{"id":412,"date":"2015-06-12T06:55:00","date_gmt":"2015-06-12T04:55:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/06\/12\/eselylatolgato\/"},"modified":"2017-08-02T00:15:26","modified_gmt":"2017-08-01T22:15:26","slug":"eselylatolgato","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2015\/06\/12\/eselylatolgato\/","title":{"rendered":"Es\u00e9lylatolgat\u00f3"},"content":{"rendered":"

\n 2015. J\u00falius 2-\u00e1n, cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k\u00f6n 9 \u00f3rakor rajtol a hagyom\u00e1nyos K\u00e9kszalag vitorl\u00e1sverseny mez\u0151nye a Balatonf\u00fcred el\u0151tti v\u00edzter\u00fcletr\u0151l, hogy teljes\u00edtse Eur\u00f3pa legn\u00e9pesebb \u00e9s leghosszabb t\u00f3ker\u00fcl\u0151 regatt\u00e1j\u00e1nak t\u00e1vj\u00e1t, l\u00e9gvonalban 155 kilom\u00e9tert.\n<\/p>\n

\n Most, hogy nincs egy h\u00f3nap a rajtig, ideje alaposan \u00e1ttekinteni az \u00e9lmez\u0151nyt. Van mit csemeg\u00e9zni, els\u0151 l\u00e9p\u00e9sben n\u00e9zz\u00fck a t\u00f6bbtest\u0171 csapatokat.\n<\/p>\n

\n
\n Pauger 50 \u2013 Fifty-fifty\/ J\u00f3zsa M\u00e1rton
\n <\/strong>
\n \u2013 nem lehet nem vele kezdeni a sort. Hazai terv, hazai kivitelez\u00e9s, \u00e9s tal\u00e1n az egyetlen igaz\u00e1n profi leg\u00e9nys\u00e9g \u2013 persze ez is hazai m\u00e9rc\u00e9vel m\u00e9rve. J\u00f3zsa M\u00e1rton \u00e9s csapata birtokolja jelenlegi abszol\u00fat id\u0151rekordot, amelyet 2014-ben futottak. Tavaly 7 \u00f3ra 13 perc 57 m\u00e1sodperc alatt teljes\u00edtett\u00e9k a Balatonf\u00fcred \u2013 Balatonkenese \u2013 Si\u00f3fok \u2013 Keszthely \u2013 Balatonf\u00fcred t\u00e1vot. A haj\u00f3 50 l\u00e1b hossz\u00fa, messze a legkomolyabb param\u00e9terekkel rendelkezik a mez\u0151nyben, 19 m\u00e9teres \u00e1rbocainak csak a fel\u00fclete majd 20 m2. Annak ellen\u00e9re ezzel mennek a sr\u00e1cok, hogy id\u0151k\u00f6zben a 35 l\u00e1bas \u201ebicska maxi\u201d is \u00fajj\u00e1sz\u00fcletett. A Fifty \u2013 fifty minden sz\u00e9lben gy\u0151zelemre k\u00e9pes haj\u00f3, gyenge oldala minim\u00e1lis. Saj\u00e1t bevall\u00e1suk szerint a rekordban is van m\u00e9g laza egy \u00f3ra tartal\u00e9k \u2013 ide vele.\n<\/p>\n

