{"id":3872,"date":"2006-09-12T00:00:00","date_gmt":"2006-09-11T22:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/09\/12\/centomiglia-beszamolo-ponyvaregeny\/"},"modified":"2017-08-02T00:18:21","modified_gmt":"2017-08-01T22:18:21","slug":"centomiglia-beszamolo-ponyvaregeny","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/09\/12\/centomiglia-beszamolo-ponyvaregeny\/","title":{"rendered":"CENTOMIGLIA besz\u00e1mol\u00f3 (ponyvareg\u00e9ny)"},"content":{"rendered":"

\n Hajnali n\u00e9gy, f\u00e1radt vagyok, \u00e9s a bar\u00e1tn\u0151m is ny\u0171g\u00f6s.. k\u00f6r\u00fclbel\u00fcl ez volt az \u00f6sszes gondolatom mikor let\u00e9rtem Desenzanon\u00e1l az egyhang\u00fa sz\u00e1zkilencvenes temp\u00f3t is biztons\u00e1gosan elvisel\u0151 h\u00e1rom s\u00e1vos aut\u00f3p\u00e1ly\u00e1r\u00f3l… R\u00e1n\u00e9ztem a m\u0171szerfalra, \u00e9s l\u00e1ttam nemsok\u00e1ra a t\u00e1vols\u00e1g 1000km.\n<\/p>\n

\n \"\"
\n Mikor a rajtn\u00e1l feln\u00e9ztem az \u00e9gre megcsod\u00e1ltam a v\u00e9gre j\u00f3l beal\u00edtott latnik feszess\u00e9g\u00e9t a gr\u00f3sz-on, azt\u00e1n k\u00e9t Tornado t\u00edpus\u00fa vad\u00e1szg\u00e9pet l\u00e1ttam k\u00f6zeledni az \u00e9gen. A pil\u00f3t\u00e1k a rajtl\u00f6v\u00e9s pillanat\u00e1ban bekapcsolt\u00e1k az ut\u00e1n\u00e9get\u0151iket, \u00e9s irt\u00f3zatos menyd\u00f6rg\u00e9ssel \u00e1trep\u00fcltek a mez\u0151ny felett. Olyan alacsonyan sz\u00e1lltak, hogy j\u00f3l lehetett l\u00e1tni a sz\u00e1rnyak alatti \u00fczemanyagtart\u00e1lyok piros feh\u00e9r z\u00f6ld cs\u00edkjait\u2026 azon \u00e1br\u00e1ndoztam, hogy milyen kiz\u00e1rhat\u00f3 dolog, hogy ilyen Magyarorsz\u00e1gon b\u00e1rkinek is az esz\u00e9be jut, \u00e9s ha m\u00e9gis azt azonnal megb\u00e9lyegezn\u00e9k, \u00e9s bolondokh\u00e1z\u00e1ba csukn\u00e1k. M\u00e9g hogy ilyet? Rajtl\u00f6v\u00e9s helyett vad\u00e1szg\u00e9pek menyd\u00f6rg\u00e9se, ugyan m\u00e1r „bilibe l\u00f3g a kezed”< mondan\u00e1k. N\u00e1lunk a megszokottn\u00e1l picivel is elt\u00e9r\u0151bb \u00faj kezdem\u00e9nyez\u00e9snek azonnal hatalmas automata f\u00e9krendszerei keletkeznek. (ezt nem szeretn\u00e9m tudom\u00e1sul venni, \u00e9s cs\u00f6ndben ord\u00edtva elhallgatni: enyhe d\u00fch\u00f6ng\u00e9s: 1.0) Visszat\u00e9rve a versenyre, az olaszok karakteres „\u00e9gi” rajtl\u00f6v\u00e9se megd\u00f6bbent\u0151 volt, mindenki kapkodta a fej\u00e9t ijedten: mi ez a menyd\u00f6rg\u00e9s? RAJt? RAJT! Micsoda extr\u00e9m orsz\u00e1gim\u00e1zs \u00f6tlet, de megcsin\u00e1lt\u00e1k!\n<\/p>\n

