{"id":3807,"date":"2006-11-08T00:00:00","date_gmt":"2006-11-07T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/11\/08\/uj-rekord-emberek-megmentve\/"},"modified":"2017-08-01T23:44:05","modified_gmt":"2017-08-01T21:44:05","slug":"uj-rekord-emberek-megmentve","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/11\/08\/uj-rekord-emberek-megmentve\/","title":{"rendered":"\u00daj rekord, emberek megmentve"},"content":{"rendered":"

\n Lionel Lemonchois (FRA) futott be leghamar\u00e1bb a 2006 Route du Rhum verseny\u00e9n, idej\u00e9vel pedig n\u00e9gy napot is lecsapott az eddig fenn\u00e1ll\u00f3 rekordb\u00f3l. T\u00f6bben is borultak, de szerencs\u00e9re mindenki megvan.<\/p>\n

\n
\n \"\"
\n A Gitana XI h\u00e9tf\u0151n hajnalban keresztezte a 3,542 tengeri m\u00e9rf\u00f6ld hossz\u00fa verseny c\u00e9lvonal\u00e1t (Pointe a Pitre), amelynek el\u00e9r\u00e9shez 7 napra, 17 \u00f3r\u00e1ra \u00e9s 19 percre volt sz\u00fcks\u00e9ge.
\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Lemonchois ideje 4 nappal, 15 \u00f3r\u00e1val \u00e9s 22 perccel jobb, mint Laurent Bourgnon’s (FRA) eg\u00e9szen h\u00e9tf\u0151ig fenn\u00e1ll\u00f3 1998-ban el\u00e9rt ideje (12 nap, 8 \u00f3ra). \u00c1tlagsebess\u00e9ge 19.11 csom\u00f3s volt, Bourgnon\u00e9 pedig csak 11.93 csom\u00f3.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Ross Hobson m\u00e1r biztosn\u00e1gban van a Carmen nev\u0171 teherhaj\u00f3n. Hobson kedden este borult fel 1760 m\u00e9rf\u00f6ldre Pointe \u00e0 Pitre-t\u0151l. Az Ideal Stelrad\u00a0 (3. oszt\u00e1ly\u00fa multi) azonnal leadta v\u00e9szjeleit mikor haj\u00f3ja felborult, de k\u00e9ptelen volt a kommunik\u00e1ci\u00f3ra. A ment\u00e9s sikeress\u00e9g\u00e9r\u0151l a Carmenen kereszt\u00fcl \u00e9rtes\u00fclt a rendez\u0151s\u00e9g.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n 23 \u00f3ra 28 perckor k\u00fcldte az Orange project nev\u0171 trimar\u00e1n el\u0151sz\u00f6r a Sarsat-os v\u00e9szjeleit. A trimar\u00e1n ugyanis felborult, de Steve Ravussin \u00e9letben volt a haj\u00f3 belsej\u00e9ben.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Egy kont\u00e9nersz\u00e1ll\u00edt\u00f3t \u00e9rtes\u00edtettek \u00fcgy\u00e9ben, amely m\u00e1r el\u00e9rte a t\u00e9rs\u00e9get \u00e9s siker\u00fclt VHF kapcsolatot is l\u00e9tes\u00edteni a skipperrel. A trimar\u00e1n, amely vas\u00e1rnap hagyta el az Azori t\u00e9rs\u00e9get, er\u0151s hull\u00e1mz\u00e1sban \u00e9s 30 csom\u00f3s sz\u00e9lben haladt, amikor eddig ismeretlen okok miatt felfordult.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n M\u00e1snap reggel 9:45-kor az orosz „Okhta Bridge” nev\u0171 tanker sikeresen kimentette Stevet. A beavatkoz\u00e1s nem volt egyszer\u0171, mivel Steve sokkot kapott, az\u00f3ta azonban m\u00e1r biztons\u00e1gban halad D\u00e9l-Anglia fel\u00e9; november 13-\u00e1n l\u00e9phet sz\u00e1razf\u00f6ldre.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n \u00c9ppen a foredecken dolgozott (genakker a h\u00e1l\u00f3n), mikor az automata korm\u00e1ny felmondta a szolg\u00e1latot \u00e9s a haj\u00f3 luvolni kezdett… Steve berohant a cockpitba, \u00e1m egy \u00fajabb hiba k\u00f6vetkezt\u00e9ben a haj\u00f3 er\u0151szakosan ejteni kezdett! A haj\u00f3 elker\u00fclhetetlen\u00fcl bef\u00farta mag\u00e1t egy hull\u00e1mba, a haj\u00f3 t\u00fckre pedig hamarosan az \u00e9gbe emelkedett, az \u00e1rboccs\u00facs v\u00edzbe \u00e9rt…
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n \u201eA haj\u00f3 kor\u00e1bbi tulajdonos\u00e1nak, Lalou Roucayrolnak a korm\u00e1nyosi sz\u00e9k k\u00f6r\u00fcli v\u00e9delmi rendszere mentette meg az \u00e9letemet. Mikor a haj\u00f3 felborult, ezen kapaszkodtam, mikor m\u00e9g nem tudtam, hogy hova torkollik majd a dolog. Akkor az \u00e1rboc ellen\u00e1ll\u00e1sa mentett meg a tot\u00e1lis \u00e1tfordul\u00e1st\u00f3l, de v\u00e9g\u00fcl m\u00e9giscsak teljesen fejre \u00e1llt a haj\u00f3. Azt\u00e1n a h\u00e1l\u00f3 alatt tal\u00e1ltam magamat. Rajtam volt a t\u00fal\u00e9l\u0151ruha\u2026 Nem vagyok t\u00fal j\u00f3 \u00fasz\u00f3 \u00e9s azon k\u00fczd\u00f6ttem, hogy a fejem a v\u00edz felett tartsam. El\u0151sz\u00f6r magam el\u0151tt l\u00e1ttam a saj\u00e1t hal\u00e1lomat… A keresztmerev\u00edt\u0151 a h\u00e1tamn\u00e1l volt \u00e9s egy hull\u00e1m felemelte a haj\u00f3t, amely lehet\u0151v\u00e9 tette, hogy leveg\u0151t vegyek.\u201d Steve ezut\u00e1n er\u0151t vett mag\u00e1n \u00e9s felm\u00e1szott a haj\u00f3ra, bekapcsolta jelad\u00f3t, amelynek jeleit vette is a Norfolki Tengeri Ment\u0151szolg\u00e1lat az USA-ban.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Tal\u00e1n kiss\u00e9 ironikusan hat, hogy a seg\u00edts\u00e9g\u00e9re sietett tanker, annak a Sovcomflot c\u00e9gnek a kez\u00e9ben van, amely tavaly szponzor\u00e1lta Stevet az Oops Kup\u00e1n.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n IMOCA 60 egytest\u0171:
\n <\/span>
\n <\/b>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Az
\n IMOCA mez\u0151ny egy hidegfronton kereszt\u00fcl k\u00f6zel\u00edti meg a befut\u00f3t \u2013 ez pedig igencsak
\n kimer\u00edt\u0151 man\u0151verekre k\u00e9szteti a m\u00e9g versenyben l\u00e9v\u0151 skippereket. Roland Jourdain (Sill et Veolia) ellen\u00e1llt Jean Le Cam (VM Materiaux ) Jean Pierre Dick (Virbac-Paprec) t\u00e1mad\u00e1saink, akik 120 m\u00e9rf\u00f6ldr\u0151l m\u00e9g pr\u00f3b\u00e1lkoznak az \u00e9llovas befog\u00e1s\u00e1val.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n Az oszt\u00e1lyokban els\u0151k:
\n <\/span>
\n <\/b>\n<\/p>\n

