{"id":3773,"date":"2006-12-12T00:00:00","date_gmt":"2006-12-11T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/12\/12\/mikulas-kupa-2006\/"},"modified":"2017-08-01T23:44:11","modified_gmt":"2017-08-01T21:44:11","slug":"mikulas-kupa-2006","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/12\/12\/mikulas-kupa-2006\/","title":{"rendered":"Mikul\u00e1s Kupa 2006"},"content":{"rendered":"

\n Amennyire csak vissza tudok eml\u00e9kezni, Pulan Mikul\u00e1skor mindig volt verseny, b\u00e1r ez anno (1995 k\u00f6r\u00fcl) nem egy nemzetk\u00f6zi verseny, hanem \u201ccsak\u201d egy horv\u00e1t ranglista verseny volt 80-100 Optimist versenyz\u0151vel. Ahogy teltek az \u00e9vek, \u00fagy fejl\u0151d\u00f6tt a verseny \u00e9rt\u00e9ke \u00e9s \u00fagy n\u0151tte ki mag\u00e1t egy nemzetk\u00f6zi versenny\u00e9 (8-10 nemzet). Ez term\u00e9szetesen a r\u00e9sztvev\u0151k l\u00e9tsz\u00e1m\u00e1nak a n\u00f6veked\u00e9s\u00e9t is eredm\u00e9nyeztem \u00edgy legut\u00f3bb, azaz id\u00e9n, a m\u00falt h\u00e9tv\u00e9g\u00e9n (2006.12.8-10.) imm\u00e1r 253 optimistes versenyz\u0151 vett r\u00e9szt (b\u00e1r ha j\u00f3l tudom p\u00e1r \u00e9ve a l\u00e9tsz\u00e1m meg\u00fct\u00f6tte a 300-at is)\n<\/p>\n

\n Ez a verseny a t\u00f6k\u00e9letes id\u0151pontban van, k\u00f6zvetlen\u00fcl a holtszezon kezdete el\u0151tt. Ezut\u00e1n a verseny ut\u00e1n \u00e9rt\u00e9kelheti \u00e1t az ember az eg\u00e9sz \u00e9ves teljes\u00edtm\u00e9ny\u00e9t, \u00e9s alak\u00edthatja ki a felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9si strat\u00e9gi\u00e1j\u00e1ta a k\u00f6vetkez\u0151 \u00e9vre n\u00e9zve, kezdve a decemberi \u00e9s janu\u00e1r fizikai felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9sssel\u00a0\ud83d\ude42 .\n<\/p>\n

\n A magyarokat 9 Optimistes k\u00e9pviselte (neveket l\u00e1sd a v\u00e9g\u00e9n). Az utaz\u00e1s el\u0151tt hosszas tanakod\u00e1s folyt arr\u00f3l, hogy egy\u00e1ltal\u00e1n menj\u00fcnk-e, mert az elm\u00falt \u00e9vek tendenci\u00e1ja azt mutatta, hogy vagy van sz\u00e9l, de akkor az igen nagy \u00e9s igen hideg leveg\u0151vel j\u00e1r, vagy nincs sz\u00e9l, de akkor olyannyira nincs, hogy m\u00e9g futamot sem tudnak rendezni.
\n
\n \u00cdgy k\u00f6zvetlen\u00fcl a versenyt megel\u0151z\u0151 napokban is egyfolyt\u00e1ban a neten \u00e9s a k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151 id\u0151j\u00e1r\u00e1sel\u0151rejelz\u0151 honlapokon \u00fctlt\u00fcnk \u00e9s pr\u00f3b\u00e1ltunk a sok inform\u00e1ci\u00f3b\u00f3l arra k\u00f6vetkeztetni, hogy vajon milyen id\u0151 lesz a h\u00e9tv\u00e9g\u00e9n\u2026. V\u00e9g\u00fclis bej\u00f6ttek az el\u0151rejelz\u00e9si j\u00f3slatok.\n<\/p>\n

