{"id":3854,"date":"2006-09-26T00:00:00","date_gmt":"2006-09-25T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/09\/26\/tbs-szuk-latoszogbol\/"},"modified":"2017-08-01T23:43:56","modified_gmt":"2017-08-01T21:43:56","slug":"tbs-szuk-latoszogbol","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/09\/26\/tbs-szuk-latoszogbol\/","title":{"rendered":"TBS sz\u0171k l\u00e1t\u00f3sz\u00f6gb\u0151l"},"content":{"rendered":"

\n Nem volt sok id\u0151m az egyszem\u00e9lyes Balcsiker\u00fcl\u0151 felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9s\u00e9re, mert az \u00e1ltalam v\u00e1lasztott haj\u00f3 tulajdonos\u00e1t nem \u00e9rtem el. Sebaj, megold\u00e1s is van, m\u00e1sik haj\u00f3 is.\n<\/p>\n

\n A ler\u00f6vid\u00fclt felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9s kiss\u00e9 bosszantott \u00e9s ki is der\u00fclt, hogy kulcsfontoss\u00e1g\u00fa lesz az esem\u00e9nyek sokas\u00e1g\u00e1ban. Mindj\u00e1rt a rajt ut\u00e1n meg is t\u00f6rt\u00e9nt a baj. Elsz\u00e1llt az elektromoss\u00e1gom \u00e9s a leghalv\u00e1nyabb jel\u00e9t sem mutatta a rendszer, hogy ki\u00fcthetem \u00e9s egy sz\u00edvmassz\u00e1zs esetlegesen seg\u00edthetne az akkumul\u00e1torok vagy tudom is \u00e9n minek az \u00fajra\u00e9leszt\u00e9s\u00e9ben. A legnagyobb baj ugyanis az volt, hogy nem tudtam pontosan lokaliz\u00e1lni a probl\u00e9ma forr\u00e1s\u00e1t. F\u00e9ny n\u00e9lk\u00fcl pedig elviekben nem teljes\u00edthettem volna az \u00e9jszak\u00e1t.\n<\/p>\n

\n Akkor d\u00f6nt\u00f6ttem rosszul, amikor a rajt ut\u00e1ni kb 4. percben 100 sz\u00e1zal\u00e9kban erre \u00f6sszpontos\u00edtottam, mik\u00f6zben kis cs\u00f3nakom Tihany fele sodr\u00f3dott a folyamatosan gyeng\u00fcl\u0151 keletiben. Igaz\u00e1n rossz d\u00f6nt\u00e9s volt, hogy nem mentem, hiszen \u00edgy \u00fagy lemaradtam, mint a borraval\u00f3, nem tudtam akkor m\u00e9g p\u00e9ld\u00e1ul azt sem, hogyan tudn\u00e1m j\u00f3l kit\u00e1masztani a korm\u00e1nyt, k\u00e9s\u0151bb ezt is megoldottam, de akkor csak kacs\u00e1ztam \u00e9s \u00fagy izzadtam, mint l\u00f3. Egy \u00f3ra biztosan elment, m\u00edg a kaj\u00fctben ugr\u00e1ltam, csavartam, kapcsoltam, any\u00e1ztam, m\u00edg r\u00e1 nem k\u00e9nyszer\u00edttettem magam, hogy ink\u00e1bb vitorl\u00e1zzak. Bejelentettem a rendez\u0151s\u00e9gnek, hogy elektromoss\u00e1got sehonn\u00e9t nem tudok csiholni, \u00edgy ink\u00e1bb vitorl\u00e1zn\u00e9k \u00e9s esetleg k\u00e9s\u0151bb j\u00e1tszom m\u00e9g a panelok, akksik, csatlakoz\u00f3k, dr\u00f3tok otthagyhatatlanul izgalmas vil\u00e1g\u00e1ban. F\u00f6ldv\u00e1rn\u00e1l l\u00e1ttam, hogy nem vagyok utols\u00f3, haj\u00f3m \u00f6n\u00e1ll\u00f3 \u00e9letet \u00e9lve, olykor lobog\u00f3 h\u00e1tsz\u00e9lvitorl\u00e1m ellen\u00e9re is haladt.\n<\/p>\n

