{"id":3863,"date":"2006-09-19T00:00:00","date_gmt":"2006-09-18T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/09\/19\/ut-a-vad-keletre-1-resz\/"},"modified":"2017-08-02T00:18:20","modified_gmt":"2017-08-01T22:18:20","slug":"ut-a-vad-keletre-1-resz","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/09\/19\/ut-a-vad-keletre-1-resz\/","title":{"rendered":"\u00dat a vad keletre 1. r\u00e9sz"},"content":{"rendered":"

\n A K\u00e9kszalag egyik vend\u00e9ge volt az izgalmas form\u00e1j\u00fa Eris nevezet\u0171 k\u00e9k angol haj\u00f3. A vend\u00e9gs\u00e9g nem m\u00falt el rajtuk nyomtalanul, mert kora \u00f6sszel megirt\u00e1k \u00e9lm\u00e9nyeiket, melyet most lek\u00f6zl\u00fcnk. \u00c9rdekes olvasm\u00e1ny, hogy hogyan l\u00e1tnak minket \u00e9s a Balatont a nyugatr\u00f3l \u00e9rkez\u0151k k\u00e9t r\u00e9szben.\n<\/p>\n

<\/p>\n

\n Vegy\u00fcnk k\u00e9t, 4 h\u00e9t versenyz\u00e9st\u0151l kimer\u00fclt angol fick\u00f3t, akiknek elfogyott a p\u00e9nze. Adjunk hozz\u00e1juk egy extr\u00e9m haj\u00f3t \u00e9s egy terepj\u00e1r\u00f3t, aminek nagy sz\u00fcks\u00e9ge van egy szervizre. Forduljanak balra az otthon vagy jobbra, egy \u00fajabb kaland fel\u00e9? A v\u00e1lasz egy\u00e9rtelm\u0171: ir\u00e1ny kelet egy 1200 km-es \u00faton Eur\u00f3pa legnagyobb tava fel\u00e9, egy olyan orsz\u00e1gban, ahol teljesen idegen nyelvet besz\u00e9lnek, hogy versenyre keljenek \u00fagy 500 haj\u00f3val egy k\u00e9k szalag\u00e9rt \u00e9s egy nemzet b\u00fcszkes\u00e9g\u00e9\u00e9rt.\n<\/p>\n

\n A 85 m\u00e9rf\u00f6ld hossz\u00fa K\u00e9kszalag a legr\u00e9gebbi verseny Eur\u00f3pa belvizein. A nyugat-magyarorsz\u00e1gi Balatonon rendezik, Eur\u00f3pa legnagyobb belviz\u00e9n. A t\u00f3 80 km hossz\u00fa, m\u00e9lys\u00e9ge ritk\u00e1n haladja meg az 5 m\u00e9tert. A motorcs\u00f3nakok nem enged\u00e9lyezettek, kiv\u00e9ve a kompokat \u00e9s a ment\u0151haj\u00f3kat.\n<\/p>\n

\n \"Az
\n Akkor botlottunk bele a versenybe, amikor esem\u00e9nyeket kerest\u00fcnk, hogy eur\u00f3pai turn\u00e9nkat b\u0151v\u00edts\u00fck, \u00e9s az Interneten tal\u00e1ltunk p\u00e1r sort, bele\u00e9rtve II. vil\u00e1gh\u00e1bor\u00fas t\u00e1bl\u00e1zatokat. Mik\u00f6zben egy angol-magyar ford\u00edt\u00f3program ut\u00e1n kutattunk, a Pauger Carbon-os haj\u00f3\u00e9p\u00edt\u0151 fi\u00fak \u00e9s a Magyar Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g a seg\u00edts\u00e9g\u00fcnkre sietett, \u00e9s ell\u00e1ttak minket angol nyelv\u0171 versenyki\u00edr\u00e1ssal, \u00e9s m\u00e9g kik\u00f6t\u0151helyet is szereztek.\n<\/p>\n