\n \"\"
\n Nem volt t\u00f6bb id\u0151m sokat b\u00e1m\u00e9szkodni, rajt ut\u00e1n r\u00f6gt\u00f6n bliszter fel. (nincs X perces szab\u00e1ly) Nem l\u00e1ttam, mi t\u00f6rt\u00e9nik k\u00f6r\u00fcl\u00f6tt\u00fcnk l\u00e9v\u0151 haj\u00f3kon, tettem a dolgom, a lehet\u0151 leggyorsabban\u2026 a goly\u00f3 hamar fent volt, de mikor m\u00e1r indultam kifel\u00e9 a trap\u00e9zra, \u00e9rzem a haj\u00f3n, hogy megpend\u00fcl, h\u00e1tran\u00e9zek \u00e9s l\u00e1tom, hogy kir\u00fagta valaki a cs\u00f6rl\u0151b\u0151l a bliszter tack lehuz\u00f3k\u00f6tel\u00e9t, \u00e9s a bliszter alja elindul az \u00e9g fel\u00e9 igen agressz\u00edv sebess\u00e9ggel. Mikor oda\u00e9rek, m\u00e9g \u00e9ppen el tudom kapni a k\u00f6t\u00e9l v\u00e9g\u00e9t, \u00e9s meg tudom \u00e1ll\u00edtani a bliszter tack kifut\u00e1s\u00e1t, de izomb\u00f3l kev\u00e9s vagyok a 320 n\u00e9gyzetm\u00e9teres bliszter sark\u00e1hoz, \u00e9s csak ideiglenesen tudom blokkolni a k\u00f6telet p\u00e1r m\u00e1sodpercig. \u00dcv\u00f6lt\u00f6k, hogy hal\u00e1l van, \u00e9s 1MACH feletti sebess\u00e9ggel megjelenik m\u00e9g k\u00e9t k\u00e9z a l\u00e1t\u00f3mez\u0151mben \u00e9s a Roland (120kg)\u2026. K\u00e9zb\u0151l visszah\u00fazzuk a k\u00f6telet a cs\u00f6rl\u0151ig, azt\u00e1n f\u00e9l k\u00e9zzel gyorsfokozaton becs\u00f6rl\u0151zz\u00fck\u2026 a haj\u00f3 rendesen megindul, de a Principessa m\u00e9gis megl\u00e9p (hardware-b\u0151l gyorsabb, \u00e9s n\u00f6veli is el\u0151ny\u00e9t)\u2026 ClanDes m\u00f6g\u00f6tt\u00fcnk, \u00e9s torn\u00e1zik f\u00f6lfel\u00e9nk el\u00e9g hat\u00e9konyan. Kifordulunk, \u00e9s taktikai szerencs\u00e9vel \u00e1tvessz\u00fck a vezet\u00e9st. \u00c9szak fel\u00e9 nyugati oldalon h\u00e1tsz\u00e9llel rohanunk, mosolyogni val\u00f3, de l\u00e1tv\u00e1nyos el\u0151nyre tesz\u00fcnk szert, ami nem tart sok\u00e1ig, mivel j\u00f6nnek ut\u00e1nunk nyugatra, \u00e9s egyre cs\u00f6kken az el\u0151ny\u00fcnk.\n<\/p>\n