\n A k\u00f6vetkez\u0151 \u00f3r\u00e1kban az agyamat m\u00e9g mindig a probl\u00e9ma foglalta le \u00e9s k\u00e9s\u0151n eszm\u00e9ltem, hogy 2-300 m\u00e9terrel d\u00e9lebben gyorsabb is lehetn\u00e9k, \u00edgy csak j\u00f3val k\u00e9s\u0151bb tal\u00e1n Fony\u00f3d magass\u00e1g\u00e1ban halzoltam le. Az \u00e9lmez\u0151ny ekkor m\u00e1r messze j\u00e1rt, N\u00e1ndit m\u00e1r alig l\u00e1ttam. Belo, Gyuri, Ricky, Farky \u00e9s h\u00e1t Picula. Ekkor valahol a 12. hely k\u00f6rny\u00e9k\u00e9n j\u00f6hettem.\n<\/p>\n

\n Ekkor kapcsoltam, hogy van zsebl\u00e1mp\u00e1m, \u00e9s \u00e9jjel nem lesz felh\u0151, ami nagyban seg\u00edt a t\u00e1j\u00e9koz\u00f3d\u00e1sban. Szerencs\u00e9tlens\u00e9gemre a hold azonban nem vil\u00e1g\u00edtott, \u00edgy csak a zsebl\u00e1mpa \u00e9s a fejl\u00e1mpa maradt nekem. A keszthelyi b\u00f3ja el\u0151tt \u00e9rz\u0151d\u00f6tt csak igaz\u00e1n, hogy a d\u00e9li part a kifizet\u0151d\u0151, ugyanis az \u00e9szaki oldalon halad\u00f3k sorra meg\u00e1lltak \u00e9s alattuk v\u00edgan suhant cs\u00f3nakom. A vitorl\u00e1m n\u00e9ha lobogott, de minden figyelmemet arra szenteltem, hogy a vizet p\u00e1szt\u00e1zzam szelet keresve, v\u00e9g\u00fcl m\u00e9terek h\u00edj\u00e1n nem estem ki a sz\u00e9lb\u0151l.\n<\/p>\n

\n Keszthely ut\u00e1n kezdett el s\u00f6t\u00e9tedni \u00e9s egy\u00fattal \u00e1rvasz\u00fanyog inv\u00e1zi\u00f3ja zavarta meg utamat Alm\u00e1di fel\u00e9 a Szigligeti-\u00f6b\u00f6lben. K\u00f6zel m\u00e1sf\u00e9l \u00f3r\u00e1n \u00e1t k\u00e9ptelens\u00e9g volt el\u0151re fele n\u00e9zni, mert k\u00fcl\u00f6nben belepte volna szememet \u00e9s a sz\u00e1mat a sok rep\u00fcl\u0151 iz\u00e9. Badacsony fele tend\u00e1ltam, \u00e9s ek\u00f6zben a D\u00e9li-parton sz\u00e9pen cs\u00fasztak r\u00e1m a m\u00f6g\u00f6ttem l\u00e9v\u0151k.\n<\/p>\n

\n Azt\u00e1n hirtelen az \u00e9szaki parthoz k\u00f6zel\u00edtve megtal\u00e1ltam a sz\u00e9lv\u00e1lt\u00f3t, \u00edgy j\u00f3 ideig nem kellett kreuzolnom, hanem valamivel gyeng\u00e9bb sz\u00e9lben egy takkon cs\u00faszk\u00e1ltam Tihany fele. Ez azt\u00e1n rosszabbodott \u00e9s valami fels\u0151bbrend\u0171 er\u0151 elvitt d\u00e9l fele, holott hat\u00e1rozottan az \u00e9szakiban b\u00edztam. Aggodalmam nem hagyott nyugodni \u00e9s visszamentem a tutiba, b\u00e1r k\u00e9telkedtem benne, hogy kitart, v\u00e9g\u00fcl ez a sz\u00e9l volt a domin\u00e1ns \u00e9s m\u00e1r a d\u00e9li partra is leterjedt, s\u0151t majdnem eg\u00e9szen Tihanyig elvoltam vele. \u00cdgy j\u00f6hettem sokat az el\u0151ttem l\u00e9v\u0151kre, akik feltehet\u0151leg t\u00f6bbet cirk\u00e1ltak n\u00e1lam. Utol sajnos nem \u00e9rtem \u0151ket, ahhoz sok volt a h\u00e1tr\u00e1nyom.\n<\/p>\n

