{"id":3778,"date":"2006-12-06T00:00:00","date_gmt":"2006-12-05T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/12\/06\/vege-az-elso-kornek-vegkovetkeztetes\/"},"modified":"2017-08-01T23:44:10","modified_gmt":"2017-08-01T21:44:10","slug":"vege-az-elso-kornek-vegkovetkeztetes","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/12\/06\/vege-az-elso-kornek-vegkovetkeztetes\/","title":{"rendered":"V\u00e9ge az els\u0151 k\u00f6rnek – V\u00e9gk\u00f6vetkeztet\u00e9s"},"content":{"rendered":"

\n FENT AZ UTOLS\u00d3 VIDE\u00d3!! Eltelt a k\u00e9t h\u00e9t. 10 napot vitorl\u00e1ztunk, kiv\u00e1l\u00f3 k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt a portug\u00e1liai Cascaisban. \u00c9letemben el\u0151sz\u00f6r igazi edz\u0151vel, motoroskis\u00e9rettel, videokamer\u00e1val…\n<\/p>\n

\n
\n
\n
\n December 15-16-17
\n <\/span>
\n <\/strong>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n <\/o:p>\n<\/p>\n

\n
\n <\/o:p>\n<\/p>\n

\n
\n Est\u00e9re Gaszton ism\u00e9t bel\u00e1zasodott, maradt sz\u00e1m\u00e1ra a keksz \u00e9s a tea. Az id\u0151 100%-os volt, egy sz\u00e1l felh\u0151 sem volt az \u00e9gen, a nap s\u00fct\u00f6tt, a sz\u00e9l is eg\u00e9szen friss volt, 2-4 bft.. A mai nap c\u00e9lja B\u0151rtok felgyors\u00edt\u00e1sa volt az \u00faj \u00e1rboccal. Gaszton is vel\u00fcnk tartott, b\u00e1r nem volt t\u00fal fitt, hamarabb be is fejezte, mint mi. A hossz\u00fa \u00f6sszem\u00e9r\u00e9sek \u00e9s \u00e1ll\u00edt\u00e1sok ut\u00e1n a rajtol\u00e1sokat gyakoroltuk kis p\u00e1ly\u00e1n. El\u0151sz\u00f6r rajtpoz\u00edci\u00f3t kellett v\u00e9deni. Ez abb\u00f3l \u00e1llt, hogy vagy a legals\u00f3 (lee) vagy a legfels\u0151 (luv) legjobb rajthelyet kellett megv\u00e9denie valamelyik\u00fcnknek, a m\u00e1sik kett\u0151nek pedig meg kellett ebben akad\u00e1lyozni. Ezzel ragyog\u00f3an tudtuk az \u00e1raml\u00e1ssal szembeni meg\u00e1ll\u00e1st gyakorolni. Ezek ut\u00e1n k\u00f6vetkezett p\u00e1r rajt, kis p\u00e1ly\u00e1val, kreuz-h\u00e1tsz\u00e9l szakaszokkal. Z\u00e1r\u00e1sk\u00e9nt hazah\u00e1tszelezt\u00fcnk, ami j\u00f3 1 \u00f3r\u00e1t tartott a le\u00e1ll\u00f3 sz\u00e9lben. Ut\u00e1na ir\u00e1ny a konditerem, evez\u00e9s, er\u0151s\u00edt\u00e9s, otthon pedig Gaszton \u00e1pol\u00e1sa, aki megint el\u00e9g rosszul volt.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n <\/object>\n<\/p>\n

\n
\n Szombatra virrad\u00f3an megint ism\u00e9tl\u0151d\u00f6tt az id\u0151j\u00e1r\u00e1s. Ekkor m\u00e1r \u00e9reztem magamon a f\u00e1rads\u00e1got, hiszen ez volt a 10. vitorl\u00e1zott napunk. Ketrecez\u00e9ssel kezd\u0151d\u00f6tt ez a nap is, mint az \u00f6sszes t\u00f6bbi. Ut\u00e1na kifel\u00e9 vett\u00fck az ir\u00e1nyt, a nap t\u0171z\u00f6tt. A sz\u00e9l nem volt t\u00fal er\u0151s, decken \u00fcl\u0151s, n\u00e9ha l\u00f3g\u00f3s, bft. 1-3-as. Hossz\u00fa kreuzok, majd mikor m\u00e1r j\u00f3 magasan j\u00e1rtunk, rajtgyakorlatok, 1 illetve 2 k\u00f6r\u00f6s p\u00e1ly\u00e1kkal. Az \u00f3ce\u00e1ni hull\u00e1mok sz\u00e9pen elkezdtek j\u00f6nni, de k\u00f6zel nem voltak akkor\u00e1k, mint m\u00falt h\u00e9ten. Levezet\u00e9snek hazah\u00e1tszelezt\u00fcnk k\u00f6zel 1 \u00f3ra alatt, k\u00f6zben t\u00f6bb helyen is m\u00e9rtem \u00e1raml\u00e1st. Kivett\u00fck a haj\u00f3kat, majd sz\u00e9pen elmostunk mindent, hiszen egy h\u00f3nap m\u00falva j\u00f6v\u00fcnk legk\u00f6zelebb. \u00c9n a biztons\u00e1g kedv\u00e9\u00e9rt m\u00e9g le is k\u00f6t\u00f6ztem a haj\u00f3t, nehogy esz\u00e9be jusson sz\u00e9l \u00farnak elf\u00fajnia. Beler\u00e1moltam a ponyv\u00e1imat, vitorl\u00e1imat, majd egy puszit nyomtam kis haj\u00f3m deckj\u00e9re, \u00e9s jeleztem, hogy janu\u00e1rban l\u00e1tjuk egym\u00e1st. Ut\u00e1na bev\u00e1s\u00e1rolni indultunk a t\u00f6bbieknek a haza\u00fatra, majd otthon \u00f6sszepakol\u00e1s. Vacsor\u00e1ra r\u00e1k, csirke \u00e9s krumplip\u00fcr\u00e9 volt. Vitorl\u00e1s ruh\u00e1imat kimostam, majd megsz\u00e1r\u00edtottam, ezek lent maradnak Cascaisban. A lak\u00e1s, amiben a Laseresek laknak, \u00e9s mi is fogunk benne janu\u00e1rban, rendelkezik egy t\u00e1rol\u00f3val, oda pakoltuk be ezeket a holmikat.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n Vas\u00e1rnap nem f\u00fajt semmi sz\u00e9l sem, minthogy a windguru el\u0151re jelezte is. Ler\u00e1moltunk az aut\u00f3ba, majd elb\u00facs\u00faztunk a Laseresekt\u0151l, \u00e9s elindultunk. Engem kitettek a rep\u00fcl\u0151t\u00e9ren, \u00e9s h\u00e1rman indultak haza a 3200 km-es t\u00far\u00e1ra. Mikor ezeket a sorokat \u00edrom, m\u00e1r valahol Madrid felett j\u00e1rok, a GPS szerint
\n
\n
\n 4300 m\u00e9ter
\n <\/st1:metricconverter>
\n magasan \u00e9s 822km\/h-val.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/o:p>\n<\/p>\n

