otthoni szurkolok es izgulok!\n<\/p>\n \n Ne izguljatok! \n UI:Ha az energiank engedi, minden szerdan delelott 10-kor megnezzuk \n \n \n A december 10-i vihar lassan vonult el Andi \u00e9s G\u00e1bor feje f\u00f6l\u00fcl. M\u00e9g vas\u00e1rnap hajnalban \u00fajra beindult az elk\u00e9pzelhetetlen hull\u00e1mvas\u00fat, az esti csendesed\u00e9s ut\u00e1n. A sz\u00e9l meg a hull\u00e1mok \u00e9jjel 3 \u00f3ra k\u00f6r\u0171l vad t\u00e1ncra \u00e9s 12 m\u00e9teres liftez\u00e9sre k\u00e9nyszer\u00edttett\u00e9k a pihen\u00e9sre v\u00e1gy\u00f3 evez\u0151s\u00f6ket. Az es\u0151 nem esett, de a haj\u00f3 G\u00e1bor szerint vadabbul h\u00e1nykol\u00f3dott mint\u00a0 addig b\u00e1rmikor. Err\u0151l otthon m\u00e1r senki sem tudott. Azt gondoltuk, a nehez\u00e9n t\u00fal vannak, m\u00e1r csak t\u00fcrelem kell \u00e9s visszat\u00e9rhetnek a norm\u00e1lis evez\u00e9ses haj\u00f3z\u00e1shoz. Szerencs\u00e9re ez a vihar utols\u00f3 nagy lehelete volt, szerint\u00fck tal\u00e1n egy \u00f3r\u00e1t tartott, b\u00e1r ilyenkor az id\u0151\u00e9rz\u00e9k csal\u00f3ka, nemigen n\u00e9zik az \u00f3r\u00e1t. H\u00e9tf\u0151n \u00e9s kedden az id\u0151j\u00e1r\u00e1ssal sodr\u00f3dtak, lehetetlen volt evezni a 6-os hull\u00e1mokban. Kedden megpr\u00f3b\u00e1lt\u00e1k, de m\u00e9g nem ment. A szombat, vas\u00e1rnap, h\u00e9tf\u0151, keddi napokon \u00e1t\u00e9lt id\u0151j\u00e1r\u00e1si skandalum alatt, kb. 150 km-t sodr\u00f3dtak v\u00e1ltoz\u00f3 ir\u00e1nyokban d\u00e9l-d\u00e9lkelet \u00e9s d\u00e9l-d\u00e9lnyugat ir\u00e1nyok k\u00f6z\u00f6tt. Ebb\u0151l a d\u00e9lkeleti ir\u00e1ny \u2013 f\u0151leg ha tart\u00f3ss\u00e1 v\u00e1lik \u2013nagyon kellemetlen k\u00f6vetkezm\u00e9nyekkel j\u00e1rhatott volna, mert ez esetben a Kan\u00e1ri szigetek helyett Afrika nyugati partj\u00e1n (m\u00e9g Marokk\u00f3 ter\u00fclet\u00e9n) el\u00e9g lakatlan helyen \u00e9rtek volna partot. Innen saj\u00e1t erej\u00fckb\u0151l nem \u00e9rhett\u00e9k volna el a Kan\u00e1ri szigeteket, vagyis az Atlanti \u00f3ce\u00e1n \u00e1tevez\u00e9s\u00e9nek kiindul\u00f3 pontj\u00e1t. Dec.13-n szerd\u00e1n tudtak \u00fajra\u00a0 az evez\u0151kh\u00f6z \u00fclni, hogy a helyes ir\u00e1nyba terelgess\u00e9k szeretett haj\u00f3jukat. Ekkor kb. 100 km-re nyugatra voltak a marokk\u00f3i Agad\u00edrt\u00f3l. El\u0151z\u0151 nap vesztett\u00e9k el az El Jadid\u00e1ban v\u00e1s\u00e1rolt m\u00e1sodik horgonyukat is. A haj\u00f3 sodr\u00f3d\u00e1s\u00e1t f\u00e9kezend\u0151, stabilit\u00e1st ad\u00f3\u00a0 \u00fan. viharhorgonyt engedtek ki. Ez egy nagysz\u00e1j\u00fa zs\u00e1k, a v\u00e9g\u00e9n egy sokkal kisebb lyukkal, a v\u00e9g\u00e9re er\u0151sitve a val\u00f3di (most 4, egy\u00e9bk\u00e9nt 6 kil\u00f3s) horgonnyal. Az \u00e1tfoly\u00f3 v\u00edz \u00e9s a horgony s\u00falya lass\u00edtja \u00e9s stabiliz\u00e1lja a haj\u00f3t. A T\u0171zhangy\u00e1n\u00e1l sokkal nagyobb vitorl\u00e1s haj\u00f3kra m\u00e9retezett viharhorgony elszakadt \u00e9s elvesztette a 4 kil\u00f3s vashorgonyt. Helyette \u00e1tmenetileg megt\u00f6lt\u00f6ttek egy \u00f6tliteres \u00e1sv\u00e1nyvizes palackot a haj\u00f3 csavark\u00e9szlet\u00e9vel plusz minden alkalmas \u00e9s neh\u00e9z k\u00e9ziszersz\u00e1mal.