\n A cs\u0151ben r\u00e1m sz\u00f3lt a rendez\u0151s\u00e9g, hogy szeretn\u00e9k, ha vil\u00e1g\u00edtan\u00e9k, majd \u00fajfent hangot adtak utas\u00edt\u00e1suknak p\u00e1r perc m\u00falva, hozz\u00e1tenn\u00e9m jogosan. \u00c9n sem szeretn\u00e9k szellemhaj\u00f3kkal randizni \u00e9jjel. A sz\u00e9l ek\u00f6zben egyesr\u0151l er\u0151s h\u00e1rmasra er\u0151s\u00f6d\u00f6tt, s\u0151t n\u00e9ha t\u00f6bb is volt. Itt elhat\u00e1roztam, hogy nem er\u0151ltetem a fordul\u00f3kat. Alm\u00e1di messze van, ki kell tartanom l\u00e1mp\u00e1val a kezemben, \u00edgy igazi az egykezes. Egyikben a korm\u00e1ny, m\u00e1sikban a l\u00e1mpa vagy a leekocsi, vagy a schott, vagy a genuaschott. Alm\u00e1diban kider\u00fclt, hogy \u00f6t\u00f6dik vagyok \u00e9s r\u00e1hajtottam. Rick Gerg\u0151 ekkor m\u00e1r ki\u00e1llni k\u00e9nyszer\u00fclt. Minden tiszteletem az \u00f6v\u00e9, hiszen m\u00e9giscsak vezetett azon a ponton, ahol korm\u00e1nyverete elt\u00f6r\u00f6tt.\n<\/p>\n

\n F\u00e9lsz\u00e9l j\u00f6tt eg\u00e9szen Alig\u00e1ig, hol reacherrel, hol g\u00e9nu\u00e1val. Itt lassan, megfontoltan beh\u00faztam a vantnik k\u00f6z\u00e9 a spit, azt\u00e1n h\u00e1trafutottam leengedni, \u00e1tn\u00e9zni, korm\u00e1nyozni \u00e9s ek\u00f6zben hatalmasat zak\u00f3ztam, egyszer\u0171en lefutottam a l\u00e1bamat. Az \u00e9rz\u00e9s tompa \u00e9s eszm\u00e9letlen volt, mintha ki\u00fct\u00f6ttek volna, egy pillanatig k\u00f3rh\u00e1zra gondoltam, meg arra, hogy itt d\u00f6gl\u00f6m meg, mik\u00f6zben a haj\u00f3 felluvol, de ink\u00e1bb elod\u00e1ztam paranoi\u00e1mat, felpattantam visszar\u00e1ntottam a korm\u00e1nyt, rend\u0151rfordul\u00f3ztam egyet, spi le, szerel, spi fel, 200-as pulzus, k\u00f6zben Fa N\u00e1ndi g\u00e9nu\u00e1j\u00e1val, vagy reacher\u00e9vel eloson felettem; es\u00e9lyem sincs, sokkal gyorsabb b\u0151szelekben. A keleti sz\u00e9l \u00e9s hull\u00e1mz\u00e1s jav\u00edt a hangulatomon \u00e9s n\u00e9zem, mikor t\u00f6rik le esetlegesen keresztem a haj\u00f3 orr\u00e1n. Kicsit belepump\u00e1lok a spibe, de nem siklik meg igaz\u00e1n a cucc, \u00edgy hagyom. \u00c9les a menet, er\u0151lk\u00f6d\u00f6m n\u00e9ha. A nap Alig\u00e1n\u00e1l valamikor akkor kelt fel, mikor mi is oda\u00e9rt\u00fcnk \u00e9s elmondhatatlanul gy\u00f6ny\u00f6r\u0171 volt. N\u00e1ndi az \u00e9szaki part fele felluvol, aminek k\u00e9ts\u00e9gtelen\u00fcl \u00f6r\u00fcl\u00f6k, de olyan nagyon messze van, utol\u00e9rhetetlennek t\u0171nik. Csak hatodiknak futok be, vegyes \u00e9rzelmekkel. Tal\u00e1n, ha nem j\u00e1tszom meg a haj\u00f3-villamoss\u00e1gi szerel\u0151t az elej\u00e9n, ak\u00e1rmi is lehetett volna, de nem \u00edgy t\u00f6rt\u00e9nt.\n<\/p>\n

