{"id":3759,"date":"2006-12-27T00:00:00","date_gmt":"2006-12-26T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/12\/27\/sullyedes-serules-szenvedes\/"},"modified":"2017-08-01T23:44:14","modified_gmt":"2017-08-01T21:44:14","slug":"sullyedes-serules-szenvedes","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/12\/27\/sullyedes-serules-szenvedes\/","title":{"rendered":"S\u00fcllyed\u00e9s, s\u00e9r\u00fcl\u00e9s, szenved\u00e9s\u2026"},"content":{"rendered":"

\n Az els\u0151 \u00e9jjel \u00e9s a m\u00e1sodik nappal meghozta \u201e\u00e1ldozatait\u201d a Rolex Sydney Hobart. A versenyben \u00e9ppen \u00e9len \u00e1ll\u00f3 VO70-es ABN AMRO ONE, majd valamivel k\u00e9s\u0151bb a 30 m\u00e9teres Maximus is \u00e1rboct\u00f6r\u00e9st szenvedett. A Ray White Koolmooloo els\u00fcllyedt. Tov\u00e1bbi ki\u00e1ll\u00e1sok lejjebb.<\/p>\n

\n
\n \"ment\u00e9s
\n
\n 30-37 csom\u00f3s sz\u00e9lben k\u00e9nyszer\u00fclt feladni a versenyt hajnali 03.08-kor az ABN AMRO ONE \u00e9s 03.30-kor a Maximus. Ut\u00f3bbi haj\u00f3n hatan s\u00e9r\u00fcltek. Mike Sanderson annak \u00f6r\u00fcl, hogy legal\u00e1bb a leg\u00e9nys\u00e9g minden tagja \u00e9ps\u00e9gben meg\u00faszta a dolgot. A haj\u00f3t pedig Sydney fele ford\u00edtotta.
\n
\n <\/span>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n <\/o:p>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A Maximus forst\u00e1g\u00e1nak r\u00f6gz\u00edt\u00e9se t\u00f6r\u00f6tt el, amely azt eredm\u00e9nyezte, hogy a karbonsz\u00e1las \u00e1rboc pont cockpitba zuhant. Sajn\u00e1latosan \u00e9ppen ekkor k\u00e9sz\u00fcl\u0151d\u00f6tt fordul\u00f3ra a csapat, \u00edgy majdnem megsemmis\u00edtette a leg\u00e9nys\u00e9g p\u00e1r tagj\u00e1t a cockpit h\u00e1tuls\u00f3 r\u00e9sz\u00e9ben, de szerencs\u00e9re a zuhan\u00e1st megt\u00f6rte az iker korm\u00e1nyker\u00e9k \u00e9s a grinder foganty\u00faja. \u201eAzt hiszem hihetetlen\u00fcl szerencs\u00e9sek vagyunk, hogy nem halt meg senki sem,\u201d – mondta Treleaven.
\n <\/span>
\n <\/p>\n


\n Az \u00e1rboc kid\u0151l\u00e9sekor
\n
\n Trevalen fejs\u00e9r\u00fcl\u00e9st szenvedett, ami eszm\u00e9letveszt\u00e9shez vezetett.
\n <\/span>
\n A t\u00f6bbi s\u00e9r\u00fclt:
\n
\n Glenn Attrill, George Hendy, David Mundy \u00e9s Martin Hannon k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 s\u00e9r\u00fcl\u00e9seket szenvedtek a fej\u00fck\u00f6n, a bord\u00e1jukon, medenc\u00e9j\u00fck\u00f6n, h\u00e1tukon. A legkomolyabban az \u00faj-z\u00e9landi David Mundy s\u00e9r\u00fclt, akinek l\u00e1ba t\u00f6r\u00f6tt, bord\u00e1i mellett \u00e9s a l\u00e9giment\u0151k sz\u00e1ll\u00edtott\u00e1k el. Ma reggel napfelkeltekor h\u00e1rom csapattagot vittek k\u00f3rh\u00e1zba helikopterrel, m\u00edg kett\u0151t rend\u0151rs\u00e9gi motorossal.
\n <\/span>
\n <\/span>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n <\/o:p>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n
\n \"az
\n <\/span>
\n <\/span>
\n <\/span>\n<\/p>\n

A Maximus korm\u00e1nya is megs\u00e9r\u00fclt az eset sor\u00e1n
\n
\n \u00e9s a vitorla r\u00e1tekeredett a propellerre. Ezeket is csak ma reggelre siker\u00fclt helyrehozni \u00e9s a Maximus a Jervis-\u00f6b\u00f6l fele vette az ir\u00e1nyt f\u00e9lkorm\u00e1nnyal.
\n<\/span>
\n
\n<\/span><\/p>\n