\n \"\"
\n Torbole-i b\u00f3j\u00e1t els\u0151nek vessz\u00fck, a b\u00f3jav\u00e9tel csap\u00e1sir\u00e1nyunk miatt taktikailag nem t\u00fal szerencs\u00e9s: el\u0151ny\u00fcnk cs\u00f6kken. A cirk\u00e1l\u00f3 szakaszban a ClanDes el\u0151ret\u00f6r \u00e9s megel\u0151z minket. A nyugati part monument\u00e1lis k\u0151falai alatt begyorsul\u00f3 \u00e9s felp\u00f6rg\u0151 v\u00e9kony sz\u00e9lz\u00f3n\u00e1ban cirk\u00e1lunk. A sz\u00e9lz\u00f3na el\u00e9g keskeny, \u00e9s k\u00f6r\u00fclbel\u00fcl percenk\u00e9nt fordulnunk kel. A ClanDes el\u0151tt\u00fcnk, ez szinte olyan, mint a K\u00e9kszalagon anno a fordul\u00f3csata, gyorsabban fordulunk ism\u00e9t, \u00e9s siker\u00fcl m\u00e9g egyszer \u00e1tvenni a vezet\u00e9st. El\u0151ny\u00fcnk nem tart sok\u00e1ig, ClanDes \u00e9s a Princi legyalogol minket, tomp\u00e1k vagyunk, de nem tudok mit tenni, csak \u00e1tkozom a forszt\u00e1g dr\u00f3tk\u00f6tel\u00e9t, hogy v\u00e1ljon RODd\u00e1, vagy Alinghi f\u00e9le karbonn\u00e1, \u00e9s egy\u00e9bk\u00e9nt is sz\u00fcks\u00e9g lenne egy \u00e1rb\u00f3c emel\u0151-fesz\u00edt\u0151 olaj pump\u00e1ra is. Sok sok sok apr\u00f3 hi\u00e1nyz\u00f3 dolog grrrrrr\u2026. Mindenki \u00e9lesebb n\u00e1lunk, Farky haj\u00f3ja nem t\u00fcnik gyorsnak, de kegyetlen \u00e9les, \u00e9s j\u00f3val optim\u00e1lisabb d\u00f6nt\u00e9seket hoz mint mi, \u00edgy le is gyalogol nagyongyorsan mindenkit. Nincs m\u00e1s v\u00e1laszt\u00e1sunk, haj\u00f3nk tulajdons\u00e1gain -riggel\u00e9s\u00e9n- , most nem tudunk v\u00e1ltoztatni (enyhe d\u00fch\u00f6ng\u00e9s 2.0): tomp\u00e1k vagyunk nagyon, B tervet kel keresn\u00fcnk: ism\u00e9t a nyugati part szikl\u00e1i al\u00e1 tudunk csak bemenni, de nincs szerencs\u00e9k. Mindenki megl\u00e9p, h\u00e1tr\u00e1nyunk tetemes\u2026 Eltelik egy kis id\u0151 \u00e9s megj\u00f6n a szerencs\u00e9nk is: az akt\u00edv bekszt\u00e9g\u00fcnk elszakad, meglep\u0151dve l\u00e1tjuk, hogy gigantikus szerencs\u00e9nk van: nem t\u00f6rik ki az \u00e1rb\u00f3c azon nyomban. A k\u00f6t\u00e9l nem csom\u00f3n\u00e1l szakadt el hanem k\u00f6z\u00e9pen (k\u00f6t\u00e9l anyaghiba). Az elszakadt k\u00f6telet \u00e9pphogy el\u00e9rem, \u00fajracsom\u00f3zom, addig cs\u00fany\u00e1n, \u00e9s bekszt\u00e9g n\u00e9lk\u00fcl araszolva megy\u00fcnk (k\u00f6zepes d\u00fch\u00f6ng\u00e9s 3.0), \u2026az \u00e1rboc szerencs\u00e9re kib\u00edrja. Ezt az esem\u00e9nyt egy fordul\u00f3 k\u00f6veti, amin elakad a 160-as 3D geno\u00e1nk, \u00e9s kiszakad 18m magasba 30cm-es szakaszon hossz\u00e1ba: lobog-f\u00e9kez (nem jav\u00edthat\u00f3: enyhe D 4.0)\n<\/p>\n