\n
\n Cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k\u00f6n kor\u00e1n reggel indultunk, hogy d\u00e9lut\u00e1n m\u00e9g tudjunk 1-2 \u00f3r\u00e1nyit edzeni. A motorcs\u00f3nak v\u00edzret\u00e9tel\u00e9n k\u00edv\u00fcl, -ami komoly gondokat okozott- nem t\u00f6rt\u00e9nt k\u00fcl\u00f6n\u00f6sebb eset az utaz\u00e1s sor\u00e1n. Az edz\u00e9st is megtartottuk kellemes naps\u00fct\u00e9sben, 1 Bft-os le\u00e1ll\u00f3 sz\u00e9lben. Bemeleg\u00edt\u00e9snek t\u00f6k\u00e9letes id\u0151.
\n
\n P\u00e9nteken m\u00e1r kicsit h\u0171v\u00f6sebb volt az id\u0151, de a DK-i sz\u00e9l igen kellemes, 2-4 Bft er\u0151ss\u00e9g\u0171 volt. A probl\u00e9m\u00e1t a szokatlan hull\u00e1mz\u00e1s, illetve a hull\u00e1mok nagys\u00e1ga okozta, ami j\u00f3p\u00e1r gyomrot felforgatott\u2026
\n
\n A mez\u0151nyt 4 csoportra osztott\u00e1k, \u00edgy egy-egy rajt eset\u00e9n kb 120 haj\u00f3 \u00e1llt fel a vonalhoz.
\n
\n A tervezett 3 futamot hamar lenyomt\u00e1k a horv\u00e1tok, b\u00e1r a szok\u00e1sos els\u0151 rajt el\u0151tti v\u00e1rakoztat\u00e1s most is megvolt, igaz csak 30-40 percet tartott\u00a0\ud83d\ude42 .\n<\/p>\n


\n
\n<\/center><\/p>\n

\n
\n Az el\u0151rejelz\u00e9sek szerint a szombati napt\u00f3l kellett f\u00e9ln\u00fcnk, ugyanis a naps\u00fct\u00e9s helyett bor\u00fas, es\u0151s id\u0151t (11 mm csapad\u00e9k !) \u00e9s er\u0151s szelet \u00edrg\u00e9rtek. Nos, szombat reggel keser\u0171 mosollyal vett\u00fck tudom\u00e1sol, hogy csak tudnak valamit ezek az id\u0151j\u00e1r\u00e1st el\u0151rejelz\u0151 honlapok. Az es\u0151 szakadt, a sz\u00e9l f\u00fajt, b\u00e1r nem volt igaz\u00e1n nagynak mondhat\u00f3, hisz sz\u00e9lm\u00e9r\u0151nk csak 5-6 Bft er\u0151ss\u00e9get mutatott. Hanem a gondok az Olaszorsz\u00e1gb\u00f3l \u00e9rkez\u0151 hatalmas hull\u00e1mokkal volt. Ugyanis 2-3 m\u00e9teres tarajz\u00f3 hull\u00e1mok bizony lehetetlenn\u00e9 tett\u00e9k a vitorl\u00e1z\u00e1st, mivel az Optimistet t\u00f6bb mint val\u00f3sz\u00edn\u0171, hogy maguk a hull\u00e1mok els\u00f6p\u00f6rt\u00e9k volna. A rendez\u0151s\u00e9g reggel k\u00e9t\u00f3r\u00e1s halaszt\u00e1ssal ind\u00edtott, amit k\u00e9s\u0151bb megfejelt\u00e9k egy \u00fajabb halaszt\u00e1ssal, v\u00e9g\u00fcl f\u00e9l kett\u0151kor lel\u0151tt\u00e9k a napot. Az \u00e1lland\u00f3 t\u00e1j\u00e9koz\u00f3d\u00e1sainkra azt v\u00e1laszolt\u00e1k, hogy a Lasereseket kiviszik, ezt m\u00e9gse tett\u00e9k meg. Val\u00f3sz\u00edn\u0171leg \u0151k se tudt\u00e1k volna k\u00f6nnyen venni a hull\u00e1mokat.\n<\/p>\n

\n
\n Kett\u0151 \u00e9s f\u00e9l h\u00e1rom k\u00f6r\u00fcl a sz\u00e9l erej\u00e9b\u0151l kezdett vesz\u00edteni, \u00e9s a hull\u00e1mok se voltak tarajosok, \u00edgy \u00fagy gondoltuk, hogy kimegy\u00fcnk egy kicsit edzeni. Elhat\u00e1roz\u00e1sunkat megers\u0151\u00edtette, hogy rajtunk k\u00edv\u00fcl m\u00e1sok is kimentek edzeni. Ki\u00e9rve m\u00e1r csak 3-4 Bft er\u0151ss\u00e9g\u0171 volt a sz\u00e9l, viszont a hull\u00e1mok nagys\u00e1ga tov\u00e1bbra is 2 m\u00e9teres volt. Az \u00e1lland\u00f3 \u201cliftez\u00e9s\u201d kem\u00e9nyen megviselte a gyomrokat, t\u00f6bbek k\u00f6z\u00f6tt az eny\u00e9met is\u2026hi\u00e1ba na, Balatonon nincs ilyen :-). Hihetetlen l\u00e1tni, ott helyben \u00e1t\u00e9lni, hogy hogyan t\u0171nik el egy Optimist, de ak\u00e1r egy Laser4.7 is k\u00e9t hull\u00e1m k\u00f6z\u00f6tt.\n<\/p>\n

