{"id":3866,"date":"2006-09-18T00:00:00","date_gmt":"2006-09-17T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/09\/18\/tihanykerulo-belulrol\/"},"modified":"2017-08-01T23:43:53","modified_gmt":"2017-08-01T21:43:53","slug":"tihanykerulo-belulrol","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/09\/18\/tihanykerulo-belulrol\/","title":{"rendered":"Tihanyker\u00fcl\u0151 bel\u00fclr\u0151l"},"content":{"rendered":"
\n El\u0151sz\u00f6r \u00fcltem liber\u00e1ban, r\u00e1ad\u00e1sul egyb\u0151l versenyhelyzetben tal\u00e1ltam magam. Kor\u00e1bban vitorl\u00e1ztam m\u00e1r, de els\u0151 alkalommal \u00fcltem ebben a t\u00edpusban. M\u00e1r amikor besz\u00e1lltam, akkor meglep\u0151dtem, hogy nem \u00fagy m\u0171k\u00f6dnek a dolgok, ahogyan egy kisebb nagyhaj\u00f3n megszokhatta az ember.\n<\/p>\n
\n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n Az egyik ausztr\u00e1l 18 l\u00e1bas skiff nagy h\u00e1tr\u00e1nnyal \u00e9rkezett Tihanyba, de a Sajkodi-\u00f6b\u00f6lben tal\u00e1lhat\u00f3 b\u00f3j\u00e1t alig p\u00e1r m\u00e9terrel veszik m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk. Mikl\u00f3s engem, – mint a leg\u00e9nys\u00e9g egyik legk\u00f6nnyebb tagj\u00e1t \u2013 k\u00fcld be, hogy kezeljem a bliszterb\u0151l lett g\u00e9nu\u00e1t. A csapat ism\u00e9t fantasztikusan szerepelt a vitorlacser\u00e9l\u0151 man\u0151vern\u00e9l, az \u00f6sszeszokotts\u00e1g \u00e9rzet\u00e9t keltve bennem. Egy\u00e9rtelm\u0171, hogy ez a 18 l\u00e1bas (k\u00f6zel 5,5 m\u00e9teres) suhan\u00f3 csoda szele – konstat\u00e1ljuk szel\u00edden, amikor elhalad f\u00f6l\u00f6tt\u00fcnk a Skiffsailing.hu vagyis az \u00dajhelyi-Majth\u00e9nyi-Sz\u00e9pfy trio. A haj\u00f3k leg\u00e9nys\u00e9gei sportszer\u0171 m\u00f3don, mosoly k\u00eds\u00e9ret\u00e9ben integettek \u00e9s kiab\u00e1ltak \u00e1t egym\u00e1snak, buzd\u00edtva a m\u00e1sikat.<\/p>\n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":" El\u0151sz\u00f6r \u00fcltem liber\u00e1ban, r\u00e1ad\u00e1sul egyb\u0151l versenyhelyzetben tal\u00e1ltam magam. Kor\u00e1bban vitorl\u00e1ztam m\u00e1r, de els\u0151 alkalommal \u00fcltem ebben a t\u00edpusban. M\u00e1r amikor besz\u00e1lltam, akkor meglep\u0151dtem, hogy nem \u00fagy m\u0171k\u00f6dnek a dolgok, ahogyan egy kisebb nagyhaj\u00f3n megszokhatta az ember. Igazi utask\u00e9nt \u00e9rkeztem a haj\u00f3ra, \u00edgy a gyakorlott leg\u00e9nys\u00e9gre b\u00edzhattam magam, akik pontosan tudt\u00e1k mennyi id\u0151 kell, hogy elk\u00e9sz\u00fclj\u00f6n […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3866"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3866"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3866\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3866"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3866"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3866"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}
\n
\n Igazi utask\u00e9nt \u00e9rkeztem a haj\u00f3ra, \u00edgy a gyakorlott leg\u00e9nys\u00e9gre b\u00edzhattam magam, akik pontosan tudt\u00e1k mennyi id\u0151 kell, hogy elk\u00e9sz\u00fclj\u00f6n minden a rajtra. El\u0151sz\u00f6r csak a nagyvitorl\u00e1t h\u00fazta fel a lelkes, am\u00fagy jellemz\u0151en olimpiai oszt\u00e1lyokban vitorl\u00e1z\u00f3 g\u00e1rda. Ett\u0151l nem nyugodtam meg, mivel stabilnak nem nevezhet\u0151 m\u00f3don haladtunk; olyan volt ez, mint a kakashinta, csak itt a sz\u00e9l \u00fclt a m\u00e9rleg m\u00e1sik v\u00e9g\u00e9n.