\n A legt\u00f6bb ember nyugat Eur\u00f3p\u00e1ban m\u00e9g soha nem hallott a t\u00f3r\u00f3l, m\u00e9g kevesebben tudj\u00e1k, hol is van, de azok, akik m\u00e9gis, tele voltak hiedelmekkel \u00e9s t\u00fcnd\u00e9rmes\u00e9kkel. Figyelmeztettek, hogy majd s\u00f6t\u00e9t haj\u00fa \u00e9s z\u00f6ld szem\u0171 sz\u00e9ps\u00e9gek hurcolnak el (ami igencsak remek\u00fcl hangzott!), tov\u00e1bb\u00e1 mes\u00e9ltek teljesen sz\u00e9lcsendes napokr\u00f3l, amiket vad viharok k\u00f6vetnek \u00e9s kiterjed homokpadokr\u00f3l, amiken percek alatt megfeneklik a haj\u00f3. El\u0151vigy\u00e1zatoss\u00e1g n\u00e9lk\u00fcl megn\u00e9zt\u00fck a Multimap-et, elhalasztottuk a SeaFrance kompfoglal\u00e1sunkat \u00e9s bepakoltuk a csomagjainkat.\n<\/p>\n

\n Mivel \u00f6t napunk volt a genfi tavi Trans Majestic \u00e9s a K\u00e9kszalag k\u00f6z\u00f6tt, nem volt sok szabadid\u0151nk. Szombaton, a verseny ut\u00e1n kiemelt\u00fck a haj\u00f3t \u00e9s id\u0151ben elpakoltuk, \u00edgy befejezve egy M2 t\u00f6bbtest\u0171 versenyt h\u00e9tf\u0151 est\u00e9re a genfi tavon. Este 10-kor indultunk, hogy elker\u00fclj\u00fck a forgalmat \u00e9s a k\u00edm\u00e9letlen kontinent\u00e1lis napot (nem m\u0171k\u00f6d\u00f6tt a l\u00e9gkondicion\u00e1l\u00f3 a kocsiban), elvezett\u00fcnk Z\u00fcrich-be, majd tov\u00e1bb M\u00fcnchenbe, egy pillant\u00e1st vetve a Chimsee-re Salzburg fel\u00e9, mik\u00f6zben egyik\u00fcnk vezetett, a m\u00e1sik aludt, h\u00e1rom \u00f3r\u00e1s v\u00e1lt\u00e1sban. Hamarosan elhagytuk ausztriai s\u00ed\u00e9lm\u00e9nyeink hat\u00e1r\u00e1t \u00e9s folytattuk utunk kelet fel\u00e9, az aut\u00f3p\u00e1ly\u00e1k helyet imm\u00e1r k\u00f6rforgalommal \u00e9s iskolai \u00e1tkel\u0151kkel tark\u00edtott utakon. V\u00e9g\u00fcl elhagytuk kelet Ausztria relat\u00edv j\u00f3l\u00e9t\u00e9t, \u00e9s utolj\u00e1ra felmutattuk az \u00fatlevel\u00fcnket, amint \u00e1tgurultunk az elhagyatott hat\u00e1r\u00e1llom\u00e1son, ami a hidegh\u00e1bor\u00fa idej\u00e9n a keleti blokk bej\u00e1rat\u00e1t jel\u00f6lte. Az ir\u00e1nyjelz\u0151 t\u00e1bl\u00e1kon hirtelen kiejthetetlen nevek jelentek meg, a kamionsof\u0151r\u00f6k az \u0151r\u00fclts\u00e9g egy \u00faj szintj\u00e9t \u00e9rt\u00e9k el mik\u00f6zben bel\u00e1thatatlan kanyarokban, nagy sebess\u00e9ggel el\u0151ztek, \u00e9s sz\u00e1mos t\u00e1bla m\u00e9g t\u00f6bb vesz\u00e9lyre figyelmeztetett: traktorok, lovak, szekerek \u00e9s ker\u00e9kp\u00e1rok (\u00e9s g\u0151zmozdony).\n<\/p>\n