\n
\n Decision 35 \u2013 Artemis Racing\/ Litkey Farkas
\n <\/strong>
\n \u2013 11 K\u00e9kszalag gy\u0151zelem, k\u00e9t vil\u00e1gbajnoki c\u00edm, \u00e9s egy\u00e9b pazar eredm\u00e9nyek. Nincs mese, Litkey Farkas komoly t\u00e9tet emelt. Ma m\u00e1r kevesen mernek befektetni a nem foiler \u00fczemm\u00f3dban k\u00f6zlekedni k\u00e9pes katamar\u00e1nba, Farkas m\u00e9gis ilyet, az egyik legsikeresebb eur\u00f3pai t\u00f3ker\u00fcl\u0151 modellt vette meg. \u00d6v\u00e9 a kor\u00e1bban SWE 12 rajtsz\u00e1mmal versenyz\u0151 2009-es \u00e9p\u00edt\u00e9s\u0171 fekete csoda, mely hat \u00e9ves kora ellen\u00e9re sem sz\u00e1m\u00edt \u00e9ppen lass\u00fa b\u00e1rk\u00e1nak. A D35 nev\u00e9ben fakad\u00f3an 35 l\u00e1b hossz\u00fa, k\u00f6zel 1200 kg \u00e9s brut\u00e1lis m\u00e9ret\u0171 vitorl\u00e1kat hord mag\u00e1n. \u0150 is igazi minden szeles katamar\u00e1n. Profi \u00e1ll\u00edt\u00e1sok \u00e9s vitorla hegyek tartoznak az olcs\u00f3nak \u00e9ppen nem mondhat\u00f3 haj\u00f3hoz, melyt\u0151l Farkas nem titkoltan a 12. K\u00e9kszalag gy\u0151zelm\u00e9t v\u00e1rja. A felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9st kicsit megnehez\u00edti egy nem tervezett program, nevezetesen a sz\u00e1ll\u00edt\u00e1s sor\u00e1n let\u00f6r\u00f6tt \u00e1rboc meggy\u00f3gy\u00edt\u00e1sa. Ezt a karbonspecialista Pauger Carbon m\u0171hely v\u00e9gzi, \u00edgy ha k\u00e9sz lesznek, akkor is alig k\u00e9t hete marad a csapatnak a v\u00edzi felk\u00e9sz\u00fcl\u00e9sre. Ez egy ilyen haj\u00f3val, \u00e9s egy ennyire komoly csapattal ak\u00e1r a gy\u0151zelemre is el\u00e9g lehet.\n<\/p>\n

\n
\n Ventilo 35 \u2013 Safram\/ Rodolphe Gautier
\n <\/strong>
\n – az, hogy mi a c\u00e9ljuk, a szezon elej\u00e9n kommunik\u00e1lt\u00e1k: Genf, Balaton \u00e9s Garda \u00f6sszetett gy\u0151zelm\u00e9t megszerezni. Ehhez nem kisebb katamar\u00e1nt szereztek meg maguknak, mint a kor\u00e1bbi genfi abszol\u00fat gy\u0151ztes Ventilo 35 t\u00edpust. A sv\u00e1jci Rodolphe Gautier, aki a Ventilo M2 oszt\u00e1lykapit\u00e1nya \u00e9s a Bol D\u2019or Mirabaud klub eln\u00f6ke is egyben, kiv\u00e1l\u00f3 leg\u00e9nys\u00e9ggel \u00e9rkezik a K\u00e9kszalagra. Haj\u00f3juk 35 l\u00e1b hossz\u00fa, \u00e1m csak 950 kg. Igazi gyenge szeles lopakod\u00f3, mely az er\u0151sebb szelekben is helyt b\u00edr \u00e1llni. Foilerrel nem rendelkezik, de szerint\u00fck a Balatonon nem is lesz annyi sz\u00e9l, hogy arra lenne sz\u00fcks\u00e9g\u00fck a gy\u0151zelemhez.\n<\/p>\n

