{"id":4135,"date":"2006-03-12T00:00:00","date_gmt":"2006-03-11T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/03\/12\/zadar-470-lr-bora-a-hora\/"},"modified":"2017-08-01T23:42:56","modified_gmt":"2017-08-01T21:42:56","slug":"zadar-470-lr-bora-a-hora","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/03\/12\/zadar-470-lr-bora-a-hora\/","title":{"rendered":"Zadar 470, LR \u2013 b\u00f3ra a h\u00f3ra"},"content":{"rendered":"

\n \u00c9let\u00fcnk leghidegebb joll\u00e9s napjait \u00e9lt\u00fck meg (\u00e1t) Zadarban m\u00e1rcius hatodik\u00e1n \u00e9s hetedik\u00e9n. Az els\u0151 nap reggel\u00e9n havazik \u00e9s a 36-38 csom\u00f3ra becs\u00fclik a kialakul\u00f3f\u00e9lben l\u00e9v\u0151 Bur\u00e1t. A kisebb joll\u00e9k annyira nem szeretik ezt, tal\u00e1n k\u00f6ztudott eme t\u00e9ny, de ha nem lenne az, akkor most el\u00e1rulhatjuk, nem. A sz\u00e9l szerencs\u00e9re al\u00e1bbhagyott, de a h\u0151m\u00e9rs\u00e9klet nem k\u00edm\u00e9lt \u00e9s a maga 4-5 Celsius\u00e1val \u00e9szbont\u00f3an hidegre sikeredett ez a nap. A leg\u00e9nys\u00e9g hamarabb \u00e1tfagy ilyenkor, m\u00e9gha 36 csom\u00f3val nem is, de 20-25-el n\u00e9ha f\u00fajt a sz\u00e9l \u00e9s n\u00e9ha a v\u00edz is.\n<\/p>\n

\n
\n M\u00e1sodik nap a korm\u00e1nyosok is megismerkedhettek a hideg v\u00edz fejre gyakorolt indulatokat kiv\u00e1lt\u00f3 hat\u00e1saival. A hull\u00e1mz\u00e1s nagyj\u00e1b\u00f3l 40-50 fokkal balra t\u00e9rt el a sz\u00e9ltengelyt\u0151l \u00e9s a kev\u00e9sb\u00e9 \u00fatjogos csap\u00e1son kaptuk is rendesen a s\u00f3s vizet az arcunkba; a tegnapra j\u00f3solt sz\u00e9l ink\u00e1bb ezen a napon \u201ek\u00e9nyeztetett\u201d. A sz\u00e9l sokszor elemi er\u0151vel z\u00fazott v\u00e9gig a 6-8 f\u0151s 470 \u00e9s nagyj\u00e1b\u00f3l hasonl\u00f3 l\u00e9tsz\u00e1m\u00fa Laser Radialos mez\u0151ny\u00f6n. A 470-esek kijjebb mer\u00e9szkedtek, \u00edgy volt, hogy h\u00e1tsz\u00e9lben k\u00f6z\u00f6s fetreng\u00e9st rendezett a mez\u0151ny, majdnem tot\u00e1lis veres\u00e9get szenvedve a sz\u00e9lt\u0151l. Marcell \u00e1tfagyva a b\u00fcf\u00e9ben pr\u00f3b\u00e1lt n\u00e9mi melegre lelni, de a secretary kizavarta \u00e9s r\u00e1mutatott a t\u00f3cs\u00e1ra, ami alatta maradt. V\u00e9g\u00fclis ez egy kik\u00f6t\u0151, abszol\u00fat abnorm\u00e1lis, ha valaki a v\u00edzr\u0151l vizesen \u00e9rkezik \u00e9s esetleg f\u00e1zik a zim\u00e1ban. Bravo USKOK.
\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n \"dr\u00e1ma\"
\n <\/span>
\n <\/span>\n<\/p>\n