\n
\n \"A
\n A sz\u00e9l v\u00e9g\u00fclis \u00e9jszaka kitombolta mag\u00e1t, m\u00e9ghozz\u00e1 olyannyira, hogy vas\u00e1rnapra kis\u00fct\u00f6tt a nap \u00e9s 1-2-es Bft-\u00fa le\u00e1ll\u00f3 sz\u00e9lben \u00e9pphogy meg tudtak tartani 2 futamot.\n<\/p>\n

\n A versenyen \u00f6sszes\u00e9g\u00e9ben a versenyz\u0151k j\u00f3l\/kiemelked\u0151en szerepeltek \u00e9s mindenekel\u0151tt hasznos tapsztaltokat gy\u0171jt\u00f6ttek. Meg\u00e9rte elj\u00f6nni.\n<\/p>\n

\n
\n
\n Tov\u00e1bbiakban a versenyz\u0151k \u00e9s a helyez\u00e9sek:
\n <\/em>
\n <\/strong>\n<\/p>\n

\n 253 indul\u00f3b\u00f3l:\n<\/p>\n

\n 29. Vadnai Benjamin NVK; \u00a0(29*,11,27,4,19)
\n
\n 43. Huszka M\u00e1ty\u00e1s NVK; \u00a0(18,35*,29,13,24)
\n
\n 45. P\u00e9ch Fanny RVSE; \u00a0(23,BDF*,48,5,14)
\n
\n 77. Gyapjas Bal\u00e1zs NVK;\u00a0(44,43,47*,38,26)
\n
\n 80. Kiss Viktor VVSI;\u00a0(BFD*,57,55,8,37)
\n
\n 90. P\u00e9ch L\u00f3r\u00e1nt RVSE;\u00a0(51,53*,49,32,41)
\n
\n 100. Wolf Andr\u00e1s NVK;\u00a0(43,47,61*,44,60)
\n
\n 129. Vadnai Jonat\u00e1n NVK;\u00a0(58,BDF*,70,68,44)
\n
\n 219. Gyapjas Zsombor NVK;\u00a0(94,86,DNF*,DNF,DNF)\n<\/p>\n

\n
\n U.i.: K\u00f6sz\u00f6net T\u00f6r\u00f6k Petinek az \u00f6nzetlen seg\u00edts\u00e9g\u00e9rt a v\u00edzresz\u00e1ll\u00e1skor\u2026 ha \u0151 nincs, akkor vehettem volna fel a f\u00fcrd\u0151nadr\u00e1gomat, mint a lengyel edz\u0151\u2026\u00a0\ud83d\ude42 \u2026 \u00e9s persze k\u00f6sz\u00f6netet \u00e9rdemelnek a sz\u00fcl\u0151k is hogy lehet\u0151v\u00e9 tett\u00e9k a versenyen val\u00f3 r\u00e9szv\u00e9telt.\n<\/p>\n

\n
\n
\n Hod\u00e1cs Attila
\n
\n <\/em>
\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Amennyire csak vissza tudok eml\u00e9kezni, Pulan Mikul\u00e1skor mindig volt verseny, b\u00e1r ez anno (1995 k\u00f6r\u00fcl) nem egy nemzetk\u00f6zi verseny, hanem \u201ccsak\u201d egy horv\u00e1t ranglista verseny volt 80-100 Optimist versenyz\u0151vel. Ahogy teltek az \u00e9vek, \u00fagy fejl\u0151d\u00f6tt a verseny \u00e9rt\u00e9ke \u00e9s \u00fagy n\u0151tte ki mag\u00e1t egy nemzetk\u00f6zi versenny\u00e9 (8-10 nemzet). Ez term\u00e9szetesen a r\u00e9sztvev\u0151k l\u00e9tsz\u00e1m\u00e1nak a n\u00f6veked\u00e9s\u00e9t […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"www.sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3773"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3773"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3773\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3773"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3773"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3773"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}