\n
\n SL 33 \u2013 Orange-utan\/ Andreas Labek
\n <\/strong>
\n \u2013 Az SL 33 t\u00edpus tal\u00e1n m\u00e1r ismer\u0151snek mondhat\u00f3 haz\u00e1nkban. Andreas Labek 2012-ben j\u00e1rt a Balatonon el\u0151sz\u00f6r vele, akkor m\u00e9g a fekete Black Jack volt a t\u00e1rsa. A Fifty-fifty m\u00f6g\u00f6tt m\u00e1sodik helyen futott be hazai leg\u00e9nyekkel er\u0151s\u00edtett csapat\u00e1val. Petr\u00e1nyi Zoli\u00e9k kisebb m\u00e9ret\u0171 katamar\u00e1nban szerzett tapasztalatai \u00e9s a helyismeret\u00fck id\u00e9n is j\u00f3l j\u00f6nnek majd a n\u00e9met versenyz\u0151nek, hiszen a 2012 \u00e9vi sikeres leg\u00e9nys\u00e9g 2015-ben is egym\u00e1sra tal\u00e1lt. A haj\u00f3 azonban kicser\u00e9l\u0151d\u00f6tt, a kor\u00e1bban USA vizeken vitorl\u00e1z\u00f3 narancss\u00e1rga SL-33 rep\u00edti \u0151ket v\u00e1gyaik fel\u00e9. A vicces nev\u0171 Katamar\u00e1n \u00faj rudazattal \u00e9s Quantum vitorl\u00e1zattal, \u00fagy nevezett gyenge szeles felszerelts\u00e9ggel \u00e9rkezik a Balatonra. A n\u00e9met t\u00f3ker\u00fcl\u0151 verseny harmadik helye ut\u00e1n a K\u00e9kszalagon is a dobog\u00f3 a c\u00e9l.\n<\/p>\n

\n
\n SL 33 \u2013 Team Black Jack\/ Nagy R Attila
\n <\/strong>
\n \u2013 Ahogy az Orange \u2013 utan, \u00fagy a fekete Black Jack is a gyenge szeles katamar\u00e1n vonulatot k\u00e9pviseli. 33 l\u00e1b hossz\u00fa, a kateg\u00f3ri\u00e1ban a legk\u00f6nnyebb, nincs 700 kg, \u00e1m ehhez komoly vitorla m\u00e9ret p\u00e1rosul. Tal\u00e1n m\u00e1r az sem titok, hogy nem csak rengeteget edzenek, de fejlesztenek is. 2014 a tanul\u00f3 \u00e9v volt, id\u00e9n friss Quantum vitorl\u00e1k, \u00e9s egy nemzetk\u00f6zi kitekint\u00e9s is szerepel a Black Jack programban. Ki tudja, lehet, hogy j\u00f6v\u0151re m\u00e1r Rozsd\u00e1\u00e9k is sz\u00e1rnyalni fognak. A t\u00falvitorl\u00e1zott haj\u00f3 f\u0151leg gyenge b\u0151szeles menetekben hozhat meglepet\u00e9seket, a frissebb sz\u00e9lben az egyetlen egy reffel\u00e9si lehet\u0151s\u00e9g, bizony komoly kompromisszumokra k\u00e9nyszer\u00edti a leg\u00e9nys\u00e9get.\n<\/p>\n

\n
\n GC 32 \u2013 RSM DTM\/ V\u00e1ndor R\u00f3bert
\n <\/strong>
\n \u2013 egy igazi \u00f6reg katamar\u00e1nos csapat, rengeteg tapasztalattal \u00e9s k\u00f6z\u00f6ns\u00e9gj\u00e1t\u00e9kkal. Mennek 18 l\u00e1bas haj\u00f3val, \u00e9ppen \u00fagy, mint 32 l\u00e1bassal minden sz\u00e9lben, minden k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt. Id\u00e9n a megn\u00f6velt \u00e1rboc \u00e9s a sok-sok edz\u00e9s meghozta a gy\u00fcm\u00f6lcs\u00e9t. A P\u00fcnk\u00f6sdi Regatt\u00e1n foiler bemutat\u00f3t tartva magasan nyert\u00e9k az els\u0151 napot. Komoly meglepet\u00e9s lehet az egys\u00e9g, hiszen lecs\u00f6kkentett\u00e9k a 2014-es gyenge szeles lemarad\u00e1saikat, \u00e1m friss sz\u00e9lben a repcsi \u00fczemm\u00f3dot haszn\u00e1lva a mez\u0151nyh\u00f6z k\u00e9pest egy m\u00e1s dimenzi\u00f3ban k\u00f6zlekednek. A 32 l\u00e1bas GC32 alig t\u00f6bb, mint 700 kg, \u00e9s 5 f\u0151vel haj\u00f3zz\u00e1k. Saj\u00e1t bevall\u00e1suk szerint \u2013 ha 15 csom\u00f3ig felmegy a sz\u00e9ler\u0151 \u2013 meglepet\u00e9ssel fognak szolg\u00e1lni. Sebess\u00e9g potenci\u00e1ljukra jellemz\u0151, hogy a Kenese- Keszthely rekordot is \u0151k tartj\u00e1k.\n<\/p>\n

