{"id":397,"date":"2015-07-08T10:23:00","date_gmt":"2015-07-08T08:23:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/07\/08\/iden-ennyi-volt\/"},"modified":"2017-08-02T00:15:23","modified_gmt":"2017-08-01T22:15:23","slug":"iden-ennyi-volt","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/07\/08\/iden-ennyi-volt\/","title":{"rendered":"Id\u00e9n ennyi volt"},"content":{"rendered":"

\n V\u00e9get \u00e9rt a 47. K\u00e9kszalag \u00c1RK\u00c1D Nagyd\u00edj\n<\/p>\n

\n Szombat reggel 9 \u00f3rakor v\u00e9get \u00e9rt a 47. K\u00e9kszalag \u00c1RK\u00c1D Nagyd\u00edj. Eur\u00f3pa legnagyobb t\u00f3ker\u00fcl\u0151 vitorl\u00e1s verseny\u00e9n id\u00e9n 540 haj\u00f3 \u00e1llt rajthoz, amelyek k\u00f6z\u00fcl 48 \u00f3ra alatt 432 tudott \u00e9rv\u00e9nyesen c\u00e9lba futni. Az abszol\u00fat versenyt a sv\u00e1jci Safram csapat Ventilo M1 t\u00edpus\u00fa katamar\u00e1nja nyerte meg, amely 17 \u00f3ra 6 perc 22 m\u00e1sodperc alatt teljes\u00edtette a l\u00e9gvonalban 155 kilom\u00e9teres t\u00e1vot. Utols\u00f3nak a Hajnali F\u00e9ny nev\u0171 haj\u00f3 teljes\u00edtette a t\u00e1vot, amely \u00e9ppen 9 perccel a limitid\u0151 lej\u00e1rta el\u0151tt \u00e9rt c\u00e9lba.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Az idei K\u00e9kszalag els\u0151sorban a versenyz\u0151k t\u00fcrelm\u00e9t \u00e9s kitart\u00e1s\u00e1t tette pr\u00f3b\u00e1ra, hiszen a regatta t\u00falnyom\u00f3 r\u00e9sze alatt k\u00e1nikula uralkodott a tavon, amely rendk\u00edv\u00fcl gyenge sz\u00e9llel p\u00e1rosult. Ez magyar\u00e1zza azt is, hogy a versenyt sokan feladt\u00e1k \u2013 jelent\u0151s r\u00e9sz\u00fck nem \u00e9rt volna c\u00e9lba a 48 \u00f3r\u00e1s szintid\u0151n bel\u00fcl. A gyenge sz\u00e9l magyar\u00e1zza azt is, hogy a gy\u0151ztes ideje messze elmaradt a K\u00e9kszalag 2014-ben futott rekordj\u00e1t\u00f3l, amely 7 \u00f3ra 13 perc 57 m\u00e1sodperc volt.
\n
\n A 47. K\u00e9kszalag \u00c1RK\u00c1D Nagyd\u00edj 540 haj\u00f3b\u00f3l \u00e1ll\u00f3 mez\u0151nye cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k\u00f6n 9 \u00f3rakor rajtolt el Balatonf\u00fcreden, hogy megtegye a verseny l\u00e9gvonalban mintegy 155 kilom\u00e9teres t\u00e1vj\u00e1t. A verseny els\u0151 r\u00e9sz\u00e9t a Litkey Farkas vezette Cellum \u00e9s a sv\u00e1jci Rodolphe Gautier Safram nev\u0171 haj\u00f3j\u00e1nak k\u00fczdelme f\u00e9mjelezte. A si\u00f3foki b\u00f3j\u00e1t a Safram t\u00f6bb mint t\u00edz perc el\u0151nnyel vette, de Tihany el\u0151tt Litkey\u00e9k ism\u00e9t be\u00e9rt\u00e9k a sv\u00e1jci egys\u00e9get.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n Cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k d\u00e9lut\u00e1n a k\u00e9t haj\u00f3t utol\u00e9rte egy \u00fcld\u00f6z\u0151 boly, s ekkor m\u00e9g legal\u00e1bb t\u00edz haj\u00f3 l\u00e1tszott es\u00e9lyesnek a gy\u0151zelemre. A verseny a Keszthelyi-\u00f6b\u00f6l bej\u00e1rat\u00e1n\u00e1l d\u0151lt el, amelyet a Safram \u00e9szakr\u00f3l, Balatongy\u00f6r\u00f6k fel\u0151l gyorsabban k\u00f6zel\u00edtett meg, mint a d\u00e9len vitorl\u00e1z\u00f3 Cellum. A sv\u00e1jci haj\u00f3 itt tudott v\u00e9glegesen az \u00e9lre \u00e1llni, \u00e9s el\u0151ny\u00e9t egyre n\u00f6velni tudta a c\u00e9lig.
\n
\n A gyenge szelekre optimaliz\u00e1lt sv\u00e1jci haj\u00f3 p\u00e9nteken hajnalban 2 \u00f3ra 6 perckor futott be a balatonf\u00fcredi c\u00e9lba, id\u0151eredm\u00e9nye 17 \u00f3ra 6 perc 22 m\u00e1sodperc. A m\u00e1sodik helyen a K\u00e9kszalag id\u0151rekordj\u00e1t tart\u00f3 Fifty-Fifty nev\u0171 50 l\u00e1bas magyar katamar\u00e1n \u00e9rkezett, 15 perc h\u00e1tr\u00e1nnyal. A haj\u00f3 korm\u00e1nyosa J\u00f3zsa M\u00e1rton. Harmadik lett a tizenegyszeres K\u00e9kszalag-gy\u0151ztes Litkey Farkas, aki ez\u00fattal egy Decision 35 t\u00edpus\u00fa, Cellum n\u00e9vre keresztelt k\u00e9ttest\u0171 haj\u00f3val v\u00e1gott neki a versenynek. H\u00e1tr\u00e1nya az els\u0151 haj\u00f3hoz k\u00e9pest 38 perc volt.\n<\/p>\n

