{"id":4160,"date":"2006-02-21T00:00:00","date_gmt":"2006-02-20T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/02\/21\/470-edzotabor-zadar-cro\/"},"modified":"2017-08-01T23:42:52","modified_gmt":"2017-08-01T21:42:52","slug":"470-edzotabor-zadar-cro","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/02\/21\/470-edzotabor-zadar-cro\/","title":{"rendered":"470 edz\u0151t\u00e1bor – Zadar (CRO)"},"content":{"rendered":"

\n Hossz\u00fara ny\u00falt a 470-es olimpiai v\u00e1logatott els\u0151 horv\u00e1torsz\u00e1gi edz\u0151t\u00e1bora. Most \u2013 nyolc nap alatt \u2013 tapasztalhattuk meg csak igaz\u00e1n, hogy Zadar nincs is annyira d\u00e9lre. De az\u00e9rt \u00f6r\u00fclhett\u00fcnk; elv\u00e9gre napk\u00f6zben nem volt fagy.\n<\/p>\n

\n
\n A m\u00falt h\u00e9tv\u00e9g\u00e9n nem t\u00fal er\u0151s sz\u00e9llel vette kezdet\u00e9t az els\u0151 hivatalos v\u00e1logatott edz\u0151t\u00e1bor Horv\u00e1torsz\u00e1gban. A Finnesek, konkr\u00e9tan Gaszton \u00e9s Vas Gyuri Splitben ind\u00edtott valamivel kor\u00e1bban, de annyira sz\u00e9ltelen volt a helyzet, hogy jobbnak l\u00e1tt\u00e1k, ha a h\u0171v\u00f6s Gard\u00e1n folytatj\u00e1k a dolgot n\u00e9h\u00e1ny holland jegesmedv\u00e9vel kieg\u00e9sz\u00fclve. Na igen, a Finnesek extra v\u00e9d\u0151r\u00e9teggel rendelkeznek a 470-es cs\u00e1v\u00f3k\u00e1khoz k\u00e9pest.
\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n \"Bobo
\n <\/span>
\n <\/span>\n<\/p>\n