\n N\u00e1ndinak igaza van, mindez csak a magyar\u00e1zat, \u00e9s ez senkit sem \u00e9rdekel igaz\u00e1n, az eredm\u00e9ny, az a fontos, nekem id\u00e9n pedig az, hogy tulajdonk\u00e9ppen sim\u00e1n k\u00f6rbe\u00e9rtem, komolyabb z\u0171r n\u00e9lk\u00fcl.\n<\/p>\n

\n Gratul\u00e1lok Picul\u00e1nak, aki szint\u00e9n automata korm\u00e1ny n\u00e9lk\u00fcl vitorl\u00e1zott F\u00f6ldv\u00e1rt\u00f3l fogva, Gyurinak \u00e9s Belonak. Remek verseny volt, mindenkinek aj\u00e1nlan\u00e1m, aki szeretne kicsit kikapcsol\u00f3dni, elb\u00fajni \u00e9s egyed\u00fcl lenni \u2013 b\u00e1r ez \u00edgy sem mindig siker\u00fclt.\n<\/p>\n

\n
\n Szem\u00e9lyes k\u00f6sz\u00f6net
\n <\/i>\n<\/p>\n<\/p>\n

\n
\n Rajnai \u201ePici\u201d Istv\u00e1nnak \u00a0a megval\u00f3s\u00edt\u00e1s\u00e9rt (
\n
\n
\n www.masineria.hu
\n <\/u>
\n <\/a>
\n ), Kopasz\u00e9knak a haj\u00f3\u00e9rt (ULEMA), M\u00e1t\u00e9nak a sok seg\u00edts\u00e9g\u00e9rt, a THE-nek (Gyuszinak, Gerg\u0151nek, Morzsinak), \u00e9desany\u00e1mnak, hogy nem agg\u00f3dott, Bel\u00f3nak, Di\u00e1nak (
\n

\n
\n
\n
\n www.sailing.hu
\n <\/span>
\n <\/u>
\n <\/span>
\n <\/a>
\n ), a Pi-Pi Sailsnek a g\u00e9nu\u00e1\u00e9rt, Horv\u00e1th Lacinak a nagyvitorl\u00e1\u00e9rt, Gal\u00e1ntha Gyurinak (reacher), Sipos Lacinak (T\u0171zes \u2013 E770, bliszter), Kock\u00e1nak a kereszt\u00e9rt a haj\u00f3 orr\u00e1ra:-), Mag Andinak a fot\u00f3k\u00e9rt, Stefinek a GPS-\u00e9rt, Kelonak az \u00f3r\u00e1\u00e9rt, Veszpr\u00e9mi Karcsinak a z\u00e1szl\u00f3k\u00e9rt, a J\u00f3haj\u00f3nak, a Smithnek, hogy nappal is l\u00e1ttam \u00e9s h\u00e1t mindenkinek a rengeteg szurkol\u00e1s\u00e9rt, telefonh\u00edv\u00e1s\u00e9rt, sms\u00e9rt \ud83d\ude42 !
\n <\/i>\n<\/p>\n

<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Nem volt sok id\u0151m az egyszem\u00e9lyes Balcsiker\u00fcl\u0151 felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9s\u00e9re, mert az \u00e1ltalam v\u00e1lasztott haj\u00f3 tulajdonos\u00e1t nem \u00e9rtem el. Sebaj, megold\u00e1s is van, m\u00e1sik haj\u00f3 is. A ler\u00f6vid\u00fclt felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9s kiss\u00e9 bosszantott \u00e9s ki is der\u00fclt, hogy kulcsfontoss\u00e1g\u00fa lesz az esem\u00e9nyek sokas\u00e1g\u00e1ban. Mindj\u00e1rt a rajt ut\u00e1n meg is t\u00f6rt\u00e9nt a baj. Elsz\u00e1llt az elektromoss\u00e1gom \u00e9s a leghalv\u00e1nyabb jel\u00e9t […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3854"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3854"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3854\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3854"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3854"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3854"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}