\n
\n \"\"
\n Garda d\u00e9li r\u00e9sz\u00e9n csak t\u00e1vcs\u0151vel l\u00e1tom az \u201e\u00e9lboly\u201d fejlem\u00e9nyeit (akkora a h\u00e1tr\u00e1nyunk) a d\u00e9li b\u00f3j\u00e1n\u00e1l igazi gusztustalan szembev\u00e1g\u00f3s forgol\u00f3d\u00f3s l\u00e9gmozg\u00e1s fogad (sz\u00e9lnek nem nevezn\u00e9m) t\u00e1vcs\u0151be lassan beleesik a szemem, de siker\u00fcl hat\u00e9kony nyugati taktik\u00e1t \u00e9s hozz\u00e1 val\u00f3 szelet tal\u00e1lnunk. Topg\u00e9no\u00e1val tomp\u00e1n haladunk nyugat fel\u00e9 ejtve, relat\u00edv nagy a sebess\u00e9g\u00fcnk, \u00e9s \u00e9ppenhogy j\u00f3 az ir\u00e1nysz\u00f6g\u00fcnk, nagyon gyorsan cs\u00f6kkentj\u00fck h\u00e1tr\u00e1nyunkat (t\u00f6bbi haj\u00f3 keleten szinte \u00e1ll), hamar felcsillan a rem\u00e9ny: inn\u00e9t ezzel a sebess\u00e9gel\u0151nnyel a c\u00e9lig sim\u00e1n nyerni lehet! csak v\u00e1ln\u00e1nk l\u00e1thatatlann\u00e1… pontosan ebb\u0151l a poz\u00edci\u00f3b\u00f3l nyerte meg a versenyt tavaly a Princi, csak ford\u00edtott volt a fel\u00e1ll\u00e1s. Val\u00f3sz\u00edn\u0171leg ez is ott motoszk\u00e1lhatott, a t\u00f6bbi Libera korm\u00e1nyosa fej\u00e9ben, \u00e9s sajnos nagyon hamar elindult mindenki fel\u00e9nk „bar\u00e1tkozni”. A t\u00f6bb kilom\u00e9teres h\u00e1tr\u00e1nyunkat ugyan sz\u00e1z m\u00e9terre cser\u00e9lt\u00fck, de ez sem el\u00e9g a Principessa utol\u00e9r\u00e9s\u00e9hez. Harmadiknak be\u00e9r\u00fcnk.\n<\/p>\n

\n
\n A parton megk\u00e9rdezem Farky\u00e9kat, hogy hogy \u00e9rt\u00e9k el azt az iszonyatosan j\u00f3 \u00e9less\u00e9g\u00fcket: h\u00e1tr\u00e9bb szerelt\u00e9k p\u00e1r centivel a forszt\u00e1g bek\u00f6t\u00e9s\u00e9t, ez\u00e1ltal t\u00f6bbet d\u0151lt h\u00e1tra az \u00e1rb\u00f3cuk, mindezt olyan extr\u00e9men, hogy a gr\u00f3sz shottot \u00e9ppen, hogy kopra tudt\u00e1k h\u00fazni a csig\u00e1kn\u00e1l. Farky\u00e9k nagyon j\u00f3l vitorl\u00e1ztak, gratul\u00e1lok nekik, k\u00f6sz\u00f6nj\u00fck a Nike seg\u00edts\u00e9g\u00e9t a motoros k\u00eds\u00e9rethez, \u00e9s Litkey Bence motoros seg\u00edts\u00e9g\u00e9t is a Gorlan.\n<\/p>\n

\n Este csobbantunk a t\u00f3ba, ami nagyon hideg, azt\u00e1n felmegy\u00fcnk a legmagasabb hegyre ahonn\u00e9t az eg\u00e9sz tavat l\u00e1tni, lehet… sok\u00e1ig n\u00e9zz\u00fck a tavat, ott is maradunk, az aut\u00f3ban alszunk.\n<\/p>\n

\n
\n @Hortob\u00e1gyi G\u00e1bor
\n <\/em><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hajnali n\u00e9gy, f\u00e1radt vagyok, \u00e9s a bar\u00e1tn\u0151m is ny\u0171g\u00f6s.. k\u00f6r\u00fclbel\u00fcl ez volt az \u00f6sszes gondolatom mikor let\u00e9rtem Desenzanon\u00e1l az egyhang\u00fa sz\u00e1zkilencvenes temp\u00f3t is biztons\u00e1gosan elvisel\u0151 h\u00e1rom s\u00e1vos aut\u00f3p\u00e1ly\u00e1r\u00f3l… R\u00e1n\u00e9ztem a m\u0171szerfalra, \u00e9s l\u00e1ttam nemsok\u00e1ra a t\u00e1vols\u00e1g 1000km. Mikor a rajtn\u00e1l feln\u00e9ztem az \u00e9gre megcsod\u00e1ltam a v\u00e9gre j\u00f3l beal\u00edtott latnik feszess\u00e9g\u00e9t a gr\u00f3sz-on, azt\u00e1n k\u00e9t Tornado […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"www.sailing.hu","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3872"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3872"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3872\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3872"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3872"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3872"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}