\n
\n
\n
\n
\n \u00d6sszegz\u00e9s:
\n <\/span>
\n <\/strong>
\n <\/u>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/o:p>\n<\/p>\n

\n
\n <\/o:p>\n<\/p>\n

\n
\n Megl\u00e1t\u00e1som szerint nagyon hasznos 2 hetet t\u00f6lthett\u00fcnk el Cascaisban. El\u00e9g nagy meglepet\u00e9s \u00e9rt volna minket a VB el\u0151tt j\u00f6v\u0151 j\u00faliusban, ha nem t\u00f6lthet\u00fcnk itt el huzamosabb id\u0151t. A helyiek szerint az id\u0151j\u00e1r\u00e1s most nem volt szokv\u00e1nyos. Part fel\u0151l f\u00fajt a sz\u00e9l, ami el\u00e9g ritka ny\u00e1ron. Norm\u00e1l esetben a swellel egy\u00fctt DNY-i ir\u00e1nyb\u00f3l, vagy 20-30 fok elt\u00e9r\u00e9ssel \u00e9rkezik. \u00c1ll\u00edt\u00f3lag, az itt m\u00e9rt illetve tapasztal \u00e1raml\u00e1sok k\u00f6zel sem ekkor\u00e1k ny\u00e1ron. Volt olyan nap, hogy 50 m\u00e9ter\/perc volt a v\u00edz sebess\u00e9ge, de a 10-20 \u00e1tlagosnak sz\u00e1m\u00edtott.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Nagydolog, hogy a Sz\u00f6vi megszervezte ezt az eg\u00e9szet, k\u00fcl\u00f6n k\u00f6sz\u00f6net S\u00fcki munk\u00e1j\u00e1\u00e9rt. Ahogy l\u00e1tszott, rengeteg nemzet teszi tisztelet\u00e9t a VB helysz\u00edn\u00e9n. Lengyelorsz\u00e1g, Norv\u00e9gia, Sv\u00e9dorsz\u00e1g, Franciaorsz\u00e1g, \u00c9sztorsz\u00e1g, Hong Kong, G\u00f6r\u00f6gorsz\u00e1g, Spanyolorsz\u00e1g, Hollandia, Anglia, \u00cdrorsz\u00e1g, Kanada. \u00d5k m\u00e1r mind itt vannak, \u00e9s k\u00e9sz\u00fclnek.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A klub. Rendk\u00edv\u00fcl \u00e9rdekes. Vannak fenntart\u00e1saim a j\u00f6v\u0151 \u00e9vvel kapcsolatban (VB rendez\u00e9s), de biztosan meg fogj\u00e1k oldani. A klub \u00e9p\u00fcl, sz\u00e9p\u00fcl. Kult\u00far\u00e1lt \u00f6lt\u00f6z\u0151, vizesblokk v\u00e1rt minket a heti 60 Eur\u00f3-\u00e9rt, amennyi\u00e9rt a haj\u00f3t itt tarthatjuk. A motorosok b\u00f3j\u00e1n \u00e1llnak, reggel a klub embere viszi ki az edz\u0151ket, este \u0151 gy\u0171jti be, \u00e9s hozza be \u0151ket. A marin\u00e1ban, ami a szomsz\u00e9dban van, rengeteg haj\u00f3 \u00e1ll, a 6, 5 m\u00e9terest\u0151l a 60 l\u00e1basig minden. \u00dasz\u00f3 rendszer van a nagy v\u00edzmozg\u00e1s miatt. A s\u00f3ly\u00e1k borzalmasak, a v\u00edz rossz esetben 3-4 m\u00e9tert is mozog, megnehez\u00edtve a kiv\u00e9telt illetve a let\u00e9telt, ami \u00edgy nem egyszem\u00e9lyes feladat. A konditerem minden ig\u00e9nyt kiel\u00e9g\u00edt\u0151, remek g\u00e9pekkel, \u00e9s seg\u00edt\u0151k\u00e9sz edz\u0151vel, mindez havi 25 Eur\u00f3\u00e9rt. A havi b\u00e9rlet norm\u00e1l \u00e1ron \u00e1ll\u00edt\u00f3lag 300 Eur\u00f3!
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Saj\u00e1t szemsz\u00f6gem. P\u00e1r h\u00f3napja d\u00f6nt\u00f6ttem el, hogy belev\u00e1gok egy felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9sbe ism\u00e9t. Ami mellette sz\u00f3lt, hogy v\u00e9gre van egy edz\u0151je az oszt\u00e1lynak, Majth\u00e9nyi Zsombor szem\u00e9ly\u00e9ben. Ez rendk\u00edv\u00fcl nagy el\u0151rel\u00e9p\u00e9s az el\u0151z\u0151 \u00e9vekhez k\u00e9pest. Van egy k\u00fcls\u0151 kontroll, aki nem k\u00edv\u00fcl\u00e1ll\u00f3, aki ny\u00faz, hajt minket. \u00c9szreveszi a hib\u00e1kat \u00e9s kijav\u00edtja azokat. Rengeteg dolgot tanultam az elm\u00falt k\u00e9t h\u00e9tben t\u0151le. Kezdve az \u00e1raml\u00e1sm\u00e9r\u00e9st\u0151l a haj\u00f3vezet\u00e9sen \u00e1t a be\u00e1ll\u00edt\u00e1sokig. Ahogy sz\u00e1m\u00edtottam, megl\u00e1tszott az els\u0151 h\u00e9ten, hogy nem \u00fcltem haj\u00f3ban az elm\u00falt 2 h\u00f3napban. Szoktam a k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyeket, \u00e9s sebess\u00e9gh\u00e1tr\u00e1nnyal k\u00fczd\u00f6ttem a versenyen. S\u00falyom kezd alakulni, a j\u00faliusi 83kg ut\u00e1n jelenleg 91, 5kg vagyok. A sz\u00e9l er\u0151s volt, 4-8 bft. a hull\u00e1mok pedig \u00e1ltalam m\u00e9g sosem l\u00e1tott gigantikus, a legnagyobbak el\u00e9rt\u00e9k a 10 m\u00e9tert is.
\n A 10 borul\u00e1s \u00e9s a v\u00e9r\u00f6mleny a karomban sem szegte kedvemet. A versenyen 5. lettem, de igaz\u00e1b\u00f3l az egy DNF-el nem is sz\u00e1m\u00edthattam jobbra. H\u00e9tf\u0151n azt gondoltam, hogy nem fogok tudni vitorl\u00e1zni a kezem miatt, de rendbej\u00f6tt. \u00c9s b\u00e1r f\u00e1jt egy kicsit, \u00f6sszeszor\u00edtott foggal k\u00fczd\u00f6ttem. \u00c1ll\u00edtottunk a haj\u00f3n, \u00e9s az eddig leglassabb\u00f3l tal\u00e1n a leggyorsabb lettem h\u00e1rmunk k\u00f6z\u00fcl. Ez feldobott, \u00e9s nem is \u00e9reztem m\u00e1r f\u00e1rads\u00e1got. Felszabadult voltam, \u00e9s \u00e9lveztem a vitorl\u00e1z\u00e1st. L\u00e1baim nem f\u00e1radtak el a l\u00f3g\u00e1sban, kezdtem form\u00e1ba j\u00f6nni. Sajnos Gaszton kies\u00e9se nem j\u00f6tt j\u00f3kor, m\u00e9g tudtunk volna jav\u00edtani egym\u00e1s sebess\u00e9g\u00e9n. Sebaj, felgyors\u00edtottuk B\u0151rtokot, akinek \u00fagy l\u00e1tszik, hogy az \u00e1rboc volt a baja. Kond\u00edci\u00f3m is kezdett megj\u00f6nni, \u00e9s a konditeremben is sz\u00e9pen haladtam a s\u00falyokkal, rem\u00e9lem otthon, tudom majd folytatni az itt megkezdett utat. Janu\u00e1r 22-\u00e9n j\u00f6v\u00fcnk vissza, ism\u00e9t 2 h\u00e9tre, de ez\u00fattal mindannyian rep\u00fcl\u0151vel, \u00edgy nem kell majd 2 nap az akklimatiz\u00e1ci\u00f3hoz. Az sem elhanyagolhat\u00f3 t\u00e9ny, hogy m\u00e1r ismerj\u00fck, hogy mi hol van, nem kell m\u00e1r semmit sem felder\u00edteni, tudjuk hogyan m\u0171k\u00f6dnek a dolgok.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Ezzel z\u00e1rom Cascais-i riportjaimat, rem\u00e9lem, sz\u00edvesen olvast\u00e1tok az \u00edns\u00e9ges t\u00e9li hetek alatt. Az utols\u00f3 vide\u00f3val m\u00e9g ad\u00f3s vagyok, de a h\u00e9ten ezt is p\u00f3tolom. Kellemes Kar\u00e1csonyt mindenkinek, \u00e9s sz\u00e9lben gazdag \u00faj\u00e9vet k\u00edv\u00e1nok minden kedves sailing.hu olvas\u00f3nak!
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n<\/p>\n<\/p>\n