A h\u0151m\u00e9rs\u00e9klet eleinte nagyj\u00e1b\u00f3l 6-9 fok k\u00f6z\u00f6tt alakult, de amikor a nap se s\u00fct, a gyenge sz\u00e9l pedig tiltja a mocorg\u00e1st, akkor ez nem \u00e9ppen ide\u00e1lis. Ha f\u00faj, akkor viszont folyamatosan kapja az ember a fej\u00e9re a hideg vizet. Ha m\u00e1r elfagy a f\u00f3szer, akkor \u00e9rdemes olyat is csin\u00e1lni, ami egy kis melegs\u00e9ggel t\u00f6lti el. A man\u0151verek gyakorl\u00e1sa \u00e9s a kism\u00e9ret\u0171 p\u00e1ly\u00e1k pont ezt a c\u00e9lt szolg\u00e1lj\u00e1k. Ilyenkor radik\u00e1lisan megv\u00e1ltozik minden (bel\u00fcl) \u00e9s m\u00e1ris t\u0171rhet\u0151 az, ami addig borzaszt\u00f3 volt.<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Sz\u00e1ll\u00e1sad\u00f3 Tomislav ez\u00fattal nem v\u00e1rakoztatott meg benn\u00fcnket \u00e9rkez\u00e9s\u00fcnk est\u00e9j\u00e9n, nem\u00fagy, mint m\u00faltkor, amikor 3 \u00f3r\u00e1t aludtunk \u00e9jjel a kocsiban, mert Tomislav nagyk\u00e9nyelmesen legm\u00e9lyebb \u00e1lm\u00e1ban kinyomta a telefont. A sz\u00e1ll\u00e1s els\u0151 r\u00e1n\u00e9z\u00e9sre rendben van, de van valami alapb\u0171z az appartement-ba \u2013 miel\u0151tt bek\u00f6lt\u00f6zt\u00fcnk volna. A nappalink legink\u00e1bb egy sz\u00e1r\u00edt\u00f3ra eml\u00e9keztet, persze akinek van szob\u00e1ja, az \u00fagy is kezeli a legnagyobb helyis\u00e9get.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A h\u00e9t v\u00e9ge fel\u00e9 meg\u00e9rkezik a hazai Cadet flotta
\n sz\u00edne-java (ha j\u00f3l eml\u00e9kszem 7 haj\u00f3) \u00e9s n\u00e9h\u00e1ny optimistes is, Morzsi (THE), Gerg\u0151 (THE), Csomesz (BYC) \u00e9s \u00c1rpi (BYC) vezet\u00e9s\u00e9vel. Meghozz\u00e1k a jobb id\u0151t is, amely a parton kifejezetten \u00e9lvezhet\u0151. A v\u00edzen viszont minden a r\u00e9gi. Sokszor monoton gyakorlatok, melyet n\u00e9ha idegt\u00e9p\u0151 vagy \u00e9ppen l\u00e9lekemel\u0151 egy- vagy k\u00e9tk\u00f6r\u00f6s p\u00e1ly\u00e1z\u00e1s szak\u00edt meg. A gyerekeknek \u00e9s az edz\u0151knek (n\u00e9mik\u00e9ppen nek\u00fcnk:) k\u00f6sz\u00f6nhet\u0151en az USKOK kik\u00f6t\u0151je magyar sz\u00f3t\u00f3l hangos, a horv\u00e1tok nem szakadnak sz\u00e9t a vitorl\u00e1z\u00e1st\u00f3l.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Az egyetlen sz\u00e9ltelen napon Kelo meghirdette a 100 m\u00e9ter \u00fasz\u00e1s a tengerben vagy 2 k\u00f6r fut\u00e1s programj\u00e1t. Bobo \u00e9s Acsi v\u00edzbe vetette mag\u00e1t, \u00edgy az \u0151 egys\u00e9g\u00fck pihenhetett, mi a fut\u00e1st v\u00e1lasztottuk, v\u00e9gre r\u00f6vidnadr\u00e1gban \u00e9s p\u00f3l\u00f3ban.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Tal\u00e1n az utols\u00f3 el\u0151tti napon volt a leger\u0151sebb a sz\u00e9l a maga 4-5 beufortj\u00e1val. Nem is rossz. Megtapasztalhatjuk, de ink\u00e1bb megtapasztalhatj\u00e1k Z\u00e1ra lak\u00f3i, milyen is a l\u00e1tv\u00e1nyos vitorl\u00e1z\u00e1s. A kirakott edz\u0151p\u00e1lya az \u00f3v\u00e1ros egyenes partszakasza mellett van, ahol tucatnyi ember n\u00e9zel\u0151dik. Kreuzban a koppan\u00f3 t\u00e9nyleg koppan\u00f3 \u00e9s h\u00e1tsz\u00e9lben sem lehet a v\u00e9gletekig h\u00fazni az \u00fatjogos csap\u00e1st. A sz\u00e9l pedig tr\u00fckk\u00f6s, mert nem mindig a part mellett a leger\u0151sebb, m\u00e9gha azzal p\u00e1rhuzamosan is f\u00faj a sz\u00e9l; n\u00e9ha nagyon is a m\u00e1sik oldal fizet.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A 470-es csapat a j\u00f6v\u0151 h\u00e9ten egy 22 napos t\u00far\u00e1nak n\u00e9z el\u00e9be a Zadart, Splitet, Riva del Gardat \u00e9rint\u0151 k\u00f6r\u00fatj\u00e1n.
\n <\/span>\n<\/p>\n

<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Hossz\u00fara ny\u00falt a 470-es olimpiai v\u00e1logatott els\u0151 horv\u00e1torsz\u00e1gi edz\u0151t\u00e1bora. Most \u2013 nyolc nap alatt \u2013 tapasztalhattuk meg csak igaz\u00e1n, hogy Zadar nincs is annyira d\u00e9lre. De az\u00e9rt \u00f6r\u00fclhett\u00fcnk; elv\u00e9gre napk\u00f6zben nem volt fagy. A m\u00falt h\u00e9tv\u00e9g\u00e9n nem t\u00fal er\u0151s sz\u00e9llel vette kezdet\u00e9t az els\u0151 hivatalos v\u00e1logatott edz\u0151t\u00e1bor Horv\u00e1torsz\u00e1gban. A Finnesek, konkr\u00e9tan Gaszton \u00e9s Vas Gyuri […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[11],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4160"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4160"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4160\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4160"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4160"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4160"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}