\n Amint \u00e1thaladtunk a v\u00e1rosokon \u00e9s a falukon a munkaid\u0151 v\u00e9g\u00e9n, az \u0151r\u00fclt sz\u00f6gben sz\u00e1ll\u00edtott fura, k\u00e9k, sz\u00e1rnyas t\u00e1rgy, amit egy olyan aut\u00f3 h\u00fazott, aminek a korm\u00e1nya a rossz oldalon van, \u00e9vekig mes\u00e9lhet\u0151 sztorik magjait vetett\u00fck el. B\u00e1mul\u00f3 tekintetek \u00e9s heves vit\u00e1k a kapu el\u0151tt \u00fcld\u00f6g\u00e9l\u0151 nagymam\u00e1kt\u00f3l, a gazd\u00e1k kisz\u00e1radt torkukat nedves\u00edtik az \u00fat menti kocsm\u00e1kban, \u00e9s a gyerekek izgatottan mutogatnak, mik\u00f6zben rozsd\u00e1s bring\u00e1jukon tekernek.\n<\/p>\n

\n Ahogy k\u00f6zeledt\u00fcnk a c\u00e9lpontunk fel\u00e9, a d\u00edszlet a vid\u00e9ki francia t\u00e1jk\u00e9pr\u0151l a gazdag mediterr\u00e1nira v\u00e1ltozott. A Balaton megmutatta \u00f6nmag\u00e1t, mint eldugott gy\u00f6ngyszem, a kelet Toszk\u00e1n\u00e1ja, falukkal tark\u00edtott v\u00f6lgyekkel \u00e9s egy csillog\u00f3, smaragdz\u00f6ld t\u00f3val a dimbes-dombos t\u00e1jban. A t\u00f3 \u00e9szaki oldal\u00e1n m\u00e9g p\u00e1r kialudt vulk\u00e1n is tal\u00e1lhat\u00f3.\n<\/p>\n

\n Mikor meg\u00e9rkezt\u00fcnk a kik\u00f6t\u0151 bej\u00e1rat\u00e1hoz, a Magyar Vitorl\u00e1s Sz\u00f6vets\u00e9g telephely\u00e9re, a bel\u00e9p\u00e9s\u00fcnket egy izgatott teenager le\u00e1nytri\u00f3 seg\u00edtette. Elmagyar\u00e1zt\u00e1k fontoss\u00e1gunkat az \u00e1mul\u00f3 \u0151rnek azzal az egyetlen felt\u00e9tellel, hogy \u0151k lesznek az els\u0151 helyen a tartal\u00e9kleg\u00e9nys\u00e9g list\u00e1nkon.\n<\/p>\n

\n Az 50 fokban megd\u00f6nt\u00f6tt haj\u00f3n (m\u00e9g mindit a traileren) val\u00f3 \u00e9jszakai alv\u00e1s ut\u00e1n neki\u00e1lltunk a szerel\u00e9snek. A szakadatlan h\u0151s\u00e9g hat\u00e1ssal volt \u00e9szak-eur\u00f3pai munkamor\u00e1lunkra, \u00edgy a nap k\u00f6zepe fel\u00e9 m\u00e1r csak \u00e1rny\u00e9kra \u00e9s szieszt\u00e1ra v\u00e1gytunk!\n<\/p>\n

\n A magyar \u00e9lethez hozz\u00e1 kell szokni, \u00e9s a kultur\u00e1lis k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9gek hamar el\u0151j\u00f6ttek. Az \u00e9tel \u00e1ltal\u00e1ban v\u00e9ve fantasztikusan j\u00f3 volt, de \u00e1rukb\u00f3l m\u00e9g a hozz\u00e1val\u00f3kra se futna Angli\u00e1ban. Hozz\u00e1 kell szokni, hogy a b\u00e1rokban \u00e9s az \u00e9ttermekben a szem\u00e9lyzet szorgalmasan nem vesz \u00e9szre, am\u00edg \u00fagy nem d\u00f6ntenek, hogy meg\u00e9rkezt\u00e9l hozz\u00e1juk. Megfigyelhet\u0151 a borsdar\u00e1l\u00f3k k\u00fcl\u00f6n\u00f6s hi\u00e1nya. Nyilv\u00e1nval\u00f3an a r\u00e9gi szovjet rendszer vesz\u00e9lyesnek tartotta, hogy az utca embere mag\u00e1nak \u0151r\u00f6lje a borsot, ez\u00e9rt ezt k\u00f6zpontilag elv\u00e9gzik, \u00e9s \u0151r\u00f6lve teszik az asztalra. Azonban test\u00fcnknek is megvolt a saj\u00e1t v\u00e9lem\u00e9nye a konyham\u0171v\u00e9szetr\u0151l, \u00edgy hamarosan megismerkedt\u00fcnk a peremes porcel\u00e1nnal, \u00e9s felv\u00e1ghattunk egym\u00e1sn\u00e1l, ha nagyritk\u00e1n siker\u00fclt szil\u00e1rd mintadarabot produk\u00e1lni.\n<\/p>\n