\n
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n Kezd\u0151 \u201eliber\u00e1sk\u00e9nt\u201d be is menek\u00fcltem a haj\u00f3 gyomr\u00e1ba, hogy az ing\u00e1sokat a lehet\u0151 legjobban meg\u00faszhassam. A sz\u00e9l gyeng\u00e9nek nem nevezhet\u0151 m\u00f3don f\u00faj, de a t\u00f6bbiek megnyugtattak, hogy nincs itt semmi extra, \u00edgy j\u00f3 minden, ahogyan van. \u00c1ll\u00edt\u00f3lag a Diegonak a gyenge sz\u00e9l jobban fekszik, de az\u00e9rt ebben se rossz annyira \u00e9s az\u00e9rt \u00f6tben szeretne v\u00e9gezni a csapat.
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n Korm\u00e1nyosunk, a tizensokszoros bajnok
\n
\n
\n Rauschenberger Mikl\u00f3s
\n <\/st1:personname>
\n azt \u00e1ll\u00edtja, hogy a Raffica nev\u0171 nagyobb libera a f\u0151 ellenf\u00e9l \u00e9s ott vannak az Ausztr\u00e1li\u00e1b\u00f3l import\u00e1lt
\n
\n 18 l\u00e1b
\n <\/st1:metricconverter>
\n hossz\u00fa skiffek is, r\u00e1ad\u00e1sul nem lehet le\u00edrni az Asso99-esek mez\u0151ny\u00e9t \u00e9s a k\u00e9t Soponyai f\u00e9le gyorsj\u00e1r\u00e1s\u00fat sem.
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n
\n A rajt el\u0151tt felh\u00fazzuk az orrvitorl\u00e1t, ami jelen esetben g\u00e9nua f\u00e9les\u00e9g, itt m\u00e1r sz\u00e1m\u00edtanak a seg\u00edts\u00e9gemre, ut\u00e1nah\u00fazhatok egy stopperban l\u00e9v\u0151 felh\u00faz\u00f3nak, a bizalom els\u0151 jeleik\u00e9nt \u00e9rt\u00e9kelem ezt. Az orrvitorla kiss\u00e9 szakadt, de nem t\u00f6r\u0151d\u00fcnk vele. A h\u00e1tsz\u00e9lvitorl\u00e1kat a szab\u00e1ly szerint viszont csak 3 perccel a rajtl\u00f6v\u00e9s ut\u00e1n lehet felvonni. A startot p\u00e1r m\u00e1sodperccel lek\u00e9ss\u00fck szerencs\u00e9re, \u00edgy van id\u0151nk lav\u00edrozni a n\u00e1lunk j\u00f3val lassabb haj\u00f3k k\u00f6z\u00f6tt, olykor kicentizve keresztez\u0151 \u00fatjainkat. Gyorsan kirongyolunk a mez\u0151nyb\u0151l, pont id\u0151ben, el\u00e9rkezett az id\u0151 a bliszterez\u00e9shez. A leg\u00e9nys\u00e9g rutinszer\u0171en h\u00fazza fel a b\u0151sz\u00e9lvitorl\u00e1t \u00e9s iszonyatos ujjong\u00e1s t\u00f6r ki, amikor a haj\u00f3 megindul. Stabil a menet, de \u00e9n m\u00e9g biztosra megyek \u00e9s bent maradok.