\n
\n 2006 december 13-14
\n <\/span>\n<\/p>\n<\/p>\n

\n
\n Nem sok kedvem van ma \u00edrni, ez\u00e9rt r\u00f6vid leszek! Gaszton tegnap m\u00e1r jobban volt, de m\u00e9g nem vitorl\u00e1zott vel\u00fcnk, mit ahogy Haidekker Isti sem, \u0151 is sokat j\u00e1rt a v\u00e9c\u00e9re. Az edz\u00e9s j\u00f3l siker\u00fclt, gyakorloltuk a 20 m\/perces foly\u00e1sban az egy helyben \u00e1ll\u00e1st, a rajtokat, \u00e9s sokat m\u00e9rt\u00fcnk \u00f6ssze. Este \u00e1ll\u00edt\u00e1sok jegyzetel\u00e9se, majd konditerem. Ut\u00e1na j\u00f6tt hozz\u00e1nk Szab\u00f3ka, alias Szab\u00f3 P\u00e9ter ( J24 \u00c9gi ), majd egy\u00fctt elment\u00fcnk vacsor\u00e1zni, egy itt lak\u00f3 ismer\u0151s\u00f6mmel \u00e9s nagyb\u00e1tyj\u00e1val. H\u00e1rman t\u0151kehalat ett\u00fcnk, Gaszton egy steak-et, amit el\u0151sz\u00f6r igencsak v\u00e9resen hoztak ki. Visszak\u00fcldve megs\u00fct\u00f6tt\u00e9k, de mer\u00e9szs\u00e9g volt m\u00e9g ilyen h\u00fast k\u00e9rnie a di\u00e9ta ut\u00e1n szerintem.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n <\/object>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n Ma m\u00e1r h\u00e1rman ment\u00fcnk, \u00e9s, mivel megj\u00f6tt Ambr\u00f3zy Peti is, a Laseresek is h\u00e1rman j\u00f6ttek. A kik\u00f6t\u0151ben szil\u00e1t robbantottak a v\u00edz alatt, ami az ott parkol\u00f3 470-esek mellett \u00e9rt f\u00f6ldet n\u00e9h\u00e1ny darabja. Gaszton m\u00e1r nem volt top-on, \u00edgy ki is j\u00f6tt a partra. B\u0151rtokkal ketten folytattuk, m\u00e9g haj\u00f3t is cser\u00e9lt\u00fcnk, s\u0151t, m\u00e9g Zsombi is besz\u00e1llt annak \u00e9rdek\u00e9ben, hogy meg\u00e1llap\u00edtsuk Marci lass\u00fas\u00e1g\u00e1nak ok\u00e1t. Levezet\u00e9snek kis p\u00e1ly\u00e1ban vitorl\u00e1ztuk, ahov\u00e1 besz\u00e1llt egy Portug\u00e1l is, aki most \u00fclt ki Laserb\u0151l, mivel Gustavo Lima m\u00f6g\u00f6tt nem nagyon jut sz\u00f3hoz. Mellesleg Junior EB 2., VB 3. volt. Hazah\u00e1tszelezt\u00fck a le\u00e1ll\u00f3 sz\u00e9lben, majd B\u0151rtok \u00e1rbocot cser\u00e9lt. Ben nagyb\u00e1ty\u00e1m megint v\u00e1rt minket a konyh\u00e1ban, \u00edgy hazafel\u00e9 vett\u00fck az ir\u00e1nyt. Foly. k\u00f6v
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n

