{"id":4172,"date":"2006-02-10T00:00:00","date_gmt":"2006-02-09T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/02\/10\/nincs-meltanyossag-az-ericssonnak\/"},"modified":"2017-08-01T23:42:51","modified_gmt":"2017-08-01T21:42:51","slug":"nincs-meltanyossag-az-ericssonnak","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/02\/10\/nincs-meltanyossag-az-ericssonnak\/","title":{"rendered":"Nincs m\u00e9lt\u00e1nyoss\u00e1g az Ericssonnak"},"content":{"rendered":"

\n A nemzetk\u00f6zi zs\u0171ri elejtette az Ericsson m\u00e9lt\u00e1nyoss\u00e1g ir\u00e1nti k\u00e9relm\u00e9t, melyet a szombati melbourne-i futam ut\u00e1n adtak be, igenis sokkal.
\n
\n A Brunel hallgat.\n<\/p>\n

\n
\n \"VOR
\n A zs\u0171ri nem jutott el od\u00e1ig, hogy eld\u00f6ntse a k\u00e9rd\u00e9st, az Ericsson val\u00f3j\u00e1ban a startvonal melyik fel\u00e9n is tart\u00f3zkodott, ugyanis a csapat k\u00e9r\u00e9se eleve \u00e9rv\u00e9nytelen\u00fcl lett beny\u00fajtva. Az Ericsson 30 \u00f3ra elm\u00falt\u00e1val \u00e9rtes\u00edtette a versenyrendez\u0151s\u00e9get – kett\u0151 perc helyett, – hogy valamilyen form\u00e1ban h\u00e1tr\u00e1ny \u00e9rte \u0151ket nem \u00f6nn\u00f6n hib\u00e1jukb\u00f3l. R\u00e1ad\u00e1sul a piros lobog\u00f3 sem ker\u00fclt el\u0151.
\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A Vitorl\u00e1z\u00e1s Versenyszab\u00e1lyaiban van egy \u00faj \u201ek\u00eds\u00e9rleti f\u00fcggel\u00e9k\u201d, melyet a VOR-on m\u00e1r haszn\u00e1lnak, ez pedig a vit\u00e1k eld\u00f6nt\u00e9s\u00e9re szolg\u00e1l \u00e9s enged\u00e9lyezi, hogy a v\u00e9ts\u00e9get m\u00e1r a v\u00edzen mentes\u00edts\u00e9k. A Q f\u00fcggel\u00e9ket a VOR p\u00e1lyaverseny\u00e9nek versenyutas\u00edt\u00e1s\u00e1ban \u00e9s ki\u00edr\u00e1s\u00e1ban aktiv\u00e1lt\u00e1k.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n \u201eNem hiszem, hogy hib\u00e1ztam volna,\u201d mondta Wilson, aki a rajtproced\u00far\u00e1t fel\u00fcgyelte. \u201eMeglehet\u0151sen tiszt\u00e1n eml\u00e9kszem r\u00e1 \u2026 \u00e9s a diktafonomon is az hallhat\u00f3, hogy k\u00e9t haj\u00f3 volt k\u00edv\u00fcl a vonalon \u2013 az ABN AMRO \u00e9s az Ericsson.\u201d
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n \"Elk\u00e9l
\n Az ABN AMRO ONE korm\u00e1nyosa Mike Sanderson \u00fagy nyilatkozott, hogy kev\u00e9s kock\u00e1zatot fog v\u00e1llalni a meglehet\u0151sen r\u00f6vid szakaszon Melbourne-b\u0151l \u2013 Wellingtonba, amely vas\u00e1rnap veszi kezdet\u00e9t.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Ennek oka, hogy nem akarja bev\u00e1llalni a k\u00e9t \u00f3r\u00e1s wellingtoni pit stop b\u00fcntet\u00e9st egy esetleges hiba miatt, \u00edgy minden \u00daj-Z\u00e9landon sz\u00fcks\u00e9ges felszerel\u00e9s\u00fcket a haj\u00f3n k\u00e9nytelenek sz\u00e1ll\u00edtani.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n \u201e17,5 pontot lehet \u00f6sszeszedni a k\u00f6vetkez\u0151 k\u00e9t szakaszon, \u00e9s nem k\u00edv\u00e1nom most kock\u00e1ztatni az es\u00e9lyeinket,” mondta Sanderson.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Az 1.450 m\u00e9rf\u00f6ldes szakaszon 7 pontot gy\u0171jthet be az els\u0151. Egy nagyj\u00e1b\u00f3l 48 \u00f3r\u00e1s pit stop enged\u00e9lyeztetett a versenyz\u0151k sz\u00e1m\u00e1ra, miel\u0151tt a Horn-fokot megker\u00fclve Rio fel\u00e9 nem venn\u00e9k az ir\u00e1nyt febru\u00e1r 19-\u00e9n. Ez a t\u00e1v m\u00e1r komolyabb: 6.700 tengeri m\u00e9rf\u00f6ld. A Horn-fokot ker\u00fcl\u0151 els\u0151 haj\u00f3 3.5 pontot zs\u00e1km\u00e1nyol a rioi els\u0151 pedig ism\u00e9t hetet.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A VOR pit stopra vonatkoz\u00f3 szab\u00e1lyai \u00e9rtelm\u00e9ben, amely haj\u00f3 \u00e9lelmet, \u00fczemanyagot, tartal\u00e9k alkatr\u00e9szt vagy k\u00fcls\u0151 seg\u00edts\u00e9get vesz ig\u00e9nybe a pit stop ideje alatt, az k\u00e9t \u00f3r\u00e1val k\u00e9s\u0151bb hagyhatja csak el a rajtvonalat.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n \u201eMelbourne-t fojt\u00f3 nyak\u00f6rvvel hagyjuk el,\u201d Leford\u00edtva: tot\u00e1l felpakolva, teljesen \u00f6nell\u00e1t\u00f3an a 8.000 tengeri m\u00e9rf\u00f6ldre.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n
\n
\n \"Brunel
\n <\/span>
\n <\/span>
\n <\/span>
\n <\/span>\n<\/p>\n