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n Mikl\u00f3s m\u00e9g ink\u00e1bb sz\u00e9l fele szeretne menni, \u00edgy utols\u00f3k\u00e9nt engem is kiparancsolnak a keretre. Kisebb terpesz\u00e1ll\u00e1s k\u00f6vetkezik \u00e9s folytat\u00f3dik a hatalmas v\u00e1gta a Tihanyi szoros fel\u00e9. A haj\u00f3 els\u0151 sz\u00e1m\u00fa ellenfele, a Raffica kurt\u00edtott vitorl\u00e1in \u00e9s h\u00e1tsz\u00e9lvitorla n\u00e9lk\u00fcl se volt sokkal lassabb, csak \u00e9ppen az ir\u00e1nyt nem tudta tartani. Nem telik el 18 perc sem a rajtt\u00f3l sz\u00e1m\u00edtva \u00e9s m\u00e1r-m\u00e1r a cs\u0151n\u00e9l vagyunk, aminek \u00fajfent \u00f6r\u00fcl a t\u00e1rsas\u00e1g, r\u00e1ad\u00e1sul nagy el\u0151nnyel els\u0151k\u00e9nt \u00e9rt\u00fcnk oda az \u00e9retts\u00e9gi korral napjainkban szembes\u00fcl\u0151 v\u00f6r\u00f6s, Azzardissimo n\u00e9ven ismertt\u00e9 v\u00e1lt g\u00e9ps\u00e1rk\u00e1nnyal.
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n A Tihanyi-cs\u0151ben h\u00e1tsz\u00e9ltengelyben eger\u00e9szked\u00fcnk lefel\u00e9 \u00e9s a nyugati medence fel\u0151li terel\u0151b\u00f3ja ut\u00e1n nem sokkal perd\u00fcl\u00fcnk. L\u00e1tsz\u00f3lag j\u00f3 d\u00f6nt\u00e9st hozott Mikl\u00f3s, aki elmagyar\u00e1zta, az\u00e9rt h\u00faztuk t\u00fal ezt a csap\u00e1st, mert a part alatt nagy a takar\u00e1s \u00e9s emiatt ott nem kif\u00fajt, hanem p\u00f6ff\u00f6s a sz\u00e9l, \u00edgy sokat billegn\u00e9nk. K\u00e9s\u0151bb, a m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk l\u00e9v\u0151 haj\u00f3kat eln\u00e9zve meger\u0151s\u00edtj\u00fck d\u00f6nt\u00e9se helyess\u00e9g\u00e9t.
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n
\n
\n
\n <\/span>
\n <\/span>
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n A Raffica j\u00f3val lemaradva \u00e9rkezik m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk. K\u00e9s\u0151bb tudtuk meg, hogy elhagyt\u00e1k leg\u00e9nys\u00e9g\u00fck egy tagj\u00e1t, \u00e9s emiatt visszafordulni k\u00e9nyszer\u00fcltek. Ek\u00f6zben \u00f6reg orrvitorl\u00e1nk elszakadt, de egy er\u0151s\u00edt\u00e9s megfogta, \u00edgy nem adott okot arra, hogy kisebbre cser\u00e9lj\u00fck. \u00cdgy is eg\u00e9szen j\u00f3l haladunk, lukkal a tetej\u00e9n.
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n El\u0151tt\u00fcnk a 18-as valamivel tomp\u00e1bb sz\u00f6g\u00f6n cirk\u00e1l ism\u00e9telten a Tihanyi-cs\u0151 fele haladva, de a sebess\u00e9gk\u00fcl\u00f6nbs\u00e9g jelent\u0151s. \u00c1t\u00e9rve a szoroson kicsit \u00e9szak-kelet fele tartunk, hogy k\u00e9s\u0151bb ism\u00e9t felh\u00fazhassuk a b\u0151szeles vitorl\u00e1t. Itt m\u00e1r j\u00f3val kevesebb ideig tart a rohan\u00e1s a Haj\u00f3gy\u00e1ri-\u00f6b\u00f6l fel\u00e9, ugyanis itt tal\u00e1lhat\u00f3 a kettes, egyben utols\u00f3 p\u00e1lyajel, amit h\u00e1tr\u00e1nyban m\u00e1sodikk\u00e9nt vesz a csapat, de megnyugtat\u00f3 az el\u0151ny\u00fcnk a harmadik szint\u00e9n 18 l\u00e1bas haj\u00f3hoz k\u00e9pest.