\n
\n December 12. – Sz\u00e9lcsendes piehn\u0151nap
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n Ma minden eddigin\u00e9l kisebb sz\u00e9lre \u00e9bredt\u00fcnk, de id\u0151ben a kik\u00f6t\u0151ben voltunk. Szerel\u00e9sek, \u00e1ll\u00edt\u00e1sok lem\u00e9r\u00e9se volt a feladat, \u00e9s cuccaink rendbet\u00e9tele. Ut\u00e1na\u00a0a csapat egy r\u00e9sze Lisszabonba indult egy kis v\u00e1rosn\u00e9z\u00e9sre. Sajnos Gaszton nem tarthatott vel\u00fcnk, mivel rosszull\u00e9tre panaszkodott. Ez t\u00f6bbsz\u00f6ri h\u00e1ny\u00e1ssal meg is er\u0151s\u00edtette, \u00edgy \u0151 Cascaisban maradt pihenni. Sajnos est\u00e9re sem lett jobban, \u00e9s l\u00e1za is lett. Rem\u00e9lem, hogy a 470-es csapat \u00e1ltal ( Waff, Kelo ) \u00e1ltal elind\u00edtott hull\u00e1m nem folytat\u00f3dik n\u00e1lunk. Holnapra szelet, \u00e9s vas\u00e1rnapig sok-sok naps\u00fct\u00e9st ig\u00e9rnek, majd megl\u00e1tjuk…
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n

\n

\n
\n \"Naplemente,
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n December 11. – The Show Must Go On!
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n

\n
\n Mai nappal folytat\u00f3dtak az edz\u00e9sek. A csapat egyes tagjaira k\u00fcl\u00f6nb\u00f6z\u0151en hat az elt\u00f6lt\u00f6tt id\u0151. Gaszton\u00e9k f\u00e1radtak \u00e9s f\u00e1sultak, \u00e9n viszont ma estem \u00e1t a holtponton, \u00e9lvezem a vitorl\u00e1z\u00e1st. Ma hosszan h\u00e1tszelezt\u00fcnk a parttal p\u00e1rhuzamosan \u00e9szak fel\u00e9 a D-DK sz\u00e9lben, iskolagyakorlatokat hajtottunk v\u00e9gre. Halsol\u00e1sok, 360 volt ter\u00edt\u00e9ken. Ut\u00e1na hossz\u00fa raum k\u00f6vetkezett amerika fel\u00e9, majd hossz\u00fa kreuzok hazafel\u00e9. K\u00f6zben \u00e1ll\u00edtottunk, s\u0171r\u0171n cser\u00e9lt\u00fcnk poz\u00edci\u00f3t. Eredm\u00e9nye is lett a dolognak, az \u00e9n szempontomb\u00f3l biztosan. A napot tal\u00e1n a leglassabbk\u00e9nt kezdtem, de a v\u00e9g\u00e9re top-on voltam. Az edz\u00e9s v\u00e9g\u00e9re ki\u00e9rt Berecz Zsombi is, le is nyomott minket a kis r\u00f6gt\u00f6nz\u00f6tt verseny\u00fcnk\u00f6n. Nem hi\u00e1ba, a friss ember… \ud83d\ude42 A t\u00f6bbi Laseres elsz\u00f3rva \u00e9rkezik, ma Haidekker Isti, holnap Ambr\u00f3zy Peti.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A d\u00e9lut\u00e1nt a konditeremben t\u00f6lt\u00f6tt\u00fck, majd nagyot vacsor\u00e1ztunk. Annyi spagettit ett\u00fcnk, amennyi egy birk\u00f3z\u00f3 csapatnak is dics\u0151s\u00e9g\u00e9re v\u00e1lna. Meg is van az eredm\u00e9nye, \u00e9n m\u00e1r 1,5 kg-ot felszedtem, mi\u00f3ta ittvagyunk! Holnap dar\u00e1lunk tov\u00e1bb, \u00e9s jelentkez\u00fcnk!
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n