\n
\n
\n <\/span>
\n <\/b>\n<\/p>\n

\n
\n
\n IMOCA:
\n <\/span>
\n
\n Sill et Veolia \/ Roland Jourdain
\n <\/span>
\n <\/b>\n<\/p>\n

\n
\n
\n Class 2 multi
\n <\/span>
\n
\n : Crepes Whaou ! \/ Jean Yves Escoffier
\n <\/span>
\n <\/b>\n<\/p>\n

\n
\n
\n Class 3 multi
\n <\/span>
\n
\n :
\n <\/span>
\n
\n Imagine-Institut des Maladies G\u00e9n\u00e9tiques \/
\n
\n <\/strong>
\n
\n
\n Pierre Antoine
\n <\/span>
\n <\/strong>
\n
\n <\/strong>
\n <\/span>
\n
\n <\/span>
\n <\/b>\n<\/p>\n

\n
\n
\n <\/span>
\n <\/b>\n<\/p>\n

\n
\n
\n Class 1 mono
\n <\/span>
\n
\n : Jeunes Dirigeants \/ P.Y Guennec
\n <\/span>
\n <\/b>\n<\/p>\n

\n
\n
\n Class 2 mono
\n <\/span>
\n
\n : Artforms \/ Kip Stone (US)
\n <\/span>
\n <\/b>\n<\/p>\n

\n
\n
\n Class 3 mono
\n <\/span>
\n
\n : Roaring Forty \/ Michel Kleinjans (BE)
\n <\/span>
\n <\/b>\n<\/p>\n

\n
\n
\n Class 40
\n <\/span>
\n
\n : philsharpracing.com \/ Phil Sharp
\n <\/span>
\n <\/b>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n ORMA befut\u00f3k:
\n <\/span>
\n <\/b>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Lionel Lemonchoix (Gitana XI): 7d17h19’06” – \u00e1tlagsebess\u00e9g: 19.11
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Pascal Bidegorry (Banque Populaire): 8d04h25’07” – \u00e1tlagsebess\u00e9g: 18.03
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Thomas Coville (Sodeb’O): 8d13h39’02”- \u00e1tlagsebess\u00e9g: 17.22
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Michel Desjoyeaux (Geant): 8d13h48’24” – \u00e1tlagsebess\u00e9g: 17.21
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Franck Cammas (Groupama 2): 8d17h55’17” – \u00e1tlagsebess\u00e9g: 16.87
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Yvan Bourgnon (Brossard): 9d00h40’15”
\n <\/span>\n<\/p>\n

<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Lionel Lemonchois (FRA) futott be leghamar\u00e1bb a 2006 Route du Rhum verseny\u00e9n, idej\u00e9vel pedig n\u00e9gy napot is lecsapott az eddig fenn\u00e1ll\u00f3 rekordb\u00f3l. T\u00f6bben is borultak, de szerencs\u00e9re mindenki megvan. A Gitana XI h\u00e9tf\u0151n hajnalban keresztezte a 3,542 tengeri m\u00e9rf\u00f6ld hossz\u00fa verseny c\u00e9lvonal\u00e1t (Pointe a Pitre), amelynek el\u00e9r\u00e9shez 7 napra, 17 \u00f3r\u00e1ra \u00e9s 19 percre volt […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3807"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3807"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3807\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3807"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3807"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3807"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}