\n Bedaruztunk a kik\u00f6t\u0151be, ahol a v\u00edzszint a 20 m\u00e9terre l\u00e9v\u0151 \u00e9tterem, m\u00e1sodik otthonunk, szintje f\u00f6l\u00f6tt volt. A k\u00f6rny\u00e9ken hatalmas volt a ny\u00fczsg\u00e9s eg\u00e9sz h\u00e9ten. Ny\u00e1ri iskolai t\u00e1borok \u00e9s vitorl\u00e1s klubok ifj\u00fas\u00e1gi edz\u00e9seket tartottak 420-okkal \u00e9s lehaszn\u00e1lt Laserekkel, amiket mind egyenesen a f\u0171r\u0151l toltak a t\u00f3ba.\n<\/p>\n

\n Szerd\u00e1n s\u00f6r \u00e9s k\u00f6rtep\u00e1linka mellett a helyi b\u00f6lcsekkel konzult\u00e1ltunk, ami a korai \u00f3r\u00e1kig eltartott. Elmes\u00e9lt\u00e9k a t\u00f3 minden titk\u00e1t, az \u2019arra semmik\u00e9pp se menj\u00fcnk\u2019 helyeket \u00e9s a verseny alapjait.\n<\/p>\n

\n A cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k reggel lust\u00e1n, miut\u00e1n megk\u00fczd\u00f6tt\u00fcnk saj\u00e1t kis alkohol induk\u00e1lta felh\u0151inkkel, neki\u00e1lltunk, hogy kipip\u00e1ljuk az utols\u00f3 munk\u00e1kat is a list\u00e1n, \u00e9s tal\u00e1lkozzunk a versenyre \u00f6ssze\u00e1llt teljes csapattal. Allan Higgs meg\u00e9rkezett Angli\u00e1b\u00f3l, \u00e9s ez az angol mag kieg\u00e9sz\u00fclt h\u00e1rom magyarral. Az Ass\u00f3s \u00e9s Nautik 311 tulajdonos B\u00e1nyai Atill\u00e1val illetve \u2019Sipi\u2019 Sipossal (= Sipos \u00c1goston; \u0151k \u00edrt\u00e1k \u00edgy \u2013 a ford.) \u00e9s Alib\u00e1n G\u00e1borral, akik els\u0151sorban 470-ben versenyeznek. Egy hasznos figyelmeztet\u00e9s azoknak, akik a Balaton Airportra \u00e9rkeznek. A rep\u00fcl\u0151t\u00e9r a t\u00f3 t\u00e1volabbi v\u00e9g\u00e9n van \u00e9s ez a t\u00f3 NAGY, legal\u00e1bb 2 \u00f3r\u00e1s \u00fat! Lehet, hogy vadon\u00e1s \u00faj a termin\u00e1l, de m\u00e9g mindig a kor\u00e1bbi katonai b\u00e1zis t\u00f6rmel\u00e9ke veszi k\u00f6r\u00fcl. Figyelni kell arra is, melyik vonattal utazunk, mert m\u00e9g a v\u00e9g\u00e9n a lass\u00fa G\u00d5Zvas\u00faton tal\u00e1ljuk magunkat.\n<\/p>\n