(Vill\u00e1skulcs, franciakulcs, kombin\u00e1ltfog\u00f3 meg hasonl\u00f3k). Ezt k\u00e9s\u0151bb Graciosa-n nagy rutinnal egy kb. 5-6 kg-os k\u0151vel helyettes\u00edtett\u00e9k. (K\u00ednos lett volna a haj\u00f3 szersz\u00e1mk\u00e9szlet\u00e9t id\u0151vel a tengernek adni.) Sz\u00f3val szerd\u00e1n (dec.13) kezdtek \u00fajra evezni, aminek \u00e9ppen ideje volt, k\u00fcl\u00f6nben ki tudja, hogyan alakul az \u00fatjuk. H\u00e9tf\u0151n, kedden felmer\u00fclt az esetleges haj\u00f3s ment\u0151exped\u00edci\u00f3 lehet\u0151s\u00e9ge, vagyis a Kan\u00e1ri szigetekre rep\u00fclni itthonr\u00f3l, haj\u00f3t b\u00e9relni \u00e9s bevontatni \u0151ket a megfelel\u0151 kik\u00f6t\u0151be. Szerencs\u00e9re erre nem ker\u00fclt sor. A megkezdett evez\u00e9ssel fokozatosan a j\u00f3 ir\u00e1nyt tudt\u00e1k felvenni. Ez egy furcsa evez\u00e9s volt, mert szinte a Kan\u00e1ri szigetekig csak a haj\u00f3 egyik oldal\u00e1n egy evez\u0151vel h\u00faztak, de a sz\u00e9lt\u0151l, \u00e1raml\u00e1st\u00f3l f\u00fcgg\u0151en hol az egyik, hol a m\u00e1sok oldalon. Ezeken a napokon\u00a0 kb. napi 60 km-t teljes\u00edtettek. Dec.16-n szombaton a Kan\u00e1ri szigetekre vezet\u0151 haj\u00f3z\u00e1si \u00fatvonalat keresztezt\u00e9k. D\u00e9l k\u00f6r\u00fcl elhaladt mellett\u00fck a Berger Nice nev\u0171 teherhaj\u00f3, majd megfordult \u00e9s profi man\u0151verek ut\u00e1n mintegy 100 m t\u00e1vols\u00e1gra mell\u00e9j\u00fck \u00e1llt \u00fagy, hogy ha G\u00e1bor\u00e9k akarnak akkor oda evezhettek volna. Hivatalosan \u00e9rdekl\u0151d\u00f6tt egy r\u00f6vid k\u00fcrtsz\u00f3val, kell-e seg\u00edts\u00e9g. G\u00e1bor a haj\u00f3t\u00f3l t\u00e1volod\u00f3an evezett, Andi meg a tengeri OK jelz\u00e9ssel megnyugtatta \u0151ket. A haj\u00f3 oldal\u00e1n az \u00f6sszes szabad tenger\u00e9sz \u00e9s utas az \u00f3ce\u00e1non, t\u00e1vol a partokt\u00f3l hihetetlen l\u00e1tv\u00e1nyt ny\u00fajt\u00f3 T\u0171zhangy\u00e1t t\u00e1vcs\u00f6vezte \u00e9s fot\u00f3zta. Vas\u00e1rnap evez\u0151seink kital\u00e1lt\u00e1k, hogy Fuerteventura helyett Graciosa sziget\u00e9re mennek. Szerencs\u00e9sen el is \u00e9rt\u00e9k \u00e9s h\u00e9tf\u0151n kora este\u00a0 kik\u00f6t\u00f6ttek. Itt esett meg, hogy egy h\u00f3nappal az indul\u00e1suk ut\u00e1n \u00fajra magyar sz\u00f3t hallottak. A kik\u00f6t\u00e9sn\u00e9l Szab\u00f3 Kinga sz\u00f3l\u00edtotta meg \u0151ket, hogy seg\u00edthetek? Nagy meglepet\u00e9s, \u00f6r\u00f6m. \u00d6lel\u00e9s.