Az id\u0151j\u00e1r\u00e1s itt \u00e1ltalunk sosem l\u00e1tott h\u0171v\u00f6s arc\u00e1t mutatta a h\u00e9t tov\u00e1bbi r\u00e9sz\u00e9ben is. A nemzetk\u00f6zi edz\u0151t\u00e1bor, amelyen r\u00e9szt vett\u00fcnk mi 470-esek \u00e9s a Radi\u00e1losok, minden esete vide\u00f3s \u00e9rt\u00e9kel\u00e9ssel z\u00e1rult, ahol sz\u00e1mos fontos apr\u00f3s\u00e1gra h\u00edvt\u00e1k fel az emberek figyelm\u00e9t, mit mikor, hogyan csin\u00e1ljon. Az \u00e9rt\u00e9kel\u00e9sek ut\u00e1n pedig egy\u00e9b (\u00e1ltal\u00e1ban) elm\u00e9leti ok\u00edt\u00e1s k\u00f6vetkezett. Az edz\u0151t\u00e1bornak leg\u00e9rt\u00e9kesebb pillanatai akkor is a vide\u00f3s ki\u00e9rt\u00e9kel\u00e9sek maradtak, ahol az ember saj\u00e1t hib\u00e1it eln\u00e9zve tanulhatott a legt\u00f6bbet. Ivan Bulaja \u2013 az edz\u0151t\u00e1bor vezet\u0151je – dics\u00e9ret\u00e9re sz\u00f3ljon, hogy a legnagyobb sz\u00e9lben is megoldotta a kamer\u00e1z\u00e1st, sokszor egyed\u00fcl \u00e9s csak akkor tette le, mikor az emberei mind fetrengtek m\u00e1r.<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Az edz\u0151t\u00e1bor leg\u00e9rt\u00e9kelhetetlenebb \u00e9s egyben legm\u00f3k\u00e1sabb pillanata volt, \u2013 ez\u00fattal a r\u00f6h\u00f6g\u00e9st\u0151l fetrengt\u00fcnk – amikor a nemzetk\u00f6zi zs\u0171ri egy tagja f*s r\u00e9szegen el\u0151adta a leglehetetlenebb szitu\u00e1ci\u00f3kat, mikor k\u00e9rhet\u00fcnk orvoslatot \u00e9s j\u00f3t sztorizgatott, mik\u00f6zben \u00fagy t\u00e1masztotta a bemutat\u00f3 kell\u00e9k\u00e9t k\u00e9pz\u0151 t\u00e1bl\u00e1t, mintha a s\u00f6nt\u00e9sben volna. Az el\u0151ad\u00e1s ut\u00e1n a l\u00e9pcs\u0151r\u0151l lefele j\u00f6vet tippelt\u00fcnk merre indul el \u2013 jobbra hazafel\u00e9, vagy balra a kocsm\u00e1ba.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Ember\u00fcnk a p\u00e9nteken kezd\u0151d\u0151 verseny szervez\u0151bizotts\u00e1g\u00e1ban is helyett kapott. Szombaton reggel egy spori ink\u00e1bb a parkol\u00f3 fele k\u00eds\u00e9rte \u2013 ideje lesz hazamenni:-). Mert h\u00e1t p\u00e9ntekt\u0151l verseny volt, lett volna, ugyanis a sz\u00e9l illetve a horv\u00e1t rendez\u0151 urak nem nagyon akart\u00e1k. P\u00e9nteken a kijel\u00f6lt id\u0151ben ism\u00e9t zima volt \u00e9s tulajdonk\u00e9ppen nagy\u00edvben \u2026. a ki\u00edrt rajtid\u0151re. Nem t\u00fal fair a versenyz\u0151kkel, akiknek \u00edgy m\u00e1sf\u00e9l \u00f3ra alatt pont volt idej\u00fck j\u00e9gkock\u00e1ba \u00e1llni. A rendez\u0151s\u00e9g pedig egy z\u00e1szl\u00f3 nem sok, annyit sem h\u00fazott fel \u00e9s nem is nagyon sz\u00f3lt a k\u00fclf\u00f6ldieknek. Sebaj, ha esik az es\u0151, att\u00f3l n\u00f6v\u00fcnk nagyra. Ez volt futamon is. A sz\u00e9l foltokban f\u00fajt \u00e9s az es\u0151szemek k\u00f6z\u00f6tt keresg\u00e9lt\u00fck a sz\u00e9lcs\u00edkokat, v\u00e9g\u00fcl annyira elfordult a sz\u00e9l, hogy jobbnak l\u00e1tt\u00e1k lel\u0151ni, k\u00e1r, pedig m\u00e1r eg\u00e9sz \u00f3l vezett\u00fcnk.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Szombaton sem siett\u00e9k el a dolgokat, de legal\u00e1bb nem esett. A naps\u00fct\u00e9s \u00e9s a p\u00e1r felh\u0151 bekeverte a szelet \u00e9s versenyz\u00e9sre alkalmatlan helyzeteket teremtett, amit tet\u00e9zett, hogy a rendez\u0151s\u00e9g a zadarszki kan\u00e1lon m\u00e9rtani pontoss\u00e1ggal megkereste a versenyz\u00e9sre legalkalmatlanabb helyeket, b\u00e1r nagyj\u00e1b\u00f3l mindegy volt merre csordog\u00e1lunk. A sz\u00e9l pedig m\u00e1r a vas\u00e1rnapi Burab\u00f3l adott \u00edzel\u00edt\u0151ket, a sz\u00e9lguru ugyanis 27-33 csom\u00f3s h\u00f3szelet \u00edg\u00e9rt. Intermezzo\u2026 Merre j\u00e1rhat Tavasz Ap\u00f3?
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A verseny utols\u00f3 napj\u00e1n ki is tett mag\u00e9rt a sz\u00e9l, ahogyan \u00edg\u00e9rt\u00e9k. A h\u0151m\u00e9rs\u00e9klet ugyan s\u00farolta a 10-et a sk\u00e1l\u00e1n (v\u00edz