\n
\n Ventilo 28 \u2013 Gemini \/ V\u00e1radi Szab\u00f3 J\u00e1nos
\n <\/strong>
\n \u2013 a F\u00fcreden m\u00e9lt\u00e1n vil\u00e1gh\u00edr\u0171 katamar\u00e1n korm\u00e1nyos V\u00e1radi Szab\u00f3 J\u00e1nos id\u00e9n megvette a Gemini katamar\u00e1nt Szilassy Lacit\u00f3l. Bimbi nem zs\u00e1kbamacsk\u00e1t vett, hiszen 2010-ben m\u00e1r ment egy K\u00e9kszalagot korm\u00e1nyosk\u00e9nt ezzel a haj\u00f3val. Ennek megfelel\u0151en a fejleszt\u00e9sekhez is szakavatott m\u00f3don ny\u00falt. Az \u00e1rboc laza 2 m\u00e9teres told\u00e1st kapott, \u00e9s ahogy illik, \u00faj vitorl\u00e1k is \u00e9rkeztek a megn\u00f6vekedett rudazathoz. Els\u0151 sz\u00e1m\u00fa embere Pethe\u0151 Tam\u00e1s, aki F18-ban mindig vele megy, \u00e9s eddig szabad idej\u00e9ben a Black Jack fed\u00e9lzet\u00e9n eg\u00e9rkedett. Mi sem term\u00e9szetesebb, mint hogy a harmadik tag is a Formula 18 katamar\u00e1n mez\u0151nyb\u0151l \u00e9rkezik. A haj\u00f3 remek \u00e1llapotban van, k\u00f6nny\u0171, friss a vitorl\u00e1zat, \u00faj a rudazat. B\u00e1r nem mondhatjuk el r\u00f3luk, hogy fenn\u00e1ll a t\u00faledzetts\u00e9g \u00e1llapota, az viszont t\u00e9ny, hogy messze a legkomolyabb katamar\u00e1n tud\u00e1s ezen a fed\u00e9lzeten lesz megtal\u00e1lhat\u00f3. Mivel a Ventilo 28-as minden sz\u00e9lben \u00fct\u0151k\u00e9pes haj\u00f3, meglepet\u00e9s innen is v\u00e1rhat\u00f3.\n<\/p>\n

\n
\n Ventilo 28 \u2013 Naturaqua\/ Ralf Hufnagl
\n <\/strong>
\n \u2013 mind a haj\u00f3, mind a tulajdonosa ismer\u0151s a hazai mez\u0151nynek. Legut\u00f3bb Andreas Hagara korm\u00e1nyz\u00e1s\u00e1val \u00e9rkeztek a K\u00e9kszalagra, \u00e9s 2014-ben a Fifty-fifty ut\u00e1n futottak be alig t\u00f6bb mint 20 perces lemarad\u00e1ssal a 28 l\u00e1bas katamar\u00e1nnal. Ha ez m\u00e9g nem lenne el\u00e9g, akkor eml\u00e9kezz\u00fcnk csak vissza, hogy 2010-ben a Roland Gabler vezette egys\u00e9g az \u00f6sszetett gy\u0151zelmet is megszerezte. Kicsi a bors, de er\u0151s \u2013 ahogy fel\u00e9nk mondani szok\u00e1s. \u00c1m ne feledj\u00fck, mindig j\u00f3t tesz az eredm\u00e9nynek p\u00e1r katamar\u00e1n vil\u00e1gbajnoki c\u00edm is a fed\u00e9lzeten. Az m\u00e9g k\u00e9rd\u00e9ses, hogy Ralf id\u00e9n kit k\u00e9r fel a kis mentasz\u00edn\u0171 suhan\u00f3 korm\u00e1nyz\u00e1sra, de hogy itt lesznek, az el\u00e9g val\u00f3sz\u00edn\u0171. \u00c1m az sem teljesen elvetend\u0151 \u00f6tlet, hogy Szilassy L\u00e1szl\u00f3, aki kor\u00e1bban a vitorl\u00e1it \u00e9s az \u00e1rboc\u00e1t m\u00e1r megvette ennek a haj\u00f3nak, egy mer\u00e9sz gondolattal v\u00e9gleg hazai vizekre csemp\u00e9szi a csini b\u00e1rk\u00e1t.\n<\/p>\n