\n A legjobb egytest\u0171 haj\u00f3 az egytest\u0171 rekordot tart\u00f3 Raffica lett Kir\u00e1ly Zsolt korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val, amely az utols\u00f3 pillanatig k\u00e9shegyig men\u0151 k\u00fczdelmet folytatott a Principess\u00e1val. Tizennyolc \u00e9s f\u00e9l \u00f3ra ideg\u0151rl\u0151 gyengeszeles vitorl\u00e1z\u00e1s ut\u00e1n a k\u00e9t \u201erohan\u00f3g\u00e9p\u201d k\u00f6z\u00f6tt a c\u00e9lban mind\u00f6ssze 15 m\u00e1sodperc k\u00fcl\u00f6nbs\u00e9get regisztr\u00e1ltak.\n<\/p>\n


\n
\n<\/a><\/p>\n

\n
\n A gy\u0151ztes sv\u00e1jci csapat m\u00e1r sok kiv\u00e1l\u00f3 eredm\u00e9nyt \u00e9rt el. Nemr\u00e9giben megnyert\u00e9k a Genfi-tavon a Genf-Rolle-Genf versenyt. Mint Gautier a verseny ut\u00e1ni interj\u00faban elmondta, \u201er\u00e9gr\u0151l ismert ellenfeleink a DC 35-\u00f6k, \u00e1m sokkal jobban tartottunk az 50 l\u00e1bas, k\u00e9t\u00e1rbocos Fifty-Fiftyt\u0151l, mert ilyen csapatok ellen nem szoktunk versenyezni\u201d. Rodolphe Gautier csapata tapasztalt, \u00f6sszeszokott versenyz\u0151kb\u0151l \u00e1ll, s haj\u00f3juk, a Ventilo M1-es k\u00fcl\u00f6n\u00f6sen a gyenge, v\u00e1ltoz\u00e9kony szelekben igen gyors, \u00e9s a Balatonon \u00e9ppen ilyen sz\u00e9l f\u00fajt. A gy\u0151ztes csapat: Christophe P\u00e9clard korm\u00e1nyos, Rodolphe Gautier szkipper, Fabian Racloz, Yves Guntern, P\u00e9nzes Attila \u00e9s Fabien Froesch.\n<\/p>\n

\n
\n A mez\u0151ny der\u00e9khada sz\u00e1m\u00e1ra a k\u00fczdelem ekkor m\u00e9g messze nem \u00e9rt v\u00e9get. Amikor a Ventilo nyugatr\u00f3l behaj\u00f3zott a Tihanyi-szorosba, hogy negyed \u00f3ra m\u00falva c\u00e9lba fusson Balatonf\u00fcreden, sokan m\u00e9g a t\u00e1v els\u0151 harmad\u00e1t sem teljes\u00edtett\u00e9k, \u00e9s Si\u00f3fok k\u00f6rny\u00e9k\u00e9n v\u00e1rtak a sz\u00e9lre. P\u00e9ntek \u00e9jszaka \u00e9rkezett egy \u00e9szakkeleti ir\u00e1ny\u00fa friss\u00fcl\u00e9s, amely sok haj\u00f3t eg\u00e9szen Badacsonyig rep\u00edtett. Ezzel a sz\u00e9llel v\u00e9g\u00fcl sokan teljes\u00edteni tudt\u00e1k a t\u00e1vot, \u00e1m nap k\u00f6zben \u00e9s \u00e9jszaka ism\u00e9t gyeng\u00e9bb lett a sz\u00e9l, nehez\u00edtve a versenyz\u0151k dolg\u00e1t.\n<\/p>\n

\n
\n Eredm\u00e9nyek
\n <\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

V\u00e9get \u00e9rt a 47. K\u00e9kszalag \u00c1RK\u00c1D Nagyd\u00edj Szombat reggel 9 \u00f3rakor v\u00e9get \u00e9rt a 47. K\u00e9kszalag \u00c1RK\u00c1D Nagyd\u00edj. Eur\u00f3pa legnagyobb t\u00f3ker\u00fcl\u0151 vitorl\u00e1s verseny\u00e9n id\u00e9n 540 haj\u00f3 \u00e1llt rajthoz, amelyek k\u00f6z\u00fcl 48 \u00f3ra alatt 432 tudott \u00e9rv\u00e9nyesen c\u00e9lba futni. Az abszol\u00fat versenyt a sv\u00e1jci Safram csapat Ventilo M1 t\u00edpus\u00fa katamar\u00e1nja nyerte meg, amely 17 \u00f3ra 6 […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":7135,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[9],"tags":[1317,957,591,1397],"sailing_author":"MVSZ sajt\u00f3","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/397"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=397"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/397\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media\/7135"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=397"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=397"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=397"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}