{"id":4174,"date":"2006-02-09T00:00:00","date_gmt":"2006-02-08T23:00:00","guid":{"rendered":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/02\/09\/megvan-az-5-honapja-eltunt-hajo\/"},"modified":"2017-08-01T23:42:51","modified_gmt":"2017-08-01T21:42:51","slug":"megvan-az-5-honapja-eltunt-hajo","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/sailing.hu\/2006\/02\/09\/megvan-az-5-honapja-eltunt-hajo\/","title":{"rendered":"Megvan az 5 h\u00f3napja elt\u0171nt haj\u00f3"},"content":{"rendered":"

\n Megtal\u00e1lt\u00e1k a Moquini nev\u0171 jachtot, amely tavaly szeptember\u00e9ben t\u0171nt el 6 f\u0151s leg\u00e9nys\u00e9g\u00e9vel egy\u00fctt, a haj\u00f3 sajnos fejjel lefel\u00e9 verg\u0151d\u00f6tt 500 tengeri m\u00e9rf\u00f6ldre D\u00e9l-Afrikai partjait\u00f3l.\n<\/p>\n

\n
\n \"Patrick
\n A felborult jachtot febru\u00e1r \u00f6t\u00f6dik\u00e9n, vas\u00e1rnap tal\u00e1lt\u00e1k meg. Az inform\u00e1ci\u00f3t term\u00e9szetesen azonnal eljuttatt\u00e1k az MRCC-nek (Maritime Rescue Co-Ordination Centre) Fokv\u00e1rosba. Az MRCC megk\u00e9rte az Mt Algarve nev\u0171 tankert, hogy maradjon a k\u00f6zelben.
\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n Az MRCC egy SAAF rep\u00fcl\u0151t is k\u00fcld\u00f6tt a helysz\u00ednre kedden, hogy t\u00e9rk\u00e9pezze fel a helyet. Szerd\u00e1n is hasonl\u00f3k\u00e9ppen tettek \u00e9s meg is tal\u00e1lt\u00e1k a felfordult jachtot \u00e9s egy ment\u0151haj\u00f3t is a szerencs\u00e9tlens\u00e9g helysz\u00edn\u00e9re ir\u00e1ny\u00edtottak.<\/p>\n

A SMIT Amandla nev\u0171 haj\u00f3n tart\u00f3zkod\u00f3 b\u00fav\u00e1r megvizsg\u00e1lta a haj\u00f3t \u00e9s egy\u00e9rtelm\u0171en azonos\u00edtotta: ez a Moquini. Nagyj\u00e1b\u00f3l mindent rendben tal\u00e1ltak, csak \u00e9ppens\u00e9ggel a t\u0151kes\u00faly hi\u00e1nyzott teljes eg\u00e9sz\u00e9ben.
\n

\n

\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A nagy k\u00e9rd\u00e9s most is az, ahogyan az eset k\u00f6rny\u00e9k\u00e9n is tal\u00e1lgattak, vajon mi t\u00f6rt\u00e9nhetett?<\/p>\n

A haj\u00f3 a k\u00edl leszakad\u00e1s ut\u00e1n hamar az oldal\u00e1ra billent \u00e9s val\u00f3sz\u00edn\u0171leg egy perc sem telhetett el, hogy teljesen meg ne fordult volna \u2013 mondta Matthew Thomas, aki a kutat\u00e1st vezeti. Ezen r\u00f6vid id\u0151 alatt nem volt lehet\u0151s\u00e9g\u00fck sem, hogy a ment\u0151tutajt kioldj\u00e1k.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n A ment\u0151mell\u00e9ny visel\u00e9s\u00e9t\u0151l f\u00fcggetlen\u00fcl majdnem lehetetlen volt, hogy a haj\u00f3 k\u00f6zel\u00e9ben maradjanak, hiszen nem volt semmi a cs\u00fasz\u00f3s haj\u00f3testen, amibe belekapaszkodhattak volna.<\/p>\n