\n
\n December 10. – Csak Magyar Futamgy\u0151zelem Finnben
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n A k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek ide\u00e1lisak voltak, egyed\u00fcl csup\u00e1n a hideg r\u00f3hat\u00f3 fel\u00a0negat\u00edv oldalk\u00e9nt. 12-re volt a mai els\u0151 rajt ki\u00edrva, de term\u00e9szetesen nem id\u0151ben volt a rajt. Ma is siker\u00fclt k\u00e9t, az \u00f6b\u00f6lben horgonyz\u00f3 nem kicsi kont\u00e9nersz\u00e1ll\u00edt\u00f3 haj\u00f3t belerakni a p\u00e1ly\u00e1ba. Az els\u0151 rajtn\u00e1l az utols\u00f3 2 percben fordult el a sz\u00e9l balra, amit csup\u00e1n ketten \u00e9szlelt\u00fcnk egy helyi er\u0151vel. Az els\u0151 kreuzban is balra tartva, foly\u00e1ssal szemben kreuzoltunk k\u00f6r\u00fclbel\u00fcl 18-20 percet. A sz\u00e9l n\u00e9ha visszavett, decken \u00fcl\u0151s r\u00e9sz is volt benne. A jelhez nagy el\u0151nnyel \u00e9rt\u00fcnk fel a POR 83-assal. \u00d5 vezetett, \u00e9n m\u00f6g\u00f6tte. A harmadik haj\u00f3 nagyon lemaradva k\u00f6vetett csak minket, majdnem f\u00e9l raum h\u00e1tr\u00e1nnyal. H\u00e1tsz\u00e9lben utol\u00e9rtem, majd elhaladtam mellette, \u00e9s gy\u0171jt\u00f6ttem vagy 200 m\u00e9ter el\u0151nyt. M\u00e1sodik kreuzban ism\u00e9t balra ment\u00fcnk, tartottam el\u0151ny\u00f6met. K\u00f6zben Gaszton \u00e9s B\u0151rtok derekasan k\u00fczd\u00f6tt. Els\u0151nek futottam be, a kezem majd sz\u00e9trobbant a pump\u00e1l\u00e1s ut\u00e1n, \u00e9s dupl\u00e1j\u00e1ra dagadt az alkaromban a v\u00e9r\u00f6mleny. Gaszti h\u0151siesen k\u00fczdve harmadiknak \u00e9rt be, B\u0151rtok 5. lett. Ezek ut\u00e1n \u00e9n tany\u00e1ztam a 2. helyen, k\u00e9t pont el\u0151nnyel Gaszton el\u0151tt.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n <\/object>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n A m\u00e1sodik futamra er\u0151s\u00f6d\u00f6tt a sz\u00e9l, aminek nem nagyon \u00f6r\u00fcltem. Karom sajgott, n\u00e9ha nem is tudtam r\u00e1engedni, \u00edgy be is kaptam egyszer vagy 100 liter vizet. A bal oldal ism\u00e9t fizetett, a spanyol vezetett az els\u0151 k\u00f6rben. V\u00e9g\u00fcl Gaszton \u00e9s B\u0151rtok a m\u00e1sodik kreuzban az \u00e9lre t\u00f6rt, \u00e9s els\u0151 illetve m\u00e1sodik helyen futottak be. \u00c9n szer\u00e9nyen, nagy h\u00e1tr\u00e1nnyal caplattam be a hatodik helyen, de sz\u00e1momra v\u00e9get\u00e9rt a verseny, ir\u00e1ny haza. Egy kis jegel\u00e9s, ken\u0151cs.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n A harmadik futamban a kond\u00edci\u00f3k megegyeztek az el\u0151z\u0151vel. Gaszton v\u00e9gig vezetve nyerte a futamot, ami egyben a v\u00e9gs\u0151 siker is volt sz\u00e1m\u00e1ra a spanyol el\u0151tt. B\u0151rtok a futamban 4. lett, \u00edgy az \u00f6sszetettben is 4. helyen v\u00e9gzett, 1 ponttal lemaradva k\u00f6vettem \u0151t az 5. helyen. A verseny \u00e9rdekes volt, sok tapasztalattal j\u00e1rt, de a versenyrendez\u00e9s borzalmas volt. \u00c1lland\u00f3 hossz\u00fa v\u00e1rakoz\u00e1sok, hat\u00e1rozatlan d\u00f6nt\u00e9sek k\u00eds\u00e9rt\u00e9k v\u00e9gig a versenyt. Gaszton els\u0151 d\u00edja egy Toblerone csoki volt, semmi t\u00f6bb. \u00c9rdekes.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n K\u00f6zben meg\u00e9rkeztek a Laseresek is, Berecz Zsombi \u00e9s Kov\u00e1cs Benedek szem\u00e9ly\u00e9ben. A 470-esek pedig elindultak hazafel\u00e9, rem\u00e9lem rendben haza is \u00e9rtek. H\u00e9tf\u0151n ism\u00e9t edz\u00e9snap, jelentkez\u00fcnk!
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n December 9. – Az \u00edt\u00e9let napja II.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n Azt hittem, hogy a tegnapi napn\u00e1l durv\u00e1bb m\u00e1r nem j\u00f6het. T\u00e9vedtem, de m\u00e9g mekkor\u00e1t… Reggel zivatarok j\u00f6ttek-mentek, de s\u00fct\u00f6tt a nap, sz\u00e9l alig volt. A rajt ma 12-re volt ki\u00edrva, de mire a klubba \u00e9rt\u00fcnk, m\u00e1r f\u00fajt a sz\u00e9l. \u00d6lt\u00f6z\u00e9s, majd haladtunk ki a lightos sz\u00e9lben. A kik\u00f6t\u0151t\u0151l nem messze j\u00f6tt egy j\u00f3 kis j\u00e9ges\u0151, ami vert rendesen. Kopogott a haj\u00f3n \u00e9s a fej\u00fcnk\u00f6n, a leveg\u0151 is j\u00f3l leh\u00fclt. Ki\u00e9rt\u00fcnk a p\u00e1ly\u00e1ra, de szok\u00e1s szerint v\u00e1rakoztunk. K\u00f6zben a parton egy teljes sziv\u00e1rv\u00e1ny jelent meg, b\u00e1r ne tette volna. Ez megint egy hatalmas zivatart jelentett, bivaly sz\u00e9llel, ami pont az 5perces\u00fcnkben csapott le. \u00c9rv\u00e9nytelen\u00edtett\u00e9k a futamot, \u00e9s tov\u00e1bb v\u00e1rakoztunk. A sz\u00e9l 1-3 Bft volt, j\u00f6ttek nyugatr\u00f3l a hull\u00e1mok, olyan j\u00f3 7-10 m\u00e9teresek, a sz\u00e9l pedig f\u00fajt \u00e9szakkeletr\u0151l, szint\u00e9n hull\u00e1mokat gener\u00e1lva. \u00c9rdekes volt a rajtvonal is, ritka volt, hogy egy pillanatban l\u00e1ttad mind a k\u00e9t v\u00e9g\u00e9t. Gaszton j\u00f3l kezdett az elej\u00e9n, a v\u00e9g\u00e9re visszaesett, 4. lett. B\u0151rtok pont ford\u00edtva, m\u00e1sodikk\u00e9nt futott be, kis malacr\u00f6f\u00f6g\u00e9ssel. Meg is nyerhette volna a futamot, ha az utols\u00f3 b\u00f3ja ut\u00e1n nem indul el m\u00e1s ir\u00e1nyba, mint a befut\u00f3. K\u00e1r \u00e9rte. \u00c9n harmadik lettem az \u00e9rdekes k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt. Jellemz\u0151, hogy a befut\u00f3 motoroson horg\u00e1szbot l\u00f3gott az egyik oldalra. A rendez\u0151s\u00e9gr\u0151l m\u00e1r most v\u00e9lem\u00e9nyt alkottunk, mondanom sem kell, nem t\u00fal pozizt\u00edvat. Megint v\u00e1rakoztunk, kb 1 \u00f3r\u00e1t. M\u00e1r mindenki majdnem megyfagyott, mire megint rajtoltunk.\u00a0A sz\u00e9l er\u0151s\u00f6d\u00f6tt kicsit. Gaszti el\u0151l haladva 2. helyen caplatott, B\u0151rtok 4., \u00e9n egy haj\u00f3t vertem a kiad\u00f3s h\u00e1ny\u00e1s ut\u00e1n a kreuzb\u00f3j\u00e1n\u00e1l. B\u0151sz\u00e9lben megettem egyet, 5. voltam a m\u00e1sodik kreuzban. Aprop\u00f3, trap\u00e9z p\u00e1lya van, nek\u00fcnk k\u00fcls\u0151 k\u00f6r\u00f6s. Kreuzb\u00f3ja fel\u00e9 k\u00f6zeledve durvult az id\u0151, j\u00f6tt a zivatar, \u00e9s nagyon durva sz\u00e9l. Leejtettem, de a h\u00e1tulr\u00f3l j\u00f6v\u0151 hull\u00e1mok belef\u00fartak a szembe j\u00f6v\u0151kbe, \u00edgy orron kereszt\u00fcl borultam fel. Fel\u00e1ll\u00edtottam, de megmer\u00fcltem. Megpr\u00f3b\u00e1ltam leejteni, de megint felborultam. Teljesen eszkim\u00f3ztam. Fel\u00e1ll\u00edtottam, de rossz ir\u00e1nyban \u00e1llt, \u00edgy lapoztam egyet. Megint eszkim\u00f3. \u00fcl\u00f6k a tetej\u00e9n, svert becs\u00faszik. Ekkor kicsit agg\u00f3dni kezdtem, de siker\u00fclt el\u0151vad\u00e1szni a svertet, k\u00fczd\u00f6ttem tov\u00e1bb. Tov\u00e1bbi 2-4 lapoz\u00e1s, \u00e9s m\u00e1r bent is voltam a haj\u00f3ban. Igen \u00e1m, de rengeteg v\u00edz volt a haj\u00f3ban. Leejtettem, de megint elestem. Lapoz\u00e1s, stb.. Na ez m\u00e9g 2x. Kicsit elf\u00e1radtam, de elhat\u00e1roztam, hogy be fogok futni. K\u00f6r\u00fcl\u00f6ttem hevertek a haj\u00f3k. F\u00e9lig elmer\u00fcl haj\u00f3val, felengedett alb\u00e1val h\u00e1tszeleztem le, \u00e9s \u00edgy is futottam be.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n <\/object>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n Gaszton kett\u0151 bucsk\u00e1val m\u00e1sodik lett, B\u0151rtok els\u00fcllyedt, miut\u00e1n tengeralattj\u00e1r\u00f3nak k\u00e9pzelte haj\u00f3j\u00e1t. T\u00e9vedett, \u00e9s ki\u00e1llt.\u00a0\u00c9n negyediknek futottam be, majd ir\u00e1ny haza a m\u00e9g mindig tutul\u00f3 sz\u00e9lben. A s\u00f3lya ehhez k\u00e9pest m\u00e1r light volt, \u00edgy f\u00e1zva partot \u00e9rtem. F\u00fcrd\u00e9s, \u00e1t\u00f6lt\u00f6z\u00e9s, majd egy kis harapnival\u00f3. Visszafogott, de minket v\u00e1rt otthon Uncle Ben’s, \u00edgy lel\u00e9pt\u00fcnk. Holnap futamozunk m\u00e9g, m\u00e1r ha a v\u00e9r\u00f6mleny az alkaromban is ezt akarja!
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n

