{"id":3756,"date":"2006-12-30T00:00:00","date_gmt":"2006-12-29T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/12\/30\/befutott-a-legenda\/"},"modified":"2017-08-01T23:44:14","modified_gmt":"2017-08-01T21:44:14","slug":"befutott-a-legenda","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/12\/30\/befutott-a-legenda\/","title":{"rendered":"Befutott a legenda"},"content":{"rendered":"

\n V5O: T\u00e9nyleg r\u00e9gen adtunk h\u00edrt err\u0151l a regatt\u00e1r\u00f3l. A mostani bejelentkez\u00e9s aprop\u00f3ja az, hogy befutott a vitorl\u00e1z\u00e1s egyik \u00e9l\u0151 legend\u00e1ja is Frematnle-be. Sir Robin Knox-Johnston 67 napnyi szenved\u00e9s ut\u00e1n vonszolta be a SAGA INSURANCE-t.<\/p>\n

\n
\n K\u00e9ts\u00e9gtelen, hogy nem volt egyszer\u0171 dolga a veter\u00e1n vitorl\u00e1z\u00f3nak, hiszen nem sokkal a rajt ut\u00e1n egy viharban gallyra ment szinte a teljes latnik\u00e9szlete \u00e9s ennek jav\u00edtgat\u00e1s\u00e1val, a probl\u00e9ma m\u00e9rt\u00e9k\u00e9nek jav\u00edt\u00e1s\u00e1val el is b\u00edbel\u0151d\u00f6tt e szakasz sor\u00e1n, mik\u00f6zben kapta a m\u00e9tereket \u00e9s napokat ellenfeleit\u0151l. Sir Robin harmadikk\u00e9nt \u00e9rt be, 23 nappal k\u00e9s\u0151bb, mint a gy\u0151ztes Bernard Stamm (SUI) \u00e9s a m\u00e1sodik Kojiro Shiraishi (JPN) m\u00f6g\u00f6tt, miut\u00e1n a k\u00e9t er\u0151s brit n\u00e9v gazd\u00e1ja technikai okok miatt k\u00e9nytelen volt feladni a k\u00fczdelmeket.
\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A 67 \u00e9ves legenda 12,411 m\u00e9rf\u00f6ldet tett meg Bilbao \u00f3ta, \u00e1tlagosan 11 csom\u00f3s sebess\u00e9ggel. Teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9vel el\u00e9gedett \u00e9s a mostani etapot tanul\u00f3szakaszk\u00e9nt fogta fel.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Egy hal\u00e1szh\u00e1l\u00f3 miatt m\u00e9g v\u00edzbe is ugrott a h\u0171v\u00f6s d\u00e9li-\u00f3ce\u00e1nokon, mivel k\u00edlj\u00e9t el\u00e9gg\u00e9 f\u00e9ltette, f\u0151leg azut\u00e1n, ami Alex Thomsonnal t\u00f6rt\u00e9nt. Az utols\u00f3 n\u00e9gy \u00f3r\u00e1ban m\u00e9g az autopilot is felmondta a szolg\u00e1latot.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n \u201e38 \u00e9vvel ezel\u0151tt sokkal egyszer\u0171bb volt a szitu\u00e1ci\u00f3, nem voltam elveszve a technol\u00f3gi\u00e1ban. Az a h\u00edr j\u00e1rta, hogy elt\u0171ntem n\u00e9gy \u00e9s f\u00e9l h\u00f3napra \u00e9s m\u00e1r a gy\u00e1szjelent\u00e9semet is meg\u00edrt\u00e1k, de \u00e9n mindig tudtam, merre vagyok. Ezek a haj\u00f3k formula 1-es masin\u00e1k, ak\u00e1r egy teliv\u00e9r. \u2026 M\u00e1s volt a Suhaili fed\u00e9lzet\u00e9n, eml\u00e9kszem, egyszer el\u00e9rt\u00fck a 7 csom\u00f3t! Az Open 60-assal el\u00e9rhetem a 28 csom\u00f3t is; ez el\u00e9gg\u00e9 leny\u0171g\u00f6z\u0151.\u201d
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Golding \u00e9s Thomson is a kik\u00f6t\u0151ben v\u00e1rta a nagy harcost. Sir Robin ugyanis Alex mentora is egyben. Mike Golding nem m\u00e1shoz hasonl\u00edtotta Robin Knox-Johnston teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9t, mint Sir Edmund Hilary\u00e9hoz, aki az Everestet harminch\u00e9t \u00e9vesen els\u0151k\u00e9nt m\u00e1szta meg.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n 5 unoka nagypap\u00e1jak\u00e9nt \u00e1llt most rajtvonalhoz az 1969-ben sz\u00f3l\u00f3ban els\u0151k\u00e9nt F\u00f6ldet ker\u00fcl\u0151 vitorl\u00e1z\u00f3ikon. (ekkor m\u00e9g nem j\u00e1rt a Holdon sem ember!) Sir Robin pedig t\u00e9nyleg olyan sok\u00e1ig volt t\u00e1vol sz\u00e1razf\u00f6ldt\u0151l, hogy a Times m\u00e1r a gy\u00e1szjelent\u00e9s\u00e9t is meg\u00edrta.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A mez\u0151ny janu\u00e1r 14-\u00e9n hagyja el Fremantle-t, hogy nekiv\u00e1gjon a m\u00e1sodik szakasznak, ami szint\u00e9n nem lesz egyszer\u0171, hiszen elvileg egyben kell eljutniuk az \u00c9szak-amerikai Norfolk v\u00e1ros\u00e1ba.
\n <\/span>\n<\/p>\n

<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

V5O: T\u00e9nyleg r\u00e9gen adtunk h\u00edrt err\u0151l a regatt\u00e1r\u00f3l. A mostani bejelentkez\u00e9s aprop\u00f3ja az, hogy befutott a vitorl\u00e1z\u00e1s egyik \u00e9l\u0151 legend\u00e1ja is Frematnle-be. Sir Robin Knox-Johnston 67 napnyi szenved\u00e9s ut\u00e1n vonszolta be a SAGA INSURANCE-t. K\u00e9ts\u00e9gtelen, hogy nem volt egyszer\u0171 dolga a veter\u00e1n vitorl\u00e1z\u00f3nak, hiszen nem sokkal a rajt ut\u00e1n egy viharban gallyra ment szinte a […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3756"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3756"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3756\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3756"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3756"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3756"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}