\n<\/p>\n \n \n \n \n Gran Canaria, Pasito Blanco , 2006, december 27.\n<\/p>\n \n \n \n \n<\/p>\n \n \n<\/p>\n \n \n<\/p>\n \n \n<\/p>\n \n \n<\/p>\n \n \n<\/p>\n \n \n<\/p>\n \n \n<\/p>\n \n \n<\/p>\n \n \n<\/p>\n \n \n<\/p>\n \n \n<\/p>\n \n \n<\/p>\n \n \n<\/p>\n \n \n<\/p>\n \n \n<\/p>\n \n \n<\/p><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" Ez a t\u00f6rt\u00e9net egy kicsit m\u00e1s. M\u00e1r csak az\u00e9rt is, mert err\u0151l a haj\u00f3r\u00f3l kifelejtett\u00e9k az \u00e1rbocot \u00e9s k\u00e9zi er\u0151vel pr\u00f3b\u00e1lj\u00e1k \u00e1tszelni az \u00f3ce\u00e1nt. B\u00e1r sohanem tenn\u00e9k olyat, hogy ha vitorl\u00e1zhatn\u00e9k akkor evezek, m\u00e9gis \u00fagy gondolom ez egy tisztelerem\u00e9lt\u00f3 exped\u00edci\u00f3 \u00e9s meg\u00e9remli, hogy besz\u00e1moljunk r\u00f3la. 2007. janu\u00e1r 09. Ma hajnalban 05 \u00f3 50-kor\u00a0 a T\u0171zhangya […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"www.sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3742"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3742"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3742\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3742"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3742"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3742"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}
\n 2007. janu\u00e1r 09.
\n
\n <\/strong>
\n
\n Ma hajnalban 05 \u00f3 50-kor\u00a0 a T\u0171zhangya elhagyta Pasito Blanco kik\u00f6t\u0151j\u00e9t a Gran Canaria sziget\u00e9n.Jelenleg a partt\u00f3l d\u00e9li ir\u00e1nyban kb. 5,5 km t\u00e1vols\u00e1gban d\u00e9li ir\u00e1nyban halad.A v\u00edz s\u00edma, az id\u0151j\u00e1r\u00e1s kit\u0171n\u0151! A magas dag\u00e1ly miatt nehezen k\u00f6t\u00f6tt\u00e9k le a haj\u00f3t, de a kik\u00f6t\u0151t k\u00f6nnyed\u00e9n elhagyt\u00e1k. H\u00e1t elkezdt\u00e9k \u00e9s folytatj\u00e1k, Columbus nyom\u00e1n. (A nagy haj\u00f3s \u00e9s felfedez\u0151 4. \u00fatj\u00e1n Cadizb\u00f3l az \u00f3ce\u00e1n t\u00falpartj\u00e1ra, nagyj\u00e1b\u00f3l ezen az \u00fatvonalon haladt. Lesz\u00e1m\u00edtva persze Casablanca-t \u00e9s El Jadid\u00e1t.)\u00a0 J\u00f3 utat !<\/p>\n
\n
\n Az al\u00e1bbiakban mell\u00e9kelem\u00a0 tegnap k\u00fcld\u00f6tt levelel\u00fcket:
\n
\n <\/u><\/p>\n
\n
\n A hajot felkeszitettuk erre a gigantikus utazasra, a cadizi ut tapasztalataval es harcedzettsegevel vagunk neki az Oceannak.
\n
\n A franciak kaptak 48 ora elonyt.
\n
\n Kilehetett birni a varakozast a sim-kartyara, habar ketnaponta tobb mint 10 km-t kellett setalnunk kenyerert a kozertbe.( tengerpart sziklai, GC sivatagos dunei kozott.) Minden nap dolgoztunk a hajon, melynek hatalmas lett a nepszerusege a kikotoben. Folyamatos a fenykepezes, weblap utani erdeklodes.