\n
\n December 8. – Az \u00edt\u00e9let napja I.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n \"Nincs
\n Ma reggel napos id\u0151re \u00e9bredt\u00fcnk, de el\u00e9g h\u0171v\u00f6s volt. A rajt 13 \u00f3r\u00e1ra volt ki\u00edrva, de halasztottak. 13:30 k\u00f6r\u00fcl ment\u00fcnk v\u00edzre, az Op-sok ut\u00e1n 1 \u00f3r\u00e1val. Vicces. A sz\u00e9l f\u00fajt rendesen 20-35 kts k\u00f6z\u00f6tt. Hull\u00e1mok mega nagys\u00e1g\u00faak, l\u00e1sd a vide\u00f3n. 4-5 km h\u00e9tszelez\u00e9s ut\u00e1n a rajtter\u00fcletre \u00e9rt\u00fcnk, ennek \u00f6r\u00f6m\u00e9re dobtam egy h\u00e1tast biztos ami biztos. A zs\u0171rihaj\u00f3 k\u00f6r\u00fcl cirkul\u00e1ltunk, de egy zivatar alatti er\u0151s\u00f6d\u00e9s alatt a partra k\u00fcldt\u00e9k a mez\u0151nyt. J\u00f3 1-1,5 \u00f3ra kreuz k\u00f6vetkezett, t\u00f6bb luvban furd\u00e9ssel, id\u0151nk\u00e9nt 40 fokos p\u00f6rg\u00e9sekkel, \u00e9s term\u00e9szetesen egy \u00fajabb hempivel. Kezdek felj\u00f6nni, b\u00e1r B\u0151rtok ma is borult kett\u0151t, \u00edgy m\u00e9g mindig \u0151 vezet, nekem 2 van, Gasztonnak egy. Horros s\u00f3ly\u00e1z\u00e1s ut\u00e1n halaszt\u00e1s m\u00e1s napt\u00e1ri napra, majd ir\u00e1ny\u00a0a szauna, uszoda. Bev\u00e1s\u00e1roltunk, f\u0151zt\u00fcnk, megbesz\u00e9lt\u00fck a tavaszi programokat, \u00e9s a napi tanuls\u00e1gokat. Holnap folytatom!
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n