Ha az id\u0151j\u00e1r\u00e1s valamelyest nyugodt is volt \u00e9s a sz\u00e9l sem f\u00fajt annyira er\u0151sen, viszont a kaj\u00fcttet\u0151k is nyitva voltak, akkor ez hozz\u00e1j\u00e1rulhatott ahhoz, hogy a haj\u00f3 teljesen a v\u00edz al\u00e1 ker\u00fclj\u00f6n pillanatok alatt.<\/p>\n

Term\u00e9szetesen n\u00e9mi id\u0151be ker\u00fcl, m\u00e9g kider\u00edtik, vajon a Moquini elcsapott valamit, amely a k\u00edl leszakad\u00e1s\u00e1t okozta vagy egy katasztrof\u00e1lis hib\u00e1r\u00f3l van sz\u00f3.
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n
\n Jelenlegi \u00e1ll\u00e1spont szerint csak spekul\u00e1lni tudnak, mikor k\u00f6vetkezett be a baleset, de feltehet\u0151en akkor t\u00f6rt\u00e9nt, amikor egy egyszer\u0171 s\u00edpol\u00f3 hangot adott le az EPIRB szeptember 16-\u00e1n reggel hajnali 3 \u00f3ra 40 perckor a koroms\u00f6t\u00e9tben, \u00edgy a v\u00edzben illetve a kabinban b\u00e1rki sz\u00e1m\u00e1ra neh\u00e9z lehetett az EPIRB lokaliz\u00e1l\u00e1sa.<\/p>\n

\u00c1mb\u00e1r a k\u00edl leszakad\u00e1sa n\u00e9mi magyar\u00e1zattal is szolg\u00e1l az EPIRB egyetlen s\u00edpol\u00e1s\u00e1ra, az ugyanis f\u00e9l m\u00e9terrel a v\u00edz al\u00f3l nem nagyon tud jeleket k\u00fcldeni \u2013 \u00e9s ha a haj\u00f3 \u00edgy \u00e1llt az omin\u00f3zus reggelen, akkor bizony legal\u00e1bb f\u00e9l m\u00e9terrel a v\u00edz al\u00e1 ker\u00fclt a szerkezet is.<\/p>\n

A Moquini leg\u00e9nys\u00e9ge:
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n <\/span>\n<\/p>\n

\n
\n Graham Cochrane
\n
\n Neil Tocknell
\n
\n Kurt Ostendorf
\n
\n Sheldon Dickerson
\n
\n Mark Dickerson
\n
\n Michael Goolam
\n <\/span>\n<\/p>\n

<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

Megtal\u00e1lt\u00e1k a Moquini nev\u0171 jachtot, amely tavaly szeptember\u00e9ben t\u0171nt el 6 f\u0151s leg\u00e9nys\u00e9g\u00e9vel egy\u00fctt, a haj\u00f3 sajnos fejjel lefel\u00e9 verg\u0151d\u00f6tt 500 tengeri m\u00e9rf\u00f6ldre D\u00e9l-Afrikai partjait\u00f3l. A felborult jachtot febru\u00e1r \u00f6t\u00f6dik\u00e9n, vas\u00e1rnap tal\u00e1lt\u00e1k meg. Az inform\u00e1ci\u00f3t term\u00e9szetesen azonnal eljuttatt\u00e1k az MRCC-nek (Maritime Rescue Co-Ordination Centre) Fokv\u00e1rosba. Az MRCC megk\u00e9rte az Mt Algarve nev\u0171 tankert, hogy maradjon […]<\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_et_pb_use_builder":"","_et_pb_old_content":"","_et_gb_content_width":"","ngg_post_thumbnail":0},"categories":[1804],"tags":[],"sailing_author":"SG","amp_enabled":true,"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4174"}],"collection":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=4174"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/4174\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=4174"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=4174"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/sailing.hu\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=4174"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}