\n
\n Ventilo 27 \u2013 Bati
\n <\/strong>
\n 2014-ben haz\u00e1nkba \u00e9rkezett fekete katamar\u00e1n nem a leg\u00fajabb \u00e9p\u00edt\u00e9s, \u00e1m kiv\u00e1l\u00f3 k\u00f6zleked\u00e9si eszk\u00f6z a balatoni viszonyok k\u00f6z\u00f6tt. Mivel a Raffica csapat els\u0151dlegesen liber\u00e1ban utazik, \u00edgy tavaly Sarina R\u00f3bert vitte a fekete veszedelmet a regatt\u00e1kon, vegyes eredm\u00e9nnyel. Amennyiben valaki megszereti, t\u00f6r\u0151dik vele \u00e9s meg is tanulja kezelni, igazi sikerekkel fogja megh\u00e1l\u00e1lni neki a Bati. Addig azonban mostoha k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek k\u00f6z\u00f6tt l\u00f3gatja orr\u00e1t a meg\u00fajult Hajgy\u00e1ri Kik\u00f6t\u0151ben.\n<\/p>\n

\n
\n Eagle 20 \u2013 Fogatlan\/ Michael Seiferling
\n <\/strong>
\n \u2013 a kedves n\u00e9v alatt egy igazi ragadoz\u00f3 lapul, a Fogatlan egy fekete 20 l\u00e1bas carbon katamar\u00e1n, igaz\u00e1n m\u00edves alkot\u00e1s. 2014-ben vett r\u00e9szt el\u0151sz\u00f6r a K\u00e9kszalagon \u00e9s a haj\u00f3 \u00e9p\u00edt\u0151je \u2013 Heiner Wolsh\u00f6fer \u2013 t\u00e1rsas\u00e1g\u00e1ban Kostyik \u00c9v\u00e1val a trap\u00e9zon, az \u00f6sszetett hatodik helyen futottak be. Az idei \u00e9vre az Eagle megfejlesztette a maga foiler k\u00e9szlet\u00e9t mely r\u00e9v\u00e9n 39 csom\u00f3s sebess\u00e9gre is k\u00e9pes a haj\u00f3. Ja \u00e9s a gar\u00e1zsban lapul hozz\u00e1 egy merev sz\u00e1rnyvitorla is. A k\u00e9rd\u00e9s csak az, hogy a Fogatlan \u00fasz\u00f3 \u00fczemm\u00f3dban indul-e, \u00e9s mell\u00e9 \u00e9rkezik Heiner egy foiler katamar\u00e1nnal, avagy a Fogatlan kap egy repcsi szettet. Ami viszont nem k\u00e9rd\u00e9s, hogy ha nekik kedvez\u0151en alakulnak az id\u0151j\u00e1r\u00e1si k\u00f6r\u00fclm\u00e9nyek, egy \u00e9letre megjegyezz\u00fck a Fogatlan nevet.\n<\/p>\n