\n
\n Tobben kerdeztek, ki\u00a0 keszitette\u00a0 a hajot, -mire a valasz: mi csinaltuk.
\n
\n Ujabb kerdes:- OK, de ki keszitette a terveket?, mire mi:-hat mi! valaszkent ilyenkor szokott jonni az elismero bolintas. Volt olyan is, aki megkerdezte, hol lehet KELET Europaban ilyen szintu tervezest
\n
\n tanulni? -Sopronban…
\n
\n Tobb magyarral is talalkoztunk, a level megirasa utan az egyik csaladhoz\u00a0 megyunk vacsorazni.
\n
\n Remeljuk, minnel tobben tudtok jonni Antiguara, mindenkinek nagyon fogunk orulni.
\n
\n Talalkozunk a Karibin ( azt mondjak, jo hely)!\n<\/p>\n
\n
\n az Jridiumra kuldott SMS-eket. Ha valaki szeretne beszelni velunk,
\n
\n kuldje el a datumot es az idopontot, mikor fog hivni.\n<\/p>\n
\n Udvozlet mindenkinek: Andi, Gabor\n<\/p>\n
\n R\u00e9gebben t\u00f6rt\u00e9nt:
\n <\/strong>\n<\/p>\n
\n Az id\u0151j\u00e1r\u00e1s, a haj\u00f3 rendbe szed\u00e9se meg a tov\u00e1bbi \u00fat megtervez\u00e9se miatt cs\u00fct\u00f6rt\u00f6kig maradtak. G\u00e1bor kijav\u00edtotta \u00e9s visszaszerelte a korm\u00e1nylap\u00e1tot. Egy megfelel\u0151 m\u00e9ret\u0171 k\u00f6vet piros heveder szalaggal \u00f6sszek\u00f6tve horgonny\u00e1 alak\u00edtott. Szerd\u00e1n\u00a0 e-mail-b\u0151l tudt\u00e1k meg, mi szombaton \u00e9rkez\u00fcnk, Gran Canaria sziget\u00e9re. Sok idej\u00fck nem maradt oda\u00e9rni. Cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k de. 11-kor abban a tudatban indultak tov\u00e1bb, hogy szombaton\u00a0 tal\u00e1lkozhatnak vel\u00fcnk.\n<\/p>\n
\n Budapesten k\u00e9sz\u00fclt a csapat, az ut\u00e1np\u00f3tl\u00e1ssal, a kar\u00e1csonyi aj\u00e1nd\u00e9kokkal. Andi\u00e9k telefonon \u00e9s interneten megadt\u00e1k a k\u00edv\u00e1ns\u00e1g list\u00e1t, a viharos utaz\u00e1s sor\u00e1n elvesztett t\u00e1rgyakr\u00f3l\u00a0 a haj\u00f3 jav\u00edt\u00e1s\u00e1hoz sz\u00fcks\u00e9ges dolgokr\u00f3l \u00e9s a tov\u00e1bbi \u00fatra sz\u00fcks\u00e9ges egyebekr\u0151l. Nagy beszerz\u00e9si akci\u00f3kat k\u00f6vet\u0151en dec.23-n indult Gran Canaria-ra a felment\u0151 csapat. G\u00e1bor testv\u00e9re Rakonczai P\u00e9ter,\u00a0 Nagy Albert vitorl\u00e1z\u00f3 bar\u00e1tunk\u00a0 \u00e9s \u00e9n. (Andi \u00e9desapja)\n<\/p>\n
\n \u00d6t\u00f3r\u00e1s rep\u00fcl\u0151\u00fat ut\u00e1n, helyi id\u0151 szerint (1 \u00f3r\u00e1val h\u00e1tr\u00e9bb van) 12 \u00f3-kor landoltunk . M\u00e9g nem vett\u00fck \u00e1t a csomagokat, Andi telefon\u00e1lt,\u00a0 neh\u00e9zs\u00e9geik vannak. A nagy hull\u00e1mz\u00e1s miatt nem fognak\u00a0 aznap\u00a0 – a kijel\u00f6lt c\u00e9ljuk \u2013 Pasito Blanco kik\u00f6t\u0151j\u00e9be \u00e9rni. Hajnali\u00a0 4 \u00f3ra