{"id":394,"date":"2015-07-15T19:40:00","date_gmt":"2015-07-15T17:40:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/07\/15\/horlay-bela-1952-2015\/"},"modified":"2017-08-02T00:01:51","modified_gmt":"2017-08-01T22:01:51","slug":"horlay-bela-1952-2015","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/07\/15\/horlay-bela-1952-2015\/","title":{"rendered":"Horlay B\u00e9la (1952-2015)"},"content":{"rendered":"

\n Tal\u00e1n a gyerekek k\u00f6z\u00fcl n\u00e9h\u00e1nyan \u00fagy h\u00edvt\u00e1k, de soha nem lett B\u00e9la b\u00e1csi.\n<\/p>\n

\n Pedig olykor sz\u00edvesen lett volna tekint\u00e9lyesebb, csak \u00e9ppen rendre kivigyorogott a szerepb\u0151l. Alkatra sem volt soha B\u00e9la b\u00e1csis, \u00e9vtizedeken \u00e1t ugyanazt a figur\u00e1t hozta, h\u00fasz\u00e9ves \u00f6nmaga csak lassan kopott. M\u00e1r r\u00e9gen nem focizott, de r\u00e1n\u00e9z\u00e9sre b\u00e1rmikor be\u00e1llhatott volna \u00e9s l\u00e1tszott, hogy m\u00e9g tudn\u00e1 a r\u00e9gi, vill\u00e1mgyors, csib\u00e9szes cseleit.\n<\/p>\n

\n B\u00e9la nem a k\u0151kem\u00e9ny harcos t\u00edpus. Ha bokszol\u00f3 lett volna, elt\u00e1ncol\u00f3s, m\u0171v\u00e9szi st\u00edlusban ker\u00fcli ki az ellenfelek izzads\u00e1gos csap\u00e1sait. En\u00e9lk\u00fcl tal\u00e1n nem maradt volna talpon a Velencei-tavon.\n<\/p>\n

\n 12 \u00e9vesen kezdett vitorl\u00e1zni Balatonf\u00f6ldv\u00e1ron, a M\u00e9ly\u00e9p\u00edt\u0151k VSE-ben. Kal\u00f3zozott, hollandizott, sikereket halmoz\u00f3 versenyz\u0151v\u00e9 a Spari \u00e1rny\u00e9k\u00e1ban gyeng\u00e9cske felszerel\u00e9sekkel vit\u00e9zked\u0151 MVSE-ben nem lehetett. De ma is eml\u00e9keznek r\u00e1 akkori ellenfelei: nagy el\u0151nnyel kellett el\u0151tte venni a b\u00f3j\u00e1t, hogy b\u0151sz\u00e9lben a szakasz v\u00e9g\u00e9re ne ker\u00fclje meg az embert.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Ag\u00e1rdra 1976. december 1-j\u00e9n szeg\u0151d\u00f6tt.\u00a0Akkoriban, a hetvenes \u00e9vek v\u00e9g\u00e9n Hajek Ferivel \u00e9s Heged\u0171s Tibivel h\u00e1rman j\u00f6ttek F\u00f6ldv\u00e1rr\u00f3l akt\u00edv \u00e9s j\u00f3 vitorl\u00e1z\u00f3k Ag\u00e1rdra fiatal edz\u0151nek a f\u00e9nykor\u00e1t \u00e9l\u0151 Springer-Reinhardt vezet\u00e9s\u0171 VVSI-be.\n<\/p>\n

\n K\u00e9t \u00e9vig a Sportiskola edz\u0151je volt, majd 1978-1992-ig az Ag\u00e1rdi Medosz illetve 1981-1984 k\u00f6z\u00f6tt m\u00e9g az Alba Regia vezet\u0151edz\u0151jek\u00e9nt is hozott sz\u00e9p eredm\u00e9nyeket a Velencei-t\u00f3nak. 1992-ben a VVSI vitorl\u00e1s szakoszt\u00e1ly\u00e1nak vezet\u0151je lett, \u00e9s az ut\u00f3bbi id\u0151kig az is maradt.\n<\/p>\n

\n B\u00e9la a nyolcvanas \u00e9vekben megk\u00fczd\u00f6tt vel\u00fcnk, csak p\u00e1r \u00e9vvel fiatalabb vaddiszn\u00f3kkal a k\u00e9t klub edz\u0151jek\u00e9nt. R\u00e9szese, f\u0151szerepl\u0151je volt a korszaknak, amikor m\u00e1r nem csak az ut\u00e1np\u00f3tl\u00e1s versenyeken, de olimpiai oszt\u00e1lyokban, 470-esben \u00e9s Finnben is kezdt\u00fck egyre ink\u00e1bb legy\u0171rni a balatoni vitorl\u00e1z\u00f3kat, amikor a kis t\u00f3 neki is k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en naggy\u00e1 lett a magyar vitorl\u00e1z\u00e1sban.\n<\/p>\n

\n \u00c9s \u0151 maradt \u00e9s akt\u00edv volt mindv\u00e9gig. 39 \u00e9ven \u00e1t. Ek\u00f6zben meg\u00e9lte, ahogy a VVSI m\u00e1r a rendszerv\u00e1lt\u00e1s el\u0151tt, majd ut\u00e1na rohaml\u00e9ptekben hanyatl\u00e1snak indul \u00e9s fokozatosan elporlad. Tenni ellene nem tehetett, a sz\u00e9tes\u00e9st csak magasabb szinten lehetett volna kiv\u00e9deni. \u0150 a v\u00edzen dolgozott az emberekkel, egyre mostoh\u00e1bb es\u00e9lyekkel.\n<\/p>\n

\n De maradt, mert id\u0151k\u00f6zben teljesen, sz\u00edvvel-l\u00e9lekkel Velencei-taviv\u00e1 v\u00e1lt, letelepedett. Kitartott h\u0171s\u00e9gesen. Lelkileg viszont puszt\u00edt\u00f3 lehetett ezt a hanyatl\u00e1st \u00e1t\u00e9lnie, m\u00e9g ha nem is mutatta ki soha.\n<\/p>\n

\n Maradt olyan, amilyen volt, kifel\u00e9 vid\u00e1m, keveset b\u00fasul\u00f3 j\u00f3 haver, a t\u00f3, az \u00e9let\u00fcnk fontos r\u00e9sze.\n<\/p>\n<\/p>\n

\n
\n Forr\u00e1s: hunsail
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Tal\u00e1n a gyerekek k\u00f6z\u00fcl n\u00e9h\u00e1nyan \u00fagy h\u00edvt\u00e1k, de soha nem lett B\u00e9la b\u00e1csi. Pedig olykor sz\u00edvesen lett volna tekint\u00e9lyesebb, csak \u00e9ppen rendre kivigyorogott a szerepb\u0151l. Alkatra sem volt soha B\u00e9la b\u00e1csis, \u00e9vtizedeken \u00e1t ugyanazt a figur\u00e1t hozta, h\u00fasz\u00e9ves \u00f6nmaga csak lassan kopott. M\u00e1r r\u00e9gen nem focizott, de r\u00e1n\u00e9z\u00e9sre b\u00e1rmikor be\u00e1llhatott volna \u00e9s l\u00e1tszott, hogy m\u00e9g […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":7125,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[1305,843],"sailing_author":"Ruj\u00e1k Istv\u00e1n","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/394"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=394"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/394\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/7125"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=394"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=394"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=394"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}