\n

\n
\n December 7. – Els\u0151 napunk az \u00f3ce\u00e1non
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n Es\u0151s id\u0151re \u00e9bredt\u00fcnk, a sz\u00e9l is \u00e9l\u00e9nken f\u00fajt. Az \u00f3ce\u00e1n alig volt l\u00e1that\u00f3, de az id\u0151 el\u00e9g gyorsan v\u00e1ltozik itt az \u00f3ce\u00e1n mellett. Pul\u00f3verben indultunk, de amint kis\u00fct\u00f6tt a nap, el\u00e9g volt a trik\u00f3 is. Szerel\u00e9s, majd indul\u00e1s k\u00f6vetkezett volna, de Gaszton \u00e9s B\u0151rtok otthon hagyta a cip\u0151j\u00e9t, \u00edgy nekik volt m\u00e9g egy \u00fatjuk. Mi k\u00f6zben v\u00edzre lebbent\u00fcnk, \u00e9s ketrecezt\u00fcnk Gab\u00f3\u00e9kkal. Ut\u00e1na egy furcsa haj\u00f3
\n \"Felh\u0151s
\n fel\u00e9 indultunk, \u00fagy n\u00e9zett ki, mint egy f\u00far\u00f3torony. Ide raumolni kellett. A sz\u00e9l 4-6 bft, hull\u00e1mok 4-8 m\u00e9teresek, helyenk\u00e9nt gigantikusak. Egyszer-egyszer megt\u00f6rtek, amit a legjobb elker\u00fclni. Kreuzolni kezdt\u00fcnk, k\u00f6zben le\u00e9rtek a t\u00f6bbiek is. \u00d6ssze\u00e1lltunk, \u00f6sszem\u00e9rt\u00fcnk, \u00e9s nyelt\u00fck a s\u00f3svizet. Mindenki ment alul, fel\u00fcl, k\u00f6z\u00e9pen. Szoktuk a k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyeket, \u00e9s dob\u00e1ltuk a med\u00faz\u00e1t a haj\u00f3kb\u00f3l. Lefel\u00e9 hatalmasakat ment\u00fcnk, B\u0151rtok 2 borul\u00e1ssal vonta mag\u00e1ra a figyelmet. \u00c9n egyszer majdnem borultam, de csak megmer\u00fcltem. Ut\u00e1na nem kis mel\u00f3 volt kisz\u00edvatni a vizet a ventilekkel. Nagyokat rohantuk, a sverttel csinj\u00e1n b\u00e1ntunk. \u00edgy is nagyokat cs\u00fasztunk oldalra a hull\u00e1mok oldal\u00e1n. Ilyenkor hatalamas robajjal lez\u00fadulva kell egyens\u00falyozni, j\u00f3l kit\u00e1masztva a haj\u00f3ban. Kreuzban egy p\u00e1r hull\u00e1m kital\u00e1lta, hogy \u00e1tmos rajtunk, amit nem nagyon d\u00edjaztunk, de \u0151 volt az er\u0151sebb. A s\u00f3ly\u00e1n hatalmas k\u00fczdelem ut\u00e1n kivett\u00fck a g\u00e9peket., majd elmostuk a holnapi verseny el\u0151tt. Benevezt\u00fcnk, megtudtuk, hogy a Dragont\u00f3l az Optimistig, 4 p\u00e1ly\u00e1n lesz\u00fcnk. Meg\u00e9rkeztek az \u00c9szt, Angol \u00e9s itt vannak a Lengyel v\u00e1logatottak is. Finnbn Spanyol, Portug\u00e1l, Magyar h\u00e1ziverseny lesz, t\u00e9t n\u00e1lk\u00fcl, hiszen az ala\u0151poz\u00e1s elej\u00e9n j\u00e1runk. \u00c9n nem \u00fcltem Finnben 2 h\u00f3napja, de m\u00e1r alakul a dolog.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n <\/object>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n D\u00e9lut\u00e1n konditerem volt ter\u00edt\u00e9ken. Bicaj, ergometer, kondig\u00e9pek, szauna, \u00fasz\u00e1s. F\u00e1radt combjaimat m\u00e9g megdolgoztattam kicsit, majd hazat\u00e9rve hatalmasat ett\u00fcnk. Elemz\u00e9sek, pihen\u00e9s, \u00e9s \u00dcvegtigris 2 volt ma az esti men\u00fc. A Laseresek vas\u00e1rnap j\u00f6nnek, nekik \u00fczenem: K\u00f6ss\u00e9tek fel a gaty\u00e1t, hozzatok DVD-ket! Video az oldal alj\u00e1n, holnap jelentkezem!
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n