k\u00f6r\u00fcl \u00e9rtek Las Palmas kik\u00f6t\u0151j\u00e9hez. El\u0151tte \u00e9rdekes kalandjuk volt. Megel\u0151zte \u0151ket egy tengeralattj\u00e1r\u00f3, szembe fordult vel\u00fck (gondolom, j\u00f3l megn\u00e9zt\u00e9k \u0151ket), majd ill\u0151 t\u00e1vols\u00e1got tartva meglep\u0151en nagy sebess\u00e9ggel elh\u00fazott. Las Palmason megpr\u00f3b\u00e1ltak kik\u00f6tni de a nagy sz\u00e9l \u00e9s a hull\u00e1mz\u00e1s miatt nem b\u00edrt\u00e1k a kik\u00f6t\u0151t biztons\u00e1gosan megk\u00f6zel\u00edteni. \u00d6t\u00f3r\u00e1s er\u0151s evez\u00e9ssel (mind a ketten eveztek) az\u00e9rt dolgoztak, hogy a 4-5 m-es hull\u00e1mok ne vigy\u00e9k ki \u00f6ket a kik\u00f6t\u0151t v\u00e9d\u0151 k\u0151g\u00e1tra.\u00a0\u00a0 Nek\u00fcnk m\u00e9g k\u00e9t \u00f3r\u00e1nkba ker\u00fclt mire a sz\u00e1llod\u00e1nkba \u00e9rve, t\u00f6r\u0151dni tudtunk a T\u0171zhangy\u00e1val. Persze itt d\u00e9lut\u00e1n szieszta van, addig semmit nem lehet int\u00e9zni. Pl\u00e1ne szombaton. K\u00e9t \u00f3ra ut\u00e1n \u00fajra telefon\u00e1ltak. Lestoppoltak egy vitorl\u00e1st, aki a nagy sz\u00e9lben vontat\u00f3 k\u00f6t\u00e9lre vette \u0151ket \u00e9s azt rem\u00e9lt\u00e9k a c\u00e9lkik\u00f6t\u0151be h\u00fazza \u0151ket. A vitorl\u00e1s seg\u00edts\u00e9g\u00e9vel el tudt\u00e1k ker\u00fclni a partra vet\u0151d\u00e9s vesz\u00e9ly\u00e9t a v\u00e1ltoz\u00f3 ir\u00e1ny\u00fa sz\u00e9lben rohamoz\u00f3 nagy hull\u00e1mok k\u00f6z\u00f6tt. A szigetek k\u00f6z\u00f6tt felgyorsul\u00f3 sz\u00e9l \u00e9s az er\u0151s \u00e1ramlatok nagyon megnehez\u00edtik egy motor n\u00e9lk\u00fcli evez\u0151s haj\u00f3 dolg\u00e1t. A biztons\u00e1gos haj\u00f3z\u00e1shoz 1,5-2 km t\u00e1vols\u00e1got kell tartani a partt\u00f3l, viszont a nagy hull\u00e1mokban alig b\u00edrtak evezni. A szombat d\u00e9lut\u00e1ni id\u0151j\u00e1r\u00e1si k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt, vontat\u00e1s h\u00edj\u00e1n k\u00e9s\u0151bb nem tudtak volna saj\u00e1t erej\u00fckb\u0151l kik\u00f6t\u0151be jutni. Vagyis elsodr\u00f3dhattak volna a sziget alatt \u00e9s menetb\u0151l ind\u00edthatt\u00e1k volna az \u00f3ce\u00e1ni \u00e1tkel\u00e9st. Ekkor m\u00e1r 2 napja j\u00f6ttek Graciosa-b\u00f3l, alv\u00e1s n\u00e9lk\u00fcl.