\n
\n
\n <\/o:p>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n A
\n
\n harmadik \u00e9s negyedik kies\u0151je<\/p>\n

a versenynek az Endorfin \u00e9s a
\n <\/b>
\n <\/span>
\n
\n Sailing With Disabilities
\n <\/span>
\n
\n , akik korm\u00e1nym\u0171 meghib\u00e1sod\u00e1s miatt k\u00e9nyszer\u00fcltek Sydney fele venni az ir\u00e1nyt. A 78 indul\u00f3b\u00f3l eddig 8-an adt\u00e1k fel a versenyt. A
\n <\/span>
\n
\n Cookson 50 Living Doll r\u00e1di\u00f3 probl\u00e9ma miatt \u00e1llt ki.
\n <\/span>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n <\/o:p>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n A verseny
\n <\/span>
\n
\n
\n
\n legdr\u00e1maibb pillanata
\n <\/span>
\n <\/b>
\n <\/span>
\n
\n az volt, amikor Mike Freebairn 1968-as gy\u0151ztes haj\u00f3ja, a Ray White Koolmooloo ottani id\u0151 szerint
\n <\/span>
\n
\n 09-31-kor leadta a seg\u00e9lyk\u00e9r\u0151 maydayt, melyben k\u00f6z\u00f6lte, hogy
\n
\n haj\u00f3juk s\u00fcllyed<\/p>\n

\u00e9s s\u00fcrg\u0151s beavatkoz\u00e1sra van sz\u00fcks\u00e9g\u00fck. A haj\u00f3 ekkor 60 m\u00e9rf\u00f6ldre volt a partokt\u00f3l, Narooma magass\u00e1g\u00e1ban.
\n <\/b>
\n <\/span>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n <\/o:p>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n K\u00e9t helikopter \u00e9s egy m\u00e1sik versenyben l\u00e9v\u0151 haj\u00f3 a brit jacht, az Adventure indult seg\u00edts\u00e9g\u00fckre. A rend\u0151rs\u00e9gi nasz\u00e1d is \u00fatnak indult, hogy a nyolctag\u00fa leg\u00e9nys\u00e9get megmentse.
\n <\/span>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n <\/o:p>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n A Ray White Koomooloo kor\u00e1bban vezette is a 2006 Rolex Sydney Hobart \u00f6sszetett handicap list\u00e1j\u00e1t.
\n <\/span>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n <\/o:p>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n Valamivel k\u00e9s\u0151bb Mike Freebairn megt\u00f6rten nyilatkozott a haj\u00f3 s\u00fcllyed\u00e9s\u00e9r\u0151l, m\u00e1r az Adventure fed\u00e9lzet\u00e9r\u0151l. \u201eMindent megtett\u00fcnk, hogy elker\u00fclj\u00fck a s\u00fcllyed\u00e9st,\u2026 10 \u00e9ve volt ez az \u00e9letemnek. Fel\u00faj\u00edtottunk minden nutot, minden csavart.\u201d
\n <\/span>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n <\/o:p>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n A v\u00edz a tulajdonos szerint hirtelen kezdett be\u00f6mleni a haj\u00f3ba, de nem tal\u00e1lt\u00e1k meg, hogy hol d\u0151l be, mericsk\u00e9ztek egy kicsit, de a leg\u00e9nys\u00e9g biztons\u00e1ga \u00e9rdek\u00e9ben a haj\u00f3 elhagy\u00e1s\u00e1t v\u00e1lasztotta.
\n <\/span>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n <\/o:p>
\n <\/span>\n<\/p>\n

<\/p>\n

\n
\n Helyi id\u0151 szerint 13.00 \u00f3rakor \u00e1tvette a Koomooloo leg\u00e9nys\u00e9g\u00e9t a rend\u0151rs\u00e9gi motoros, amely ezut\u00e1n egy kor\u00e1bbi gy\u0151ztes haj\u00f3, az Illusion (Graham Jackson) fele vette az ir\u00e1nyt, hogy felvegye annak repedt bord\u00e1j\u00fa korm\u00e1nyos\u00e1t \u2013 a motoros ezut\u00e1n Eden fele vette azir\u00e1nyt, a haj\u00f3 pedig folytatta a versenyt.
\n <\/span>\n <\/p>\n