\n
\n December 6. – Els\u0151 napunk Cascaisban
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n Kedden, azaz december 5-\u00e9n el\u00e9g goromba id\u0151re \u00e9bredt\u00fcnk. T\u00e9pte a f\u00e1kat a sz\u00e9l, \u00e9s a 10. emeletr\u0151l, 800m\u00e9ter t\u00e1vols\u00e1gb\u00f3l l\u00e1tszottak a hull\u00e1mok. Felkerekedt\u00fcnk, \u00e9s lement\u00fcnk a klubba. A kik\u00f6t\u0151be \u00e9rve l\u00e1ttuk, hogy durva a helyzet, ennek ellen\u00e9re a 470-esek kint voltak. Igaz, hogy els\u0151re csak egyet l\u00e1ttunk, de sz\u00e9p lassan vissza\u00e1llt a m\u00e1sik is. Derekasan k\u00fczd\u00f6ttek, de a ny\u00edlt vizen nem mentek t\u00fal sokat, el\u00e9g instabil volt a helyzet. V\u00e9g\u00fcl hull\u00e1mtakar\u00e1sban ketreceztek, am\u00edg Gabo\u00e9k spiny\u00f3ja meg nem adta mag\u00e1t(l\u00e1sd m\u00e1sik cikk). Mi nem v\u00e1llaltuk a k\u00fczdelmet a 25csom\u00f3s alapban, \u00e9s val\u00f3s\u00edn\u0171leg j\u00f3l tett\u00fck! Helyette konditerembe ment\u00fcnk. A Health Club, minden f\u00f6ldi j\u00f3val fel van szerelve. Kondig\u00e9pek, kardiog\u00e9pek(evez\u0151pad is), uszoda, szauna…. Mint egy \u00e1lom. Nos, itt z\u00f6r\u00f6mb\u00f6lt\u00fcnk 2 \u00f3r\u00e1t, majd a zuhog\u00f3 es\u0151ben bev\u00e1s\u00e1rolni ment\u00fcnk. Hazat\u00e9rve eb\u00e9d, majd Kel\u00f3\u00e9k j\u00f6ttek szomsz\u00e9dolni. Hat k\u00f6r\u00fcl indultunk az el\u0151re betervezett Bajnokok Lig\u00e1ja focimeccsre, Finnes csapatunk kieg\u00e9sz\u00fclt Acsival. H\u00e9v, majd metr\u00f3
\n \"Sporting
\n k\u00f6vetkezett, \u00e9s 20 Euro\u00e9rt bel\u00e9phett\u00fcnk a szent\u00e9lybe. Olyan volt, mint\u00a0egy sz\u00ednh\u00e1z, hihetetlen hangulattal. A meccs j\u00f3 volt, v\u00e9g\u00fcl is a Spartak nyert 3-1-re, \u00edgy buktuk a lehet\u0151s\u00e9get, hogy a Sportingot az UEFA Kup\u00e1ban l\u00e1thassuk janu\u00e1rban vagy febru\u00e1rban. Hazat\u00e9rve egy kis DVD-z\u00e9s, majd alv\u00e1s.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n Reggel a kel\u00e9s nem ment k\u00f6nnyen, de az\u00e9rt megb\u00edrk\u00f3ztunk vele. Fut\u00e1s, reggeli, Finnes DVD r\u00e1hangol\u00f3d\u00e1s, \u00e9s 10:30-ra kik\u00f6t\u0151. Az id\u0151 sz\u00e9p, a leveg\u0151 20, a v\u00edz 18 fokos. A sz\u00e9l ereje 3-4 Bft., hull\u00e1mok \u00f3ri\u00e1siak, r\u00e1ad\u00e1sul 60 fokkal m\u00e1s ir\u00e1nyb\u00f3l j\u00f6n, mint a Swell hull\u00e1mai. Ez k\u00e9s\u0151bb k\u00f6zel\u00edtett egym\u00e1shoz, de az\u00e9rt nagy feladat volt ebben b\u0151szelezni \u00e9s kreuzolni. A v\u00edz 3-4 m\u00e9tert mozgott a s\u00f3ly\u00e1n, \u00edgy t\u00f6bb emberes volt a v\u00edzresz\u00e1ll\u00e1s. Kel\u00f3t kisz\u00e1ll\u00edtottam a motoroshoz, \u00edgy eddz\u0151ink is k\u00f6vethettek benn\u00fcnket. El\u0151sz\u00f6r ketrecez\u00e9ssel meleg\u00edtett\u00fcnk, majd nekiv\u00e1gtunk a nagyv\u00edznek.\u00a0Gaszton meg is m\u00e1rtotta \u00e1rb\u00f3c\u00e1t a v\u00edzben m\u00e9g az els\u0151 k\u00f6rben. Liszabon fel\u00e9, a parttal p\u00e1rhuzamosan ment\u00fcnk lefel\u00e9 eg\u00e9szen addig, am\u00edg a hull\u00e1mok nem kezdtek \u00e1tbukni. Er\u0151s kreuzol\u00e1s k\u00f6vetkezett, k\u00fczd\u00f6tt\u00fcnk, \u00e9s szoktuk a k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyeket. Ezt a k\u00f6rt megism\u00e9telt\u00fck, \u00edgy t\u00f6bb mint 3 \u00f3r\u00e1t t\u00f6lt\u00f6tt\u00fcnk el a vizen. A haj\u00f3k kiv\u00e9tele, ha lehet, m\u00e9g rosszabb volt. \u00d3ri\u00e1siakat emeltek a hull\u00e1mok, pr\u00f3b\u00e1ra t\u00e9ve minden k\u00e9pess\u00e9g\u00fcnket. Baj nem t\u00f6rt\u00e9nt, de a holnapi nap m\u00e1r nem a legjobb korm\u00e1nyommal fogok menni!
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n \n<\/p>\n

\n
\n <\/object>
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n Ami az els\u0151 napi vitorl\u00e1z\u00e1s ut\u00e1n l\u00e1tszik, csak itt lehet felk\u00e9sz\u00fclni a j\u00f6v\u0151 \u00e9vi VB-re. Hatalmas hull\u00e1mok, nagy \u00e1raml\u00e1s, \u00e1lland\u00f3an f\u00faj\u00f3 sz\u00e9l teszi k\u00fcl\u00f6nlegess\u00e9 Cascaist. Mi, akik f\u0151k\u00e9nt tavon vitorl\u00e1zunk, el\u00e9g nehezen tudunk alkalmazkodni ezekhez a k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyekhez. De az, hogy elt\u00f6lthet\u00fcnk 3×2 hetet ezen a helyen, hatalmas l\u00f6k\u00e9st adhat a Pekingbe vezet\u0151 \u00faton. B\u00edzom benne, hogy az \u00e1ltalunk most elkezdett munk\u00e1t folytathatjuk, \u00e9s megmutatjuk, hogy megszerezhet\u0151 a kv\u00f3ta Magyarorsz\u00e1gnak ak\u00e1r m\u00e1r 2007-ben is!
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n Holnap ism\u00e9t jelentkez\u00fcnk!
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

FENT AZ UTOLS\u00d3 VIDE\u00d3!! Eltelt a k\u00e9t h\u00e9t. 10 napot vitorl\u00e1ztunk, kiv\u00e1l\u00f3 k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt a portug\u00e1liai Cascaisban. \u00c9letemben el\u0151sz\u00f6r igazi edz\u0151vel, motoroskis\u00e9rettel, videokamer\u00e1val… December 15-16-17 Est\u00e9re Gaszton ism\u00e9t bel\u00e1zasodott, maradt sz\u00e1m\u00e1ra a keksz \u00e9s a tea. Az id\u0151 100%-os volt, egy sz\u00e1l felh\u0151 sem volt az \u00e9gen, a nap s\u00fct\u00f6tt, a sz\u00e9l is eg\u00e9szen friss […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[11],"tags":[],"sailing_author":"Pallay Tibor","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3778"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3778"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3778\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3778"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3778"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3778"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}