\n A lelkesed\u00e9s hat\u00e1rtalan volt \u00e9s a k\u00e9rd\u00e9sek csak \u00fagy z\u00e1poroztak. Cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k este siker\u00fclt kimenni a teljes csapattal egy r\u00f6vidke edz\u00e9sre, \u00e9s ezzel nagy k\u00f6z\u00f6ns\u00e9get vonzottunk. Minden szem minket figyelt, \u00e9s siker\u00fclt profinak l\u00e1tsz\u00f3 teljes\u00edtm\u00e9nyt ny\u00fajtani tiszta fordul\u00f3kkal \u00e9s hauzol\u00e1sokkal, \u00e9s siklani a sz\u00e1rnyakkal kint a v\u00edzb\u0151l. Mire vissza\u00e9rt\u00fcnk, a b\u00e1m\u00e9szkod\u00f3 t\u00f6meg megn\u0151tt, \u00e9s t\u00f6bb nyugtalan tekintettel is tal\u00e1lkoztunk a versenyt\u00e1rsaink r\u00e9sz\u00e9r\u0151l, amint els\u0151 TV interj\u00fankat adtuk.\n<\/p>\n

\n A versenyben indul\u00f3k sora \u00f6reg haj\u00f3kt\u00f3l kezdve helyi gy\u00e1rt\u00e1s\u00fa one design haj\u00f3kig, versenyhaj\u00f3kig, mint Elliottok, \u00e9s Sigma 8-okt\u00f3l 75-\u00f6s cirk\u00e1l\u00f3kig \u2013 hossz\u00fa, keskeny haj\u00f3k fens\u00e9ges, magas riggel \u2013 tart, bele\u00e9rtve a verseny cs\u00facstart\u00f3j\u00e1t, a Nemere II-t. Az ut\u00f3bbi id\u0151ben megn\u0151tt a m\u00e1r ismert tavi versenyhaj\u00f3k sz\u00e1ma is, ide\u00e9rtve a gardai Libera haj\u00f3kat (42 l\u00e1bas dingik hatalmas kerettel \u00e9s 11 emberrel a trap\u00e9zon), csak\u00fagy, mint az ultrak\u00f6nny\u0171, alacsony oldalmagass\u00e1g\u00fa \u201ehagyom\u00e1nyos\u201d haj\u00f3kat.\n<\/p>\n

\n Mivel a verseny p\u00e9nteken rajtolt, \u00e9s az id\u0151korl\u00e1t sokat sejtet\u0151en vas\u00e1rnap reggelre volt kit\u0171zve, a csapattag \u00e9s parti int\u00e9z\u0151, a mindig lelem\u00e9nyes Sipi sikeresen beszervezett egy form\u00e1s, fiatal szendvicsk\u00e9sz\u00edt\u0151t (ilyet nem kapni az elektrotechnikai \u00e1ruh\u00e1zakban!), aki k\u00e9sz\u00edtett 42 szendvicset, bele\u00e9rtve egy adagot sajt n\u00e9lk\u00fcl a v\u00e1logat\u00f3s csapattagnak! Bepakoltunk m\u00e9g 24 liter iv\u00f3vizet, izot\u00f3ni\u00e1s italt \u00e9s egy tucat Red Bullt. Nagy feladat volt mindezt hidegen tartani, mivel a t\u00f3 sek\u00e9lys\u00e9g\u00e9nek k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en a v\u00edz sokkal melegebb volt, mint el\u0151z\u0151 versenyeinken, a Lac Lemanon vagy a Solent-en.\n<\/p>\n

\n Ahogy kihaj\u00f3ztunk a Balatonf\u00fcred el\u0151tti rajthoz az el\u0151re jelzett keleti 2-ben, szembe tal\u00e1ltuk magunkat 400 f\u00e9nyk\u00e9pez\u0151g\u00e9ppel, amik mind a t\u00f6k\u00e9letes felv\u00e9telt szerett\u00e9k volna elk\u00e9sz\u00edteni, hogy versenyz\u0151t\u00e1rsainknak legyen saj\u00e1t k\u00e9p\u00fck az \u201e\u0151r\u00fclt angol haj\u00f3r\u00f3l\u201d.\n<\/p>\n