(A megtal\u00e1l\u00e1skor k\u00e9sz\u00fclt vakus k\u00e9pen, a narancss\u00e1ga ruh\u00e1ban j\u00f3l l\u00e1tszik a kialvatlans\u00e1g.) Nagyon szerettek volna Kar\u00e1csonyra ide\u00e9rni. A vontat\u00e1sos h\u00edrt v\u00e9ve taxiba v\u00e1gtuk magunkat \u00e9s loholtunk a kik\u00f6t\u0151be nehogy lemaradjunk a befut\u00e1sr\u00f3l. Nagy csal\u00f3d\u00e1sunkra se vitorl\u00e1s, se T\u0171zhangya. A vitorl\u00e1s val\u00f3sz\u00edn\u0171leg nem \u00e9rt r\u00e1, Pasito Blanco-ig h\u00fazni \u0151ket, de az elv\u00e1rhat\u00f3 korrekt\u00a0 seg\u00edts\u00e9ggel egy k\u0151g\u00e1takkal v\u00e9dett \u00f6b\u00f6lbe vitte \u0151ket, ami nem volt val\u00f3di kik\u00f6t\u0151. Az \u00f6b\u00f6l\u00a0 k\u00f6zep\u00e9n egy b\u00f3j\u00e1hoz k\u00f6t\u00f6tt\u00e9k a haj\u00f3t \u00e9s v\u00e1rtak. F\u0151leg r\u00e1nk. Telefon\u00e1ltak. Egy ipari partr\u00e9szen vannak, l\u00e1tnak egy nagy k\u00e9m\u00e9nyt \u00e9s rengeteg sz\u00e9lkereket. \u00cdgy \u00e9rkeztek Gran Canaria-ra kb. 270 km-t evezve 2 nap alatt. Mi m\u00e9g azt se nagyon tudtuk mi hol vagyunk, nemhogy \u0151k. Vissza a sz\u00e1llod\u00e1ba, nekil\u00e1ttunk aut\u00f3t szerezni. A szieszta miatt csak este 7 k\u00f6r\u00fcl \u00fclt\u00fcnk a b\u00e9relt VW Foxba. Andi\u00e9k bemondt\u00e1k a t\u00e9rk\u00e9pen l\u00e1that\u00f3 legk\u00f6zelebbi helyet, Casillas Romeral . Na j\u00f3. Megn\u00e9zt\u00fck a Globalfleet-en (A m\u0171holdas nyomk\u00f6vet\u00f6 weboldala) hol vannak. Innen tudtuk a k\u0151g\u00e1tat. Este f\u00e9l 8 k\u00f6r\u00fcl m\u00e1r kb. 200 m-re voltunk t\u00f6l\u00fck, de a s\u00f6t\u00e9tben nem lehetett a helyet k\u00f6nnyen azonos\u00edtani \u00e9s az aut\u00f3val k\u00f6zelebb menni. Szeg\u00e9nyek nem tudt\u00e1k, hogy egy villamos er\u0151m\u0171 parti r\u00e9sz\u00e9n\u00e9l k\u00f6t\u00f6tt\u00e9k ki \u0151ket, ez\u00e9rt rengeteg ker\u00edt\u00e9s z\u00e1rta el fel\u00e9j\u00fck az aut\u00f3val j\u00e1rhat\u00f3 utat. V\u00e9g\u00fcl t\u00f6bb telefon, SMS \u00e9s GPS-es poz\u00edci\u00f3 meghat\u00e1roz\u00e1s ut\u00e1n, meg\u00e1lltunk m\u00e1sodszor is az er\u0151m\u0171 melletti k\u00f6ves tengerparton. A GPS jelezte, poz\u00edci\u00f3n vagyunk. SMS-t k\u00e9rtem a villog\u00f3 f\u00e9nyjeleket ad\u00f3 k\u00e9m\u00e9nyhez viszony\u00edtott helyzet\u00fckr\u0151l. Andi\u00a0 meg\u00edrta, a villog\u00f3 k\u00e9m\u00e9ny \u00e9s a sz\u00e9lkerekek k\u00f6z\u00f6tti vonalon vannak. J\u00f3, j\u00f3, de hol? Kocsit bez\u00e1rtuk \u00e9s futva indultunk a s\u00f6t\u00e9tben felfedezett k\u0151g\u00e1t fel\u00e9, amely m\u00f6g\u00f6tt rem\u00e9lt\u00fck \u0151ket. M\u00e9g 5 perc siet\u0151s bukd\u00e1csol\u00e1s a k\u00f6veken, \u00e9s este nyolc \u00f3ra k\u00f6r\u00fcl v\u00e9gre megl\u00e1ttuk\u00a0 a T\u0171zhangy\u00e1t a hatalmas k\u00f6vekkel v\u00e9dett \u00f6b\u00f6lben egy b\u00f3j\u00e1hoz kik\u00f6tve. F\u00fcty\u00fcltem, integettem, P\u00e9ter telefon\u00e1lt. V\u00e9gre. Megvannak! Percekig v\u00e1rni kellet, mire az 1 evez\u0151s