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n A csapat m\u00e1sodikk\u00e9nt futott be, amit nagyszer\u0171 eredm\u00e9nyk\u00e9nt \u00e9rt\u00e9kelt a csapat. A sr\u00e1cok eg\u00e9sz nap vid\u00e1mak voltak a sikert\u0151l \u00e9s a mosolyt csak este lehetett lecsalni az arcukr\u00f3l, amikor a d\u00edjkioszt\u00f3n kider\u00fclt, hogy szinte csak \u0151k nem kapnak \u00e9rmet, mivel abszol\u00fatban csak az els\u0151t d\u00edjazz\u00e1k. Furcsa d\u00f6nt\u00e9s, mi tagad\u00e1s. A fi\u00fak kiss\u00e9 megt\u00f6rten, elkeseredetten, \u00e9rtetlen\u00fcl \u00fccs\u00f6r\u00f6gnek piros kab\u00e1tjukban. Tudj\u00e1k, hogy nem megism\u00e9telhetetlen a teljes\u00edtm\u00e9ny, m\u00e9gis \u00fagy \u00e9rzik, hogy egy eg\u00e9szen pici odafigyel\u00e9s, kis taps j\u00f3l j\u00f6tt volna. H\u00e1t ilyen lenne az oszt\u00e1lyon k\u00edv\u00fcliek sorsa?! R\u00e9szemr\u0151l mindegy, eddig sem a t\u00e1rgyiasult elismer\u00e9st becs\u00fcltem. Szerintem j\u00f3 volt a csapat \u00e9s ez a l\u00e9nyeg.
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n
\n
\n A Diego Libera Team Azzardissimo fel\u00e1ll\u00e1sa:
\n <\/span>
\n <\/i>
\n <\/b>\n<\/p>\n
\n Korm\u00e1nyos: Rauschenberger
\n
\n Kapit\u00e1ny
\n <\/i>
\n Mikl\u00f3s
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n Cser\u00e9p
\n
\n trap\u00e9zos, backst\u00e1gos
\n <\/i>
\n Csongor
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n Cser\u00e9p
\n
\n mindent megold\u00f3
\n <\/i>
\n Csaba
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n Bar\u00e1th
\n
\n nagyvitorlabeh\u00faz\u00f3kienged\u0151
\n <\/i>
\n G\u00e1bor
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n
\n Ide nekem az
\n <\/span>
\n <\/i>
\n
\n Oroszl\u00e1n
\n
\n t
\n <\/i>
\n P\u00e9ter
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n Oroszl\u00e1n
\n
\n Man\u00f3
\n <\/i>
\n G\u00e1bor
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n Kugler
\n
\n egysz\u00e1ron h\u00fazom a nagyvitorl\u00e1t h\u00e1tsz\u00e9lben
\n <\/i>
\n Tam\u00e1s
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n Olosz
\n
\n egyens\u00falytart\u00f3
\n <\/i>
\n D\u00e1vid
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n Szam\u00f3dy
\n
\n trap\u00e9zos
\n <\/i>
\n Tam\u00e1s
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n Szam\u00f3dy
\n
\n felh\u00faz\u00f3, leszed\u0151, kitiszt\u00e1z\u00f3
\n <\/i>
\n Bal\u00e1zs
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n El\u0151d
\n
\n mondok valamit
\n <\/i>
\n Botond
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n B\u00e1rdos
\n
\n csendes
\n <\/i>
\n Mih\u00e1ly
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n Sallai
\n
\n megfigyel\u0151
\n <\/i>
\n G\u00e1bor
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n
\n A verseny abszol\u00fat v\u00e9geredm\u00e9nye:
\n <\/span>
\n <\/b>\n<\/p>\n
\n (els\u0151 \u00f6t helyezett)
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n
\n 1.
\n <\/span>
\n <\/span>
\n
\n Skiffsailing.hu
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n
\n 2.
\n <\/span>
\n <\/span>
\n
\n Diego Libera Team Azzardissimo
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n
\n 3.
\n <\/span>
\n <\/span>
\n
\n Blue Star
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n
\n 4.
\n <\/span>
\n <\/span>
\n
\n Erste
\n <\/span>\n<\/p>\n
\n
\n 5.
\n <\/span>
\n <\/span>
\n
\n Raffica Sebago
\n <\/span>\n<\/p>\n