\n
\n Nacra carbon 20 \u2013 Nacra\/ Di\u00f3szegi Zolt\u00e1n
\n <\/strong>
\n \u2013 a katamar\u00e1n fenegyerekek 20 l\u00e1bas haj\u00f3ja komoly fenyeget\u00e9st jelent a friss sz\u00e9lben. Egyr\u00e9szt nem ismernek se f\u00e9lelmet, se korl\u00e1tot, m\u00e1sr\u00e9szt \u2013 ahogy a Tolnay eml\u00e9kversenyen tapasztalhattuk \u2013 18 csom\u00f3 k\u00f6r\u00fcli sz\u00e9lben teljes vitorl\u00e1zattal, bliszterrel p\u00fcf\u00f6lik meg a tiszteletre m\u00e9lt\u00f3 GC 32 \u00e9s SL 33 haverokat. \u00c1m ha kisimul a Balaton, akkor a v\u00edzvonalb\u00f3l fakad\u00f3 h\u00e1tr\u00e1nyokkal nekik is meg kell k\u00fczdeni\u00fck. Titkos fegyver\u00fck a d\u00e9li partra import\u00e1lt foiler szettes testv\u00e9r\u00fck, \u00e1m a rokonok is csak er\u0151sebb sz\u00e9lben \u00e9s nagyobb tapasztalat birtok\u00e1ban vehetik el a nagyok j\u00e1t\u00e9kait.\n<\/p>\n

\n
\n Huncat HUNCAT \u2013 Rajnai Istv\u00e1n
\n <\/strong>
\n \u2013 van az a k\u00f6r\u00fclm\u00e9ny, amikor a gyenge szeles katamar\u00e1nok jelent\u0151s r\u00e9sze f\u00fcl\u00e9t-fark\u00e1t beh\u00fazva menek\u00fcl a kik\u00f6t\u0151be. Ekkor Pici \u00e9s keszthelyi leg\u00e9nys\u00e9ge finoman r\u00e1h\u00faz, egy l\u00e1bra \u00e1ll\u00edtja a tankot, \u00e9s \u00e1tveszi a vezet\u00e9st. Azonban gyeng\u00e9bb szelekben t\u00fcrelemre szoktat a k\u00f6zel k\u00e9t tonn\u00e1s katamar\u00e1n. Hiszen hi\u00e1ba a negyven l\u00e1bas hossz\u00fas\u00e1g, ha a fel\u00e9p\u00edtm\u00e9ny kiss\u00e9 t\u00fals\u00falyos a versenyt\u00e1rsakhoz k\u00e9pest. \u00c1m a meteo statisztik\u00e1k szerint minden tized\u00e9k \u00e9vben viharos a K\u00e9kszalag. Ha ez id\u00e9n \u00edgy lesz, nekik \u00e1ll a z\u00e1szl\u00f3.\n<\/p>\n

\n A fenti \u00f6sszefoglal\u00f3 a teljess\u00e9g ig\u00e9nye n\u00e9lk\u00fcl, a sajt\u00f3t\u00e1j\u00e9koztat\u00f3 napj\u00e1n rendelkez\u00e9s\u00fcnkre \u00e1ll\u00f3 inform\u00e1ci\u00f3k alapj\u00e1n k\u00e9sz\u00fclt. Hamarosan folytatjuk az egytest\u0171 csapatokkal.\n<\/p>\n

\n
\n Forr\u00e1s: Team Black Jack
\n<\/span>
<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

2015. J\u00falius 2-\u00e1n, cs\u00fct\u00f6rt\u00f6k\u00f6n 9 \u00f3rakor rajtol a hagyom\u00e1nyos K\u00e9kszalag vitorl\u00e1sverseny mez\u0151nye a Balatonf\u00fcred el\u0151tti v\u00edzter\u00fcletr\u0151l, hogy teljes\u00edtse Eur\u00f3pa legn\u00e9pesebb \u00e9s leghosszabb t\u00f3ker\u00fcl\u0151 regatt\u00e1j\u00e1nak t\u00e1vj\u00e1t, l\u00e9gvonalban 155 kilom\u00e9tert. Most, hogy nincs egy h\u00f3nap a rajtig, ideje alaposan \u00e1ttekinteni az \u00e9lmez\u0151nyt. Van mit csemeg\u00e9zni, els\u0151 l\u00e9p\u00e9sben n\u00e9zz\u00fck a t\u00f6bbtest\u0171 csapatokat. Pauger 50 \u2013 Fifty-fifty\/ J\u00f3zsa M\u00e1rton […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[9],"tags":[408,1617,1633],"sailing_author":"Rozsda","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/412"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=412"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/412\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=412"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=412"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=412"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}