\n
\n
\n <\/o:p>
\n <\/span>\n <\/p>\n

\n
\n
\n
\n \"GETAWAY
\n <\/span>
\n <\/span>
\n <\/span>\n <\/p>\n

<\/span>
\nAndrew Buckland \u00e9s Andrew Hunn haj\u00f3ja a
\n
\n Mr Kite szint\u00e9n ki\u00e1llni k\u00e9nyszer\u00fclt<\/p>\n

rig probl\u00e9m\u00e1k miatt.
\n<\/b><\/p>\n

\n
\n
\n <\/o:p>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Bob Oatley 2005-\u00f6s gy\u0151ztes haj\u00f3ja a Wild Oats XI pedig tov\u00e1bbra is rend\u00fcletlen\u00fcl vezet. A haj\u00f3 sz\u00e9p lassan m\u00e1r t\u00fal van a Bass-szoroson, amely elv\u00e1lasztja Tazm\u00e1ni\u00e1t az Ausztr\u00e1l f\u0151szigett\u0151l. El\u0151nye 35 tengeri m\u00e9rf\u00f6ld a Skandi\u00e1val szemben.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n <\/o:p>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n Helyi id\u0151 szerint 13:35-kor mikor m\u00e1r 3 m\u00e9rf\u00f6ldre volt csak a Skandia a Wild Oats XI nyak\u00e1n, akkor
\n <\/span>
\n
\n
\n
\n a Skandia svertje (canard) elt\u00f6r\u00f6tt
\n <\/span>
\n <\/b>
\n <\/span>
\n
\n , az egyetlen k\u00f6z\u00e9pen haszn\u00e1lhat\u00f3 later\u00e1lfel\u00fclet\u00e9t, amelyet cirk\u00e1l\u00e1s k\u00f6zben haszn\u00e1lt a lee oldali sodr\u00f3d\u00e1s megf\u00e9kez\u00e9se ellen, eg\u00e9szen eddig a pillanatig.
\n <\/span>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n
\n \u201dNincs elk\u00e9pzel\u00e9s\u00fcnk sem, mi t\u00f6rt\u00e9nhetett \u2013 ak\u00e1r el is csaphattunk valamit. Amit tudunk, mind\u00f6ssze annyi, hogy hallottuk a hangos reccsens\u00e9t \u00e9s m\u00e1r l\u00e1ttuk is el\u00faszni a canard egy darabj\u00e1t,\u201d \u2013 komment\u00e1lta az esem\u00e9nyeket a Skandia korm\u00e1nyosa Grant Wharington.
\n <\/span>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n <\/o:p>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A haj\u00f3 tov\u00e1bbra is k\u00e9pes arra, hogy el\u00e9rjen Hobartba a jelenlegi k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt, de a haj\u00f3 sok magass\u00e1got vesz\u00edt.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n <\/o:p>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Wharington s\u00e9r\u00fclt \u00f6reg parip\u00e1ja nem tudni meddig k\u00e9pes feltart\u00f3ztatni Matt Allen Volvo Open 70-es\u00e9t, az Ichi Bant, amely m\u00e1r nincs 7 tengeri m\u00e9rf\u00f6ldre sem t\u0151le.
\n <\/span>
\n <\/p>\n


\n 78 indul\u00f3b\u00f3l
\n
\n az amortiz\u00e1l\u00f3dott mez\u0151ny nagys\u00e1ga m\u00e1r csak 69 jacht, miut\u00e1n Philip King Salon\u00e1ja is ki\u00e1llni k\u00e9nyszer\u00fclt korm\u00e1nyhiba miatt.
\n <\/span>
\n <\/span>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n
\n Az IRC handicap alapj\u00e1n jelenleg els\u0151 az Ichi Ban, m\u00e1sodik a Wild Oats, harmadik \u00edgy is a Skandia.
\n <\/span>
\n <\/span><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Az els\u0151 \u00e9jjel \u00e9s a m\u00e1sodik nappal meghozta \u201e\u00e1ldozatait\u201d a Rolex Sydney Hobart. A versenyben \u00e9ppen \u00e9len \u00e1ll\u00f3 VO70-es ABN AMRO ONE, majd valamivel k\u00e9s\u0151bb a 30 m\u00e9teres Maximus is \u00e1rboct\u00f6r\u00e9st szenvedett. A Ray White Koolmooloo els\u00fcllyedt. Tov\u00e1bbi ki\u00e1ll\u00e1sok lejjebb. 30-37 csom\u00f3s sz\u00e9lben k\u00e9nyszer\u00fclt feladni a versenyt hajnali 03.08-kor az ABN AMRO ONE \u00e9s 03.30-kor […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3759"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3759"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3759\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3759"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3759"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3759"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}