Az \u00e1rm\u00e1nykod\u00f3 Wharington pedig fittyet h\u00e1ny a szab\u00e1lyokra:<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Tegnap d\u00e9lut\u00e1n mindenki v\u00e1rta, hogy Grant Wharington \u2013 a m\u00e1r Brunel n\u00e9ven (nem) fut\u00f3 haj\u00f3 korm\u00e1nyosa \u2013 meger\u0151s\u00edtse a h\u00edrt, hogy csak Baltimoreban ker\u00fcl \u00fajra v\u00edzre a haj\u00f3juk. De ahogy a napok teltek \u00fagy nem t\u00f6rt\u00e9nt semmi: se nyilatkozat, se lev\u00e9l a verseny igazgat\u00f3j\u00e1nak.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A hazai vizeken elv\u00e9rz\u0151, versenyt felad\u00f3 Grant Wharington a verseny utols\u00f3 harmad\u00e1ra m\u00e1r \u00faj nevez\u0151k\u00e9nt \u00e1llna vissza a versenybe.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n M\u00e9gha haj\u00f3ja meg is \u00fajul, akkor is komoly hat\u00e1ssal lehet a hat val\u00f3ban riv\u00e1lis v\u00e9gs\u0151 eredm\u00e9ny\u00e9nek kimenetel\u00e9re, akik ek\u00f6zben november \u00f3ta az \u00f6sszest szakaszt teljes\u00edtett\u00e9k.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Bemond\u00e1s\u00e1val, – miszerint egy gyors haj\u00f3 k\u00e9sz\u00fcl a jelenlegi lass\u00fa verzi\u00f3b\u00f3l \u2013 tulajdonk\u00e9ppen kil\u00e9p a versenyb\u0151l, felszabad\u00edtva magukat azon szab\u00e1ly al\u00f3l, amely megtagadja a k\u00e9s\u0151bbi indul\u00e1s lehet\u0151s\u00e9g\u00e9t egy ilyen hossz\u00fa \u00e1t\u00e9p\u00edt\u00e9s ut\u00e1n (amit val\u00f3ban csin\u00e1l a Brunel). De a k\u00e9s\u0151i nevez\u00e9s, amely egyetlen kit\u00e9tele, hogy 50 %-os fel\u00e1rral n\u00f6velik az eredeti \u00f6sszeget \u2013 nincs kiz\u00e1rva. \u00cdgy a 275,000 fontos nevez\u00e9si d\u00edj egy kicsit magasabbra ugrik. Mindenesetre \u00fagy l\u00e1tszik, meg\u00e9ri.
\n <\/span>\n<\/p>\n

<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

A nemzetk\u00f6zi zs\u0171ri elejtette az Ericsson m\u00e9lt\u00e1nyoss\u00e1g ir\u00e1nti k\u00e9relm\u00e9t, melyet a szombati melbourne-i futam ut\u00e1n adtak be, igenis sokkal. A Brunel hallgat. A zs\u0171ri nem jutott el od\u00e1ig, hogy eld\u00f6ntse a k\u00e9rd\u00e9st, az Ericsson val\u00f3j\u00e1ban a startvonal melyik fel\u00e9n is tart\u00f3zkodott, ugyanis a csapat k\u00e9r\u00e9se eleve \u00e9rv\u00e9nytelen\u00fcl lett beny\u00fajtva. Az Ericsson 30 \u00f3ra elm\u00falt\u00e1val \u00e9rtes\u00edtette […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4172"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4172"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4172\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4172"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4172"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4172"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}