\n
\n
\n 11 Celsius
\n <\/st1:metricconverter>
\n ), de a Bura olyan \u00e9rzetet keltett, mintha j\u00e9gt\u00e1bl\u00e1k k\u00f6z\u00f6tt cik\u00e1ztunk volna. A zs\u0171ri a megszokott m\u00f3don k\u00e9sleltetve ind\u00edtotta a rajtot (min. 20-30 perc plusz). Remek id\u0151 egy kis bemeleg\u00edt\u00e9sre, majd \u00e1tfagy\u00e1sra \u2013 nehogy messzire ker\u00fclj\u00fcnk az akkor m\u00e9g csak 4-6 bft sz\u00e9lben. A futam izgalmasra sikeredett, a hideg ism\u00e9t \u00e1tj\u00e1rta mez\u0151nyt \u00e9s ez l\u00e1tszott is a teljes\u00edtm\u00e9nyeken. Nem kezdt\u00fcnk t\u00fal j\u00f3l, de ellenfeleink gondoskodtak arr\u00f3l, hogy egyre ink\u00e1bb el\u0151r\u00e9bb l\u00e9pj\u00fcnk. Sajnos a m\u00e1sik magyar egys\u00e9g (
\n
\n Lovas Bence
\n <\/st1:personname>
\n \u00e9s Faresz, HUN-19) \u00e9ppen a m\u00e1sodik helyen el\u0151tt\u00fcnk vitorl\u00e1zott, mikor a korm\u00e1nyuk biztos\u00edt\u00f3ja elsz\u00e1llt \u00e9s kifordult a hely\u00e9r\u0151l. Szerencs\u00e9re nem borultak fel. Mi sem \u00e9s v\u00e9g\u00fcl harmadiknak futottunk be a v\u00e9g\u00e9n m\u00e1r csak a biztons\u00e1gra t\u00f6rekedve. V\u00e1rtuk a m\u00e1sodik futamot, mik\u00f6zben a sz\u00e9l folyamatosan er\u0151s\u00f6d\u00f6tt. Bele-bele is csavart egyet, mikor r\u00fagott a Bura. Olykor lobogott minden\u00fcnk \u00e9s h\u00e1t t\u00f6redelmesen be kell valljuk, f\u00e1ztunk. V\u00e9gre leh\u00fazt\u00e1k a halaszt\u00e1st \u2013 itt eml\u00edten\u00e9nk meg, hogy respect a hazai versenyrendez\u0151knek a korrekt p\u00e1lyarak\u00e1s\u00e9rt \u00e9s a rugalmas lebonyol\u00edt\u00e1s\u00e9rt \u2013 itt ez nem annyira siker\u00fclt. A halaszt\u00e1s leh\u00faz\u00e1sakor meg\u00e9rkeztek az els\u0151 8-as p\u00f6ff\u00f6k. Amikor felh\u00fazt\u00e1k a 470-es oszt\u00e1lylobog\u00f3t, az abban a pillanatban leszakadt a sz\u00e9lt\u0151l, remek. Ism\u00e9t halaszt\u00e1s. A sz\u00e9l m\u00e1r konstans hatos-hetes alap, olyan bef\u00faj\u00e1sokkal, amibe beleremeg a haj\u00f3. F\u00e9l \u00f3ra v\u00e1rakoz\u00e1s ut\u00e1n kik\u00fcldtek benn\u00fcnket a partra. Nem b\u00e1njuk egy cseppet sem. A sz\u00e9l tov\u00e1bb er\u0151s\u00f6dik, de norm\u00e1lisan ki\u00e9r\u00fcnk. Harmadikak lett\u00fcnk a h\u00e1rom nap alatt megtartott egyetlen futamon. A v\u00e9g\u00e9n m\u00e9g l\u00e1tjuk a fent eml\u00edtett zs\u0171ri-rendez\u0151 f\u00e9rfit, amint ism\u00e9t aut\u00f3j\u00e1hoz k\u00eds\u00e9rik. Er\u0151sk\u00f6dik, hogy vezetne, nem engedik, h\u00e1tra\u00fcltetik lerobbant merdzs\u00f3j\u00e1ba, szerencse.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Ir\u00e1ny Split\u2026
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n

\n
\n SG
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n HUN-391
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

\u00c9let\u00fcnk leghidegebb joll\u00e9s napjait \u00e9lt\u00fck meg (\u00e1t) Zadarban m\u00e1rcius hatodik\u00e1n \u00e9s hetedik\u00e9n. Az els\u0151 nap reggel\u00e9n havazik \u00e9s a 36-38 csom\u00f3ra becs\u00fclik a kialakul\u00f3f\u00e9lben l\u00e9v\u0151 Bur\u00e1t. A kisebb joll\u00e9k annyira nem szeretik ezt, tal\u00e1n k\u00f6ztudott eme t\u00e9ny, de ha nem lenne az, akkor most el\u00e1rulhatjuk, nem. A sz\u00e9l szerencs\u00e9re al\u00e1bbhagyott, de a h\u0151m\u00e9rs\u00e9klet nem k\u00edm\u00e9lt […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[11],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4135"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4135"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4135\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4135"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4135"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4135"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}