bocival (a vihar vitte el az evez\u0151 p\u00e1rj\u00e1t) kievick\u00e9ltek a meredek, k\u00f6ves partra. Mivel P\u00e9terrel el\u0151bb a m\u00e1sik oldalon v\u00e1rtuk \u0151ket, futva loholtunk a t\u00faloldalra. Felkapaszkodtak a partra mire \u00e1t\u00e9rt\u00fcnk. Mondhatom addig ismeretlen, j\u00f3 \u00e9rz\u00e9s volt meg\u00f6lelni \u0151ket, Cadiz ut\u00e1n egy h\u00f3nappal. V\u00e9gre megint egy\u00fctt. K\u00f6zben a sz\u00e9l er\u0151sen f\u00fajt, f\u00e1ztunk ez\u00e9rt sz\u00e9l\u00e1rny\u00e9kot keresve be\u00e1lltunk a partravetett n\u00e9hai hal\u00e1szhaj\u00f3 San Miguel m\u00f6g\u00e9 \u00e9s majdnem mindent elmes\u00e9lt\u00fcnk egym\u00e1snak mi t\u00f6rt\u00e9nt a T\u0171zhangya Cadiz-i indul\u00e1sa \u00f3ta. Amit akkor nem mes\u00e9lt\u00fcnk el, azt az\u00f3ta m\u00e1r tudjuk, de ez egy k\u00f6vetkez\u0151 t\u00f6rt\u00e9net, melyet m\u00e1r Budapestr\u0151l fogok folytatni.\n<\/p>\n
\n P\u00e1los\u00a0 Istv\u00e1n
\n <\/em>\n<\/p>\n
\n
\n Ui:
\n <\/strong>
\n Az evez\u0151kkel hajtott T\u0171zhangya sz\u00e1m\u00e1ra a kik\u00f6t\u00e9sek biztons\u00e1gos v\u00e9grehajt\u00e1sa az egyik legnehezebb feladat. A sz\u00e9l, a nagy hull\u00e1mok \u00e9s az esetleges partk\u00f6zeli \u00e1ramlatok kedvez\u0151tlen esetben (ha rosszul m\u00e9rik fel a helyzetet, vagy rosszul reag\u00e1lnak r\u00e1) partra sodorhatj\u00e1k \u0151ket, ahol komoly s\u00e9r\u00fcl\u00e9sek \u00e9rhetik a haj\u00f3t. Ez\u00e9rt nem tudtak a nagy vihar el\u0151tt kik\u00f6tni Safi-ban, \u00e9s dec. 23-n Las Palmas-ban. Az \u00e1raml\u00e1sok sebess\u00e9ge t\u00f6bbnyire meghaladja a haj\u00f3val evezhet\u0151 sebess\u00e9get, ez\u00e9rt ha rossz ir\u00e1nyba viszi \u0151ket, neh\u00e9z, vagy lehetetlen bel\u0151l\u00fck saj\u00e1t er\u0151vel kijutni. Gran Canari-\u00e1n arra kellett figyelni\u00fck, hogy az er\u0151s sz\u00e9l \u00e9s a hull\u00e1mz\u00e1s ne sodorja \u0151ket partra, de az \u00f3ce\u00e1n d\u00e9li ir\u00e1ny\u00fa (partt\u00f3l t\u00e1voli) \u00e1raml\u00e1sa se kapja el \u0151ket, mert onnan nincs visszaevez\u00e9s. Az Atlanti \u00d3ce\u00e1n \u00e1raml\u00e1sait \u00e1raml\u00e1si t\u00e9rk\u00e9pekr\u0151l lehet megismerni. (ilyennel rendelkeznek) A T\u0171zhangya \u00e1tkel\u00e9s\u00e9t is egy ilyen nagy \u00f3ce\u00e1ni \u00e1raml\u00e1s fogja seg\u00edteni, de ehhez\u00a0 viszonylag pontosan bele kell tal\u00e1lni. A part \u00e9s kik\u00f6t\u0151 k\u00f6zeli \u00e1raml\u00e1sokat az id\u0151j\u00e1r\u00e1s er\u0151sen befoly\u00e1solhatja (Ez\u00e9rt is lehetnek vesz\u00e9lyesek.) a nagy \u00f3ce\u00e1ni \u00e1ramlatokat kev\u00e9sb\u00e9.\n<\/p>\n