\n A p\u00e1lya els\u0151 b\u00f3j\u00e1ja a t\u00f3 keleti fel\u00e9n, Balatonkenese el\u0151tt volt, ez ut\u00e1n kellett elhaladni a d\u00e9li partn\u00e1l, Si\u00f3fok el\u0151tt, miel\u0151tt egy sz\u0171k\u00fclet fel\u00e9 forduln\u00e1nk, ahol elhagyjuk a hegycs\u00facsot, ami k\u00e9t v\u00edzfel\u00fcletre osztja a Balatont.\n<\/p>\n

\n Az\u00e9rt, hogy el\u0151nyt szerez\u00fcnk a l\u00favba ferde rajtvonalb\u00f3l \u00e9s az \u00e1ltal\u00e1nosan elv\u00e1rt d\u00e9li sz\u00e9lfordul\u00f3b\u00f3l, a zs\u0171rihaj\u00f3 oldal\u00e1ra, a t\u00f3 k\u00f6zepe fel\u00e9 ment\u00fcnk. Backboardon vitorl\u00e1ztunk be a rajter\u00fcletre, \u00e9s egy helyet kerest\u00fcnk a vonalon felsorakozott haj\u00f3k k\u00f6z\u00f6tt, pr\u00f3b\u00e1lva elker\u00fclni a nagyobb, 50-70 l\u00e1bas haj\u00f3kat. Term\u00e9szetesen a m\u00e1gneses vonz\u00e1s t\u00fal nagy volt, \u00e9s egy 50 l\u00e1bas haj\u00f3 mellett tal\u00e1ltuk magunkat, aminek hatalmas vitorlafel\u00fclete meg\u00e9rte a p\u00e9nz\u00e9t. A rajtl\u00f6v\u00e9s ut\u00e1n sz\u00fcks\u00e9gszer\u0171en megejtett\u00fck a haj\u00f3t, \u00e9s lassan elcs\u00fasztunk, \u00e9s egy 75-\u00f6s, egy 18 l\u00e1bas szkiff \u00e9s Liber\u00e1k t\u00e1rsas\u00e1g\u00e1ban backboardon \u00e9szak fel\u00e9, a part ir\u00e1ny\u00e1ba tartottunk. Mivel a sz\u00e9l kezdett elhalni felh\u00faztuk a topg\u00e9nu\u00e1t, \u00e9s lassan ell\u00e9pt\u00fcnk a szkiffekt\u0151l \u00e9s a cirk\u00e1l\u00f3kt\u00f3l. P\u00e1r fordul\u00f3 ut\u00e1n steierboardon haladtunk kereszt\u00fcl a tavon az els\u0151 b\u00f3ja fel\u00e9, a versenyben vezet\u0151 Libera nyom\u00e1ban.\n<\/p>\n

\n folyt.k\u00f6v.\n<\/p>\n

\n
\n forditotta: Alib\u00e1n G\u00e1bor
\n <\/em><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A K\u00e9kszalag egyik vend\u00e9ge volt az izgalmas form\u00e1j\u00fa Eris nevezet\u0171 k\u00e9k angol haj\u00f3. A vend\u00e9gs\u00e9g nem m\u00falt el rajtuk nyomtalanul, mert kora \u00f6sszel megirt\u00e1k \u00e9lm\u00e9nyeiket, melyet most lek\u00f6zl\u00fcnk. \u00c9rdekes olvasm\u00e1ny, hogy hogyan l\u00e1tnak minket \u00e9s a Balatont a nyugatr\u00f3l \u00e9rkez\u0151k k\u00e9t r\u00e9szben. Vegy\u00fcnk k\u00e9t, 4 h\u00e9t versenyz\u00e9st\u0151l kimer\u00fclt angol fick\u00f3t, akiknek elfogyott a p\u00e9nze. Adjunk […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[9],"tags":[],"sailing_author":"www.sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3863"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3863"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3863\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3863"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3863"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3863"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}